Rudde Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 FAEN SÅ FREKKE NRK ER. Kom akkurat en bitch på døra fra nrk-lisensavdelinga. Hun banker på. Jeg venter ingen så jeg åpner ikke døren (blitt smart med årene) men spør heller hvem det er. Nrk-Bitch: Hei jeg kommer fra nrks lisensavdeling og jeg foretar en kontroll. Meg (døra er fremdeles stengt, ikke faen om jeg åpner opp): Ikke interessert. Hadet. Nrk-Bitch: Jammen det er ikke hvorfor jeg er her, jeg er her for å foreta en kontroll, kan du gi meg navnet ditt ''bla bla bla bla bla...'' Meg: Nei. Jeg betaler allerede Nrk-lisens. Hadet. (Jepp, tenk deg, jeg gjør faktisk det) Samtalen basically gjentok seg gjennom døra, og da bare ga jeg opp mens jeg hørte at hun fortsatte å bable bak døra for å få min oppmerksomhet. Ingen vits i å fore idioten som ikke skjønner at jeg ikke har noen interesse av å prate med en fremmed om NRK-linsens kl 9 på kvelden! Snakker med folk gjennom døra uten å åpne den, vet ikke hvem som er den crazye bitchen her jeg, men det var kanskje en bitch på vær side av den døra. Som en ung, liten kvinne som bor alene i oslo sentrum er jeg veldig uenig. Kommer det noen som banker på døra mi på kvelden så er det IKKE lurt å bare åpne i hytt og pine. Har hatt narkiser og fulle folk som har prøvd å renne ned døra mi i rusen sin i helgene. Jævla artig. Husk: ikke snakk med fremmede! IHVERTFALL IKKE INVITER DEM INN. Okey greit, jeg ender min mening og beklager. Men det burde si mer om samfunnet du lever i enn om meg. 1 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Snakker med folk gjennom døra uten å åpne den, vet ikke hvem som er den crazye bitchen her jeg, men det var kanskje en bitch på vær side av den døra. Jeg ser virkelig ikke hva som er så bitchy ved å ikke slippe inn folk som ikke har noe å gjøre i huset ens. Kanskje tenke litt før man svarer. 6 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Snakker med folk gjennom døra uten å åpne den, vet ikke hvem som er den crazye bitchen her jeg, men det var kanskje en bitch på vær side av den døra. Jeg ser virkelig ikke hva som er så bitchy ved å ikke slippe inn folk som ikke har noe å gjøre i huset ens. Kanskje tenke litt før man svarer. For oss som bor i oppegående samfunn er det normal høflighet å åpne døra for folk du kommuniserer med ved døra di, om det er kongen eller om det er en døv polakk som skal selge med dårlige malerier.- 5 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Kongen og en døv kunstner fortjener bedre. Det gjør ikke en lisenskontrollør. Om du åpner for en lisenskontrollør risikerer du å bli lisensbetaler. Og vi vet jo at disse folkene opererer på siden av loven med tanke på inkassoskikk og slikt. Ikke slipp dem inn. De bør sees på som kriminelle. Om kontrolløren kommer etter klokken 9 på kvelden hadde jeg klaget til hans overordnede. På den tiden av døgnet skal jeg ha fred fra slikt. Endret 3. mars 2015 av Mannen med ljåen 4 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Kongen og en døv kunstner fortjener bedre. Det gjør ikke en lisenskontrollør. Om du åpner for en lisenskontrollør risikerer du å bli lisensbetaler. Og vi vet jo at disse folkene opererer på siden av loven med tanke på inkassoskikk og slikt. Ikke slipp dem inn. De bør sees på som kriminelle. Om kontrolløren kommer etter klokken 9 på kvelden hadde jeg klaget til hans overordnede. På den tiden av døgnet skal jeg ha fred fra slikt. Det er en stor forskjell på å åpne døra og slippe de inn. Og du risikerer ikke noe mer ved å åpne døra en å snakke gjennom døra, tvert imot så gjør det deg vel mer misstenksom om du snakker gjennom døra. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Hvordan vet du at lisenskontrolløren står høflig utenfor når døra går opp? De er kjent for å buse rett inn i stua og se etter TV-apparater, sånn at de kan begynne å sende regninger. Det kan oggså være voldtektsmenn eller ranere som lyver for å få deg til å åpne. På den tiden av døgnet ville jeg mistenkt at det var det de var. Det er bare sunn fornuft å ikke åpne for fremmede klokken 9 på kvelden når man bor i et narkostrøk. . Endret 3. mars 2015 av Mannen med ljåen 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Kongen og en døv kunstner fortjener bedre. Det gjør ikke en lisenskontrollør. Om du åpner for en lisenskontrollør risikerer du å bli lisensbetaler. Og vi vet jo at disse folkene opererer på siden av loven med tanke på inkassoskikk og slikt. Ikke slipp dem inn. De bør sees på som kriminelle. Om kontrolløren kommer etter klokken 9 på kvelden hadde jeg klaget til hans overordnede. På den tiden av døgnet skal jeg ha fred fra slikt. Det er en stor forskjell på å åpne døra og slippe de inn. Og du risikerer ikke noe mer ved å åpne døra en å snakke gjennom døra, tvert imot så gjør det deg vel mer misstenksom om du snakker gjennom døra. Du risikerer mye mer ved å åpne døra enn å snakke gjennom døra når klokken er 21 på kvelden. Man skal leite lenge etter folk som er naive nok til å tro at det ikke finnes farlige folk ute på dette tidspunktet eller at de aldri kommer til å ringe på hos deg. Sist jeg sjekket pleier det ikke gå dørselgere rundt på dette tidspunktet, eller folk med gode intensjoner. Endret 3. mars 2015 av Poopadoop 4 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Snakker med folk gjennom døra uten å åpne den, vet ikke hvem som er den crazye bitchen her jeg, men det var kanskje en bitch på vær side av den døra. Jeg ser virkelig ikke hva som er så bitchy ved å ikke slippe inn folk som ikke har noe å gjøre i huset ens. Kanskje tenke litt før man svarer. For oss som bor i oppegående samfunn er det normal høflighet å åpne døra for folk du kommuniserer med ved døra di, om det er kongen eller om det er en døv polakk som skal selge med dårlige malerier.- Næh. De kan sende en mail. Endret 3. mars 2015 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Kongen og en døv kunstner fortjener bedre. Det gjør ikke en lisenskontrollør. Om du åpner for en lisenskontrollør risikerer du å bli lisensbetaler. Og vi vet jo at disse folkene opererer på siden av loven med tanke på inkassoskikk og slikt. Ikke slipp dem inn. De bør sees på som kriminelle. Om kontrolløren kommer etter klokken 9 på kvelden hadde jeg klaget til hans overordnede. På den tiden av døgnet skal jeg ha fred fra slikt. Det er en stor forskjell på å åpne døra og slippe de inn. Og du risikerer ikke noe mer ved å åpne døra en å snakke gjennom døra, tvert imot så gjør det deg vel mer misstenksom om du snakker gjennom døra. Spørs hvor du har plassert TV-en din det. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Tror ikke lisenskontrollører har overordnede, de opererer ganske fritt på provisjon. Sist jeg hørte fra en slik fikk jeg en oppringing. "Du vet det er ulovlig å ha TV uten å betale lisens, ikke sant?" "Eh .. ja?" "Så skal jeg sette deg opp på listen,da?" Faen for en kjeltring. Med den fremgangsmåten er det ikke fritt for at folk som ikke skal betale lisens også blir ført opp, og alle vet jo hvor lett det er å få anullert den regningen. Endret 3. mars 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Hvordan vet du at lisenskontrolløren står høflig utenfor når døra går opp? De er kjent for å buse rett inn i stua og se etter TV-apparater, Er du sprut hakke gal, eller bare en poet? For dette er totalt fri diktning du kommer med. 2 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Hvordan er det hvis man har bodd et år i en leilighet og ikke betaler lisens og det henger en antenne ute? kan de mistenke att jeg har hatt TV fra jeg flytta inn? Jeg har ikke fått noen på døra enda, men kan jeg risikere å måtte betale fra da jeg flytta inn, som var for et år siden? Endret 3. mars 2015 av FiveInline Lenke til kommentar
Populært innlegg RattleBattle Skrevet 3. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) OBS! Jeg forvillet meg visst inn en Nrk lisenstråd, da jeg skulle lese kundehistorier. Beklager, folkens! Endret 3. mars 2015 av RattleBattle 21 Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Hvordan er det hvis man har bodd et år i en leilighet og ikke betaler lisens og det henger en antenne ute? kan de mistenke att jeg har hatt TV fra jeg flytta inn? Jeg har ikke fått noen på døra enda, men kan jeg risikere å måtte betale fra da jeg flytta inn, som var for et år siden? Jeg har hatt egen tv i 15 år uten å betale lisens, så håper da virkelig ikke det Egentlig litt hyklersk av meg, veldig glad i NRK, men prinsipielt imot lisensen, den er urettferdig og skulle vært bakt inn i skatten. Kontrollørene har vært her to ganger, første var veldig frekk, og da blir man jo frekk tilbake. Han presenterte seg ikke før godt ut i samtalen og SKULLE inn, trua med politi og greier, men måtte gå slukøret ned trappa igjen. Andre gang var det eksen som åpna døra, (litt engstelig av seg) men hun klarte også jobben, aldri vært så stolt av henne som da Edit: Sorry avsporing, men alltid morsomt å snakke om lisensen Endret 3. mars 2015 av major_stuen 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 3. mars 2015 Populært innlegg Del Skrevet 3. mars 2015 En kvinnelig stamkunde har tydeligvis pådratt seg hjerneslag. Det rare er at det ikke virker som hun vet det selv, ettersom jeg hadde denne samtalen med henne idag. Hun: "Hei" Jeg: "Heisann" Hun: "Kan vann dra fisk på brød med komfyren?" Jeg: "Eeeeeeeeh, beklager?" Hun: "Spiker i skapet, vet du!" Jeg: "Hva er det du trener spesifikt? Er det noe til kjøkkenet?" Hun: "Neeeeeeeeei, kan du ingenting du!!!" Jeg: "Prøv en gang til!!" Hun: "Sånn ting som du damper med øredobbene til den løfter ferja!" Har aldri hatt en så merkelig samtale i mitt liv. Måtte ta en fem minutter på bakrommet etterpå 28 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Hvordan er det hvis man har bodd et år i en leilighet og ikke betaler lisens og det henger en antenne ute? kan de mistenke att jeg har hatt TV fra jeg flytta inn? Jeg har ikke fått noen på døra enda, men kan jeg risikere å måtte betale fra da jeg flytta inn, som var for et år siden? Jeg har hatt egen tv i 15 år uten å betale lisens, så håper da virkelig ikke det Egentlig litt hyklersk av meg, veldig glad i NRK, men prinsipielt imot lisensen, den er urettferdig og skulle vært bakt inn i skatten. Kontrollørene har vært her to ganger, første var veldig frekk, og da blir man jo frekk tilbake. Han presenterte seg ikke før godt ut i samtalen og SKULLE inn, trua med politi og greier, men måtte gå slukøret ned trappa igjen. Andre gang var det eksen som åpna døra, (litt engstelig av seg) men hun klarte også jobben, aldri vært så stolt av henne Edit: Sorry avsporing, men alltid morsomt å snakke om lisensen skulle virkelig ikke forundret meg om NRK hang rundt på forumet her etter folk som snyter på lisensen Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) skulle virkelig ikke forundret meg om NRK hang rundt på forumet her etter folk som snyter på lisensen Tenkte på det da jeg skrev Men tror du de kommer så langt med det da? Først må de vel anmelde, så få IP av diskusjon.no for så å gå til ISP og få infoen min.. Har de hjemmel/ork til det? Et topic-aktig bilde: Endret 3. mars 2015 av major_stuen 5 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Hvordan er det hvis man har bodd et år i en leilighet og ikke betaler lisens og det henger en antenne ute? kan de mistenke att jeg har hatt TV fra jeg flytta inn? Jeg har ikke fått noen på døra enda, men kan jeg risikere å måtte betale fra da jeg flytta inn, som var for et år siden? Jeg har hatt egen tv i 15 år uten å betale lisens, så håper da virkelig ikke det Egentlig litt hyklersk av meg, veldig glad i NRK, men prinsipielt imot lisensen, den er urettferdig og skulle vært bakt inn i skatten. Kontrollørene har vært her to ganger, første var veldig frekk, og da blir man jo frekk tilbake. Han presenterte seg ikke før godt ut i samtalen og SKULLE inn, trua med politi og greier, men måtte gå slukøret ned trappa igjen. Andre gang var det eksen som åpna døra, (litt engstelig av seg) men hun klarte også jobben, aldri vært så stolt av henne Edit: Sorry avsporing, men alltid morsomt å snakke om lisensen skulle virkelig ikke forundret meg om NRK hang rundt på forumet her etter folk som snyter på lisensen Akkurat det tar jeg med knusende ro Lenke til kommentar
Kea Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Mange av historiene dine virker så utrolige at jeg ikke kan hjelpe for å lure på om du finner dem på for å få pluss. Jeg bare klarer ikke å tro på at folk kan være så rare som i historiene dine. Misforstå meg rett, jeg anklager deg ikke for noe. De er bare så merkelige. 3 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) tenker nå heller i de tilfeller hvor det er linket username mot rl name @major_stuen Endret 3. mars 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå