Schreiber Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Er vikelig glad for at det var noen igjen i bygget på den tiden. Vil ikke tenke på hva som kunne skjedd hvis alle elevene hadde dratt hjem, og lærer var siste mann. Det er sånt som kan få en til å tenke. Har opplevd mye rart opp gjennom årene, men skal selvsagt ikke dra tråden for off-topic av den grunn. Er andre tråder for sånt. Det jeg kan si er at det var vinter, is på veien og dårlig sikt, og jeg hadde en hund i bilen. En stor del av turen gikk helt fint, men av en eller annen grunn begynte hunden helt plutselig å hyle og oppføre seg rimelig merkelig. Jeg stoppet bilen for å roe ned hunden. Etter en stund kjøre vi videre, men siden hunden hadde oppført seg så merkelig og ennå ikke var rolig tok jeg det svært med ro. Rett rundt neste sving lå en stor isblokk midt på veien. Jeg klarte heldigvis å styre unna i tide, men det var ikke langt unna å kræsje. Hva ville skjedd hvis jeg hadde hatt normal fart der i stedet? Var det noen sasmmenheng mellom den og hunden? Selv den dag i dag aner jeg ikke hvorfor hunden oppførte seg så rart, men utelukker ikke at den visste at noe var i ferd med å skje. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Burde kanskje skrevet forfjamset i steden for sur Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Første gang jeg har fått høre at det var for billig idag. Hyggelig beskjed det, synd at det går 100 den andre veien i mellomtiden. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 20. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 20. april 2015 Ikke så humoristisk, men var på biltema i dag å kjøpte noe småtteri. I kassa satt en fyr i en helt åpenbart privat telefon, når jeg stod i kø hørte jeg stort sett bare klaging på hvor kjedelig det var å jobbe der, hvor glad han var for at det bare var midligtidig jobb osv. Samtidig scannet han sløvt med 1 hånd, den andre holdt han jo telefonen med. Tidenes dårligste kasse-arbeider tror jeg... 16 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 haha, høres virkelig ikke ut som han var kvalifisert for jobben sin Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Har Bernard Black fått jobb på Biltema? 4 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 I et slikt tilfelle tror jeg at jeg hadde tatt kontakt med daglig leder/butikksjef. Kanskje litt døvt å være den kjipe som "sladrer", men sånne folk ødelegger for ikke bare for butikkens image, men også kjeden. Kan ikke tenke meg hvor dårlig opplevelse kundene har når de går ut av butikken. Tror jeg hadde valgt en annen butikk når jeg skulle handle neste gang. 3 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Apropos det. Det er ikke lenge siden jeg var på en av KIWI-ene i området, hvor to ansatte satt i hver sin kasse og slang dritt om kunder. Jeg ble helt paff av situasjonen, og prøvde å hinte til at dette kanskje kunne være en samtale som egnet seg bedre på bakrommet, men jeg ble totalt oversett. Han ene kunne knapt finne ord for hvor ille det var da en gammel dame kom med 10-11 varer som skulle byttes, blant annet, så vi ble stående der som vitner til hans fargerike ordvalg. Han som betjente oss snakket ikke med oss i det hele tatt. Ikke noe "Hei", ikke totalsummen, ikke noen "Kvittering?" ikke noen "Pose?". Normalt pleier jeg å si "Ha en fin dag!", "Takk for nå!" eller noe annet i det jeg går, og det er ikke bestandig at jeg får noe svar på det, men å forvente noe sånt tilbake fra han ville vært å strekke forventningene litt vel langt. Jeg tror ikke han kunne brydd seg mindre om jobben sin, for å være ærlig. 8 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Ville sagt i fra til sjefen. Slik oppførsel blir sjelden godtatt fra medarbeidere. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Ikke så humoristisk, men var på biltema i dag å kjøpte noe småtteri. I kassa satt en fyr i en helt åpenbart privat telefon, når jeg stod i kø hørte jeg stort sett bare klaging på hvor kjedelig det var å jobbe der, hvor glad han var for at det bare var midligtidig jobb osv. Samtidig scannet han sløvt med 1 hånd, den andre holdt han jo telefonen med. Tidenes dårligste kasse-arbeider tror jeg... Så han slik ut? 4 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Ville sagt i fra til sjefen. Slik oppførsel blir sjelden godtatt fra medarbeidere. Mail ble sendt med én gang. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hah, Norsk Vekterselskap er ikke mye proffe, Drittselskap. Blokkerer bare folk når de hører ting de ikke vil høre. Veldig mye dritt innen det selskapet også. Vil anbefale alle å styre unna for harde livet. Lederne der til og med er.. heh.. latterlige. Latterlig drevet. Håper de går konk. 2 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Har Bernard Black fått jobb på Biltema? Offtopic, men dette er et fantastisk godt grunnlag for en Skandinavisk spinnoff av Black Books Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 http://themetapicture.com/its-like-a-circle-of-hell/ Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 23. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 23. april 2015 Satt på kontoret, da jeg plutselig fikk en telefon "Det var akkurat en fyr som sprang, hvor alarmbøylene pep!" Og siden jeg synes det er dritgøy å løpe etter bad guys, slipper jeg alt jeg har i hendene å løper etter. Når jeg har løpt ca. 100 meter ringer mobilen: "Du, han la igjen navn og nummer i kassa!" Han hadde foretatt en retur før han gikk ut, og der er rutinen at man skal notere ned kundens/bad guyen sitt navn og nummer. Jeg ringer opp vedkommende og sier: "Du har 10 minutter på deg til å komme ned til butikken, hvis ikke politianmelder jeg deg!" Inb4: Ja, jeg er fult klar over at jeg ikke har noen myndighet til å kreve dette, men bruker man den strenge tonen så kan man utrette mirakler Mannen kommer, politi og securitas står klare... Det viser seg at fyren har lommene fulle av dop, har ikke gyldig oppholdstillatelse i Norge og hadde stjålet et headset til 99 kr av oss. Moralen er: Ikke stjel.... Ihvertfall ikke stjel hvis du ikke har oppholdstillatelse, eller dop i lommene. 21 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Ingenting som gleder meg mer enn dumme tyver! 7 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Moderatormelding Offtopic innlegg er slettet -Moderator 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 23. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 23. april 2015 Han "Ha en god dag!" Jeg: "Nei takk." Jeg må slå av autopiloten snart... 39 Lenke til kommentar
Populært innlegg Comma Chameleon Skrevet 24. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2015 Han "Ha en god dag!" Jeg: "Nei takk." Jeg må slå av autopiloten snart... Hahaha! Elsker autopilot-svar! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg opplevde variasjoner av denne samtalen når jeg jobbet som pizzabud. Meg: Håper det smaker! Kunden: Takk det samme! evt Meg: Kos deg med pizzaen! Kunden: Du også! Jeg rekker som regel akkurat å se uttrykket på kunden eller høre fortvilelsen i stemmen til kunden i det han skal til å lukke døra. Bare å glise og gå ned i bilen igjen. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg KatrinaS Skrevet 24. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2015 Han "Ha en god dag!" Jeg: "Nei takk." Jeg må slå av autopiloten snart... Hahaha! Elsker autopilot-svar! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg opplevde variasjoner av denne samtalen når jeg jobbet som pizzabud. Meg: Håper det smaker! Kunden: Takk det samme! evt Meg: Kos deg med pizzaen! Kunden: Du også! Jeg rekker som regel akkurat å se uttrykket på kunden eller høre fortvilelsen i stemmen til kunden i det han skal til å lukke døra. Bare å glise og gå ned i bilen igjen. Haha Var i butikken her om dagen og skulle kjøpe noe, samt skulle bytte en vare, Meg: "Hei" Hun: "Hei" Meg: "Denne varen hadde gått ut på dato og var muggen, kan jeg få byttet den?" Hun: "Kvittering?" (Da trodde jeg hun mente at jeg skulle vise kvitteringen for varen jeg hadde kjøpt, så jeg tok den fram) Meg: "ja, jeg har den her" Hun: "Pose?" (Da skjønte jeg at hun var på autopilot, og måtte vekke henne fra autopiloten ) Men ja, noen som jobber i butikk f.eks. blir bare helt borte og tenker ikke over hva de svarer på engang. 11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå