toth Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Dersom jeg merker at jeg har tasta feil trykker jeg på Corr og starter på nytt uten å ta ut kortet. Er det innafor? Jeg og, gul knapp ftw Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hvorfor MÅ folk ta ut kortet etter å ha tastet feil pin? Dere vet at man kan taste riktig pin på nytt UTEN å ta ut kortet?! Det står tross alt "feil pin, prøv igjen" Neida, avbryt hele salget så vi må søke kjøring og aaaallllt ekstra en gang til Forsåvidt enig, men det må jo også være en dårlig kortterminalløsning dere har. De gangene jeg har måttet dratt ut kortet, fordi jeg ikke har dekning, har det vært ganske enkelt å bare dra ut bankkortet og sette inn kredittkortet. De som jobber i kassen må vel kanskje trykke på en knapp eller to, men mitt inntrykk er at det går veldig kjapt. Er stort sett Kiwi det har skjedd i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Er ikke terminalen, men softwaren i programmet der vi selger ting. Tungvinn løsning, i know. og kunden kan ikke noe for det. Men det er egentlig ikke så vanskelig å trykke gul eller bare taste en gang til om man tastet feil Utrolig irriterende å stå der ^^ 2 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hvorfor MÅ folk ta ut kortet etter å ha tastet feil pin? Dere vet at man kan taste riktig pin på nytt UTEN å ta ut kortet?! Det står tross alt "feil pin, prøv igjen" Neida, avbryt hele salget så vi må søke kjøring og aaaallllt ekstra en gang til Var vitne til en som dro ut kortet hele tre ganger mens det stod vennligst vent. Klarte tydeligvis ikke vente mer enn et tiendedels sekund. Til slutt måtte kasserer tre fysisk til. Snakket ikke norsk heller. Utrolig mange som ikke kan et bær av norsk på tross av å ha vært stamkunder i lang tid. Begynner å lure hva som er årsaken til det. 3 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Like glad i de som venter til terminalen begynner å hyle før de tør å ta ut kortet (etter at det er godkjent).. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Jeg venter alltid til terminalen sier at jeg kan ta ut kortet. Har gått på en smell før og tatt kortet ut for tidlig. Bruker også den gule knappen hvis jeg har tastet feil pinkode. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Terminalene med chip bruker 3-4 ganger så lang tid som når man bare dro kortet. Derfor skjedde det ofte at jeg dro ut kortet for tidlig rett etter at jeg fikk chip. Teknologien går bakover. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Har nok brent meg ofte på at jeg venter på at skjermbildet skifter til "godkjent", så når jeg ser bildet skifter drar jeg ut kortet. Dette går somregel bra, men av og til har terminalene et skifte til en annen skjerm i mellom før "godkjent" Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 27. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 27. mai 2015 Kunde kommer inn: "Hei, har dere håndtak til dusj?" Meg: Neeei, beklager det har vi ikke, men vi har håndtak til andre ting som feks skuffer og garasje hvis det hjelper?" Kunde: "Hvor har du det?" Meg: "Det har vi rett her borte..." *Viser kunden* Kunde: "Men dette er jo ikke til dusj!!" Meg: "Nei, som sagt til garasje og skuffer osv..." Kunde: "Har du sløst vekk tiden min på dette her? Jeg har faktisk brukt pausen min på dette for faen !" Meg: "........ Jaaaa?" Kunde går. Altså, når jeg forteller kunde at vi ikke har varen som h*n leter etter, så har jeg vel strengt tatt fjernet vedkommendes rett å bli sur?! 16 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Utrolig mange som ikke kan et bær av norsk på tross av å ha vært stamkunder i lang tid. Begynner å lure hva som er årsaken til det. Det er vanskelig å lære seg, og tar lang tid. Jeg har selv emigrert til et land hvor jeg ikke kan språket. Har bare lært meg et fåtalls ord og et par fraser etter ett år her. Holder meg til engelsk. 4 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Utrolig mange som ikke kan et bær av norsk på tross av å ha vært stamkunder i lang tid. Begynner å lure hva som er årsaken til det. Hvor lenge er lang tid, egentlig? Seks måneder? Ett år? Fem år? 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Man kan vel se på norske pensjonister i Spania, hvor mange av dem greier lære seg spansk? Det er nok ikke mange 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 27. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 27. mai 2015 Man kan vel se på norske pensjonister i Spania, hvor mange av dem greier lære seg spansk? Det er nok ikke mange Uno cerveza por favor 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 27. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 27. mai 2015 Utrolig mange som ikke kan et bær av norsk på tross av å ha vært stamkunder i lang tid. Begynner å lure hva som er årsaken til det. Lære hebraisk Ben Gurion bodde i bydelen Rehaviah i Jerusalem, et strøk der det stort sett bodde tyske jøder. Han hilste på en av naboene utenfor huset og snakket hebraisk til ham. “Unnskyld, herr ministerpresident, men jeg kan ikke hebraisk,” sa mannen. “Hvor lenge har De bodd i Israel?”, spurte Ben Gurion overrasket. “30 år, herr ministerpresident.” “30 år, og De skammer Dem ikke over at De ikke kan hebraisk?” “For å si det som det er, så er det mye lettere å skamme seg enn å lære hebraisk.” 18 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Nød lærer naken kvinne å spinne. Mange engelskspråklige innvandrere sliter med å lære seg norsk fordi alle nordmenn på død og liv skal vise hvor gode de er i engelsk. 8 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Det er også vanskeligere for voksne å lære språk. Enklere å ''få det gjort'' når man er barn, så det er ikke gitt at de burde kunne norsk selv om de har bodd her i x antall år. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 27. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 27. mai 2015 I dag hadde jeg en av de typene som nekter å lære seg windows 8 inn på jobben. Heldigvis var han ikke vår kunde, men han fortalte om at han hadde vært på Expert i forrige måned for å kjøpe seg laptop der, og han hadde fortalt selgeren kriteriet om at den skulle være enkel å bruke, og den skulle ha trådløst nettverkskort. Han hadde fått med seg en typisk Expert PC med Celeron CPU til 5000,- og fortalte meg hvordan han hadde først komt hjem og ikke fått trådløst nettverkskort til å fungere, og windows 8 hadde vært alt annet enn enkelt, så han fortalte meg hvor stolt han var over at han hadde gått tilbake til butikken og skjelt ut butikkpersonalet for at de hadde solgt ham noe som ikke oppfulgte kriteriene hans forran en lang kø med kunder. De hadde oppfordret ham til å reformatere PCen, noe som på ingen måte ville løst en "mangel" på et trådløst nettverkskort. For dere som ikke vet det, så fins det ingen bærbare i dag uten trådløst nettverkskort. Her er det kunden som er idiot og ting skal være likt til den gode gamle XP maskinen hans, og eventuelle forskjeller betyr at butikken løy til ham om produktet, ikke at de er plassert anderledes. Jeg bare smilte og nikket for jeg orket ikke starte noen diskusjon med ham på vegne av Expert. Er så glad for at jeg ikke jobber på expert eller elkjøp. Har inntrykk over at kundene der er så usakelig sta og prinsipielle. 10 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Er så glad for at jeg ikke jobber på expert eller elkjøp. Har inntrykk over at kundene der er så usakelig sta og prinsipielle. De passer til hverandre, med andre ord. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå