Populært innlegg Nukleosid Skrevet 4. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 4. juli 2015 En kunde jeg ekspederte, kom med følgende uttalelse: "-Jeg og en kamerat har snakka om at jentene på <annen avdeling> er mye penere enn jentene som jobber her" Mens en kvinnelig kollega står rett ved siden av meg. Hyggelig. 13 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Gjelder å se rundt seg før man kommer med slike uttalelser Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 --- Og en eller annen gang vil du få et sjarmtroll som insisterer på at beløpsgrensen er mye høyere, da sjarmtrollet har tatt ut et høyere beløp i en annen Kiwi-butikk tidligere - og skjønner ikke at det er forskjell på Bank i Butikk og Post i Butikk før sjarmtrollet har fått klaga høylytt i 10 minutter. 1 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) Jeg fikk en rombestilling nettopp, og klarte å få meg til å avslutte telefonsamtalen med "Ha en hjertelig fin dag videre". Hjertelig fin dag, ffs. Ugh. Still. Could be worse... ? Endret 7. juli 2015 av Turtledove 4 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 En kunde jeg ekspederte, kom med følgende uttalelse: "-Jeg og en kamerat har snakka om at jentene på <annen avdeling> er mye penere enn jentene som jobber her" Mens en kvinnelig kollega står rett ved siden av meg. Hyggelig. Hehe, men var det sant? Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 7. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 7. juli 2015 13 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Har sentralbordtjeneste på sommerjobben. En hyggelig skotte ringte. Han introduserte seg. Jeg sa: "Nice to meet you." uuuuhm. 3 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 En kunde jeg ekspederte, kom med følgende uttalelse: "-Jeg og en kamerat har snakka om at jentene på <annen avdeling> er mye penere enn jentene som jobber her" Mens en kvinnelig kollega står rett ved siden av meg. Hyggelig. Hehe, men var det sant? Jentene jeg jobber sammen med er pene de. Men jeg aner jo ikke hvordan alle jentene på den andre avdelingen ser ut da jeg ikke vet om jeg har møtt alle sammen 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tunky Skrevet 7. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) Mye tull når man jobber i nettbutikk.. Mange eksempler på kunder som er nok til gå en på nervene. Virker som mange bare ikke skjønner at netthandel er fjernsalg. Det er også overraskende mange som ikke vet hva en lagerstatus er. Noen forventer også at varene på magisk vis dukker opp på bare timer. - Bare de to arbeidsdagene denne uka har vi sikkert fått 10 mail med "Hei. Er denne på lager?" når det tydelig står på nettsiden "Ikke på lager" - Senest i dag hadde vi en krakilsk dame som ringte for å skjelle og kjefte bare timer etter ho hadde bestilt, fordi ho ikke hadde fått noe sporingsnummer. Varen var ikke på lager, og ho mente helt sikkert at den var det. Vi har aldri hatt inne varen på lager en gang. Dette nektet hun å godta. - Fikk en mail på fredagskvelden av en kunde. Han spurte om vi kunne levere så han hadde produktet lørdag formiddag... (Vi har lørdagsstengt på mail og tlf) - Mange eksempler på folk som sender mail omtrent flere ganger om dagen for å spørre om oppdatert leveringsinformasjon, enda vi har sagt at det er f.eks. minst en måneds ventetid fordi importøren er tom. - Mange sliter med å forstå forskjellen mellom en reservasjon og det at vi har tatt betalt når de betaler med VISA eller MasterCard. Dette er kanskje for mye å forvente, da, i grunn. Dette er jo forsåvidt bare noen småting, men når det kommer en haug av disse henvendelsene hele tiden blir det mye. Er jo også verdt å tenke på at 90% av ordrene glir rett gjennom og at det kun er en liten andel som utgjør disse casene. I tillegg har man jo kunder helt i andre enden av skalaen. Det mest ekstreme jeg kommer på i farta er en fyr som handlet en del forholdsvis store ordre i løpet av kort tid (snakker sekssifret). Til sammenligning er en snittordre hos oss på ca. 2000 om jeg husker rett. I alle fall. Han hadde lagt inn alle varene han ville ha i handlekurven, og hadde tatt screen shot av denne for at vi kunne legge inn ordren manuelt (husker ikke helt grunnen til at det ble sånn, men det gjorde nå det). Vanligvis når folk bestiller i denne størrelsesordenen er snakk om offentlige kunder som gjerne skal ha alt på anbud og få så mye rabatter at vi knapt tjener noe. Men denne kunden, han påpekte at den ene varelinjen hadde kostet 15000 (husker ikke eksakt beløp) da han selv la den i handlekurven, mens den på vår manuelle ordrebekreftelse der vi la inn varene for han, kostet 14999. Han ba oss altså korrigere prisen OPP med en krone. Forøvrig en herlig kunde på alle mulige måter, som skjønner at veldig mye som innebærer leveringstider er utenfor vår kontroll (både i leddet produsent->importør, importør->oss og oss->kunde). Kunne kommet med en del flere historier, men det er vel ikke alle som er like spennende når man ikke kjenner de ut og inn. Jeg vil heller ikke utlevere for mye informasjon om enkelthistorier.. Det er jo ikke helt heldig. Endret 7. juli 2015 av Knewt 12 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Første dag tilbake på jobb etter ferie. Første kunde kallar meg tilbakeståande, alle tilsette for mindre oppegåande etc etc etc fordi vi ikkje, på eit blunk, kunne finne fram brudesølvet til bestemora hennar.(jobbar på museum) Tre problem: 1. Eg har ikkje tilgong på denslags gjenstandar, gjennom lov 2. Kundar har SPESIELT ikkje tilgong på denslags gjenstandar 3. Vi har ikkje det brudesølvet i arkivet vårt. Jajaja! Blir ein lang sommar, folkens! 2 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 mens den på vår manuelle ordrebekreftelse der vi la inn varene for han, kostet 14999. Han ba oss altså korrigere prisen OPP med en krone. Forøvrig en herlig kunde på alle mulige måter, som skjønner at veldig mye som innebærer leveringstider er utenfor vår kontroll (både i leddet produsent->importør, importør->oss og oss->kunde). Minner litt om søsteren min. Hun jobber med regnskap for gårdsbruk, og regner ut hvor mye folk er skyldige eller får tilbake på skatten. Vanligvis går det helt greit, og folk får tilbake litt mer enn det de først får oppgitt av Skattekontoret, pga offentlige kontorer ikke er helt glade i å utnytte lover for å tyne litt ekstra penger ut av seg selv. Logisk nok. Men uansett, søsteren min slet litt med et regnskap for noen år siden, og uansett hvordan hun regnet på det ble fyren skyldig over to hundre tusen i skatt. Selvsagt var hun rimelig nervøs når fyren kom (i egen person, ikke over telefon) for å høre hva skatten ble. Hun dreide litt på det og prøvde å utsette det så lenge som mulig, men innrømte til slutt hvor mye det ble. Hun regnet med at fyren skulle bli forbannet, men han bare lo og sa han skulle stikke ned i banken og betale med en gang. Han hadde faktisk regnet med å bli skyldig mer. Hun var rimelig lettet da, for å si det mildt. 7 Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Jeg fikk en rombestilling nettopp, og klarte å få meg til å avslutte telefonsamtalen med "Ha en hjertelig fin dag videre". Hjertelig fin dag, ffs. Ugh. Still. Could be worse... ? Pleier å si Fortreffelig eller Fortryllende dag, en fantastisk innholdsrik dag, eller lykke til med dagens eventyr. Bare for å høre om de faktisk reagerer. Eller sier noen Thank You - svarer jeg med Versegod You. De smiler hver gang Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Pleier å si Fortreffelig eller Fortryllende dag, en fantastisk innholdsrik dag, eller lykke til med dagens eventyr. Bare for å høre om de faktisk reagerer. Eller sier noen Thank You - svarer jeg med Versegod You. De smiler hver gang Jeg sier ofte "Ha en strålende dag videre" eller noe i den duren, men akkurat med den samtalen der klarte jeg tydeligvis ikke å bestemme meg for om jeg skulle si "Hjertelig velkommen" eller "Ha en fin dag videre", så det resulterte i "Ha en hjertelig fin dag videre". Hjertelig fin dag... Hva skal nå det bety, liksom? Haha. Endret 8. juli 2015 av Turtledove Lenke til kommentar
Kea Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Jeg opplevde et eksempel på utmerket kundeservice i dag. Tok med en tur innom min lokale burgersjappe og bestilte det samme som jeg alltid bestiller. Sist gang jeg gjorde det betalte jeg 323 kroner. Grunnen til at jeg husker det er at jeg synes det var rart fordi det vanligvis ikke koster så mye. Så da jeg bestilte det samme i dag, endte jeg opp med å betale mindre enn 323 kroner. Nevnte dette til ekspeditøren, uten å forvente noe, bare fordi jeg lurte på hva grunnen er, så begynte hun å regne på et papir. Kom 25 kroner ut av cashguarden, så sa hun at hun skulle sjekke hvem som var på skift da jeg handlet den dagen. Jeg sa til og med at det ikke var så mye forskjell, men hun sa det ikke skulle være forskjell. Nice! 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Jeg sier ofte "Ha en strålende dag videre" eller noe i den duren, men akkurat med den samtalen der klarte jeg tydeligvis ikke å bestemme meg for om jeg skulle si "Hjertelig velkommen" eller "Ha en fin dag videre", så det resulterte i "Ha en hjertelig fin dag videre". Hjertelig fin dag... Hva skal nå det bety, liksom? Haha. Jeg hadde syntes det var hyggelig jeg, om noen ville meg så godt at de ville jeg skulle få en hjertelig fin dag :-) Jeg hadde i hvert fall ikke reagert negativt på det, eller syntes det var dumt sagt. Så du kan ta det helt med ro. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Jeg opplevde et eksempel på utmerket kundeservice i dag. Tok med en tur innom min lokale burgersjappe og bestilte det samme som jeg alltid bestiller. Sist gang jeg gjorde det betalte jeg 323 kroner. Grunnen til at jeg husker det er at jeg synes det var rart fordi det vanligvis ikke koster så mye. Så da jeg bestilte det samme i dag, endte jeg opp med å betale mindre enn 323 kroner. Nevnte dette til ekspeditøren, uten å forvente noe, bare fordi jeg lurte på hva grunnen er, så begynte hun å regne på et papir. Kom 25 kroner ut av cashguarden, så sa hun at hun skulle sjekke hvem som var på skift da jeg handlet den dagen. Jeg sa til og med at det ikke var så mye forskjell, men hun sa det ikke skulle være forskjell. Nice! Høres jo ut som noen stjeler på jobb. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Høres jo ut som noen stjeler på jobb. Man får bare stjelt på den måten med gamle, manuelle kassesystemer. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Høres jo ut som noen stjeler på jobb. Man får bare stjelt på den måten med gamle, manuelle kassesystemer. Restauranter har vel nylig hatt søkelys på seg fordi dette er en fin måte å lure seg unna skatt på? Lokale burgersjappa er sikkert noe av det samme. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Jeg opplevde et eksempel på utmerket kundeservice i dag. Tok med en tur innom min lokale burgersjappe og bestilte det samme som jeg alltid bestiller. Sist gang jeg gjorde det betalte jeg 323 kroner. Grunnen til at jeg husker det er at jeg synes det var rart fordi det vanligvis ikke koster så mye. Så da jeg bestilte det samme i dag, endte jeg opp med å betale mindre enn 323 kroner. Nevnte dette til ekspeditøren, uten å forvente noe, bare fordi jeg lurte på hva grunnen er, så begynte hun å regne på et papir. Kom 25 kroner ut av cashguarden, så sa hun at hun skulle sjekke hvem som var på skift da jeg handlet den dagen. Jeg sa til og med at det ikke var så mye forskjell, men hun sa det ikke skulle være forskjell. Nice! Høres jo ut som noen stjeler på jobb. Det var da voldsomt så negativ du var i dag? Selv for denne tråden? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Jeg opplevde et eksempel på utmerket kundeservice i dag. Tok med en tur innom min lokale burgersjappe og bestilte det samme som jeg alltid bestiller. Sist gang jeg gjorde det betalte jeg 323 kroner. Grunnen til at jeg husker det er at jeg synes det var rart fordi det vanligvis ikke koster så mye. Så da jeg bestilte det samme i dag, endte jeg opp med å betale mindre enn 323 kroner. Nevnte dette til ekspeditøren, uten å forvente noe, bare fordi jeg lurte på hva grunnen er, så begynte hun å regne på et papir. Kom 25 kroner ut av cashguarden, så sa hun at hun skulle sjekke hvem som var på skift da jeg handlet den dagen. Jeg sa til og med at det ikke var så mye forskjell, men hun sa det ikke skulle være forskjell. Nice! Høres jo ut som noen stjeler på jobb. Cashguard gjør det vell litt vanskeligere å stjele penger? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå