Populært innlegg egen9 Skrevet 9. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 9. april 2015 Står i bokbutikken som vanlig, da en en noe...spesiell type kunde kommer."Hvor mye skal du ha for denna?""99 kr," svarer jeg så i en hyggelig tone, det står jo på boka, så lett å se prisen."Jamen, med rabbat da?""Tja, da kan du få den for 99" sier med et litt lurt smil, og prøver å få det til å bli en litt "hyggelig" spøk."Jamen, har ikke du sånn annsattrabbatt her da?""Joda, men får ikke ikke lov å gi den til kunder desverre, så du må nok betale fullpris.*""Men kan vi ikke si 70 da? Grei pris det""Beklager, jeg har ikke lov til å sette den ned desverre.""DA FÅR DU HA DET SÅ FINT DIN JÆVLA DRITTSEKK! FAENS BUTIKK ALTSÅ!" 29 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 9. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 9. april 2015 Inb4: "HÆH? Fikk du ikke solgt boka? Du bør holde deg langt unna serviceyrket! Kunden skal alltid gå ut med et smil!!" 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg MiniTrollet Skrevet 9. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 9. april 2015 Var på en bokhandel med en kompis og tenkte å tulle litt med dama i kassa så jeg spurte: -har dere historieboka om 3.verdenskrig -Ja, det kan godt hende, sa hun. Også gikk hun rundt som en idiot og lette, før hun sa: -vent! Finnes det en 3.verdenskrig? -så sa jeg: ja det er den i Syria. -åja, den ja. Den har vi dessverre ikke fått inn enda?? Har ikke ledd så godt på lenge. 14 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Jævla misvisende kunder. Soter bilen og de ber om å betale neste uke fordi da får de lønn, så sier det er greit og gir dem faktura med 50kr fakturagebyr i tilegg, rister dem i hånden og de er glade og blide, men 2 fakturaer som enda ikke er betalt. Har heldigvis strenge vilkår med renter fra første dag og høyest mulig purregebyr, så tjener vel "litt" på det. Tålmodigheten og respekten har jeg dessverre ikke. Hva er de de tenker? At jeg utfører en tjeneste, og det bare er så lett som å rive opp fakturaen og glemme saken? Tror ikke det. Synd jeg ikke kan kontakte dem personlig, og det eneste jeg kan gjøre er å sende brev med påminnelse og så inkassovarsel før jeg tar saken videre... 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 10. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 10. april 2015 Var i Sverige i påsken med min mor og søster og skulle kjøpe "julegave" til meg selv siden jeg har blitt lovet at de skulle kjøpe en flott en til meg straks vi fant en som var stilig og god. Vi var på Nordby senteret i skinnjakkebutikken der og så på mange forskjellige jakker. For det første var vi overrasket over at ingen av de 3 ansatte spurte om vi ville ha noe hjelp (tom butikk bortsett fra oss, og 2 står bak kassen og skravler og en siste pakker ut noen varer). Vi så på forskjellige jakker og jeg prøvde noen av dem vi likte, men vi fant ikke noe speil hvor man kunne se seg selv. Vi måtte bort til han som stor og pakket ut varer og spørre om de hadde et, og han pekte på et som var gjemt bak noen av varene han pakket og sa noe som "Vad ska du med speglar? Flickorna bestämmer uansett", og flyttet seg ikke engang for å gi meg plass forran speilet. Da vi fant en som vi likte, men hadde litt feile farger spurte vi om hadde en som var mørkere, og igjen er han ikke hjelpsom for å få salget i boks. Bare slenger ut en kommentar om "vi har det som hänger på veggen". Hadde det ikke vært for at vi fant den jakken som var tilnærmet perfekt hadde vi dratt fra butikken for lenge siden. Når vi skal til kassen for å betale er det kjekkasen fra butikken som skal ta betalt, og igjen kommer han med spydige kommentarer som "Ja, ni hittade nogot endleg? ". Min mor som skal betale siden det er en gave blir igjen møtt av spydighetene hans; "Skal inte han vëra gentleman og betala for sitt eget?" Og han avslutter salget med kommentaren "Vi är öppnad til 7 idag om ni vil handla meire".... Nei takk... Første og siste gangen noen av oss besøker den butikken Kan ikke skjønne hvordan noen som oppfører seg så lite serviceinnstillt og asshole mot kunder kan beholde jobben. Mystery shoppers hadde slaktet fyren. 19 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Jævla misvisende kunder. Soter bilen og de ber om å betale neste uke fordi da får de lønn, så sier det er greit og gir dem faktura med 50kr fakturagebyr i tilegg, rister dem i hånden og de er glade og blide, men 2 fakturaer som enda ikke er betalt. Har heldigvis strenge vilkår med renter fra første dag og høyest mulig purregebyr, så tjener vel "litt" på det. Tålmodigheten og respekten har jeg dessverre ikke. Hva er de de tenker? At jeg utfører en tjeneste, og det bare er så lett som å rive opp fakturaen og glemme saken? Tror ikke det. Synd jeg ikke kan kontakte dem personlig, og det eneste jeg kan gjøre er å sende brev med påminnelse og så inkassovarsel før jeg tar saken videre... Ikke garantert at du får betalt selv om du tar det til inkasso. En kunde som ikke har noe som kan beslaglegges som utlegg og allerede har X antall betalingsanmerkninger har ingenting å tape på å la være å betale regningen du sender. Det koster deg også penger å ta det til inkasso, eventuelt retten. Og hvis kunden har flere store utlegg fra før fra andre kreditorer havner du uansett ikke fremst i køen. Spesielt ikke hvis kunden skylder penger til det offentlige. Nå vet jeg ikke hvor stort dette beløpet var på, personlig har jeg gitt opp å kreve inn regninger hvis det dreier om småsummer. Neste gang nekter du å utlevere kjøretøyet før de betaler for seg. Eventuelt kredittsjekker de før du gir de kreditt via faktura o.l. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Når jeg leser denne tråden, savner jeg ikke akkurat serviceyrke Hahaha. Jobbet på en spillbutikk i 2 år og gamere er virkelig noen krevende kunder, og foreldrene var gjerne verre. Mange som også var tydelig sosialt forstyrret. Verste var stamkundene som hele tiden sto ved kassa og snakket med deg. Var en som var innom hver gang jeg jobbet og var der HELE vakta. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Jævla misvisende kunder. Soter bilen og de ber om å betale neste uke fordi da får de lønn, så sier det er greit og gir dem faktura med 50kr fakturagebyr i tilegg, rister dem i hånden og de er glade og blide, men 2 fakturaer som enda ikke er betalt. Har heldigvis strenge vilkår med renter fra første dag og høyest mulig purregebyr, så tjener vel "litt" på det. Tålmodigheten og respekten har jeg dessverre ikke. Hva er de de tenker? At jeg utfører en tjeneste, og det bare er så lett som å rive opp fakturaen og glemme saken? Tror ikke det. Synd jeg ikke kan kontakte dem personlig, og det eneste jeg kan gjøre er å sende brev med påminnelse og så inkassovarsel før jeg tar saken videre... Ikke garantert at du får betalt selv om du tar det til inkasso. En kunde som ikke har noe som kan beslaglegges som utlegg og allerede har X antall betalingsanmerkninger har ingenting å tape på å la være å betale regningen du sender. Det koster deg også penger å ta det til inkasso, eventuelt retten. Og hvis kunden har flere store utlegg fra før fra andre kreditorer havner du uansett ikke fremst i køen. Spesielt ikke hvis kunden skylder penger til det offentlige. Nå vet jeg ikke hvor stort dette beløpet var på, personlig har jeg gitt opp å kreve inn regninger hvis det dreier om småsummer. Neste gang nekter du å utlevere kjøretøyet før de betaler for seg. Eventuelt kredittsjekker de før du gir de kreditt via faktura o.l. Koster det å sende til inkasso? Trodde inkassobyrået tok disse oppdragene mot inntekt ifbm gebyrer rettet mot sluttkunde. Men det kan være jeg tar feil. Et krav kan man vel dog opprettholde i ganske mange år, så kan man grafse til seg så fort kunde kommer seg ut av den eventuelle minussiden. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Skal nok drive egeninkasso, billigere, lettere og beholder mer av gebyrene som inntekt selv. Rentene på 9.25% løper jo hver dag, så blir en del penger hvis han ikke kan betale før om noen år. Han kjørte ganske ny bil jeg sotet så tror ikke penger er noe problem. Han tenker nok bare at han unge fyren ikke driver noe særlig seriøst selskap uansett og kommer helt sikkert ikke til å drive inn inkasso. Imorgen kan jeg sende purring med gebyr. 14 dager etter det kan jeg sende inkassovarsel/betalingsoppfordring med enda høyere gebyr. 14 dager etter det sender jeg saken til namsmannen, og kan kreve enda mer gebyr jeg tjener, pluss at han må betale tvangsinndrivelsen selv. Da får han trekk i lønn, trygd osvosv. Så når endelig faktura er betalt sender jeg en ny faktura med rentene på den opprinnelige fakturaen. Fakturaen har nå vokst fra 2000 til rundt det dobbelte/tredoble. Endret 10. april 2015 av Poopadoop 3 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Jeg kommer aldri mer i mitt liv til å røre CDON med en meterstokk! Jeg kjøpte et skjermkort på tilbud fra 5600 til 5000 med spill fra CDON. Fikk kortet, alt var fint. I en måned. Så begynte det å forårsake problemer. Feilsøkte, kom frem til at det ikke kunne fikses, og sendte kortet i retur. Ventet i én måned, fikk beskjed om at det ikke var funnet feil på det og derfor ble det returnert. Sendte så en e-post der jeg skrev at jeg ikke godtok å få et ødelagt kort i retur, fikk så en e-post til svar med en unnskyldning og at de skulle lage ny reklamasjonssak,og jeg skulle sende det tilbake igjen. Gjorde det, og etter 20 dager uten et ord, tok jeg kontakt med både leverandøren og dem, ig spurte om kortet var mottatt. Fikk til svar av leverandøren at de ikke hadde mottatt det, enda jeg hadde fått kvittering på det, og fra CDON at de måtte sjekke hos leverandøren. Etter ytterligere 2 dager, fikk jeg til svar at jeg skulle få tilsendt et nytt kort. Så, i går kom det nye kortet. Gikk og hentet det, kom hjem, åpnet esken, og tror du ikke kortet VAR BRUKT. Nå er jeg dritt lei hele affæren, og hvis ikke jeg får svar på e-posten jeg sendte dem i dag innen i kveld, sender jeg en e-post til forbrukerrådet. Nå er det slutt på tålmodigheten. SISTE GANG jeg kjøper en JÆVLA DRITT fra dem. Ikke rart de ikke har noe telefonnummer for support. Med den servicen de driver, hadde den blitt ringt i hjel i løpet av noen timer. Endret 10. april 2015 av Therawyn 8 Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Inb4: "HÆH? Fikk du ikke solgt boka? Du bør holde deg langt unna serviceyrket! Kunden skal alltid gå ut med et smil!!" Neste gang får jeg kaste boka i huet på'n Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Inb4: "HÆH? Fikk du ikke solgt boka? Du bør holde deg langt unna serviceyrket! Kunden skal alltid gå ut med et smil!!" Og dermed beviste du at du ikke fikk med ett eneste ord av det jeg sa. Epic fail. 6 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Inb4: "HÆH? Fikk du ikke solgt boka? Du bør holde deg langt unna serviceyrket! Kunden skal alltid gå ut med et smil!!" Og dermed beviste du at du ikke fikk med ett eneste ord av det jeg sa. Epic fail. For å være ærlig så gir jeg en lang f i hva du skrev, pga det bare var et mylder av vissvass å roing, som du alltid kommer med. Du snakker som om du er i serviceyrket, men helt ærlig, er SKOLE serviceyrke? Har du KUNDER? Eh, Nei! Og siden vi snakker om epic fails: Du har sikkert aldri vært stresset eller vært varm i topplokket i noen som helst aspekter i ditt liv ! Hahaha, arrogant much? Hvordan du tolker dette som arrogant er for meg beyond ufattelig. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 10. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 10. april 2015 (endret) For å være ærlig så gir jeg en lang f i hva du skrev, pga det bare var et mylder av vissvass å roing, som du alltid kommer med. Du snakker som om du er i serviceyrket, men helt ærlig, er SKOLE serviceyrke? Har du KUNDER? Eh, Nei! Skolen er så absolutt et serviceyrke. Du tenker på selgere. Alle selgere jobber med service, men ikke alle som jobber med service er selgere.På kontoret på en skole utfører jeg service til alle som trenger det, dvs i hovedsak lærere og elever. Når noen trenger hjelp til noe stiller jeg opp, om det er å kopiere noe, steppe inn som reservelærer en gang i blandt, kjøre en syk elev hjem eller hva som helst annet. Det er i alller høyeste grad service. Lærerne på sin side jobber hardt for å utføre best mulig service til elevene i timene. Så ja, elevene er strengt tatt ikke kunder, men en skole er så absolutt et serviceyrke. Endret 10. april 2015 av Schreiber 16 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Men blir ikke helt det samme læll. Meg: kvittering? Kunde: nei takk jeg kjører! Disse morroklumpene. Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 10. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 10. april 2015 For å ta det kort handler service om nettopp det. Å utføre service. De fleste i service-yrker er nok selgere, men service og salg er ikke det samme. Se det på denne måten: - Offentlig skole: Man får betalt av staten, så elevene betaler ingenting. - Privat skole: Elevene betaler for sin egen utdanning. Man får dermed betalt av elevene for å utføre service. I begge tilfeller får man betalt for å utføre service. Den eneste forskjellen er hvem som tar regningen. - Bokhandel: Kunden betaler deg direkte for en bok de kjøper. - Bibliotek: Kundene betaler ingenting, men får heller ikke beholde boken. Du får betalt av staten. Igjen, det har ingenting å si hvem som tar regningen. Den eneste forskjellen mellom en bokhandel og et bibliotek er hvem som betaler lønnen din, og hvor lenge kunden får beholde boken. Som man ser er alle selgere i service-yrket, men ikke alle i service-yrket er selgere. Alt handler om å utføre service. Det handler ikke om salg. 12 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Det går ikke an å ta deg seriøst når du sammenligner å jobbe på skole med en selgerjobb/butikkjobb. Og jeg har first hand experience fra begge deler. 4 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 (endret) Er det mulig... Jeg sammenligner ingenting. Jeg sier begge utfører service, og er dermed i serviceyrket. Det samme gjelder en prest, en flyvertinne, en sykepleier og en vaskedame. Alle utfører service, og er dermed i et serviceyrke selv om de ikke har kunder direkte. Endret 10. april 2015 av Schreiber 9 Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Det finnes MASSEVIS av service-yrker som ikke er selgere, så her har Schreiber helt rett. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 For å ta det kort handler service om nettopp det. Du skal ta det kort og ender opp med å skrive et innlegg som er lenger enn det opprinnelige innlegget. Snedig. 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå