Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en rombestilling nettopp, og klarte å få meg til å avslutte telefonsamtalen med "Ha en hjertelig fin dag videre". 

Hjertelig fin dag, ffs. 

Ugh.

facepalm-captain.png

Still. Could be worse...

?

Endret av Turtledove
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En kunde jeg ekspederte, kom med følgende uttalelse:

"-Jeg og en kamerat har snakka om at jentene på <annen avdeling> er mye penere enn jentene som jobber her"

Mens en kvinnelig kollega står rett ved siden av meg. Hyggelig.

Hehe, men var det sant?

Jentene jeg jobber sammen med er pene de. Men jeg aner jo ikke hvordan alle jentene på den andre avdelingen ser ut da jeg ikke vet om jeg har møtt alle sammen :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første dag tilbake på jobb etter ferie. Første kunde kallar meg tilbakeståande, alle tilsette for mindre oppegåande etc etc etc fordi vi ikkje, på eit blunk, kunne finne fram brudesølvet til bestemora hennar.(jobbar på museum)

Tre problem:

1. Eg har ikkje tilgong på denslags gjenstandar, gjennom lov

2. Kundar har SPESIELT ikkje tilgong på denslags gjenstandar

3. Vi har ikkje det brudesølvet i arkivet vårt.

Jajaja! Blir ein lang sommar, folkens!

• Liker 2
Lenke til kommentar

mens den på vår manuelle ordrebekreftelse der vi la inn varene for han, kostet 14999. Han ba oss altså korrigere prisen OPP med en krone. Forøvrig en herlig kunde på alle mulige måter, som skjønner at veldig mye som innebærer leveringstider er utenfor vår kontroll (både i leddet produsent->importør, importør->oss og oss->kunde).

Minner litt om søsteren min. Hun jobber med regnskap for gårdsbruk, og regner ut hvor mye folk er skyldige eller får tilbake på skatten. Vanligvis går det helt greit, og folk får tilbake litt mer enn det de først får oppgitt av Skattekontoret, pga offentlige kontorer ikke er helt glade i å utnytte lover for å tyne litt ekstra penger ut av seg selv. Logisk nok. Men uansett, søsteren min slet litt med et regnskap for noen år siden, og uansett hvordan hun regnet på det ble fyren skyldig over to hundre tusen i skatt. Selvsagt var hun rimelig nervøs når fyren kom (i egen person, ikke over telefon) for å høre hva skatten ble. Hun dreide litt på det og prøvde å utsette det så lenge som mulig, men innrømte til slutt hvor mye det ble. Hun regnet med at fyren skulle bli forbannet, men han bare lo og sa han skulle stikke ned i banken og betale med en gang. Han hadde faktisk regnet med å bli skyldig mer. Hun var rimelig lettet da, for å si det mildt. :p

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg fikk en rombestilling nettopp, og klarte å få meg til å avslutte telefonsamtalen med "Ha en hjertelig fin dag videre". 

Hjertelig fin dag, ffs. 

Ugh.

facepalm-captain.png

Still. Could be worse...

?

Pleier å si Fortreffelig eller Fortryllende dag, en fantastisk innholdsrik dag, eller lykke til med dagens eventyr. Bare for å høre om de faktisk reagerer.

Eller sier noen Thank You - svarer jeg med Versegod You. De smiler hver gang :)

Lenke til kommentar

Pleier å si Fortreffelig eller Fortryllende dag, en fantastisk innholdsrik dag, eller lykke til med dagens eventyr. Bare for å høre om de faktisk reagerer.

Eller sier noen Thank You - svarer jeg med Versegod You. De smiler hver gang :)

Jeg sier ofte "Ha en strålende dag videre" eller noe i den duren, men akkurat med den samtalen der klarte jeg tydeligvis ikke å bestemme meg for om jeg skulle si "Hjertelig velkommen" eller "Ha en fin dag videre", så det resulterte i "Ha en hjertelig fin dag videre". 

Hjertelig fin dag... Hva skal nå det bety, liksom? :p

Haha. 

Endret av Turtledove
Lenke til kommentar

Jeg opplevde et eksempel på utmerket kundeservice i dag. Tok med en tur innom min lokale burgersjappe og bestilte det samme som jeg alltid bestiller. Sist gang jeg gjorde det betalte jeg 323 kroner. Grunnen til at jeg husker det er at jeg synes det var rart fordi det vanligvis ikke koster så mye. Så da jeg bestilte det samme i dag, endte jeg opp med å betale mindre enn 323 kroner. Nevnte dette til ekspeditøren, uten å forvente noe, bare fordi jeg lurte på hva grunnen er, så begynte hun å regne på et papir. Kom 25 kroner ut av cashguarden, så sa hun at hun skulle sjekke hvem som var på skift da jeg handlet den dagen. Jeg sa til og med at det ikke var så mye forskjell, men hun sa det ikke skulle være forskjell. Nice! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ofte "Ha en strålende dag videre" eller noe i den duren, men akkurat med den samtalen der klarte jeg tydeligvis ikke å bestemme meg for om jeg skulle si "Hjertelig velkommen" eller "Ha en fin dag videre", så det resulterte i "Ha en hjertelig fin dag videre". 

Hjertelig fin dag... Hva skal nå det bety, liksom? :p

Haha.

Jeg hadde syntes det var hyggelig jeg, om noen ville meg så godt at de ville jeg skulle få en hjertelig fin dag :-)

Jeg hadde i hvert fall ikke reagert negativt på det, eller syntes det var dumt sagt. Så du kan ta det helt med ro.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde et eksempel på utmerket kundeservice i dag. Tok med en tur innom min lokale burgersjappe og bestilte det samme som jeg alltid bestiller. Sist gang jeg gjorde det betalte jeg 323 kroner. Grunnen til at jeg husker det er at jeg synes det var rart fordi det vanligvis ikke koster så mye. Så da jeg bestilte det samme i dag, endte jeg opp med å betale mindre enn 323 kroner. Nevnte dette til ekspeditøren, uten å forvente noe, bare fordi jeg lurte på hva grunnen er, så begynte hun å regne på et papir. Kom 25 kroner ut av cashguarden, så sa hun at hun skulle sjekke hvem som var på skift da jeg handlet den dagen. Jeg sa til og med at det ikke var så mye forskjell, men hun sa det ikke skulle være forskjell. Nice! :)

Høres jo ut som noen stjeler på jobb.

Lenke til kommentar

Man får bare stjelt på den måten med gamle, manuelle kassesystemer.

Restauranter har vel nylig hatt søkelys på seg fordi dette er en fin måte å lure seg unna skatt på? Lokale burgersjappa er sikkert noe av det samme.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt så negativ du var i dag? Selv for denne tråden?

Lenke til kommentar

Cashguard gjør det vell litt vanskeligere å stjele penger? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...