FrankBjarne Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Har samme problemet med terminalene der jeg jobber. Det skjer ikke ekstremt ofte, men har lagt merke til at når det skjer så moser enten kunden kortet hardt ned i terminalen, eller så er chippen skitten. Selv har jeg aldri hatt problemer med terminalen, og jeg bruker den 2-3 ganger når jeg er på jobb. Jeg setter kortet fint ned i terminalen og sørger for at chippen er ren, verre er det ikke. Hvorfor de ikke har en "renseløsning" på terminalen er et annet spørsmål. Det ville oppklart 50% av tilfellene. Så har du kundene som skal totalt voldta terminalen. Her er det ikke snakk om å ta det pent andre gangen den spør, men å mose kortet enda hardere inn. Noe som sørger for enda mer problemer for kunden selv og alle andre kunder. Jo mer en kunde voldtar terminalen med kortet sitt, jo dårligere vil festepunktet være. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hvis du lager noe 100% idiotsikkert, så vil det dukke opp en bedre idiot. 5 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Å men herregud.... For å få tråden LITT på spor igjen ihvertfall, fant en 500 lapp i butikken igår. Leverte den til en som jobbet der som sa han skulle legge den i safen i tilfelle noen spør, håper vedkommende får den tilbake, men uansett har karmaen min gått i + nå ) 2 Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Jeg ANER ikke om jeg har postet dette før, men jeg satt og mimret i gamle Facebook-innlegg her om dagen, og snublet over en episode fra et bagasjeoppevaringskontor på en jernbanestasjon i London. Litt bortenfor ble en eldre dame ekspedert, som tydeligvis var misfornøyd med et eller annet. Jeg fikk ikke med meg annet enn at hun plutselig sa: "That's what they said about the concentration camps too". 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Moderatormelding Hvis dere ønsker å diskutere mer om kortterminaler o.l. kan dette tas her: Kunder på jobben din-diskusjonstråd. Det er selvsagt lov å fremdeles diskutere kundehistorier, men når det blir litt for mye kan dette diskuteres i ovennevnte tråd. Videre avsporing vil bli fjernet, og advarsler kan bli delt ut. Kommentering av moderering tas som vanlig på PM eller i tilbakemeldingskategorien. 4 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Kanskje veldig OT, men siden jeg har fått meg en deltidsjobb hvor majoriteten av arbeidstiden går med på å sitte i kasse har jeg laget noe jeg kaller "Kasse-Olympics". Rett og slett for å få tiden i kassen til å bli mindre monoton og litt mer humørfylt. Reglene er som følger: -Når en vare koster 69kr: Du må fantasere om å ha sexstillingen 69 med vedkommende. -Når en vare koster 300kr: Du må straffe deg selv, for eksempel med å sparke ned søppelbøtta, litt "This is Sparta"-ish. -Når en brannmann kommer inn: Nynne på Brannmann Sam sangen. -Når en politimann kommer inn: Nynne på Pelle Politibil sangen. -Du skal aldri si "Hei" 2 ganger på rappen, du må variere. Si "Hei", "Hallais", "Seian" (stavanger uttrykk), "Tjo-Bing", osv. Dette er di foreløpige reglene jeg har kommet på. Noen andre som har noe lignende? 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 3. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 3. august 2015 Kanskje veldig OT, men siden jeg har fått meg en deltidsjobb hvor majoriteten av arbeidstiden går med på å sitte i kasse har jeg laget noe jeg kaller "Kasse-Olympics". Rett og slett for å få tiden i kassen til å bli mindre monoton og litt mer humørfylt. Reglene er som følger: -Når en vare koster 69kr: Du må fantasere om å ha sexstillingen 69 med vedkommende. -Når en vare koster 300kr: Du må straffe deg selv, for eksempel med å sparke ned søppelbøtta, litt "This is Sparta"-ish. -Når en brannmann kommer inn: Nynne på Brannmann Sam sangen. -Når en politimann kommer inn: Nynne på Pelle Politibil sangen. -Du skal aldri si "Hei" 2 ganger på rappen, du må variere. Si "Hei", "Hallais", "Seian" (stavanger uttrykk), "Tjo-Bing", osv. Dette er di foreløpige reglene jeg har kommet på. Noen andre som har noe lignende? Foreslår du lager en egen tråd hvor forumbrukere kan bestemme hvordan du skal hilse fra uke til uke. 15 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Dette er di foreløpige reglene jeg har kommet på. Noen andre som har noe lignende? Jeg holdt på å klikke av vanlige folk sin manglende forståelse av geometriske former og størrelser, men klarte heldigvis å begynne å samle bildebevis som hobby, framfor å begynne å snerre mot kunder 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Har merket meg folk sin manglende evne til å stable de der selv. Samtidig så er de nye kurvene der noe herk så kan hende noen gjør det på trass Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 3. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 3. august 2015 Skjønner meg ikke på butikker som har fire forskjellige kurvtyper. Ber jo om rot ved kassene. Forøvrig misliker jeg også butikker som ikke har de gode gamle små firkantede kurvene. 24 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Skjønner meg ikke på butikker som har fire forskjellige kurvtyper. Ber jo om rot ved kassene. Forøvrig misliker jeg også butikker som ikke har de gode gamle små firkantede kurvene. Hahah, så du mener at alle butikker burde ha eksakt én type kurv og det burde være eksakt den typen kurv DU liker?... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Ja, for jeg er enig med sexylubb1. De gamle små kurvene er hendige å bære, putte passende mengde nedi, og hendige å putte på enden av båndet for å tømmes. De nye dype er et helvete, kan like godt legge varene på gulvet og sparke de frem til kassa for så å plukke de opp der Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Vi har to typer kurver, slike med hjul som du kan trille og små firkantkurver. Hadde kun de med hjul først, men kundene klagde og sutret så mye over det så vi fikk små også. Det blir selvsagt bare rot av det som på bildene over. Pga ombygging av butikken måtte handlevognene flyttes utendørs. Vognene fikk da innstallert slike kronefester, der man putter på en tier eller en pollett for og løsne vognen. Men igjen ble det så mye klaging og sutring så det måtte bare fjernes igjen. Jeg har jobbet i en del butikker forskjellige plasser - men aldri har jeg vært borti så mye klaging og jamring fra kunder som på denne plassen her. Har begynt og hate dem. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 (endret) Ja, for jeg er enig med sexylubb1. De gamle små kurvene er hendige å bære, putte passende mengde nedi, og hendige å putte på enden av båndet for å tømmes. De nye dype er et helvete, kan like godt legge varene på gulvet og sparke de frem til kassa for så å plukke de opp der Gud gi meg styrke. Hva er det med kunder og manglende evne til å se lenger enn sin egen nesetipp... Jeg vet at du sikkert ikke er veldig seriøs, og det er sikkert ikke jeg heller, men jeg er kassedame på sjette året og er drittlei, og klarer ikke å la denne fare uten å påpeke at det faktisk finnes folk som ønsker og trenger noe annet enn du og sexylubb1. Ja, den lille kurven er hendig å bære, men om man allerede bærer en veske/bag, er det fint med en trillekurv. Så kan man putte baggen i den og trille avgårde med 1 kolli i stedet for 2. Og den lille kurven er normalt passe stor, men upraktisk når man skal kjøpe en firepakk med pepsi max. Selvfølgelig er vi nødt til å ha alternativer. Liten bærekurv, litt større trillekurv, stor handlevogn. Det er ikke akkurat en jungel. Endret 3. august 2015 av makingFaces Lenke til kommentar
Populært innlegg Phelge Skrevet 4. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 4. august 2015 Det er INGEN som har lyst på de idiotiske plastkurvene med hjul. 38 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Enig, irritert hver gang jeg på trass må bære en stor drittkurv med hjul, ikke faen om jeg er så svak at jeg må slepe maten min rundt i butikken for så å bære den 20 min hjem etterpå.... REN latskap. De små firkanta kurvene er geniale, kan sikkert pakke 60kg matvarer i en sånn uten at den knekker 6 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Det er INGEN som har lyst på de idiotiske plastkurvene med hjul. Jeg har nettopp postet tolv bilder som motbeviser dette. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg gulpetter Skrevet 4. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 4. august 2015 Posediskusjon er ut, heretter er det diskusjonar om kurver som tingen. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 4. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 4. august 2015 Det er INGEN som har lyst på de idiotiske plastkurvene med hjul. Jeg har nettopp postet tolv bilder som motbeviser dette. Tipper de ble brukt fordi det var tomt for de gamle, gode firkantede ved inngangen! 12 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Posediskusjon er ut, heretter er det diskusjonar om kurver som tingen.Og bankterminaler. Forandring fryder. Kan ikke folk bare la andre bruke den type kurv de ønsker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå