Populært innlegg Kjeven Skrevet 28. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 28. januar 2015 Mora mi jobber i SSB, og i går hadde hun en særdeles hyggelig herremann på tråden som, når hun spurte når det passet at de ringte ham opp igjen, sa at hvis de ringte den 9. april skulle det bli månelyst, fordi da var det helligdag der i gården. Da feiret de nemlig "begynnelsen på fem flotte år uten kommuniststyre!" var visstnok det direkte sitatet. Alltid artig med sånne folk... 12 Lenke til kommentar
torasbjoern Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Dette er vel en fin liten historie, men det var en kunde som ringte til vårt kundesenter (som overhode ikke driver med telefoni) på grunn av at nummeret til kunden var blitt slettet fra 1881.no Kunden mente da at vi måtte gi beskjed til 1881.no om hva nummeret hans var. Det endte med at jeg måtte spørre kunden om hvor de ulike fakturaene ble betalt til for å henvise kunden til den rette instansen. Også ikke minst så hørte jeg en historie fra en kollega om en kunde som ringte til Jensen (http://jensen-beds.com/no/) for å få hjelp med å sette opp sin trådløse router fra Jensen ScandinaviaDet må ha vært en interessant samtale vil jeg tro, og mest sannsynligvis en *beroligende* samtale. Endret 28. januar 2015 av torasbjoern Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Mulig det er bare meg, men jeg synes det er ekkelt at folk bruker sine egne kopper der flere hundre forsyner seg hver dag. Renslighet 101, spør du meg. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Mulig det er bare meg, men jeg synes det er ekkelt at folk bruker sine egne kopper der flere hundre forsyner seg hver dag. Renslighet 101, spør du meg. Hva mener du? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Mulig det er bare meg, men jeg synes det er ekkelt at folk bruker sine egne kopper der flere hundre forsyner seg hver dag. Renslighet 101, spør du meg. Hva mener du? Les poopadoops innlegg på forrige side. Han snakker om at han brukte sin egen kopp på Narvesen sin kaffemaskin. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Er så kjekt med kunder som har ringt feil firma. Hvis jeg da tilfeldigvis vet hvem de egentlig burde kontaktet, noe jeg ofte gjør, er det "ja, men hva er nummeret dit, da?" Det vet vel faen ikke jeg, men dum som jeg er pleier jeg å finne det til dem. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 29. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 29. januar 2015 Ok, hva fader skjedde her nå. En kunde blir henvist til meg av en annen kollega, ang. et spørsmål som vedkommende ikke kunne svare på. Kunde har med seg en av våre kundeaviser og peker på et bilde av en kalkulator. Kunde: "Hei, kan du si meg om dere har en maskin som kan oversette norsk, engelsk, spansk, tysk, fransk, portugisisk til en datamaskin og til feks Google?" Jeg: "Nei, beklager det har vi ikke." Jeg ser veldig tydelig på kunde at dette var et svar som han overhodet ikke var fornøyd med. Kunde: "Javel? Er det noen andre her nå idag som vet dette bedre?" Jeg: "Jeg forstår ikke helt, vil du snakke med noen andre?" Kunde: "Ja, helst daglig leder." Jeg: "Daglig leder er ikke på jobb så sent. Kan jeg spørre hvorfor du vil prate med han?" Kunde: "Ja, jeg vil snakke med noen som har peiling på det jeg spør om." Jeg: "Jeg har ansvar for både multimedia og logistikk i denne butikken, så om noe så burde jeg vite hva vi har inne...." Kunde: "Så det du sier er at ingen vet om dere har dette produktet inne?" Jeg: "Neeei, jeg sier vel egentlig at vi ikke har gjenstanden du leter etter. Men hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje gått til Expert eller Elkjøp og forhørt meg!?" Kunde: "Så du vil ikke hjelpe meg? Du vil heller sende meg til en annen kjede?" Jeg: "Nei, jeg tenkte vel heller at siden vi ikke har produktet så har du kanskje en bedre sjanse der." Ser på kunde at han er ganske snurrt. Ufattelig for min del. Kunde: "Ok..... Takk." Sitter her og spiller av situasjonen om og om igjen i hodet mitt på om det var noe jeg kunne gjort annerledes. Folk ass! 14 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Er bare enkelte som rett og slett bare ikke vil forstå. Prøver ikke engang. Samme med kunder som ikke forstår hvordan konkurranse fungerer mellom kjeder/butikker. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Kan ikke si jeg driter meg ut, men sier heller ikke jeg var særlig hyggelig. Jeg pleier ikke være hyggelig når jeg blir anklaget for å stjele bare fordi jeg brukte min egen kopp... så alle her hadde bare smilt og ledd når noen kommer og hever stemmen på dere og sier frekt "det der koster penger, vet du?!" som om jeg har tenkt å stjele...? Hadde dette vært ETTER jeg fylte koppen hadde jeg vært mer forståelsesfull, men her fikk jeg kjeft når jeg så vidt hadde tatt koppen ut av sekken min... Du driter deg ikke ut. Men det er bare slik at det er veldig mange her inne som er utrolig konfliktsky og gjør alt de kan for å unngå å være til det minste av bry for de rundt seg. Så de er ikke noe glad i folk som står opp for seg selv, har litt ryggrad og sier fra når de føler at det blir gjort noe mot dem som ikke er rettferdig eller allright. Lenke til kommentar
Populært innlegg dysfunctional Skrevet 29. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 29. januar 2015 Kan ikke si jeg driter meg ut, men sier heller ikke jeg var særlig hyggelig. Jeg pleier ikke være hyggelig når jeg blir anklaget for å stjele bare fordi jeg brukte min egen kopp... så alle her hadde bare smilt og ledd når noen kommer og hever stemmen på dere og sier frekt "det der koster penger, vet du?!" som om jeg har tenkt å stjele...? Hadde dette vært ETTER jeg fylte koppen hadde jeg vært mer forståelsesfull, men her fikk jeg kjeft når jeg så vidt hadde tatt koppen ut av sekken min... Du driter deg ikke ut. Men det er bare slik at det er veldig mange her inne som er utrolig konfliktsky og gjør alt de kan for å unngå å være til det minste av bry for de rundt seg. Så de er ikke noe glad i folk som står opp for seg selv, har litt ryggrad og sier fra når de føler at det blir gjort noe mot dem som ikke er rettferdig eller allright. I alle verdens dager. Når er "Har litt ryggrad og sier ifra" det samme som å være en drittsekk? Det går an å si ifra på en ordentlig måte uten å kalle folk for idioter og bruke ord som "hjemløs pakkis". Makan! 11 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 I alle verdens dager. Når er "Har litt ryggrad og sier ifra" det samme som å være en drittsekk? Det går an å si ifra på en ordentlig måte uten å kalle folk for idioter og bruke ord som "hjemløs pakkis". Makan! Drittsekk? Det han svarte var da aldeles ikke noe som kvalifiserer han som en drittsekk. Om det noen som kunne blitt kalt det her, så er det vel deg. Som kaller han for det. Når han på narvesen kommer å sier noe med en nedlatende tone som indikerer at han ikke har penger til å betale for seg, så er det Poop svarte ikke veldig stygt akkurat. "hjemløs pakkis" var dessuten noe han tenkte, ikke noe han sa. Nei, det virker som om du og flere ser ting som dere vil, istedet for som de er. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Vet ikke akkurat om det er så mye bedre å være konfliktsøkende 3 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Drittsekk? Det han svarte var da aldeles ikke noe som kvalifiserer han som en drittsekk.Han kalte ekspeditøren for idiot, da. Men jeg er enig i at ekspeditøren ikke heller kvalifiserer til årets hyggeligste person, om det Poopadoop skriver gjengir virkeligheten helt korrekt. Man har en tendens til å overdrive litt her inne, tror nå jeg, så ikke sikkert at verken ekspeditøren eller Poopadoop i virkeligheten var like motbydelig som det fremstilles som i innlegget. 1 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Han kalte ekspeditøren for idiot, da. Men jeg er enig i at ekspeditøren ikke heller kvalifiserer til årets hyggeligste person, om det Poopadoop skriver gjengir virkeligheten helt korrekt. Man har en tendens til å overdrive litt her inne, tror nå jeg, så ikke sikkert at verken ekspeditøren eller Poopadoop i virkeligheten var like motbydelig som det fremstilles som i innlegget. Det kan godt hende. Jeg bare synes det er veldig liten terskel for å "henge ut" andre forumfolk for de minste utskeielser, istedet for å kjenne igjen seg selv i samme situasjon. Mulig jeg har mye større terskel for hva som er motbydelig. Men det går begge veier. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Å informere noen om at en vare koster penger er da ikke nødvendigvis det samme som å beskylde noen for å stjele. Arbeideren trodde kanskje at kunden kanskje trodde det var gratis. 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Hvorfor er det ekkelt å bruke egen kopp? Den kommer da aldri i kontakt med selve maskinen uansett. Jeg kalte aldri ekspeditøren for idiot, men spurte/sa om jeg ser/han trodde jeg var en idiot uten penger, mulig jeg overdrev litt i sinne, men jeg var frekk mot han akkurat som han er frekk mot meg. Og jeg Evelen!, det du sier stemmer, MEN da smiler man og sier på en grei tone at det koster penger, da stirrer man ikke stygt på noen og sier "Det koster penger!" med en hevet stemme. Når jeg spurte hva han mente ettersom jeg trodde han bare måtte kødde sa han "Ja, du skjønner vel at det koster penger?" som om jeg ikke hadde penger. Det er da ikke vanlig å si det på en måte som om man ser ut som en fattig person eller tyv osvosv. 5 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Både ekspeditøren og din reaksjon er vel over kanten. Ekspeditøren kunne vært langt mindre forutinntatt og du kunne svart på en langt mindre defansiv måte. Kaffekopparmageddon2015 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg kalte aldri ekspeditøren for idiot, men spurte/sa om jeg ser/han trodde jeg var en idiot uten penger, mulig jeg overdrev litt i sinne, men jeg var frekk mot han akkurat som han er frekk mot meg. Det er dette folk reagerer på. Når en serviceperson oppfører seg sur mot deg, går det an å heve seg over det og være "The better man". Man trenger ikke alltid å ta ting så personlig og svare tilbake med samme mynt. I alle fall ikke i en sånn kontekst. Hadde du svart med en normal, høflig tone, hadde du nok gjort ham litt paff og kanskje fått en unnskyldning, til og med. Det er ikke alltid verdt det å være frekk tilbake. 7 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Igjen, så forsvarer jeg meg selv på ingen måte, bare forklarer fra mitt synspunkt. Skal også nevnes at dette er i et lite tettsted, så hele kiosken var jo tom og setdet er ikke mange innom. Hadde det vært i Oslo i rushet hadde jeg vært mer forståelsesfull, spesielt når jeg er innom Narvesen som ligger 100m fra denne hver eneste dag og kjøper kaffe. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 når det gjelder bruk av privat kopp ser jeg ikke problemet med det. Bare se på kaffeavtalen på Statoil. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå