*F* Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 På Elkjøp har ihvertfall jeg bare fått god behandling uten noen om og men. Vel, kanskje utenom den gangen jeg skulle kjøpe Cod, "Du må være over 18 år for å kjøpe det" sa han ansatte når jeg spurte hvor jeg fant spillet. Jeg var vel ihvertfall 22 år da. 1 Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Ja de er kanskje serviceinnstilte, selgerne ihvertfall. Men de mange av de har virkelig ikke peiling på produktene de selger. Flere ganger har jeg måttet rette på de, eller tom sagt at "nå juger du". Sist skulle jeg kjøpe en kabel til en fax (ja jeg vet) som jo bruker vanlig telefonkabel, selger insisterer på at jeg skal ha en nettverkskabel. Sier nei, jeg skal ha en vanlig telefonkabel, slik som du kobler til en hustelefon. Nope, jeg skulle ha nettverkskabel! Endte med at jeg måtte finne den selv og vise han forskjellen.. Skal man handle der er det veldig lurt å gjøre litt research først, og vite akkurat hva du skal ha. For de juger deg rett opp i trynet for å heller selge deg varer de har mer avanse og provisjon på. Eksempel her er sjefen skulle på elkjøp og kjøpe laptop til meg, hadde sendt med han klare instrukser om hva jeg skulle ha. Kommer tilbake med en som han har blitt fortalt er "MYE bedre" Men nei, ble ny tur på elkjøp den dagen... 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Stoddart Skrevet 28. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 28. mai 2015 Heh, en gang i tiden, når jeg hadde ok peiling på komponenter og datautstyr, men langt unna det som jeg har nå. Så skulle jeg innom Elkjøp for å kjøpe meg gaming-stasjonær, da jeg så de solgte Alienware der. (Jepp, jeg var i den alderen).Det endte med at fyren tok meg med bak kassa, satt opp en PC på nett, og viste meg forskjellen i specs, også pris. Før han så på meg og sa "Kjøp på nett du, ikke her. Da får du mye mer for pengene!". Såå.. alt småplukk av elektronisk utstyr det eeegentlig ikke er så nøye hvor jeg kjøper, kjøpes nå hos den lokale Elkjøp-sjappa, det fortjener de jaggu meg! 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Speider-gutten Skrevet 30. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 30. mai 2015 Hadde en kjekk episode på bensinstasjonen som kunde her forleden. Skulle kjøpe 2 flasker med fin fyr ("renere" rødsprit). Finner frem og går til kassa, det var ikke noe prislapp på flaska og heller ikke noe på hylla. Så spør hun meg, "ja hva tror du en sånn flaske koster?" Jeg husker at de pleier å koste litt, så jeg sier "noe rundt 70 eller 80 kr" "Så mye??" sier hun. "Vi sier 30 pr flaske vi" Jeg kan jo ikke si noe på det, så tror jeg sparte litt penger på den handlen Bra kundeservice får jeg si 24 Lenke til kommentar
Populært innlegg ColdCode Skrevet 5. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. juni 2015 Fikk en god latter i dag da en kunde kom inn med en laptop. Kunden: Det kom opp et eller annet med 8 minutter igjen på skjermen. Meg: Åja, det var sikkert at maskinen gikk tom for strøm. Kunden: Åh, må jeg kjøpe ny data da? Meg: Neida, du bare setter i laderen som fulgte med når du kjøpte maskinen. Kunde: Lader? Har jeg det? Og hvordan bruker jeg den? Meg: Ja, det følger med en lader på alle bærbare datamaskiner. Kunde: Okei, jeg får ta en titt da. Hvor ligger denne laderen? Er det en av de fire greiene jeg putter på siden? Meg: Ja, mest sannsynlig. Sjekk at kontakten er ordentlig i veggen og at det ikke er brudd på ledningen. Kunde: OK, så jeg trenger ikke kjøpe ny maskin altså? Meg: Neida, prøv å plugge i laderen igjen. Mest sannsynlig er den bare tom for strøm. Kunde: Okei, da prøver jeg! Ha det! :-) 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 5. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. juni 2015 Der gikk du glipp av en potensiellt veldig, veldig god kunde 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg KatrinaS Skrevet 5. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. juni 2015 Der gikk du glipp av en potensiellt veldig, veldig god kunde Jeg hadde ikke greid å utnytte noen så grovt. 18 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 På Elkjøp har ihvertfall jeg bare fått god behandling uten noen om og men. Vel, kanskje utenom den gangen jeg skulle kjøpe Cod, "Du må være over 18 år for å kjøpe det" sa han ansatte når jeg spurte hvor jeg fant spillet. Jeg var vel ihvertfall 22 år da. Jeg trudde du skulle kjøpe torsk, helt til jeg leste "spillet". 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 5. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. juni 2015 Stopp humoren, jeg vil av 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 5. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. juni 2015 (endret) *snip* Har opplevd noe lignende selv. Satt med laptopen da skjermen plutselig ble helt svar, og maskinen nektet å reagere på noe som helst. Jeg slet ganske lenge med å få ting til å fungere, før jeg til slutt gav opp og godtok at maskinen hadde tatt kvelden. To timer senere nevnte jeg det for søsteren min, og hun kom med det geniale spørsmålet: "Den var ikke bare fri for strøm, da?" Vel.. jo... den var det... Jeg er utdannet nettverksadministrator, og har holdt på med data siden tidlig 80-tall... (edit: rettet noen skrivefeil.) Endret 6. juni 2015 av Schreiber 21 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Sitter å leser gjennom postene her, og må si jeg kommer over noe gullkorn her og der. Fantastisk tråd Bare synd at starten av sommerferien har gått til å lese gjennom litt over 100 sider med gamle poster Back on topic. Flytta i leilighet og fikk internett gjennom Telenor. Etter 3 måneder ringte jeg dem i forbindelse med en liten support sak, ikke noe store greier. Men som student og en som er litt gjerrig på pengebruken tok jeg sjansen på slutten og spurte "dere har vel ikke noe studentrabatt eller lignende jeg kunne fått?" i et lite håp om å spare noe penger. Joda, det skulle gå sa damen i andre enden. Hun trykket på maskinen i noen minutter før hun sa "jo, du kan få 100kr i rabatt de neste 3 månedene". Jeg som ikke egentlig hadde forventet å fått noe sa tusen takk så meget og takket for samtalen. Godt førnøyd Så en måned frem i tid får jeg neste faktura fra Telenor. Men beløpet var litt høyere enn jeg hadde trodd det skulle være, så jeg ringer opp igjen å spør om beløpet er riktig. "Jo, beløpet inkluderer internett, ditt +++ datt, men se her ja. Tror jeg fant problemet ditt. Den rabatten du snakket om (nevnte det i starten av samtalen) har slått ut feil vei. Vi har lagt til 100kr på prisen din" Haha, typisk meg tenker jeg. "Ja hva gjør jeg nå da?" spør jeg. "Bare betal dette beløpet, så får du det igjen på neste faktura" Hehe, fin den synes jeg. Brydde meg lite når de fikset det så raskt og var så snille og hyggelige, men hadde jeg vært mindre oppmerksom hadde jeg betalt litt mer enn planlagt. God kundeservice (til slutt) Endret 6. juni 2015 av Speider-gutten 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skurupu Skrevet 6. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 6. juni 2015 (endret) Jeg var i kjøttdisken på supermarkedet. Sa jeg skulle ha fire koteletter. Han bak kasse tar opp to, før han plutselig putter de ned igjen og stopper helt opp. "Four pork chops" sier jeg på nytt. Er så vandt med elendig treg service at jeg trur det er det som foregår igjen. "Four pork chops!" sa jeg igjen. Da får jeg et slag i siden av dama som sier lavt: "They are praying!" Så da løfter jeg hodet og ser at alle de rundt 10 ansatte bak kjøttdisken har stoppet opp med alt arbeid og står med bøyd hode. Dette varer i kanskje 30 sekunder før de gjør "kors-tegnet" på brystet og fortsetter å jobbe. Da ble jeg litt flau over at jeg avbrøyt dem med streng stemme. Men til mitt forsvar var hele situasjonen fremmed for meg, jeg har aldri sett noen gjøre sånt. Endret 6. juni 2015 av Skurupu 24 Lenke til kommentar
Populært innlegg WeirdFace Skrevet 6. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 6. juni 2015 Jeg har en bekjent som arbeider ved en flyplass, og en del av jobben er å sitte i innsjekkingsskranken. Da får han høre litt av hvert av merkelige kommentarer, for å si det sånn. Det skjer stadig vekk at noen passasjerer kommer med masse ekstra bagasje, og da må dem jo betale ett ekstra gebyr for dette. Da kan dem finne på å si: "Men det er jo noen andre passasjerer her som skal på det samme flyet, og de har bare med seg håndbagasje / en liten koffert. Så da kan dere bare overføre en del av min bagasje over på dem" eller "Forrige gang vi var på flytur, så hadde vi ett par kilo for lite. Så vi bruker opp dette under denne flyturen isteden". Når han som sitter i skranken prøver å forklare at systemet faktisk ikke fungerer slik, så blir enkelte passasjerer rett og slett fly forbanna på ham. I tillegg har dem jo selvfølgelig fint lite lyst til å betale noe som helst i ekstra gebyr for all bagasjen. Og dem begynner å kjefte på han som sitter i skranken på grunn av alle pengene dem må ut med. Akkurat som det er den ansatte sin feil at passasjerene tar med seg alt for mye bagasje. Det skal faktisk ha vært tilfeller hvor passasjer lemper alle de tunge koffertene sine av det båndet, og begynner å drasse på dette bort til en annen lang kø, fordi dem tror at dem ikke behøver å betale noe ekstra gebyr i den andre skranken. I tillegg havner dem jo da helt bakerst i den andre køen, så dem må bruke enda lengre tid bare på å stå i kø.. 10 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Sitter å leser gjennom postene her, og må si jeg kommer over noe gullkorn her og der. Fantastisk tråd Bare synd at starten av sommerferien har gått til å lese gjennom litt over 100 sider med gamle poster Back on topic. Flytta i leilighet og fikk internett gjennom Telenor. Etter 3 måneder ringte jeg dem i forbindelse med en liten support sak, ikke noe store greier. Men som student og en som er litt gjerrig på pengebruken tok jeg sjansen på slutten og spurte "dere har vel ikke noe studentrabatt eller lignende jeg kunne fått?" i et lite håp om å spare noe penger. Joda, det skulle gå sa damen i andre enden. Hun trykket på maskinen i noen minutter før hun sa "jo, du kan få 100kr i rabatt de neste 3 månedene". Jeg som ikke egentlig hadde forventet å fått noe sa tusen takk så meget og takket for samtalen. Godt førnøyd Så en måned frem i tid får jeg neste faktura fra Telenor. Men beløpet var litt høyere enn jeg hadde trodd det skulle være, så jeg ringer opp igjen å spør om beløpet er riktig. "Jo, beløpet inkluderer internett, ditt +++ datt, men se her ja. Tror jeg fant problemet ditt. Den rabatten du snakket om (nevnte det i starten av samtalen) har slått ut feil vei. Vi har lagt til 100kr på prisen din" Haha, typisk meg tenker jeg. "Ja hva gjør jeg nå da?" spør jeg. "Bare betal dette beløpet, så får du det igjen på neste faktura" Hehe, fin den synes jeg. Brydde meg lite når de fikset det så raskt og var så snille og hyggelige, men hadde jeg vært mindre oppmerksom hadde jeg betalt litt mer enn planlagt. God kundeservice (til slutt) Det høres litt ut som den gangen jeg var på Oslo S og skulle kjøpe mat på Burger King, som er ett av flere steder der jeg får noe rabatt på maten. Jeg sa hva jeg skulle ha, pekte på logoen på genseren min og spurte "og så får jeg vel litt rabatt?". Da svarte dama bak kassa at "nei, dere betaler ekstra". Det var heldigvis bare en spøk i mitt tilfelle. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Turtledove Skrevet 9. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 9. juni 2015 Som potensiell kunde kom jeg over denne på Finn i dag: selges nu,virker litt rart,men trenger å få overøført kr nu,plutselig uforutsett tur ut av byen en dag og trenger reise penger,selges tilførste somstoler på en finnsalg og kjøps veteran.alt av info ommegogaltkanlegges ut.men altså ingen garanti,men kanfåordnakvitteringa,dama sendertlftilførstemannsomfpårsendt kroner fortlfnå i kveldinnen fåååå straxer haster veldig desverre:( så ihvertfall,jeg blir forttatthvis jeg ersvindlerogskriversånnt.menkrise..hmmm jeg trenger minimum 1800 for den,1800 tilsendt10804814189 fort.sim fra for mange er intmen tviler.ikegjørdet;) kan til ogmedfå me en nokia c2 tlf,somjegmenerkoster rundt 300-350 medladerbruktrobust tlf..da mp jeg få inn 2000 på konti.innen 20 min må jeg avslutte.1800 svart 9 måndter dame brukt iphone 5 sendesi morgentidligtilførste mann!! og hvorfor skullle jeg bløøøøøfffa rtil meg så litten sum for mitt salgs rykte?! da hadde dere vinni saken og jeg hadde blitt banna sant?! tlf kommer utover dagen,og pengene blir da forkortet ett par hundre laper?! er ikke det bra da?![/size] Seems legit. 17 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Blir stadig forundret over personer som sliter med telefoni som ringer inn med telefonen de sliter med. "ingen hører hva jeg sier i telefonen, jeg får vel ringe support med akkurat den telefonen" 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) [quote name="Turtledove" post="22571881" Seems legit. Sånn gårre nårru sitter med de makkanervene og skal selge mobbil, ikke sant? Edit: sjekk de andre annonsene hans! Hahaha Endret 9. juni 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Elsker delen med "og hvorfor skullle jeg bløøøøøfffa rtil meg så litten sum for mitt salgs rykte?!" Tja - velkommen til Finn.no? 2 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Blir stadig forundret over personer som sliter med telefoni som ringer inn med telefonen de sliter med. "ingen hører hva jeg sier i telefonen, jeg får vel ringe support med akkurat den telefonen" Problemer med telefonen? Ring dette nummeret. Problemer med internett? Besøk denne nettsiden. Har sett begge to mange, mange ganger. Endret 9. juni 2015 av Schreiber 5 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Blir stadig forundret over personer som sliter med telefoni som ringer inn med telefonen de sliter med. "ingen hører hva jeg sier i telefonen, jeg får vel ringe support med akkurat den telefonen" Problemer med telefonen? Ring dette nummeret. Problemer med internett? Besøk denne nettsiden. Har sett begge to mange, mange ganger. For problemer med internett så ringer jeg ISP. Men hvis jeg har problemer med mobilen så bruker jeg web-chat/e-mail. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå