Speider-gutten Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 For et par måneders tid siden så tok jeg på meg oppdraget med å hente noen bekjente i byen etter en konsert. Hehe, jeg er ofte han som henter venner på fest, konserter eller byen. Noe jeg har gjort fra starten av er bare å kjøre med låste dører, det er ofte noen "nye venner" som vil sitte på hjem. Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 4. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2015 Fristen for å bytte om til sommerdekk var første mai, men jeg har ikke fått kontakt med verkstedet ennå. "Selvfølgelig" ble jeg stoppet. Samtalen gikk som følger: Polisen tar en rask titt på dekkene, og ser det er piggfrie vinterdekk: "Du vet fristen for å legge om var første mai?" Meg: "Du vet hvilken dato det er i dag?" Polisen: "Fjerde mai?" Jeg: "Nettopp. (senker stemmen litt) Thjs is not the tires you are looking for..." Polisen: "Hæ?" Jeg: "I don't need to check your tires." Polisen: "I don't need to check your tires." Jeg: "Carry on, sir. Have a nice day." Polisen: "Carry on sir, Have a nice day. (liten pause) Hehe, alltid noen som prøver den der. Men prøv å få lagt om snarest, greit?" Nå skal det sies at jeg kjenner fyren litt fra før, og vet han er stor Star Wars-fan. Men likevel morsomt at det er funket. Men det kan jo ha noe med at fristen bare var noen dager siden, jeg ikke har piggdekk, og har sikkert er møkk lei alle aspirantene som må passes på hele tiden på denne tiden, når de endelig er ute i felten. 29 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 4. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2015 Det er ikke ulovlig å kjøre med piggfrie dekk etter fristen. 21 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Det er ikke ulovlig å kjøre med piggfrie dekk etter fristen. Korrekt. Er kun piggdekk det er regler på. Kan dog ikke anbefales å kjøre med vinterdekk om sommeren eller motsatt. 2 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Utrolig at politibetjenten selv ikke visste det kun er frist for piggdekk spør du meg. Meeen la oss ikke ha flere sider OT Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Fristen for å bytte om til sommerdekk var første mai, men jeg har ikke fått kontakt med verkstedet ennå. "Selvfølgelig" ble jeg stoppet. Samtalen gikk som følger: Polisen tar en rask titt på dekkene, og ser det er piggfrie vinterdekk: "Du vet fristen for å legge om var første mai?" Meg: "Du vet hvilken dato det er i dag?" Polisen: "Fjerde mai?" Jeg: "Nettopp. (senker stemmen litt) Thjs is not the tires you are looking for..." Polisen: "Hæ?" Jeg: "I don't need to check your tires." Polisen: "I don't need to check your tires." Jeg: "Carry on, sir. Have a nice day." Polisen: "Carry on sir, Have a nice day. (liten pause) Hehe, alltid noen som prøver den der. Men prøv å få lagt om snarest, greit?" Nå skal det sies at jeg kjenner fyren litt fra før, og vet han er stor Star Wars-fan. Men likevel morsomt at det er funket. Men det kan jo ha noe med at fristen bare var noen dager siden, jeg ikke har piggdekk, og har sikkert er møkk lei alle aspirantene som må passes på hele tiden på denne tiden, når de endelig er ute i felten. I mi bok er det heilt innanfor å prøve seg på ein slik på sjølvast Star Wars dagen: http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Day May the 4th be with you. 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Det er ikke ulovlig å kjøre med piggfrie dekk etter fristen. Utrolig at politibetjenten selv ikke visste det kun er frist for piggdekk spør du meg. Meeen la oss ikke ha flere sider OT Han visste det nok. Men at det er lov og at de liker det er ikke det samme. Problemet er at denne tråden er et bra eksempel på at enkelte folk kan henge seg opp i den minste filleting om de har en dårlig dag. En annen ting er at det sliter på dekkene å kjøre på ren asfalt, og det er nok de færreste som er flinke nok til å skifte dekk i tide. Dermed kan noen dager/uker ekstra på asfalt gjøre at dekkene er unødvendig slitte når vinteren kommer, uten at folk tenker over det. Så om det er ulovlig eller ikke, er ikke så nøye. Det er mer på sikkerhet osv. I mi bok er det heilt innanfor å prøve seg på ein slik på sjølvast Star Wars dagen: http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Day May the 4th be with you. Var nok derfor jeg spurte ham om han visste hvilken dato det var. Ville selvsagt aldri prøvd noe sånt om jeg ikke visste at han var Star Wars fan, og om det ikke var Star Wars dagen. Strengt tatt ville jeg nok sluppet unna uansett, men litt moro må man jo ha det. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Notatblokk Skrevet 7. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Shell 7-eleven. Kunden bestiller 150g baconcheeseburger og wienerpølse mens han venter på burger. Samt drikke. Det ble 154,-. K: -hæ, det var dyrt! Meg: - ja, bensinstasjon vet du, alt er dyrt her *hehe liksom* K: -men mye dyrene enn andre bensinstasjoner. Meg: -kanskje det er wienerpølsa, den koster jo 10,- på Statoil og her koster den 31,- . K: - det er billigere på Esso også. Jeg har handlet på bensinstasjon før, jeg vet hva ting koster. Meg: - ... K: - tjue kroner mer koster det her. Altså. Jeg er så lei av folk som klager over prisene på bensinstasjon! Det ER dyrt! En ting til. Hvorfor er det så mange som forlanger å få ting i stedet for å spørre? "Jeg SKAL HA..". selv spør jeg feks på Meny " kan jeg få en halv kylling? " . Syns det er mye hyggeligere! Endret 7. mai 2015 av Juliess 13 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 jeg pleier vel si "jeg tar en", f.eks "Jeg tar en burger". Jeg anser det som høflig nok. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Jeg pleier å si ''Kan jeg være så snill å få *insert whatever'?'' eller ''Hei! Jeg skulle gjerne hatt *dittenogdatten* :)''. Spørs hvilket humør jeg er i. Er jeg veldig happy og sånt så går jeg gjerne med andrevalget, og huske på å alltid smile genuint, har på følelsen av at folk som jobber med kunder fint kan se om du smiler falskt eller ei. Stemmer det? 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Egentlig er uttrykket "kan du være så snill å ...". Lenke til kommentar
Populært innlegg Notatblokk Skrevet 7. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 7. mai 2015 Russejente lånte telefonen nettopp, låner egentlig ikke ut men hun hadde problemer med bilen sin. K: *står med telefonen til øret* venter lenge. Prøver å taste nummeret på nytt. K: - det kommer bare sånn rar lyd, jeg tror det er noe feil med den. *gir meg telefonen* Meg: *lytter i telefonen* -det er opptattlyden... 28 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) [negativitet] Milliard folk som har sagt det, men dette er jo ikke kunden som er idiot eller gjør feil, dette er jo dere som er idioter som ikke klarer å opplyse om at man må ha brattkort, før kunden kjøper eller får utstyr. Kan ikke forvente at alle kundene har den kunnskapen om arbeidsplassen din som du har. Å gi ut utstyr uten å sjekke om de har brattkort først, når det er påkrevd, er jo også en alvorlig ting å gjøre. Dette kan føre til ganske heftige ulykker om noen begynner å klatre uten å ha peiling, og deretter skader seg. Her må dere seriøst skjerpe rutinene deres. Fristen for å bytte om til sommerdekk var første mai, men jeg har ikke fått kontakt med verkstedet ennå. "Selvfølgelig" ble jeg stoppet. Samtalen gikk som følger: Det der er verdens dårligste unnskyldning, bytte dekk bør du klare selv.[/negativitet] Endret 7. mai 2015 av PhelpsTransposed 3 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Hva hvis han bare hadde et hjulsett, og skulle legge sommerdekkene på felgene vinterdekkene var på? Ikke snakk om at du fikser det selv uten spesielt utstyr. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Når jeg kommer til disken og jeg blir spurt hva jeg skal ha sier jeg som regel "Hei! Jeg skal ha en ..." 3 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Man sier vel gjerne hva man skal bestille, så jeg tror det kommer derfra. Personlig tenker jeg ikke så mye over det, men sier vel at "jeg skulle gjerne hatt en..." når jeg bestiller. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Shell 7-eleven. Kunden bestiller 150g baconcheeseburger og wienerpølse mens han venter på burger. Samt drikke. Det ble 154,-. K: -hæ, det var dyrt! Meg: - ja, bensinstasjon vet du, alt er dyrt her *hehe liksom* K: -men mye dyrene enn andre bensinstasjoner. Meg: -kanskje det er wienerpølsa, den koster jo 10,- på Statoil og her koster den 31,- . K: - det er billigere på Esso også. Jeg har handlet på bensinstasjon før, jeg vet hva ting koster. Meg: - ... K: - tjue kroner mer koster det her. Altså. Jeg er så lei av folk som klager over prisene på bensinstasjon! Det ER dyrt! En ting til. Hvorfor er det så mange som forlanger å få ting i stedet for å spørre? "Jeg SKAL HA..". selv spør jeg feks på Meny " kan jeg få en halv kylling? " . Syns det er mye hyggeligere! Jeg sier jeg skal ha av den enkelte grunn at kleine ansatte kommer med comebacks som, "Nei, du kan ikke få, men du kan kjøpe", og jeg ble lei av å høre den om og om igjen. 7 Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Jeg satt fremst på bussen en gang med iphonen min, og det var en utenlandsk bussjåfør . Da jeg skulle slukke iphonen kommer det alltid en sånn klikkelyd, og da bussjåføren hørte den lyden snudde han seg rask å sa "Hva faen do ta bilde av?" Han trodde jeg tok bilde han. Jeg sa bare høflig at jeg ikke tok bilde av noe som helst 5 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) [negativitet] Milliard folk som har sagt det, men dette er jo ikke kunden som er idiot eller gjør feil, dette er jo dere som er idioter som ikke klarer å opplyse om at man må ha brattkort, før kunden kjøper eller får utstyr. Kan ikke forvente at alle kundene har den kunnskapen om arbeidsplassen din som du har. Å gi ut utstyr uten å sjekke om de har brattkort først, når det er påkrevd, er jo også en alvorlig ting å gjøre. Dette kan føre til ganske heftige ulykker om noen begynner å klatre uten å ha peiling, og deretter skader seg. Her må dere seriøst skjerpe rutinene deres. [/negativitet] Leste du hva jeg skrev? Kunden kjøper billetter selv på automater, de ordner seg selv og slipper maset fra folk som skal sjekke ditt og sjekke datt, fortelle dem om alt vi har av tilbud og aktiviteter. Hva som kreves for ditt og datt, hvor de kan finne informasjon og hvor de kan stille spørsmål. Vi har selfølgelig hengt opp informasjonsplakater med inngangen, men er det sånn at alle som går inn leser gjennom disse?? Kjøper de utstyr av resepsjonisten, blir de selfølgelig spurt om brattkort. Selfølgelig skal de ikke ha samme kunnskap om arbeidsplassen som jeg har, men det bør da gjerne lyse en pære når de skal klatre i en vegg på 15 meter og de aldri har gjort det før. Vanligvis så er nye folk litt beskjedne, ydmyke og spørrende når de ønsker å prøve en ny aktivitet. Erfarne folk kommer inn litt mer målrettet, treningsklær (gjerne dekket med kalk) og vet hva og hvor de skal. De kjøper inngangsbillett, utstyr og går rett inn. Ikke noe spørmål til ansatte som står der, ikke noe mas. Rett inn og klatre uten å bli mast på. Så når det kommer noen folk som ser slik ut, så har det skjedd et par ganger at jeg har glippet sjekken og bare gitt dem utstyret. Rutinene våres er gode, selv om vi sjekker brattkort så forsikrer jeg meg om at folkene faktisk kan klatre på en god og sikker måte. Det er derfor jeg har stoppet dem før de har komt seg noe sted av bakken. Brattkortet sier litt, når jeg ser dem holde på vet jeg for sikkert at folkene kan gjøre det på en ordentlig måte. Back on topic: Ikke en stor sak, men var litt irriterende forrige dag her. Jeg sto i kø i kassa på kiwi, skulle ha 2 småting. Bak meg står det en dame, ca 50 med rosa boblejakke, litt for mye sminke, platinablondt hår og tights. Dere sjønner typen . Hun skulle heller ikke ha noe mye, tror det var en 3-4 ting eller noe sånt. Plutselig dunker hun borti meg, og spør med en pipete stemme "Unnskyld meg, men kan jeg være så snill å gå forran dem i køen? Jeg har bare disse små tingene" Jeg som hadde mindre ting enn henne forsto ikke helt hvorfor, hadde jeg hatt en full handlevogn hadde jeg jo slept henne forran meg før hun hadde spurt. "Altså jeg har bare disse 2 tingene sier jeg, det er jo mindre enn deg" svarer jeg. "Jamen du sjønner, jeg må så voldsomt på do. Det hadde vært veldig snilt om jeg kunne gå forran deg i køen." God tid har jeg og jeg gidde ikke å lage noe sak utav det, så jeg sier bare okay og slepper henne frem. Hun betaler og kommer seg avgårde, jeg gjør det samme. På vei ut finner jeg henne sittende ved blomsterbutikken og lukte og se på blomster. Toalettene har hun ikke vært på, siden de er i andre enden av bygget. Hallo?!? Skulle ikke du på do da?? Herre man for noe folk altså Endret 8. mai 2015 av Speider-gutten 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå