Schreiber Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 En avsporing om reserverte plasser på toget. Artig ordspill. Utilsiktet atpåtil. Enda et: Back on track med tråden. Nå er vi vel kvitt off-topic, så resten av tråden går på skinner. Hohoho... 1 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Effektivt, ja. Spørs hvor effektivt det egentlig er når personen må gjenta setningene om igjen flere ganger fordi de ikke blir forstått. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Ordspillene står i tog! Shut the door, please, I'm dresin. I haven't changed my pens yet! 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 29. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 29. april 2015 2 rare kunder inne idag. Kunde nr.1: Kunde: "Hei, jeg skulle sett på en elektrisk tannbørste" *Leder kunden bort til avdelingen med tannbørstene* Meg: "Her er di" Kunde: "Har du ingen batteridrevne?" Meg: "... Hva mener du? Alle er jo batteridrevne!?" Kunde: "Jeg vil ha en sånn som man putter 2 AA-batterier i." Meg: "Dessverre det har vi ikke. Men batteritiden på di oppladbare er jo mye bedre enn batteridrevne!" Kunde: "Det er det dummeste jeg har hørt. Di oppladbare er jo bare noe dritt!! Di med batteri varer i mange måneder!!!" Meg: "Ok" Prøvde forklare kunde hvor mye mer økonomisk det er med en oppladbar, men talte til det beryktede døve øret. Kunde nr.2: Kunde: "Hei, jeg skulle hatt en fasttelefon!" *Viser kunden fasttelefonene* Kunde: "Jeg har Altibox og jeg har hørt at fasttelefoner ikke fungerer på det!" Meg: "Jeg er 100% sikker på at dette fungerer på Altibox" Av en eller annen merkelig grunn ser jeg på kunde at han ikke er fornøyd med dette svaret, så jeg utbroderer om hvorfor han skal tro på det jeg sier. Et av argumentene er at 9 av 10 telefoner vi selger er til Altibox kunder, og vi hadde hatt mange tilbakemeldinger hvis det var et problem. Kunde: "Ok... Men jeg har hørt at det er forskjell på fasttelefoni mellom Telenor og Altibox!" Meg: "Det er ingen forskjell på fasttelefoni imellom Telenor og Altibox." Kunde: "KØDD!!!!!" roper han og hiver fasttelefonen fra seg. Merkelige greier.... 13 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Men... hvis han er så overbevist om at fasttelefoner ikke fungerer med Altibox, hvorfor i all verden da kom han for å kjøpe fasttelefon? 6 Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Er en del kunder som er sånn, kommer inn med ett spørsmål, men skal krangle og være uenig med alt du sier. Pleier og ta det som en utfordring, greier du og få en sånn type til og bli enig med seg selv, handler de nesten alltid. Lenke til kommentar
Populært innlegg Ronald Ulysses Swanson Skrevet 29. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Jeg skal innrømme det, jeg slo til (for første gang...) en kunde i dag - dessverre med litt overdreven kraft. Jeg fylte på varer og noen av eskene har en slik remse på ytterkanten som man skal dra i. Så jeg dro i en slik jeg, men i det jeg rundet et hjørne på esken og brukte litt kraft på det samtidig, så røk selvsagt denne remsen. Uten at jeg rekker å reagere, så fyker armen min avgårde i løse lufta og treffer selvsagt ansiktet på en kunde som går forbi - en real uppercut midt i ansiktet. Tror ingen egentlig skjønte hva som hadde skjedd, men heldigvis tok kunden det greit - både fysisk og psykisk. Jeg har aldri før ønsket å forsvinne ned i gulvet så mye før... Kunden skulle handle litt mer, så jeg prøvde å redde litt av troen på menneskeheten og skrev derfor et "god bedring"-kort (litt humoristisk ment selvsagt) som kunden fikk sammen med en Twist-pose før hun gikk fra butikken. Dette var en fast kunde, så vi får nå se om kundeforholdet vedvarer... Endret 29. april 2015 av Ronald Ulysses Swanson 35 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Oh my god. Imponerende bra kundeservice da, når man først blir slått til Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Snakker om knockout-salg... Er bra det gikk fint til slutt. Uhell skjer, men noen uhell er litt verre enn andre. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Etter å ha lest litt i denne tråden så har jeg bare fått forsterket mitt inntrykk om at folk generelt er noen grinebitere. Hadde i mine yngre år en liten jobb med å levere pakker, og man skal virkelig se og høre mye rart i et slikt yrke. Alt fra folk som bestiller middagen sin som pakke hjem på døren, til folk som åpner døren for å ta imot pakker splitter nakne. For ikke å nevne de som regelrett lyver. Morsomt når du vet hvem pakken er til fordi du har levert pakker der før. Ringer på døra men ingen åpner, for så å få en telefon fra kundesenteret senere på kvelden med klage fra en kunde som hevder han har vært hjemme hele dagen men ingen har ringt på. Privatkunder er forøvrig ikke de verste å levere til da man har et navn på pakken å forholde seg til. Bedrifter derimot kan være virkelig vriene om de ikke har eget varemottak, eller egen person som er ansvarlig for å ta imot pakker. Har opplevd bedrifter som nekter å ta imot en pakke før jeg forteller dem hva pakken inneholder, noe vi såklart ikke har kontroll på. Hadde også en bedrift der jeg fikk beskjed om å komme tilbake om 30min fordi de hadde lunsj akkurat da, og kunne ikke signere på pakker i lunsjen. De ombestemte seg når jeg pent opplyste om at de da kan plukke opp pakken på det nærmeste postkontoret senere på dagen. 4 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Hadde også en bedrift der jeg fikk beskjed om å komme tilbake om 30min fordi de hadde lunsj akkurat da, og kunne ikke signere på pakker i lunsjen. Det må da være toppen av frekkhet 5 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Hadde også en bedrift der jeg fikk beskjed om å komme tilbake om 30min fordi de hadde lunsj akkurat da, og kunne ikke signere på pakker i lunsjen. Det må da være toppen av frekkhet Har faktisk hørt denne ett par ganger, aldri som sjåfør men som ansatt.Smålig er vel mer treffende, enkelte er så sære at de ikke kan gjøre det minste som ligner jobb i lunsjen. Hadde en sær sjef som var litt sånn en gang jeg jobbet på lager, da kom det en som skulle levere en pall som var lengst inne i traileren, med fin tilgang fra side-døren. Men kunne vi kjøre ut gaffel-trucken for å hente den, neida, her måtte hele traileren tømmes. Skal nevnes at det var store trucker vi hadde og en diger port rett ut, det var altså ingenting som tilsa at vi ikke kunne hente. Det samme var om de kom 2 minutter etter mottaket var stengt, selv om vi ansatte var der flere timer etterpå, da måtte de vente til dagen etter. Fikk også kjeft en gang for å bruke lager-truck på varemottaket når jeg jobbet begge steder, jeg måtte altså bytte truck. Det var ingen truckmangel eller noen andre som skulle ha den, de skulle bare ikke brukes om hverandre. Var mange totalt meningsløse regler vi måtte følge... 3 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Hadde en fin en på butikkjobben i dag. Var ferdig med alle varene hans, leste opp summen og trykket på "bank", da han skulle betale med kort. Etter ca. 10 sek tordner det frem: "Tror du har glemt å trykke på en knapp jeg".. Skjermen sier i dette tilfellet "venter på kort" hvor jeg sier at kortet kanskje ikke er helt inne i terminalen. Så klart kunne ikke dette være hans feil. Jeg lener meg mot terminalen og dytter litt i kortet som går inn de siste 5mm.. Såklart er det ikke kunden som ikke klarer å trykke det godt nok inn.. Må jo selvfølgelig være kassereren..heh..-_- 5 Lenke til kommentar
koots Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Har det samme hos oss, men det er mest fordi at terminalene er grusomt trege til tider (lete etter trumf-nr blant annet). Hører et par ganger i løpet av et skift "Vennligst vent står det", svaret er 99% av gangene, "Ja, bare vent litt". Tror alle har klart å være siviliserte hittil dog. Hender jo selvfølgelig en og annen gang at jeg har glemt å trykke eller ikke trykket godt nok på "Bank" Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Nok av folk som tror de er bedre enn serviceansatte og umulig kan ha skylda når noe ikke går som forventet. Vi kan trøste oss med at det er verre i mange andre land. Lenke til kommentar
Populært innlegg Notatblokk Skrevet 1. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 1. mai 2015 En kunde var sur forrige vakt fordi jeg laget frozen yoghurten hans mindre enn nattevakten hadde gjort (må aldri gi folk noe ekstra, eneste som skjer er at de blir sure neste gang når de får standard!). Så han forkynner at han skulle aldri mer kjøpe det av meg. Idag var han her igjen, og kjøpte av kollegaen min. Jeg så at isen var enda mindre enn den jeg hadde laget.. Uten å si noe annet sier kunden "jeg skal ha pengene tilbake for den isen!". Kollegaen min spør meg hvordan han skal ta retur, og jeg spør hva som er grunnen (selv om jeg skjønte det...) og han spør kunden. " Den blir jo bare mindre og mindre for hver gang jeg er her!". Jeg: -ok, fyll på litt mer is da, så er problemet løst. Han fikk isen sin og var deretter misfornøyd fordi det var vanilje og ikke jordbær som på kampanjeplakaten.. Noen kunder må man virkelig helgardere seg mot . Greit nok at kollegaen min laget litt liten(han skal lage større nå) men det må da gå an å si det i stedet for å bare si at man skal ha retur og være sur? 14 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Helt sykt at folk får seg til å oppføre seg sånn. Eier ikke skamvett. Lenke til kommentar
Populært innlegg Javisst Skrevet 1. mai 2015 Populært innlegg Del Skrevet 1. mai 2015 Leeenge siden jeg har skrevet noe her inne nå, så kanskje på tide å dele en ny historie. For et par måneders tid siden så tok jeg på meg oppdraget med å hente noen bekjente i byen etter en konsert. Dette var da en vanlig lørdag natt og berusede gjester hadde så smått begynt å komme ut av konsertlokalet. Nå har det seg slik at jeg kjører en bil hvis modell ofte går som drosje her i byen. Dere ser vel allerede nå hvor jeg skal hen? Jeg var litt tidlig ute og valgte da å skru av motoren utenfor konsertlokalet for å vente på passasjerene mine. Etter ti minutters venting så setter det seg en vilt fremmed person seg inn i baksetet og legger seg for å sove. Samtalen oss i mellom gikk omtrent som dette: Meg: "Æh, hallo?" Han: "Ja, du kan bare slippe meg av i sentrum." Meg: "Her tror jeg du har misforstått litt..." Han: *gryntelyder Meg: "Lever du?" Han: "Ja, hvorfor kjører du ikke?" Meg: "Du har satt deg inn i en privatbil. Er ikke noe taxi dette her." Han: "Hæ? Du ser jo akkurat ut som en taxi!". Meg: "Ja, jeg vet det, men her har du nok bommet. Jeg har hverken tekst på bilen eller skilt på taket...". Han: *Mer grynting. "Så du er ikke taxi altså?" Meg: "Nei, og jeg skal heller ikke til sentrum så jeg beklager det der..." Han ålte seg til slutt ut av bilen for å gjøre plass til mine korrekte passasjerer. Han så temmelig stakkarslig ut der han sto full som en alke og fiklet med telefonen, og jeg fikk riktig så dårlig samvittighet av hele scenarioet. Hadde jeg visst at jeg uansett måtte ta omveien ned til sentrum på kebabjakt så hadde jeg bare latt stakkaren sitte på. 15 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Nå har det seg slik at jeg kjører en bil hvis modell ofte går som drosje her i byen. Ikke MB E-klasse vel? 1 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Nå har det seg slik at jeg kjører en bil hvis modell ofte går som drosje her i byen. Ikke MB E-klasse vel? Skoda Superb! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå