Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

"Nå mister dere en god kunde"

Ord aldri ytret av noen god kunde noensinne.

 

husker alltid kunder ble sjokkert når jeg bare svarte "Greit", "ok", "Det høres lurt ut" elns til kunder som sa dem ville bytte leverandør.

 

Vel, den tiden er forbi nå..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Nå er vel kundebehandlere i banken min (DnB) noen av de frekkeste/overlegne og/eller mest uvitende kundenkundebehandlere jeg har møtt på...

Har motsatt erfaring enn deg på akkurat det. Får raskt svar på e-post, egentlig når som helst på døgnet. Og hvis jeg ringer eller bruker chat, får jeg raskt og hyggelig svar. Damen som var min faste kontaktperson i forbindelse med lån, mellomfinansiering og så videre for ikke så lenge siden, var også veldig hyggelig.

 

Men jeg skjønner ofte ikke hvorfor enkelte folk klager over at de hele tiden møter på frekke kundebehandlere og dårlig service andre steder heller, for det er ekstremt sjelden jeg opplever det.

 

Du må også huske på at det ofte har noe med hvordan man oppfører seg som kunde, uten at jeg påstår noe som helst om deg.

Har ikke hatt behov for hjelp så ofte så kan selvfølgelig ikke uttale meg om alle kundebhandlere, men de få gangene var det slik at den ene gangen jeg ringte var en viss ting mulig, men når jeg ringte dagen ettwr sa noen andre det ikke var slik det var. Og så videre og så videre. Kom fram til at det var mulig ettwr mye fram og tilbake, virket ikke som de hadde noe særlig kommunikasjon med hverandre...

 

En annen gang så spurte jeg på chat om noe var mulig, men fikk nei, men trodde det var mulig så diskuterte på en veldig pen måte, eller prøvde rettere sagt å spørre hvorfor/hvordan veldig hyggelig, men endte med et "det er sånn det bare er, er det noe annet du lurer på eller kan jeg avslutte chatten", lite tålmodighet fra kundebehandleren altså.. (spurte kun 1 el 2 gangen hvorfor/hvordan)

Lenke til kommentar

Nei, det jeg prøvde å si er at jeg kanskje har hatt 5-6 samtaler med banken siden jeg har vært hos dem, og alle har vært enten "OK" eller "dårlige" etter min erfaring. Føler jeg kun fikk snakket med en gammel kvinne som var lite villig til å finne en løsning. For at det ikke skal virke som om det er jeg som er vanskelig, kan jeg si at som regel får jeg en hyggelig kundebehandler når jeg ringer andre bedrifter som spør hvordan dagen er og ønsker meg en fin dag videre og så videre, mens hos DnB har jeg alltid hatt noe "Er det noe mer du trenger hjelp med?" "Okei, hade"

Lenke til kommentar

, mens hos DnB har jeg alltid hatt noe "Er det noe mer du trenger hjelp med?" "Okei, hade"

Hvis dette er synonymt med dårlig kundeservice er jeg iallefall en fryktelig dårlig kundebehandler. Sjeldent jeg begynner å dra opp spørsmål om hvordan dagen til kunden har vært med mindre han eller hun virker interessert i smalltalk selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mente at de fleste andre jeg ringer sier ihvertfall "Ha en forsatt fin dag" istedenfor kun "Hade", også når jeg selv jobbet som for kundeservice...

 

 

Kan nå slutte å dra tråden off-topic, kundehistorier, ikke flere sider med alles definisjon på bra og dårlig kundebehandling.

Lenke til kommentar

Slitsomt å skrive på mobil når en akkurat har våknet. Uansett alltid like greit å dra tråden her off-topic...

xDeal_With_It.jpg.pagespeed.ic.RX4hPJpUj

 

(Sorry, bare kødda. :p Er enig i at det kanskje er litt mye off-topic nå. men det skjer hver gang. Er nok fint lite man kan gjøre med det. Jeg har gitt opp å irritere meg over det.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...