Nukleosid Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Mente at de fleste andre jeg ringer sier ihvertfall "Ha en forsatt fin dag" istedenfor kun "Hade", også når jeg selv jobbet som for kundeservice... Kan nå slutte å dra tråden off-topic, kundehistorier, ikke flere sider med alles definisjon på bra og dårlig kundebehandling. For å dra det litt on-topic igjen da, så kan jeg nevne at min erfaring med Posten sin kundeservice er heller dårlig. Synes det er sure, gamle megger som svarer hver gang (bortsett fra sist gang, da var det en hyggelig yngre mann som svarte). Jeg nevnte det for en venninne som jobbet som postbud, og hun svarte at de også må ringe sin egen kundeservice i blant... og selv da, mot sine kollegaer, så er de frekke og sure Derfor har jeg prøvd å være litt ekstra hyggelig og imøtekommende når jeg har ringt Posten i det siste, men det hjalp lite, bortsett fra den yngre mannen som jeg snakket med sist. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Moderatormelding Jeg fjernet 6 innlegg på grunn av off topic. Hvis man oppdager off topic i en tråd, så skal dette rapporteres. Flere kundehistorier nå, takk. Kommentering av moderering tas på PM. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 2. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 2. februar 2015 Kunde i slutten av 50 årene kommer bort. Kunde: Hei, har dere dørstoppere? Meg: Ja, rett her. Kunde: Hmmm, det ser ikke ut som dere har den jeg leter etter.... Meg: Hvilken spesifikk da? Kunde: Denne, bare lenger. Meg: Vi har aldri hatt lenger enn denne... Kanskje di var lenger før? Kunde: Det var ikke det eneste som var lenger før Burde jeg føle meg støtt eller? 16 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Du skulle svart "Det er apotek rundt hjørnet, kanskje de har noen piller for det der hvis den ikke funker som før" Lenke til kommentar
xelp Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Samtale mellom meg og DNB kundebehandler over chat, hvor jeg har noen kjappe og basic spørsmål om innbetaling på lån..Meg: "Så da tar jeg bare ekstra avdrag, da blir det som et engangstrekk som ikke påvirker andre måneder?"DNB: "Ja."DNB: "Men pass på, du må gjøre det på avtalt trekkdato, eventuelt rett før" Meg: "Okei. Hvorfor er det slik?" DNB: "Det kan påvirke avtalen din hos oss." Meg: "Forstår ikke helt. Hva skjer om jeg kjører ekstra avdrag idag, siden det ikke er trekkdato eller rett før?" DNB: "Ingenting." ?? Endret 5. februar 2015 av ergal 3 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Trur den kundebehandleren har brygget for svak kaffe. 3 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Hvis det var chat antar jeg også at kundebehandleren hadde flere samtaler pågående samtidig. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Det kan godt være, og det er ofte temmelig utfordrende å behandle mange kunder på chat samtidig. Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 5. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2015 Var på Clas Ohlson for å kjøpe LED pærer og gikk for et tilbud med 3 stk for 99. Kommer til kassa og skal betale og får beskjeden "Det blir 199kr takk". Jeg svarer tilbake at det stod 99kr på skiltet, men får beskjeden tilbake at: "nei det gjelder for pærene som står under skiltet ikke over, de er litt vanskelig å se. Men du skal få de til 99kr om du tar med denne klistrelappen med en pil på og klistrer den på så alle etter deg vet hvilke pærer det gjelder. Jeg tar tilbudet og klistrelappen og går inn igjen etter jeg betalte og hengte den på. Jeg hang lappen så de pekte på feil pærer med vilje.... 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Flodec Skrevet 5. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2015 Jeg hang lappen så de pekte på feil pærer med vilje.... Hvilken glede gir det deg å være pøbel? 28 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr. President™ Skrevet 5. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2015 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 5. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2015 Jeg hang lappen så de pekte på feil pærer med vilje.... Hvilken glede gir det deg å være pøbel? Fordi det viste seg at pærene til 99 er nøyaktig samme som de til 199 bare i gammel forpakning... 10 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Og hvordan kunne du vite det før du hadde testet dem? 2 Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Taxisentral. Kunde vil IKKE kjøre i tunneler. Noen som vet om frykt for tunneler har sitt eget navn? Lenke til kommentar
Kea Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Var på jernvarehandelen og skulle kjøpe gave til mamma (de har mange fine servise-sett o.l. der). Kikket rundt lenge før jeg endelig bestemte meg. Da jeg tok det med til kassen, tok hun ut en tilbudsavis og sa at mye i den serien var på tilbud neste uke. Kikket gjennom, men fant visst ikke det hun lette etter. Så sa hun "hadde disse vært på tilbud i neste uke, hadde du fått dem til den prisen nå". 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 (endret) Obligatorisk kunde på jobben: Kunde: "Herren velsigne deg!" Meg: "Øøøh, eh, takk?" Hver gang. Og så har vi en annen som spør meg hva jeg synes om søndagsåpne butikker. Jeg svarer strategisk "det er jeg ikke sikker på". Kunde: "Hva?! Ikke sikker?! I bibelen står det skrevet! Jesus hvilte på den syvende dagen!" Samtalen går videre til politikere og hans helt Hareide i KRF. Et veldig farlig tema å komme inn på. Hadde jeg vært helt ærlig hadde jeg jo sagt at KRF kunne forsvinne fra jordas overflate, men holdt den tanken for meg selv. Det jeg derimot har hørt en produsent si er at man ikke skal skylle av matrester før man putter oppvasken i oppvaskmaskinen siden fettrester er med på å smøre pakninger og bevegelige deler.Da er det bedre å bare helle litt ren olje i bunn, det er jo mer enn olje/fett på oppvasken. Selv koster jeg av for å unngå skitten oppvaskmaskin, må tenke på at det kan bidra til bakterievekst også. For eksempel finnes det sopper som trives godt i høye temperaturer, så du kan ikke koke dem bort. Endret 6. februar 2015 av AdNauseam 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Notatblokk Skrevet 7. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 7. februar 2015 ONSDAGSKUNDE 1 Kunde (dame med utrolig forsiktig fremtoning og litt sånn "jeg er veldig søt og forsiktig") "eh...hei...eh....er det en mann her? Meg: "trenger du hjelp til noe med bilen? Kunde: "ehh ja, jeg tror det har gått litt luft ut av dekket så jeg tenkte kanskje en mann kunne hjelpe meg med å fylle...eller kan du det kanskje du også?" Meg: "du trenger ikke en MANN for å fylle luft i dekket! Det kan jeg også. Jeg kan vise deg det." *jeg går for å hente kollegaen min som også er dame" Kunden "Jeg mente ikke å være nedlatende altså!" ONSDAGSKUNDE 2 En mann hadde kjøpt vask til bil med skiboks (dvs. ingen børster går over taket på bilen), og han var ikke inne i vaskehallen mens bilen vasket, han stod på utsiden og ventet. Bilen hans blir vasket ferdig, men han rekker ikke engang å gå inn i vaskehallen for å kjøre den ut igjen før en løk av et kvinnfolk taster inn sin egen kode (som IKKE er skiboksvask selvfølgelig..) og trykker på START. Oh lord! Så da satte selvfølgelig vaskemaskinen i gang med å vaske mannens bil med feil program, han kastet seg over nødstoppen og fikk stanset vasken. Det ble hull og skrapemerker i skiboksen hans og alt damen presterte å si var "det var grønt lys". 13 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 (endret) hun hadde et lite poeng da, burde ikke komme grønt lys før det er klart Endret 7. februar 2015 av Evelen! 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Dumt vaskeprogam isåfall. Sist gang jeg vasket bilen betalte jeg med en gang han før meg kjørte inn, slik at med en gang han er ute kunne jeg kjøre inn. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Vaskeprogrammet stoler nok på at folk har sunn fornuft, så ja, det burde absolutt ikke ha vært grønt før alt er 100% klart og vel så det. Jeg jobbet på et kontor en gang, og kopirommet var rett over kontoret mitt. Dermed var det kort vei for å tilkalle meg når det var papirstopp. Her snakker vi klassisk eksempel på sunn fornuft, eller rettere sagt mangel på sådann. Idiotene insisterte hele tiden på å kopiere transparenter, noe kopimaskinen ikke tåler. Det kan i teorien gå bra, men i 9 av 10 tilfeller fører det til solid papirstopp. Hvor mange ganger tror dere vanlige, oppegående folk får papirstopp før de tar hintet? Svar? Det er et lurespørsmål. Det skjer aldri. Hver eneste dag da jeg kom på jobb hadde en løkrull prøvd å kopiere transparenter, og selvsagt fått solid papirstopp. Men rydde opp etter seg? Nope, fjotten gikk til en annen kopimaskin i stedet (eller bare gav opp og latet som ingenting mens noen andre fikk streve med å rydde opp.) Til slutt gikk jeg møkk lei og skrev av stor plaket av typen A3 og hang på veggen. Teksten var noe i stil med: "iKKE BRUK TRANSPARENTER PÅ DENNE KOPIMASKINEN. DET VIL GARANTERT BLI PAPIRSTOPP! JA, DET GJELDER NETTOPP DEG!" Og hva skjer? Ikke en dritt. Ny dag, ny papirstopp. Det var umulig å ikke se plakaten, men tydeligvis er grunnleggende kunnskaper i norsk og sunn fornuft mangelvarer på en del kontorer. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå