Populært innlegg Turtledove Skrevet 24. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2015 En kollega delte en kundehistorie med meg i går som jeg bare må ta inn her... Datteren hennes er 10 år gammel, og hadde spart penger til å kjøpe seg en bok hun har ønsket seg veldig lenge. De kom seg til bokhandelen, fant frem den aktuelle boka, og tuslet til kassa. Hun tok fram en tykk og tung lommebok som det så vidt gikk an å lukke igjen. Idet hun åpner lommeboka, klarer kassedama å tyne ut av seg:- Kødder du? Du ska'kke betale med det der?? Ehh... Alle skjønner at det ikke er dritkult å ta imot 400 kroner i mynter, men alvorlig talt. Når slutta penger å være penger? Also, way to destroy the expecations for 10-åringen. Unødvendig. Herregud, for et kvinnemenneske. Needless to say, kollegaen min tok med seg datteren til butikken over gata, og jenta fikk betale med 20-kroningene sine. 15 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Idiotisk og ubrukelig av kassadama, men det er likevel verdt å minne om at man ikke er forpliktet til å ta imot mer enn 25 mynter av hver valør. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Inge Rognmo Skrevet 24. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2015 Alle skjønner at det ikke er dritkult å ta imot 400 kroner i mynter (...) jenta fikk betale med 20-kroningene sine. Idiotisk og ubrukelig av kassadama, men det er likevel verdt å minne om at man ikke er forpliktet til å ta imot mer enn 25 mynter av hver valør. Og 25 20-kroninger blir 500kr, som er mer enn de nevnte 400... 12 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Meg: Håper det smaker! Kunden: Takk det samme! Livets små gleder - slik som når jeg svarer følgende: Personen som gir meg mat: Håper det smaker! Meg: Det håper jeg og! Tar gjerne et sekund eller to før reaksjonen kommer, og jeg har opplevd alt fra frustrasjon til latter. Endret 24. april 2015 av Sleggefett 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg DagErlend Skrevet 24. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Synes det er helt topp at folk betaler med mynt jeg, da slipper vi og kjøpe veksel hos banken. Verre når Olga på 79 har vert i minibanken og tatt ut en tusenlapp for så og komme inn til oss og skal kjøpe en lyspære til 7 kr for den. Men herregud, vi godtar nå det og uten surmuling. Endret 24. april 2015 av DagErlend 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Notatblokk Skrevet 24. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2015 Syns det "verste" autopilot er når kunder sier noe helt overraskende til meg og jeg ikke klarer å trykke ut et fornuftig svar. Det skjer oftest rundt høytider! Kunde: - gratulerer med dagen! Meg: - ja, hadet bra! Kunde: - ha en fin kveld da! Meg: - had...ehhhh... duåå! 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 24. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2015 Han "Ha en god dag!" Jeg: "Nei takk." Jeg må slå av autopiloten snart... Hahaha! Elsker autopilot-svar! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg opplevde variasjoner av denne samtalen når jeg jobbet som pizzabud. Meg: Håper det smaker! Kunden: Takk det samme! evt Meg: Kos deg med pizzaen! Kunden: Du også! Jeg rekker som regel akkurat å se uttrykket på kunden eller høre fortvilelsen i stemmen til kunden i det han skal til å lukke døra. Bare å glise og gå ned i bilen igjen. I går var jeg på Rema 1000 da én av to kasser var ledig og en kunde kom md varene sine. Hun så på kassedama bak den ledige kassa og spurte om hun kunne betale der. Det hadde tydeligvis kassedama ventet på. "Nei, jeg står her bare for pynt. Hahaha!" 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg mathos Skrevet 24. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2015 Apropos autopilot. Jobbet tidligere i kassen på ICA, og hadde en snodig opplevelse der. Satt meg i kassen kl 1400, og plutselig var klokken 1700. Det føltes som det hadde gått et par sekunder, og jeg husket overhodet _ingenting_. Noen andre som har opplevd lignende? 14 Lenke til kommentar
toth Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Meg: Håper det smaker!Kunden: Takk det samme! Livets små gleder - slik som når jeg svarer følgende: Personen som gir meg mat: Håper det smaker! Meg: Det håper jeg og! Tar gjerne et sekund eller to før reaksjonen kommer, og jeg har opplevd alt fra frustrasjon til latter. Jeg svarer ofte "det håper jeg og" i fullt alvor - er det noe spesielt med det? Endret 24. april 2015 av toth 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg :utakt Skrevet 24. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Nærbutikken har ansatt en ny. Eller, hu er vel ikke så ny lenger, jeg har nå sett henne der noen uker nå. Skikkelig snodig dame, hun klarer alltid å si et eller annet til kundene som hun absolutt ikke burde si. "Seriøst, hva er det her for noe?" "Hæ, selger vi det her?" "Hvor fant du den?" "Hvor mye koster denne?" 1) butikksjefen burde ta noen runder til med opplæring på henne. 2) det er lov å prøve å opptre litt profesjonelt på jobb. Men jeg ler litt også, da. Moro med folk som ikke er helt A4. Endret 24. april 2015 av :utakt 10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Var på den lokale mini-Kiwien i dag, hvor inngangen fra ute går rett inn i der man kommer ut etter å ha betalt, etterfulgt av parkering for handlevogner, og inngangen inn i selve butikken. Den "korridoren" er ca halvannen meter bred mellom veggen på ene siden og kasser/handevognparkering på andre siden. I det jeg kommer inn har en dame i 40+-årene - (fise)fint kledd og av "jeg er dronning"-typen - akkurat betalt og er på vei ut. Hun presterer så å dytte handevogna et meter bort til den står med fronten rett opp i baken på de parkerte vognene (dvs at alt som trengs er en dytt inn i de parkerte vognene), men allikevel slik at den står midt i korridoren som leder frem til inngangen til selve butikken, og sperrer den. Hun ser på vogna et halv sekund før hun snur seg og går, hvor jeg og en annen kunde står og venter på at hun skal få parkert vogna så vi kommer inn i selve butikken. Jeg kan ikke annet enn å stirre på ho med det beste "really?"-blikket jeg har, før ho tripper seg forbi oss og mot utgangen av butikken. Jeg gir vogna hennes et dytt inn i de parkerte vognene og går inn, og kan ikke annet enn å glane på Fru Dronningen som spaserer ut av butikken. Helt ærlig er det slike filleting som det der som gjør at jeg mister troen på menneskeheten mer enn mye annet. At noen sin hjerne faktisk presterer å komme til den konklusjon at "nei, den siste halvemeteren får noen annen dytte den vogna, jeg er ferdig jeg, og det er ikke meg den står i veien for" er for meg utrolig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Nærbutikken har ansatt en ny. Eller, hu er vel ikke så ny lenger, jeg har nå sett henne der noen uker nå. Skikkelig snodig dame, hun klarer alltid å si et eller annet til kundene som hun absolutt ikke burde si. "Seriøst, hva er det her for noe?" "Hæ, selger vi det her?" "Hvor fant du den?" "Hvor mye koster denne?" 1) butikksjefen burde ta noen runder til med opplæring på henne. 2) det er lov å prøve å opptre litt profesjonelt på jobb. Men jeg ler litt også, da. Moro med folk som ikke er helt A4. Minner meg om en gang jeg skulle ha ny dør og dørkarm. Ettersom jeg ikke har peiling på dette spurte jeg om hjelp. Fant selv en dørkarm som passet de målene jeg skulle ha, og ville ha en dør som passet. Etter litt leting og svetting konkluderte den ansatte med at de ikke hadde dører og karmer som passet sammen, men han presterte å anbefalle en dør som var mindre for da fikk man tross alt plass til døra i karmen, noe man ikke fikk til med en større dør. Måtte jo så klart protestere på dette, jeg ville jo ha dør og dørkarm som passet sammen Den ansatte måtte gå å sjekke hva han kunne få til, ett par minutter etter kom han tilbake med en annen ansatt, som fant frem riktig dør. Døren er jo så klart mindre enn dørkarmen da den skal inni, men den første ansatte trodde målene på dør og dørkarm skulle være like og jeg ante ikke noe Fant nå ut av det relativt raskt da heldigvis 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Klatt3n Skrevet 25. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 25. april 2015 "Du, han la igjen navn og nummer i kassa!" Han hadde foretatt en retur før han gikk ut, og der er rutinen at man skal notere ned kundens/bad guyen sitt navn og nummer. Jeg har en lignende historie fra vårt lager. Hos oss henter man en del produkter man har kjøpt på serviceavdelingen, blant annet mobiler, nettbrett, datamaskiner.. Man henvender seg i en luke og den ansatte går og finner varen og overrekker den til kunden så sant kunden kan fremvise kjøpskvittering. Standard elektronikkbutikk. Anyway, luka hos oss er ganske massiv og det er sikkert 1.40 opp til disken so to say. Skal altså mye til for å "titte" over den for kunder. De må i så fall mer eller mindre heise seg opp på disken og velte seg over dersom de skal få ansiktet inn i lageret vårt. Denne smartingen hadde nettopp vært i butikken og kjøpt seg et billig tullenettbrett. Han viser kvittering og lageransatten vår gikk fra stasjonen sin for å finne varen til kunden. I det han gjør det (ser vi på kamera i ettertid), så hopper kunden opp på disken og lener seg over slik at han ser ned på arbeidspulten hvor vi har pc og alt mulig. Her ligger også mobiltelefonen til den ansatte, som også er av typen med lommebokdeksel med både førerkort og bankkort i. Kunden snapper så denne til seg og fyker rett utenfor døra hvor han trolig legger fra seg mobilen, også kommer han inn igjen og står der og venter som normalt i det han får nettbrettet i hendene. Tok ikke kollegaen min mer enn et halvt minutt å innse hva som hadde skjedd, og heldigvis har vi den lokale politibilen på speed dial. Glupingen hadde selvfølgelig lagt igjen det ekte navnet sitt, samt adresse, på kjøpet. Politiet reiste rett hjem til kunden og fikk tilbake mobilen + litt annet knask. Tok vel totalt en time fra tyveriet skjedde til mobilen var tilbake i lomma til kollegaen min. Enkelte tenker rett og slett ikke. I det hele tatt. 31 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Kjøpte blomsteroppsats til 300,- idag, de stod i noen kjekke esker med silketråd på (litt stor oppsats). Gikk til kassa, damen fjernet esken og jeg fikk ikke tilbud om å kjøpe esken (trodde den fulgte med, fin å ha blomstene stående i eller gi bort i). Hun gjorde ikke noe annet enn å ta av prislappen, fortelle meg hvordan jeg skulle oppbevare den fordi jeg spurte, og si 300,- . Så da gikk jeg, litt paff, med en uinnpakket stor blomsterbukett. Gikk til bilen og fant ut at det er jo trygt og VANLIG å få det pakket inn? Jeg gikk inn igjen og spurte om det er mulig å få den pakket inn, da så hun SUR ut, sa ikke et ord og pakket den inn i noe gråpapir. Ikke noe cellofan eller litt sånn sløyfer eller noe de pleier å sette på innpakka blomster. Syns forsåvidt det var en ganske dårlig service, enda godt jeg liker blomsterbutikken og de andre som jobber der. Var innom MegaFlis også for å se på kjøkkenkraner og fant ut at vi trengte avløpsrens, så vi tok med en rens og gikk til kassa. Fullt kaos der, tre forskjellige kasser og et par kunder ved hver kasse, ikke noe system. Ingen selgere i syne. Så kommer det først en selger som tydeligvis er opptatt med en kunde, nok en selger som blir opptatt med samme kunden, og deretter en tredje som endelig skal betjene en kasse. Vi var høflige og sa at "det var de der borte først".. og de der borte skulle selvfølgelig ha en termostat, så da GIKK han som kom til kassa for å hjelpe kunden ute i butikken?! Da gikk jeg og satt på plass det vi egentlig skulle kjøpe . Ingen av dem sa hei eller kikket opp da de kom til kassa heller. Stjerna idag går til mannen i hundebutikken, han var pratsom og hjelpsom uten å være ekkel og innpåsliten selger. Prøvde å selge litt i starten og så ga han seg da han skjønte at vi visste hva vi skulle ha . 7 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Helt ærlig er det slike filleting som det der som gjør at jeg mister troen på menneskeheten mer enn mye annet. At noen sin hjerne faktisk presterer å komme til den konklusjon at "nei, den siste halvemeteren får noen annen dytte den vogna, jeg er ferdig jeg, og det er ikke meg den står i veien for" er for meg utrolig. Er sen lørdagsettermiddag, og jeg var nettopp på butikken. Siden det er sent var det få biler på parkeringsplassen. Faktisk bare en annen da jeg kom, så jeg parkerte ved siden av ham. Da jeg kom ut var det en annen ved siden av meg, så vi var tre biler ved siden av hverandre. Resten av parkeringsplassen var tom. Det er riktignok ikke den største parkeringsplassen i byen, men vi snakker 20+ ledige plasser, og som sagt tre som var opptatt. Da jeg gikk inn i bilen kom en stor SUV kjørende og stoppet et stykke foran meg. Jeg tenkte ikke noe over det, så jeg festet sikkerhetsbeltet, slo på musikken på mobilen (har ikke bilstereoe) og tok meg god tid, før jeg endelig rolig rullet ut av parkeringsplassen. Rett etter ser jeg i bakspeilet at SUVen prøver å rygge inn mellom de to andre bilene. Vi snakker 20+ ledige plasser, men fyren skulle absolutt ha plassen min. WTF? "Minst tyve ledige plasser? Uinteressant. En plass ble ledig mellom de eneste to andre bilene på hele parkeringsplassen? Der skal jeg parkere." Dafuq? 9 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 [...] da GIKK han som kom til kassa for å hjelpe kunden ute i butikken?! Da gikk jeg og satt på plass det vi egentlig skulle kjøpe Hadde jeg ærlig talt ikke giddet å ta meg bryet med 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Kom en svenske og ville veksle en hundrelapp til 5-ere. En grei jobb i mange butikker, men vi har altså cashguard. Det vil si at lappen må inn i maskinen, jeg må trykke på en tosifret kode og en bekreft-knapp. Slik får jeg to 50-lapper som må puttes inn igjen, samme kombinasjon av knapper og man står med en haug 20-ere og 10-ere. Så må 20-erne veksles en gang til før det blir 10 runder med 10-ere. Fantastisk av både kunde og betalingssystem vil jeg si Jeg kunne kanskje fått organisert en rull fra lageret, men jeg har ikke tilgang til safen så det var svært tungvindt uansett. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 *snip* Det må vel være en av de få ulempene med cashguard systemet. Ser ikke helt hvorfor de ikke har lagt inn i systemet at du kan veksle til hva du vil utfra det du putter inn. 6 Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Kom en svenske og ville veksle en hundrelapp til 5-ere. En grei jobb i mange butikker, men vi har altså cashguard. Det vil si at lappen må inn i maskinen, jeg må trykke på en tosifret kode og en bekreft-knapp. Slik får jeg to 50-lapper som må puttes inn igjen, samme kombinasjon av knapper og man står med en haug 20-ere og 10-ere. Så må 20-erne veksles en gang til før det blir 10 runder med 10-ere. Fantastisk av både kunde og betalingssystem vil jeg si Jeg kunne kanskje fått organisert en rull fra lageret, men jeg har ikke tilgang til safen så det var svært tungvindt uansett. Heh, kjenner godt igjen den! Det finnes en workaround på den som er veldig hendig. Skal du veksle en seddel ned til mynt, bare legg inn seddelen og legg på en mynt av den mynten du skal veksle til. 200-lapp til 5-kroninger blir derfor; 200 kr + 5 kr = 41 x 5-kroninger tilbake Kundehistorie: Har gjort det over her mange ganger med kunder. De blir helt satt ut, for Cashguarden bare spyr ut mynter som om man hadde vunnet jackpot på en spilleautomat. Endret 25. april 2015 av Ronald Ulysses Swanson 9 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Noen andre som har opplevd lignende? Ja noe lignende. Hendte for mange, mange år siden (før jeg fikk eget løyve). Jeg hadde nattvakt og det var en veldig stille natt. Tenkte jeg skulle få meg en time på øyet og førte stolryggen ned for å ta meg en blund. Kanskje 20 minutter senere voknet jeg av at det pep i takstameteret der det kom inn en bestilling. Jeg takket ja til turen, men var såpass trøtt at jeg sovnet tvert igjen. Så voknet jeg litt senere og da befant jeg meg i gata nedenfor der jeg skulle hente kunden. Jeg hadde tydeligvis prestert å kjøre bilen i søvne til kunden, så rett forbi kunden som stod og ventet på meg og som nå tittet på meg i forundrelse over at jeg hadde kjørt rett forbi ham for å parkere i nabogata og sette meg til rette for å sove igjen. Det er noe av det merkeligste jeg har opplevd. Har aldri gjentatt seg og det skal også nevnes at jeg aldri før har gått (eller kjørt) i søvne før. Jeg er fortsatt usikker på om jeg faktisk sov, men noe rart skjedde jo i og med at jeg ikke kan huske et kvekk av turen til denne kunden. Det eneste jeg husker var at jeg var ekstremt trøtt da meteret pep og at jeg slet med å holde konsentrasjonen og øynene oppe. Så blackout. Og så plutselig voknet jeg av at kunden stod utenfor og banket på vinduet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå