ilpostino Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 er det noe jeg absolutt føler meg helt hjelpeløs på er det de gangene jeg har blitt sendt ut for å kjøpe bind/tamponger. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 er det noe jeg absolutt føler meg helt hjelpeløs på er det de gangene jeg har blitt sendt ut for å kjøpe bind/tamponger. Du kan tro jeg føler meg litt hjelpeløs til tider også, når jeg står på jobb en søndags formiddag og det kommer en stressa kar innom for å kjøpe tamponger til dama si. "Ja, hvilken type? Vi har rosa og lyseblå OB." - Eeeehhhhh... Jeg vet ikke jeg. D: Hva er forskjellen da??? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Si at rosa er for damer, blå er for menn Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Eg selv var kunde en gang. Ble sendt for å bytte en BH for den daværende frøken. Kom inn i butikken og kom til kassen. Sa eg lavmælt at eg skulle bytte denne i en størrelse større (Ble en størrelse oppgitt den gangen, men har heldigvis glemt den nå). Hun bak kassa sa at eg måtte få hjelp av en av de ute i butikken, var H&M dette. Så hun roper: "Laila! Kan du hjelpe denne mannen? Han ønsker å bytte denne BH'en Han trenger en størrelse større" utover hele butikken. 79 damer snur seg momentant og gliser og glor. Eg gjorde jobben fort og kom meg derifra Endret 9. februar 2010 av Jotun 4 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Fy søren så bortskjemte enkelte forbrukere har blitt. Blant annet kom en kar inn i butikken, gikk bort til nærmeste kasse og ber om hjelp. En av mine kollegaer spør om kunden kan gå til kassen ved siden av (2 meter) da den ene kassen ble brukt til noe annet akkurat da. Nei, kunden krevde at det var vi som skulle gi han service, og da fikk vi gå til kassen han hadde gått til. Min kollega måtte da avslutte jobben på den kassen, gå ut av systemet, og inn i ekspedisjonssystemet for å ekspedere kunden. Det tok 30-40 sekunder, mens det hadde tatt kunden 2 sekunder å gå til kassen ved siden av. Latterlig. Etter at jeg har sett TV 2 Hjelper deg et par ganger i det siste, skjønner jeg ihvertfall en av grunnene til at forbrukere er så himla bortskjemte. Programmet går jo ut på å lure forbrukere til å tro at de alltid har rett, og at de har rett på service som langt overgår det menneskelig mulige. Blant annet var det kritikk av at varer var dyrere på en bensinstasjon/kiosk enn i dagligvarebutikker. Det er en del grunner til akkurat det. Har også "vært borte i" programmet ved et par anledninger. En gang hadde de en reportasje om at enkelte privatskoler brøt loven på et eller annet punkt. Da dro de til nærmeste privatskole for å filme litt rundt, uten å spørre om det var greit. Det var skolen jeg gikk på, uten at den skolen i det hele tatt var nevnt i rapporter om dette lovbruddet. Det gikk klart frem av reportasjen hvilken skole de filmet på da navnet kom klart frem på enkelte ark på oppslagstavlen de filmet. Da skolen ba om en beklagelse i neste program, fikk de bare som svar at TV2 hadde så bra advokater at det var nyttesløst å kreve det. En jeg kjenner, ble intervjuet i forbindelse med en sak som ikke angikk han, men bransjen han drev i. Intervjuet ble klippet i stykker, slik at han ble tillagt meninger han absolutt ikke hadde. Og bare se på intervjuene i programmet... det klippes midt i setninger, det klippes her og der, slik at alle som intervjues settes i et dårligst mulig lys. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ja, hele tv2hjelper deg og FBI er ute etter å ta råtta på butikkene pga det er god tv og vi liker det. Og kunder som kommer og krever ting ellers går de til tv3 hjelper deg for ikke så god hjelp fra meg. da har de med en gang gjort meg sint. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 TV2 hjelper deg og FBI er så til de grader forbrukervennelige at det er til å spy av nesten. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 De er til å spy av. de vil kun ta rotta på bedriftene med å vri og vende på sannheten. kunder som trur butikkene med tv2 hjelper deg eller FBI får automatisk mindre service. jeg føler ikke for å hjelpe de veldig da når jeg blir truet. Truer de ikke gjør jeg mitt beste for å finne en løsning på problemet Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Blant annet var det kritikk av at varer var dyrere på en bensinstasjon/kiosk enn i dagligvarebutikker. Det er en del grunner til akkurat det. Om jeg ikke husker feil var det da strengt tatt bare en pirstest bensinstasjonene seg i mellom, og ikke en sammenligning opp i mot dagligvarebutikkene. Det ble riktignok vinklet på en litt negativ måte, men det var på ingen måte en egen sak at bensinstasjonene var så mye dyrere enn dagligvarebutikkene Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Det er ofte jeg ser at kunder truer med forbrukerklagenemda eller andre løsninger hvor de helt klart vil tape, hvor jeg ønsker å si "Vet du hva, gå til dem du. Forklar saken slik du forklarte saken til meg, og bli knallrød i ansiktet i det de forklarer deg at du ikke har rett på noe bare du vil". Men jeg sier det aldri. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Angående sammenligning mellom kiosk og daglivarebutikk. Jeg får ofte høre det at vi "er så mye dyrere enn butikken på hjørnet." av kunder som kommer innom for å kjøpe med seg melk, ett brød og noe å tygge på. Pleier ofte bare å forklare at det er fordi vi er en kiosk, og ikke en butikk. Mens jeg tenker for meg selv at prisene ikke kan være så ille når folk kommer innom for å handle hos oss kl 7 på kvelden, fremfor å gå 50 meter til nærmeste daglivare. Er jo så klart noe litt annet på en søndag når butikkene rundt er stengt, men still. Ellers så hadde jeg en kunde innom her om dagen. Jeg vet hvem han er og slikt. Siden vi har noen felles venner, men ellers kjenner jeg han ikke så godt. Vedkommende kommer inn i butikken: "Hei, kan jeg få noe gratis siden jeg kjenner deg eller?" - Vel, for det første så kan jeg ikke gi deg noe gratis. Jeg betaler for all maten her selv. Og for det andre, det finnes faktisk strengt tatt mange jeg kjenner bedre enn deg. Han ble litt furten for at han ikke fikk noe gratis mat, og sier. "Jeg kjenner deg litt da. VET AT DU ER HOMO!" som han roper ut til hele butikken. Smålig irritert av masingen hans så sier jeg bare at. "Jammen det tror jeg de fleste vet. Om du skal ha noe så må du nok betale. " Men han ga seg ikke der. Skulle ha meg til å kjøpe mat for han og slikt. Meh. Hva er det med slike folk? Forventer dere å få gratis varer noe sted, bare fordi dere har snakket med personen bak kassen en gang før? Lenke til kommentar
Rujahu Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 For min del høres han mer ut som en kverrulant, som kanskje også er homofob. Han var nok mer ute etter å bråke og lage støy for deg, enn han faktisk forventet å få gratis mat. Hadde du gitt han gratis mat, så hadde han heller ikke vært veldig takknemlig tipper jeg Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Ja, joda. Dog det er ikke første gangen jeg har hatt kunder innom som skal ha ting gratis, eller ha en pris lavere enn det som egentlig er prisen. =/ Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Det er ofte jeg ser at kunder truer med forbrukerklagenemda eller andre løsninger hvor de helt klart vil tape, hvor jeg ønsker å si "Vet du hva, gå til dem du. Forklar saken slik du forklarte saken til meg, og bli knallrød i ansiktet i det de forklarer deg at du ikke har rett på noe bare du vil". Men jeg sier det aldri. I saker der kunden truer med Forbrukerråd, FBI, TV2 etc. er det ganske enkelt å svare dem. "Siden du har varslet at du ønsker å ta saken via andre kanaler kan vi ikke se at videre diskusjon oss imellom har noen hensikt. Vi avventer derfor videre kommunikasjon fra de du velger å ta saken videre med." Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Om jeg ikke husker feil var det da strengt tatt bare en pirstest bensinstasjonene seg i mellom Hun gjorde blant annet et stort poeng ut av at blant annet Pizza Grandiosa var mye dyrere på bensinstasjoner enn på sin dagligvarebutikk... og det var noe snakk om at bensinstasjoner og kiosker var mye dyrere enn vanlig dagligvare om jeg ikke husker helt feil. Hvis det var en pristest bensinstasjonene imellom, synes jeg den kommentaren var utrolig unødvendig. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Ang tv2lurerdeg så er det ikke uten grunn det ligger under tv2.no/underholdning. Huff! Lenke til kommentar
Corey Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Denne tråden var gøy. Hvor skal jeg begynne? Kunden:" Hei,jeg vil gjerne ha en LSD-TV!!" eller "Jeg vil gjerne ha en 50" plasma med HD,men helst uten 100 hz,da jeg ikke trenger det.Og jeg skal bruke TVen til å se action-filmer og sport!" eller "Hei,jeg vil ha den billigste og beste TVen du har!" Har også hatt en sak som jeg gjentar som et skrekkeksempel til nye på jobben min. Det var en kunde som leverte inn pcen sin til rep.PCen gikk ikke på,noe jeg fikk bekreftet når han leverte den inn.Etter 2 uker på verksted fikk jeg tilbake en rapport om at alt fra harddisk til RAM til sentrale komponenter var fulle av kaffe.Dette nektet kunden å gå med på,og sa at han ikke drakk kaffe og kjenner ingen som gjør det.Jeg sendte kunden bildebevis,noe da kunden svarte med at dette hadde verkstedet gjort. Siden vi aldri ble enige med kunden fant vi ut at det beste var å få PCen sendt tilbake til butikk,hvor kunde kunne betale for sjekken fra verkstedet.Når PCen var ankommet butikk,krevde kunden å få PCen kostnadsfritt tilbake.Dette nektet jeg,og dagen etterpå trapper kunden opp og har politianmeldeldt meg for tyveri.Ikke butikken,men MEG for tyveri Da ble selvfølgelig advokaten i elektrokjeden jeg jobber koblet inn,hvorpå di ble enige om at kunden skulle få PCen kostnadsfritt tilbake,imot at han trakk anmeldelsen Enden på visa er at samme kunden kom inn 2-3mnd etterpå,og skulle kjøpe en PC-monitor.Jeg mister sjeldent besinnelsen overfor provoserende kunder,men med engang jeg så hvem han var ropte jeg "UUUUUUUUUUT!!!" 2 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 De første kundene er da helt vanlige kunder med vanlig behov for handel av TV? Hva er galt med de? ^^ Politianmelde for tyveri var ny. Hadde han ikke signert på innlevering av service kanskje? 1 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Billigste og beste sier jeg gjerne. Jeg vil ha den som, innenfor den billigste priskategorien, er minst kjip. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Alle papirer var signert og alt var informert på forhånd. Jeg googlet fyren i etterkant og fant ut at han er en kjent lokalpolitiker,samt er styremedlem i et rederi-selskap.En såkalt Big Shot,som er vant med å få det som han vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå