xelp Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Folk har et poeng med å legge seg på nivå med kunden. Der hvor jeg jobber går det raskt fra modem -> internettboks -> boksen med tykke kabler inn i osv.. 9 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Hele poenget med at man henvender seg til en ansatt er jo også at man ikke vet hva man skal ha. 4 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Monsterkabler ligger i sortimentet hos leverandører for 420,- + mva for 1.5m Over mitt lik skal denne typen kabler selges i vår butikk når vi kan få dønn samme kvalitet på en Deltaco-kabel til 7kr Det er forskjell på HDMI 2.0 og 1.4. Selv om en Monster-kabel ikke er verdt prisen, så blir det feil å sammenligne prisen på to forskjellige produkter. Forskjellen i HDMI 1.4 og 2.0 ligger utelukkende i interfacen og ikke i kabelen. eneste forskjell på en monster kabel og en billig kabel er at du kan forvente at monsterkabelen er mer slitesterk, og kan kanskje være avgjørende om du skal trekke kabelen 15m uten repeater. Produktet er det samme om du kjøper 2m med kabel. 2 Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Var innom Kiwi midt i dagens ettermiddagsrush, ved siden av meg i køen var en liten jente (7-8 år) helt alene som hadde fylt en trillekurv med poteter, biola, tacolomper, ferske jordbær, 3L iskrem osv. Ble litt satt ut jeg ... 2 Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 hvorfor ble du satt ut av det? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 hvorfor ble du satt ut av det? Fordi 10åringer i dagens samfunn blir behandlet som om de skulle vært 5. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skurupu Skrevet 11. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 11. februar 2015 Du veit det blir en interessant samtale når vedkommende har problemer med sin EDB-maskin. 13 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 hvorfor ble du satt ut av det? Kanskje på grunn av kombinasjonen av varer? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hvordan det?Stekte poteter, jordbær og biola i tacolompe er jo vell konge? 3 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Du veit det blir en interessant samtale når vedkommende har problemer med sin EDB-maskin. Litt trist egentlig. For andel utenlandske ord som vi benytter i dagligtalen begynner å bli svært høy. Er ikke så mange år siden at EDB og PD var mye mer vanlig å bruke enn i dag. Lenke til kommentar
Populært innlegg Raspeball Skrevet 11. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 11. februar 2015 Det værste med å selge monster kabler er at profitten er den samme som om du hadde solg ham en 199,- merkeløs HDMI kabel. Monster er de som sitter igjen med fortjenesten, ikke butikken som selger det. Hvis du er selger av monsterkabler så skaff deg bedre innkjøpsavtaler. Men er det bare meg som reagerer på hele samtalen der? Det er ikke alltid like lett, men i de fleste tilfeller så skal du kunne lese på kundens kroppspråk eller ordbruk om han har peiling på hva du snakker om. Kommunisere på kundens kunnskapsnivå er meget viktig. Hvis ikke så går kunden slik som i dette tilfellet. Allerede på spørsmålet, og ikke minst på første svar, så skal selger oppfatte at her har han en med 0 kunnskap å gjøre. Så her er det egentlig selger som skal sitte igjen med en liten flau smak i munnen. Helt enig! Å sette seg selv høyere og kalle en kunde med lav forståelse mongo er skivebom og dårlig service uansett situasjon. Å latterligjøre hans lave kunnskap gjør han til en misfornøyd kunde. Nå er denne diskusjonen innenfor humor så skal ikke være alt for seriøs, men synes likevel at situasjoner som denne er like mye selger og ikke bare kunden som skaper, og dermed blir det intet annet en litt pinlig. Jeez! Jeg tror ikke selger i dette tilfellet latterliggjorde kundens manglende kunnskap på noen som helst måte (ikke i samtalen med kunden selv, i alle fall). Som kunde kan du i alle fall ha anstendighet nok til å svare "jeg veit ikke", når selger prøver å finne ut hvilket produkt du er ute etter. I dette tilfellet ramset selger opp flere legitime alternativer som respons på kundens intetsigende beskrivelse. Dersom ingen av alternativene gir gjenklang hos deg som kunde, kan du i det minste være _litt_ behjelpelig, og innrømme at du ikke har peil. Da kan selger feks vise deg forskjellige kabler helt til man finner den rette. I dette tilfellet valgte kunden å fortsette tankeløsheten og forventningen om at enhver selger skal greie å lukte seg frem til hva du er ute etter ("rød-bil-problematikken" all over again), og bare gikk avgårde uten noen forklaring for å se om neste selger kanskje kunne gjette riktig i det store kabellotteriet. Så er det selvfølgelig ikke rimelig å referere til en kunde som "mongo" for en bagatell som dette, men imo er det utelukkende kunden som skaper denne situasjonen og gjør den "pinlig". Som "medkunde", så blir jeg passelig irritert på andre kunder som ikke gidder å gjøre et _minimum_ av forarbeid når de stikker til butikken for å skaffe seg reservedeler/ekstrautstyr/whatnot til dingsebomsen sin. 10 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Hvordan det? Stekte poteter, jordbær og biola i tacolompe er jo vell konge? Eller stekte poteter og taco til middag, biola med jordbær til dessert. 1 Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Jeez! Jeg tror ikke selger i dette tilfellet latterliggjorde kundens manglende kunnskap på noen som helst måte (ikke i samtalen med kunden selv, i alle fall). Som kunde kan du i alle fall ha anstendighet nok til å svare "jeg veit ikke", når selger prøver å finne ut hvilket produkt du er ute etter. I dette tilfellet ramset selger opp flere legitime alternativer som respons på kundens intetsigende beskrivelse. Dersom ingen av alternativene gir gjenklang hos deg som kunde, kan du i det minste være _litt_ behjelpelig, og innrømme at du ikke har peil. Da kan selger feks vise deg forskjellige kabler helt til man finner den rette. I dette tilfellet valgte kunden å fortsette tankeløsheten og forventningen om at enhver selger skal greie å lukte seg frem til hva du er ute etter ("rød-bil-problematikken" all over again), og bare gikk avgårde uten noen forklaring for å se om neste selger kanskje kunne gjette riktig i det store kabellotteriet. Så er det selvfølgelig ikke rimelig å referere til en kunde som "mongo" for en bagatell som dette, men imo er det utelukkende kunden som skaper denne situasjonen og gjør den "pinlig". Som "medkunde", så blir jeg passelig irritert på andre kunder som ikke gidder å gjøre et _minimum_ av forarbeid når de stikker til butikken for å skaffe seg reservedeler/ekstrautstyr/whatnot til dingsebomsen sin. Jeg synes du har et veldig godt poeng i forhold til det jeg skrev! Jeg skal også være enig i at kunden i dette tilfellet var litt ekstra "vrang". Men dette er likevel en ting jeg synes mange ansatte er gode på. Nemlig å skape slike situasjoner. Jeg opplever generelt veldig ofte at selgeren føler seg veldig kompetent og kunnskapsrik slik at selgeren har lett for å bli overlegen ovenfor denne type kunder som vi diskuterer her. Jeg er enig i at mange kunder kan være litt vrange og late selv, men tross alt er jobben til selgeren å gjøre denne kunden fornøyd slik at vedkommende kommer tilbake. Da gjelder det bare å svelge en kamel og legge seg på samme kunnskapsnivå, finne behovet til kunden og sørge for at kunden blir fornøyd. I tillegg er det mange eldre som sliter veldig med teknologien, som er usikker og som ikke aner hva de egentlig trenger. Derfor må disse bli møtt med noen som er klar over deres situasjon og ikke de som åpenlyst tenker "herregud han der har ikke peiling". Endret 12. februar 2015 av Läkerol 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg *F* Skrevet 12. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 12. februar 2015 Min naturlige kommentar som kunde ville vel vært "Jeg vet ikke, skal bruke den får å koble DVD spilleren til TV-en" elns. Kunden har seg selv å takke her. 11 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Helt åpenbart kunden som var frekk i den situasjonen, ja. 6 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Min naturlige kommentar som kunde ville vel vært "Jeg vet ikke, skal bruke den får å koble DVD spilleren til TV-en" elns. Kunden har seg selv å takke her. Kjenner en fyr som sendte en DVD-spiller til reparasjon fordi driverne var utslitte. Her snakker vi teknisk kompetanse på høyeste laveste nivå. Lenke til kommentar
Populært innlegg Flodec Skrevet 13. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 13. februar 2015 Under min førstegangstjeneste var jeg driftsassistent for data og nettverk. Under en runde med oppgradering av antivirusprogrammer så møtte jeg på en major som mente helt seriøst at vi skulle bare øke spenningen på strømforsyningen slik at vi kunne grille virusene. Evt senke spenningen slik at virusene sultet ihjel. 42 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Hahhaha Den var kjempeartig! Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 13. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 13. februar 2015 vi skulle bare øke spenningen på strømforsyningen slik at vi kunne grille virusene Han har jo et poeng da, dere ville ikke vært plaget med virus lenger... 12 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Under min førstegangstjeneste var jeg driftsassistent for data og nettverk. Under en runde med oppgradering av antivirusprogrammer så møtte jeg på en major som mente helt seriøst at vi skulle bare øke spenningen på strømforsyningen slik at vi kunne grille virusene. Evt senke spenningen slik at virusene sultet ihjel. Og han skal beskytte landet vårt i en eventuell krig, og har tilgang til automatvåpen og plenty med ammo. Det er jo betryggende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå