Brandshal Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Ølsalg 18:01. Er kunden grei ber jeg ham ta ut x kroner, så slår jeg det inn dagen etter(problem unngått). Å gi denne slags service er selvsagt en utfordring når man er satt under statlige reguleringer. Om sjefen er Nazi og har bestemt at det er null rom for avvik, ja da får man bare gi dårlig service. Ideelt sett burde man hatt en rask melding over høytaler 3min før ølsalget stenger. Er det butikksjefen selv som sitter i kassa vil man ofte komme til en god løsning. Så du mener at man skal ty til å bryte loven? Du utsetter altså butikken som du jobber hos til å bli nektet å selge alkohol, noe som kan være en stor andel av salget til butikken, hvertfall her jeg jobber. Men hvis det er det du vil, så skal du gjerne få lov til å utsette jobben din for noe sånt. Ikke glem at det er normal praksis å få sparken for slike regelbrudd hvis du blir tatt. Å miste ølsalg i 3-6 mnd betyr som regel kroken på døra i tillegg. Selvfølgelig, dette glemte jeg. Som jeg ser, så finnes det bare negative ting med dette. - Man bryter loven. - Man får sparken om man blir oppdaget. - Butikken blir nektet salg av alkohol en god stund, som igjen vil bli straffet med at de kan miste kunder, samt en inntektskilde som kan være veldig stor. 2 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Jobbet du med noe i kafeen, eller annen bedrift i bygget?Nei. Og hvis ikke, hvorfor skulle disse i dåpen og kafeen ha tilgang til deres område av lokalet?Fordi de ikke har egne toaletter, og bruker derfor våre. Dette synes ikke vi er greit, da det er vi som ender opp med å måtte rydde opp etter alle som er på huset som ikke "tilhører" oss. Lenke til kommentar
Populært innlegg Nukleosid Skrevet 12. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 12. juli 2015 VW. Skulle kjøpe meg en bil. Hadde tre enkle krav som farge, automatgir og pris. Alt selger trenge å gjøre var å presentere alternativer. Tok meg en tur til nærmeste VW forhandler, gikk rundt i 10 min og såg på biler ETTER å ha snakket med resepsjonistdama om at jeg ønsket å snakke med en selger. Ingen selgere å se noen steder, så jeg endte opp med Mercedes istedet. Det var nok flere kunder enn deg, og du kom på et uheldig tidspunkt med få ansatte (de begynner senere, hadde lunsj eller lignende) og det var flere kunder enn normalt på det tidspunktet. 10 minutter i kø må man regne med at kan skje. Alternativet er at kundene må betale mer for varene på grunn av høyere bemanningskostnader. Mange ville nok vært uenige i det også, da man kanskje 90% av tiden er nok ansatte. Faren er nedleggelse og mindre konkurranse som også fører til høyere priser. Elkjøp. Stod i kø og ventet. Rødhåret sleip salgsmann brukte tiden sin på å selge forsikringer, tv justeringer osv til en JA kunde. Tjenester han åpenbart ikke trengte. Køen ble ikke akkurat mindre, og jeg forlot butikken. Tror jeg aldri har hatt gode Elkjøp opplevelser... Se argumentet over. For øvrig, hva vet du om hva kunden trenger/har lyst på? Netcom. Endte med å kjøpe telefon hos dem(big mistake). Først så tvang selger på meg en forsikring og påstod at han ikke kunne selge telefonen og abb uten(klassisk). All kontakt med kundeservice i ettertid har vært et helvete. En gang sprute jeg "kundeservice dama" om å få navnet hennes og navn på overordnede. Hun la ganske enkelt på røret... Ingen kan tvinge deg til å kjøpe noe. Her er det bare å si nei. Angående abb skjønner jeg ikke helt hva du mener. Du har heller ikke rett på navnet til kundebehandleren du snakket med, ei heller navnet på hennes overordnede. Spesielt om du oppførte deg der som du gjør her, kan jeg skjønne at noen og enhver kan være skeptiske til å identifisere seg selv på noen måte. DNB. Skulle ha boliglån. Av ukjente årsaker måtte jeg også godta en avtale på 500kr sparing hver måned for å få boliglån. Kunne da umulig stemme tenkte jeg. Forhørte meg så om dette i den lokale DNB filialen. Svarene var ekstremt avvikende. Endte opp i Nordea istedet, uten å ha 500kr i sparing hver måned. Lukter provisjon for å få kunder over på spareprodukter. Er det rart denne gjengen tjener penger som gress? Det har ihvertfall ikke kunden i fokus. De ville vel ha en slags sikkerhet, både for seg selv og for deg, på at du kunne betjene lånet om det ble trangere tider, kanskje på grunn av lav inntekt eller liten egenkapital. Forresten så har jeg selv hatt/har to boliglån hos DNB. Krav til sparing har ikke vært et krav noen av gangene så her tror jeg du har misforstått noe. Gulesider. Hissige selgere. Jeg sier klart og tydelig NEI til en oppføring til 3-4000 eller hva det nå ligger på. Så sier selger. "Ja, da er vi enige, og du sier ja til oppføringen". Samtalen var ganske enkelt veldig diffus og selger ordla seg bevisst på en vanskelig måte. Nært svindel vil jeg påstå. Akkurat de selgerne har vel fått en del pepper her og der, så de er det bare å avvise og legge på røret til. Ingen vits å bruke et sekund på de. Posten. Har de siste årene jobbet med å effektivisere. De har blitt så effektive at A-post som skal være fremme dagen etter, kommer istedet frem 5 til 10 dager etter, om i det hele tatt. Ringer man og klager så sier de bare at det ikke er deres feil og de kan ikke spore det og de vil gjerne snakke med mottaker. Hvorfor skal posten plage mine kunder? "Vi lever for å levere" sier de så fint. Etter å ha fått sikkert 500 brev i retur etter at de gikk over til automatisk lesing av alle adresser så vil jeg påstå at det ikke stemmer. Står det gatenr 73 istedet for gatenr 74 så trenger man ærlig talt ikke å sende brevet i retur. Men som med de fleste organisasjoner som mangler konkurrenter så gjennomsyrer inkompetanse mesteparten av organisasjonen. Hva jobber du med, ettersom du sender flere hundretusenvis av brev? Jeg har aldri fått A-post med riktig adresse i retur, så kanskje det er håndskriften din/evt. maskinene som trykker adressen på brevene dere sender ut som ikke er bra nok? Og mener du at postmannen skal bruke mye tid på å prøve å søke opp riktig adresse om mottaker ikke bor på påsatt adresse? Sjelden jeg opplever at A-post kommer frem mer enn en virkedag etter (det er derimot andre negative ting ved Posten jeg kan snakke lenge om, blant annet er damene på kundeservice stort sett noe for seg selv... de mennene jeg har pratet med har imidlertid vært greie). Jobber selv innen salg, og kunder skal føle seg verdsatt og være fornøyd uansett omstendigheter. Kunden har faktisk alltid rett, og om han/hun ikke er fornøyd så er ikke det bra for selskapets rykte. Men dette er det jo svært få "selgere" som forstår i dette landet. Du har litt for store forventninger til hva slags service både du og andre selgere skal yte. Noen kunder tjener man faktisk på å miste, for det er stort sett de samme kundene som skaper helvete og merkostnader gang på gang. Personlig har jeg aldri opplevd skikkelig dårlig service i en butikk, så det har nok noe med måten man oppfører seg på som kunde, og om man har realistiske forventinger. Lokal politistasjon: Ventetid = 30-45min, ingen resepsjon. Skal ha pass for barn under to år. Her viser det seg at man ikke kan ta bilde på politistasjonen og må gå til en lokal fotograf for å ta bilde(bilde for voksne kan de derimot ta). Så kjekt! Bruk 30min ekstra, gå og ta bilde og tilbake i kø i 30-45min Gå til Google.no Søk på "passbilder" Trykk på første link. Første setning: "Passkontorene har biometrikiosker som tar bildet som skal benyttes i passet. I noen tilfeller er det likevel nødvendig å ta med eget passbilde. Dette gjelder særlig for barn under 3 år og sterkt funksjonshemmede personer. " Man bør undersøke slike ting selv, og det er ikke så vanskelig å spare mye tid og ergrelse om man bruker noen sekunder på det. Beklager om jeg virker litt spydig i dette innlegget, men jeg liker virkelig ikke den nedsettende tonen du inntar mot andre når den minste ting ikke går 100% som du forventer. Det er helt tydelig at du er en såkalt "vanskelig kunde", og det er nok også derfor du får så mye "dårlig" service. Det er som selger ikke hyggelig å betjene en kunde som har urealistiske krav, som mener de er viktigere enn alle andre kunder, og ikke blir fornøyd med normalt god service. Disse kundene kan takke seg selv. 39 Lenke til kommentar
Populært innlegg BuffyAnneSummers Skrevet 12. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 12. juli 2015 If everyone you encounter is an asshole, you're must likely the asshole. 35 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 En kunde kjøpte mobillader idag (Shell 7-eleven), men den fungerte ikke (var til å stikke i sigarettenneren). Så jeg sa; jeg har en lader her med vanlig kontakt, da kan vi sjekke om det er kabelen eller delen som skal i tenneren som ikke fungerer. Kunden var veldig fornøyd med forslaget. Fikk satt i alt, og det fungerte perfekt. Jeg spurte om han hadde prøvd å vri laderen litt rundt i tenneren, han sa han hadde gjort det og at den bare lyste litt og så sluttet å fungere (hadde prøvd flere ganger). Så da tenkte jeg; enten er det noe feil med sigarettenneren hans eller så er det feil på delen som stikkes inn. Jeg tok en sjanse og sa at han kunne bare ta en ny del fra en annen pakke, og at jeg får bare svinne den pakken. Det fungerte! Kunden var kjempefornøyd og forlot butikken med en stort smil og fungerende lader . 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kontorpult (Øystein) Skrevet 12. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Alltid like artig med sommerjobb på matbutikk, får opptil flere spørsmål fra utenlandske turister som lyder "Er prisen på ølet for 6 stykker, eller bare en?", gleder meg nesten til å si at det er for en, for man får mange forskjellige reaksjoner... Alt fra latter, til fortvilte turister. Men de blir alltid i godt humør når jeg sier "Ja, men du vet du ferierer i Norge, vel?", da ler alle like godt Endret 12. juli 2015 av KontorPult 17 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Forteller du dem samtidig at "Nei, nå er det lørdag kveld, så da kan du ikke kjøpe øl. Du må vente til mandag morgen."? Det synes jeg er rart. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Etter et helt år i utlandet var jeg på ferie i norge. Tenkte ikke engang over stengetider på alkoholsalg. Klokken var vell halv 9 på kvelden. Han bak kassen sa, "Disse kan du ikke kjøpe. Husk at du er i norge nå." Skulle nesten tru at han visste at jeg ikke hadde vært her på en stund. Mitt første møte med "reverse culture shock". Jeg er blitt vandt til døgnåpent alkoholsalg og sprit på 7-Eleven. 5 Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Halvveis relatert til det over. Hadde vært en lengre periode i Spania, nærmere bestemt i Baskerland. Ganske vanlig å ta seg noen vin/øl og litt fingermat på kvelden og ettermiddagen, og det er helt kosher å gå et stykke unna selve baren for å finne et sted å sitte, da det ofte er manko på plasser innendørs. Da jeg kom hjem igjen dro jeg og reisekameraten på et utested i Oslo og tok en halvliter hver. Siden det var fint vær ute gikk vi ut, naturligvis var det fullt på plassene ute. Vi spotta en benk et stykke unna som vi satt oss på, men ble huka inn igjen av en servitør som tilfeldigvis var fra Bilbao og dermed godt kunne skjønne hvorfor vi gjrode som vi gjorde. Lenke til kommentar
Populært innlegg PhelpsTransposed Skrevet 13. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Måtte du vente i 10 hele minutter?! Hva sa politiet?? Ja, og det er totalt uakseptabelt. I det minste by på kaffe og sjokolade, be meg sitte ned og vente og gi meg et tidsperspektiv på hvor lenge jeg må vente. Ja, dette skjer faktisk hos andre bilforhandlere. Det er tross alt snakk om kunder som skal bruke 200-500tusen+ på et produkt. Selv har jeg begrenset med tid. Jeg har ikke timevis å kaste bort på å vente. Spesielt ikke når jeg går rundt meg gravid dame og ser på biler. Kan jo slenge inn offentlige tjenester når vi først er i gang. Lokalt legekontor: Time 11:15. Legen kaller meg inn 12:30. Kommer noen og forteller meg hvorfor det tar så lang tid? Kommer noen og forteller meg at jeg kan komme tilbake om en time? Nei, må selvsagt selv oppsøke resepsjonisten som selvsagt ikke vet noenting. Tibake på jobb kl 13:30 istedet for 12:15. Det ble en veldig produktiv dag... Annet lokalt legekontor. Hele avdelingen sitter åpenlyst og drikker kaffe, spiser kake og feirer en ansatt mens folk sitter i en trist ventehall og venter på at noen skal se til dem. Fantastisk... Vet du hva? På legekontorer og sykehus er de veldig flinke til å prioritere de som faktisk trenger hjelp. Er ikke det livstruende, eller en alvorlig skade? Overlever du å vente? Flott, da kan du faktisk bare vente, de er opptatt med å hjelpe syke mennesker fremfor å dille med deg. Det norske helsevesens prioritet er å gjøre folk friske, ikke at du skal kunne rusle ned til legen i lunsjpasen din. Dette er noe jeg priser meg lykkelig for, for plutselig er det jeg som trenger hjelp. Det finnes nok av private tilbydere av fastlegetjenester om det er så forferdelig å vente de gangene du må på legen. Lokal politistasjon: Ventetid = 30-45min, ingen resepsjon. Skal ha pass for barn under to år. Her viser det seg at man ikke kan ta bilde på politistasjonen og må gå til en lokal fotograf for å ta bilde(bilde for voksne kan de derimot ta). Så kjekt! Bruk 30min ekstra, gå og ta bilde og tilbake i kø i 30-45min. Det er faktisk ikke politiets feil at du ikke klarer å undersøke litt før du drar av sted. Igjen: Både politiet, legekontoret og sykehuset prioriterer å utføre livsviktige oppgaver enn å bære rundt kunder på gullstol. Deal with it. Endret 13. juli 2015 av PhelpsTransposed 11 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Måtte du vente i 10 hele minutter?! Hva sa politiet?? Ja, og det er totalt uakseptabelt. I det minste by på kaffe og sjokolade, be meg sitte ned og vente og gi meg et tidsperspektiv på hvor lenge jeg må vente. Ja, dette skjer faktisk hos andre bilforhandlere. Det er tross alt snakk om kunder som skal bruke 200-500tusen+ på et produkt. Selv har jeg begrenset med tid. Jeg har ikke timevis å kaste bort på å vente. Spesielt ikke når jeg går rundt meg gravid dame og ser på biler. Kan jo slenge inn offentlige tjenester når vi først er i gang. Lokalt legekontor: Time 11:15. Legen kaller meg inn 12:30. Kommer noen og forteller meg hvorfor det tar så lang tid? Kommer noen og forteller meg at jeg kan komme tilbake om en time? Nei, må selvsagt selv oppsøke resepsjonisten som selvsagt ikke vet noenting. Tibake på jobb kl 13:30 istedet for 12:15. Det ble en veldig produktiv dag... Annet lokalt legekontor. Hele avdelingen sitter åpenlyst og drikker kaffe, spiser kake og feirer en ansatt mens folk sitter i en trist ventehall og venter på at noen skal se til dem. Fantastisk... Vet du hva? På legekontorer og sykehus er de veldig flinke til å prioritere de som faktisk trenger hjelp. Er ikke det livstruende, eller en alvorlig skade? Overlever du å vente? Flott, da kan du faktisk bare vente, de er opptatt med å hjelpe syke mennesker fremfor å dille med deg. Det norske helsevesens prioritet er å gjøre folk friske, ikke at du skal kunne rusle ned til legen i lunsjpasen din. Dette er noe jeg priser meg lykkelig for, for plutselig er det jeg som trenger hjelp. Det finnes nok av private tilbydere av fastlegetjenester om det er så forferdelig å vente de gangene du må på legen. Prioriterer syke folk? Samme legevakt sender hjem personer med sprukken blind tarm og kaller det "omgangsyke" og de ønsker å sende hjem 90år gamle damer som viser seg å være fulle av kreft. Noen gamle damer er heldige og har pårørende som presser på, andre er ikke nødvendigvis fullt så heldige. Ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Nevnte legevakt har blitt kritisert på nok fronter, og ikke bare av meg. Jeg trenger vel ikke å si mer om den saken. 2 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Igjen: Både politiet, legekontoret og sykehuset prioriterer å utføre livsviktige oppgaver enn å bære rundt kunder på gullstol. Deal with it. Når jeg selv får tatt bilde på politistasjonen. Hvorfor i alle dager skal jeg gå rundt og tro at jeg må gjøre research for hvilke grupper som får lov å ta bilder der? Du mister uansett hovedpoenget, og forstår åpenbart ikke at det er ekstremt ineffektivt. Er man satt til å levere en tjeneste, ja da bør man gjøre den tjenesten best mulig. Hvilke livsviktige oppgaver er det du snakker om btw? Bruke 1 time på å finne ut hvorfor printeren ikke fungerer? Endret 13. juli 2015 av Tå. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Prioriterer syke folk? Samme legevakt sender hjem personer med sprukken blind tarm og kaller det "omgangsyke" og de ønsker å sende hjem 90år gamle damer som viser seg å være fulle av kreft. Noen gamle damer er heldige og har pårørende som presser på, andre er ikke nødvendigvis fullt så heldige. Ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Nevnte legevakt har blitt kritisert på nok fronter, og ikke bare av meg. Jeg trenger vel ikke å si mer om den saken. Jeg tørr påstå at å være lege ikke er "ta på en pasient å vite alt som feiler han"! Di sender ikke folk hjem hvis di vet at di har sprukket blindtarm, apropos ikke å snakke om ting du ikke har peiling på. I mine øyne lever du bare mer å mer opp til "vanskelig kunde"-tatoveringen du har i pannen! 8 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Måtte du vente i 10 hele minutter?! Hva sa politiet?? Ja, og det er totalt uakseptabelt. I det minste by på kaffe og sjokolade, be meg sitte ned og vente og gi meg et tidsperspektiv på hvor lenge jeg må vente. Ja, dette skjer faktisk hos andre bilforhandlere. Det er tross alt snakk om kunder som skal bruke 200-500tusen+ på et produkt. Selv har jeg begrenset med tid. Jeg har ikke timevis å kaste bort på å vente. Spesielt ikke når jeg går rundt meg gravid dame og ser på biler. Kan jo slenge inn offentlige tjenester når vi først er i gang. Lokalt legekontor: Time 11:15. Legen kaller meg inn 12:30. Kommer noen og forteller meg hvorfor det tar så lang tid? Kommer noen og forteller meg at jeg kan komme tilbake om en time? Nei, må selvsagt selv oppsøke resepsjonisten som selvsagt ikke vet noenting. Tibake på jobb kl 13:30 istedet for 12:15. Det ble en veldig produktiv dag... Annet lokalt legekontor. Hele avdelingen sitter åpenlyst og drikker kaffe, spiser kake og feirer en ansatt mens folk sitter i en trist ventehall og venter på at noen skal se til dem. Fantastisk... Vet du hva? På legekontorer og sykehus er de veldig flinke til å prioritere de som faktisk trenger hjelp. Er ikke det livstruende, eller en alvorlig skade? Overlever du å vente? Flott, da kan du faktisk bare vente, de er opptatt med å hjelpe syke mennesker fremfor å dille med deg. Det norske helsevesens prioritet er å gjøre folk friske, ikke at du skal kunne rusle ned til legen i lunsjpasen din. Dette er noe jeg priser meg lykkelig for, for plutselig er det jeg som trenger hjelp. Det finnes nok av private tilbydere av fastlegetjenester om det er så forferdelig å vente de gangene du må på legen. Prioriterer syke folk? Samme legevakt sender hjem personer med sprukken blind tarm og kaller det "omgangsyke" og de ønsker å sende hjem 90år gamle damer som viser seg å være fulle av kreft. Noen gamle damer er heldige og har pårørende som presser på, andre er ikke nødvendigvis fullt så heldige. Ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Nevnte legevakt har blitt kritisert på nok fronter, og ikke bare av meg. Jeg trenger vel ikke å si mer om den saken. Feil skjer, også i helsevesenet. De er ikke synske eller allvitende. Men det har absolutt ingenting med at du må vente en time. Ser nå at du kaller det legevakt, og ikke legekontor forresten? Driver du å bruker legevakten som din private fastlege? Igjen: Både politiet, legekontoret og sykehuset prioriterer å utføre livsviktige oppgaver enn å bære rundt kunder på gullstol. Deal with it. Når jeg selv får tatt bilde på politistasjonen. Hvorfor i alle dager skal jeg gå rundt og tro at jeg må gjøre research for hvilke grupper som får lov å ta bilder der? Du mister uansett hovedpoenget, og forstår åpenbart ikke at det er ekstremt ineffektivt. Er man satt til å levere en tjeneste, ja da bør man gjøre den tjenesten best mulig. Hvilke livsviktige oppgaver er det du snakker om btw? Bruke 1 time på å finne ut hvorfor printeren ikke fungerer? Det tar 2 sekund å sjekke slike ting. Og ekstremt inneffektivt? For deg kanskje? Ja det driter politiet i. Tro det eller ei, politiet har bedre ting å gjøre enn å ta passbilde av ungen din så du kan få steke deg i sola i syden. Det er ekstremt effektivt for de å prioritere andre ting mens folk som ikke har sjekket reglene står ute på venterommet å surer. Felles for begge historiene: Politiet og legevakten har viktigere oppgaver enn å passe på at folk må vente en halvtime lengre enn nødvendig. Mistenker at hovedpoenget ditt er at du tror alle skal legge ned alt arbeid og stille seg klare til å hjelpe deg når du kommer spradende. Newscheck: Det kan dukke opp viktigere ting enn å fortelle en kar at han må dra et annet sted for passbilde i tilfelle han ikke visste det selv for politiet, og det kan dukke opp viktigere ting enn å fortelle en kar som ikke er i nød at han kanskje må vente litt lenger på en legevakt. Tro det eller ei. Endret 13. juli 2015 av PhelpsTransposed 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg ilpostino Skrevet 13. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 13. juli 2015 Hvorfor i alle dager skal jeg gå rundt og tro at jeg må gjøre research for hvilke grupper som får lov å ta bilder der? Fordi omtrent alle andre småbarnsforeldre vet at de bør gjøre i det minste litt research før de gjør slikt. Når du tydeligvis ikke gidder så er det ris til egen bak. 12 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Vet du hva? På legekontorer og sykehus er de veldig flinke til å prioritere de som faktisk trenger hjelp. Er ikke det livstruende, eller en alvorlig skade? Overlever du å vente? Flott, da kan du faktisk bare vente, de er opptatt med å hjelpe syke mennesker fremfor å dille med deg. Det norske helsevesens prioritet er å gjøre folk friske, ikke at du skal kunne rusle ned til legen i lunsjpasen din. Dette er noe jeg priser meg lykkelig for, for plutselig er det jeg som trenger hjelp. Det finnes nok av private tilbydere av fastlegetjenester om det er så forferdelig å vente de gangene du må på legen. Her må jeg faktisk si meg enig med Tå. Det er greit at legene prioriterer de syke, men du vet det er mange leger på et legekontor? Ikke alle jobber på akutten. En lege som gir deg en time skal i utgangspunktet ha tid til å ta den timen. Noe annet blir jo helt feil. Må jeg vente mer enn tyve minutter får jeg alltid beskjed om det. Hvordan ville det vært om jeg avtalte å møte deg for noe kl ett, men dukket ikke opp før klokken tre uten forklaring? Da ville du vel blitt litt småsur? Hvorfor er det egne regler for leger? Hvis de vet de ikke har tid til å ta timen, får de bare la være å sette opp timen i første omgang. Og tenk selv: Første time? Han er et kvarter for sen. Dermed er samtlige timer den dagen et kvarter for sent i utgangspunktet. Neste gang er han ti minutter for sen, Nå er samtlige timer etter den andre 25 minutter for sen, osv. Det går ikke. Noen minutter for sent går bra, men ikke så lenge, og ikke uten grunn. Avtaler er til for å holdes. Hadde Tå ikke hatt time ville det jo vært en annen sak, men det hadde han jo. 3 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Det er vanskelig å vite hva som egentlig var situasjonen. Kanskje noen fikk et anfall tidligere på dagen som førte til at fastlegen måtte ta hånd om det og ble en time forsinket. Kanskje hadde de flere akuttsituasjoner hvor også kontorpersonellet måtte bidra i å ta kontakt med ambulanse? Kanskje det bare tilfeldigvis var en rekke pasienter inne som alle brukte lengre enn beregnet tid? Kan hende de jobbet med å hente inn forsinkelsen, fremfor å gå rundt i venteværelset for å opplyse hver eneste som kom inn døra om at de var forsinket. Kanskje det kom inn en pasient i siste liten som rett og slett MÅTTE til lege, som "fikk" timen til Tå? Jeg tviler på at legen spilte ping-pong på bakrommet. Et legesenter er ekstremt uforutsigbart. Det er umulig å si hvor lang tid pasientene trenger. Å måtte vente litt er noe man bare må belage seg på når man får såpass bra helsetilbud for en så liten penge. Jeg er helt sikker på om at Tå hadde akutte plager, så hadde de skjøvet på timen til en annen pasient. Men å vente litt dreper ikke annet enn humøret til Tå. Ellers går han jo i fistel over at han måtte vente ti minutt hos en bilforhandler. Jeg tviler på at han skriver historien sin i favør av legesenteret. Endret 13. juli 2015 av PhelpsTransposed 6 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Vet du hva? På legekontorer og sykehus er de veldig flinke til å prioritere de som faktisk trenger hjelp. Er ikke det livstruende, eller en alvorlig skade? Overlever du å vente? Flott, da kan du faktisk bare vente, de er opptatt med å hjelpe syke mennesker fremfor å dille med deg. Det norske helsevesens prioritet er å gjøre folk friske, ikke at du skal kunne rusle ned til legen i lunsjpasen din. Dette er noe jeg priser meg lykkelig for, for plutselig er det jeg som trenger hjelp. Det finnes nok av private tilbydere av fastlegetjenester om det er så forferdelig å vente de gangene du må på legen. Her må jeg faktisk si meg enig med Tå. Det er greit at legene prioriterer de syke, men du vet det er mange leger på et legekontor? Ikke alle jobber på akutten. Det stemmer, men fastleger, som det var snakk om her, gjør faktisk per definisjon det. Fastleger har ansvaret for uforutsette saker som ikke alvorlige nok til 113, men som likevel er akutte. Når det er sagt, virker det som om mange leger passer tiden for dårlig. Min lege er alltid rimelig presis, unntatt en gang, og da sa han at det hadde vært noe akutt. 2 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 1. Det er greit at legene prioriterer de syke, men du vet det er mange leger på et legekontor? Ikke alle jobber på akutten. 2. Hvordan ville det vært om jeg avtalte å møte deg for noe kl ett, men dukket ikke opp før klokken tre uten forklaring? Da ville du vel blitt litt småsur? Hvorfor er det egne regler for leger? Hvis de vet de ikke har tid til å ta timen, får de bare la være å sette opp timen i første omgang. 1. Jo, de gjør egentlig det. De har ansvar for sine pasienter (rundt 1000 pr lege) og hvis en av sine 1000 blir akutt syk kommer h*n først i køen. Slik er det på alle legekontor i hele Norge. Sånn burde det være også. 2. Uten forklaring? Forklaringen er stort sett at legen faktisk måtte ta seg av en pasient med symptomer som kan være dødelig, eller i alle fall verre enn dine. Hvis ikke det er en god nok forklaring er du meget kravstor, og ikke minst ufattelig egoistisk. 7 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Moderatormelding Tilbake til topic, folkens. Videre avsporing kan medføre fjerning av innlegg og eventuelt utdeling av advarsler. Kommentering av moderering tas på PM, ikke her i tråden. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå