Gjest medlem-1432 Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Glad jeg ikke er telefonselger. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Apropos telefonselger og forrige historie: https://www.youtube.com/watch?v=HfD70Doa_ws Verdt å se! 2 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Tom Mabe sin er jo også konge Endret 15. mars 2015 av Simkin 5 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 En kvinnelig kunde kommer inn og skal levere tilbake en trådløs ringeklokke. Kunde: "Jeg vil returnere denne!" Meg: "Ok, hva er problemet?" Kunde: "Den lager strøm." Meg: "Strøm??" Kunde: "Ja, ringeknappen gir støt!!" Meg: "På deg?" Kunde: "Nei, på barna mine. Di sier den gir dem støt." Meg: "Så når du prøver så får du støt?" Kunde: "Nei." Undersøker varen ved å trykke flere ganger på selve ringeknappen. Jeg ser det lyser i den når jeg trykker, samt selve knappen er laget av gummi. Nå er jeg ingen ekspert, men noe jeg har lært er at gummi ikke leder strøm. Meg: "Nå har jeg trykket kanskje 50 ganger, og det skjer ingenting annet enn at produktet fungerer. Hva vil du jeg skal gjøre?" Kunde: "Jeg vil gjerne returnere den!" Meg: "Jeg kan dessverre ikke ta imot noe som jeg ikke finner en feil på." Kunde: "JEG SKAL IHVERTFALL IKKE HA NOE SOM KAN SKADE BARNA MINE!!" *Kunde braser ut av butikken* Må ha vært en eller annen luring i gata der som har sagt at ringeklokker kan skade deg eller noe. Makan 7 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 (endret) Nja, jeg har faktisk fått støt i dusjen (!), så man vet aldri. Jeg tok kontakt med en elektriker for å sjekke hva som skjedde, og ifølge han var det en jordingsfeil et sted. Dusjen er laget av metall, og det leder strøm veldig fint. Det gjør nok vann også, så å få støt i dusjen når man er dekket av vann er jo ikke helt bra... Heldigvis fikk jeg bare et lite støt, men hadde det ikke blitt ordnet kunne det ha gått riktig ille. Strøm bør man nok være rimelig forsiktig med. Endret 23. mars 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 23. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2015 Meg: "Nå har jeg trykket kanskje 50 ganger, og det skjer ingenting annet enn at produktet fungerer. Hva vil du jeg skal gjøre?" Kunde: "Jeg vil gjerne returnere den!" Meg: "Jeg kan dessverre ikke ta imot noe som jeg ikke finner en feil på." Kunde: "JEG SKAL IHVERTFALL IKKE HA NOE SOM KAN SKADE BARNA MINE!!" "Nei, det ser det ut til at du klarer fint på egen hånd". #sparken #verdtdet 10 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 (endret) Edit: Nei, jeg vil ikke henge ut vedkommende. Endret 23. mars 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 23. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 23. mars 2015 Nja, jeg har faktisk fått støt i dusjen (!), så man vet aldri. Jeg tok kontakt med en elektriker for å sjekke hva som skjedde, og ifølge han var det en jordingsfeil et sted. Dusjen er laget av metall, og det leder strøm veldig fint. Det gjør nok vann også, så å få støt i dusjen når man er dekket av vann er jo ikke helt bra... Heldigvis fikk jeg bare et lite støt, men hadde det ikke blitt ordnet kunne det ha gått riktig ille. Strøm bør man nok være rimelig forsiktig med. Jeg er gaaaanske sikker på at det er en forskjell på en jordingsfeil i dusjen, og en liten knapp med et AAA-batteri i henhold til hvilken grad det kan gå riktig ille 17 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 (endret) AAA batterier er ikke til å spøke med.. Endret 23. mars 2015 av Simkin 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Nja, jeg har faktisk fått støt i dusjen (!), så man vet aldri. Jeg tok kontakt med en elektriker for å sjekke hva som skjedde, og ifølge han var det en jordingsfeil et sted. Dusjen er laget av metall, og det leder strøm veldig fint. Det gjør nok vann også, så å få støt i dusjen når man er dekket av vann er jo ikke helt bra... Heldigvis fikk jeg bare et lite støt, men hadde det ikke blitt ordnet kunne det ha gått riktig ille. Strøm bør man nok være rimelig forsiktig med. Metall leder strøm, men rent vann leder ikke strøm. Og selv om det hadde vært en saltløsning i vannet, er nok ikke strålen kontinuerlig nok til å lede strøm. Så du var nok aldri i noen dødsfare. 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Nja, jeg har faktisk fått støt i dusjen (!), så man vet aldri. Jeg tok kontakt med en elektriker for å sjekke hva som skjedde, og ifølge han var det en jordingsfeil et sted. Dusjen er laget av metall, og det leder strøm veldig fint. Det gjør nok vann også, så å få støt i dusjen når man er dekket av vann er jo ikke helt bra... Heldigvis fikk jeg bare et lite støt, men hadde det ikke blitt ordnet kunne det ha gått riktig ille. Strøm bør man nok være rimelig forsiktig med. Jeg er gaaaanske sikker på at det er en forskjell på en jordingsfeil i dusjen, og en liten knapp med et AAA-batteri i henhold til hvilken grad det kan gå riktig ille Selvsagt. Bare nevnte at man kan få strøm i seg på de sykeste stedene, og selv om det ikke akkurat er farlig med et AAA-batteri, kan det da være ubehagelig nok. Og selv om knappen i seg selv ikke leder strøm, betyr det ikke at resten av klokken ikke gjør det heller. Og om det var litt strøm i klokken øker det brannfaren, så jeg ville ikke brukt den. Om butikken ikke tok den tilbake ville jeg kastet den. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Metall leder strøm, men rent vann leder ikke strøm. Og selv om det hadde vært en saltløsning i vannet, er nok ikke strålen kontinuerlig nok til å lede strøm. Så du var nok aldri i noen dødsfare. Og bensin er ikke brannfarlig heller, selv om "alle" tror det. Rent vann leder ikke strøm, men du skal lete rimelig lenge for å finne vann som fakatisk er rent. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Jeg kan riktignok ikke uttale meg om hvor rent eller skittent vann du dusjer i, men for de fleste av oss går det nok fint. Det er vel sammenliknbart med denne beskrivelsen - Vanlig vann fra springen er en meget dårlig strømleder, opplyser professor ved NTNU, Robert Nilsen, til klikk.no. - Og i tillegg, når du spruter vann fra en slange eller lignende, vil det bli dråpedannelse. Elektriske ladninger har ikke evnen til å hoppe fra dråpe til dråpe. http://www.klikk.no/bolig/boligokonomi/article822708.ece Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Problemet i dusjen er ikke vannet, men potensialforskjellen mellom f.eks. sluket og vaskemaskina, sluket og blandebatteriet etc. Så joda, med en jordingsfeil kan du fort være i dødsfare, er ikke mer enn 30mA som skal til før du går i grava 3 dager senere. Angående barna kan det vel være at de var statiske, at de oppfattet et klikk i brytern som støt etc. Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 24. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. mars 2015 Folk blir jo støtt av alt nå til dags. 22 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Folk blir jo støtt av alt nå til dags. Jeg er sjokkert! 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Folk blir jo støtt av alt nå til dags. Jeg er sjokkert! Det må være strømninger i tiden. Sur-strømninger. Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 25. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 25. mars 2015 Kom en eldre herremann inn i butikken og fortalte meg denne fine historien nettopp. Han hadde jobbet i bank, da han fikk en veldig trasig eldre mann som kunde. Han skulle ta ut alle sparepengene sine (fikk ikke vite eksakt beløp, men forstod det var en god del). Etter å ha hentet pengene bak i safen, gir da bankmannen pengene til kunden. "DETTE ER IKKE MINE PENGER! PRØVER DERE LURE MEG?" hadde kunden utbrutt! Kunden drar så fram et ark med ALLE serienumrene på SINE sedler som han har levert til banken opp igjennom årene. Det hele ender med at banksjefen må komme ned på gulvet for å roe ned kunden og forklare vedkommende at di ikke oppbevarer spesifikke sedler i en spesifikk boks for hver enkelt kunde! 50 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Jeg kan fortelle en "funfact" om banker mens vi er i gang som jeg hørte fra en bankmann i en tidligere jobb da jeg leverte tepper. Før var det normalt å la dørene vippes innover ved åpning, dette for at ranere skulle bruke lenger tid på å komme seg ut, dette er dog endret i senere tid da det grunnet brannvern skal være lett å forlate bygningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå