Nukleosid Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Kanskje hvis bedriften dekker telefon eller abbonement for den ansatte.Da vil jeg tro den ansatte har en egen mobiltelefon og eget abonnement privat, slik at han kan slå av jobbtelefonen når han ikke er på jobb. Men det virker ikke som det er tilfellet her. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 De aller fleste bruker jobbtelefon også som privatmobil. Dessuten er solnedgangen en butikk der det ikke er nødvendig å ha en egen jobbmobil som jeg ser det Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Hvis du ønsker å være en av de beste selgerne så er det ingenting som heter fritid!De fleste ønsker nok kun en 8-4-jobb. Om dagen, ikke både dagen og natta. 2 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 (endret) For å bygge videre på det Christoffero sier, så takker de fleste ja til en iPhone som firmatelefon - gratis iPhone for heavens sake - og jobben dekker abb?? Deilig. Glemmer å tenke over at de da må være tilgjengelig. Det er ikke privat telefonen deres eller privat nummer lenger. Eies av bedriften. De som ikke ønsker en slik løsning pleier da å gå for en dårlig billig Sony Eriksson eller Nokia med taster og nytt nummer, og da kan man la telefonen ligge igjen på jobben når man stempler ut. Endret 27. desember 2014 av Megaoctane 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Ser ingen grund til at kunder på soungarden skal ringe og plage selgere på fritiden 1 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 For å bygge videre på det Christoffero sier, så takker de fleste ja til en iPhone som firmatelefon - gratis iPhone for heavens sake - og jobben dekker abb?? Deilig. Glemmer å tenke over at de da må være tilgjengelig. Det er ikke privat telefonen deres eller privat nummer lenger. Eies av bedriften. De som ikke ønsker en slik løsning pleier da å gå for en dårlig billig Sony Eriksson eller Nokia med taster og nytt nummer, og da kan man la telefonen ligge igjen på jobben når man stempler ut. For det første skatter man av telefonen, for det andre har ingen arbeidsgiver lov til å bryte arbeidsmiljøloven selv om man får et frynsegode. Mange har telefon som et frynsegode uten at arbeidsgiver bryter loven av den grunn. 2 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 (endret) Begynner å bli veldig OT. Funker ikke sånn i praksis. Ja du skatter av det, men det er bare en viss prosentsats av 4392kr som du tillegges. Ca 1500kr kanskje. Til gjengjeld får du en iPhone til 6.000kr, og alle utgifter til abb dekkes - minimum 3-4000kr da bedriftsabb ofte er dyrere. Så hvis 1 av 900 kunder som ikke skjønner tegninga, ringer på ettermiddagen eller helgen, så går man ikke til sjefen og griner. Det blir smålig. Derimot hvis man får 4-5 samtaler hver søndag så har man et problem som man tar opp med sjefen. Endret 27. desember 2014 av Megaoctane 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Hva om du har misforstått lyd kunde eller narkiss og han kan spore deg opp med nummeret og står på døra di. En ting er bedriftskunder. Men privatkunder i privathandelen har ikke noe med å ringe en selger på privaten fordi de trenger hjelp med det de har kjøpt. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Begynner å bli veldig OT. Funker ikke sånn i praksis. Ja du skatter av det, men det er bare en viss prosentsats av 4392kr som du tillegges. Ca 1500kr kanskje. Til gjengjeld får du en iPhone til 6.000kr, og alle utgifter til abb dekkes - minimum 3-4000kr da bedriftsabb ofte er dyrere. Så hvis 1 av 900 kunder som ikke skjønner tegninga, ringer på ettermiddagen eller helgen, så går man ikke til sjefen og griner. Det blir smålig. Derimot hvis man får 4-5 samtaler hver søndag så har man et problem som man tar opp med sjefen. Joda, sånn fungerer det i praksis for de som ikke jobber i en bedrift hvor man må ha brun nese når man er ferdig med arbeidsdagen. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espyy Skrevet 30. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 30. desember 2014 Hadde en kunde innom dagligvarebutikken min i dag som kjøpte noen varer, og inniblandt der så var det 2 pakker med gilde kjøttdeig. Jeg slår dem inn og han kommenterer at det skal være 2 for 70,-, noe det ikke er siden det gjelder en annen type kjøttdeig. Han nekter for det og sier at "kunden har alltid rett". På det punktet trodde jeg faktisk han kødda med meg, så jeg bare sa "det stemmer vel ikke helt..?" før jeg små-lo litt. Det ble han ikke så veldig glad for, og jeg innså jo at han mot alle odds faktisk var dønn seriøs. Han SKULLE ha de pakkene for 70,-. Jeg fortsatte å si at det bare gjaldt en annen type kjøttdeig og at han ikke kommer til å få de to pakkene for 70,-. Deretter sier han noe som "så klart ikke! Dette er jo <fyll inn butikknavn og lokasjon her>" med en nedlatende tone. Videre så babla han i vei om at han skulle klage dette inn hos et eller annet også skulle han komme tilbake i morgen når det var noen bedre ansatte. Han endte jo opp med å kjøpe kjøttdeigpakkene i stedet for å bytte med de det faktisk var 2 for 70,- på, så skjønner ikke helt greia. Like etterpå diskuterer jeg denne personen med hu som sitter i kassa bak meg, og plutselig så dukker han opp igjen. Nå har han tatt et bilde av plakaten hvor det er bilde av tilbudet. Han viser det til oss, og jeg sier "ser det ut som om den ligner på de pakkene du kjøpte?" samtidig som kassereren bak meg som nå fulgte med sa klart ifra at det gjaldt noen andre pakker. Nok en gang drar han frem det at han skal klage oss inn og at han kommer tilbake i morgen. Vi klarte jo ikke si annet enn at vi gledet oss til det. 39 Lenke til kommentar
Populært innlegg KanoKrakk Skrevet 6. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 6. januar 2015 Ikke helt innafor, men men. I dag tidlig var Østfoldbanen stengt mellom Ski og Kolbotn en halvtimes tid grunnet en gjøk i sporet. Resultatet er at det står folk på perrongen som normalt skulle vært spredt utover tre doble og ett enkelt togsett. Toget fra Ski er i grunn stapp fult på Greverud/Myrvoll. Dette går rimelig greit da lokføreren har informert om at det er et dobbelt lokalsett rett bak oss, folkene i dørene (ihvertfall i vognen jeg satt) videreformidler dette til de på perrongen. Det går nesten smertefritt frem til Ljan, her er det en herremann i 40-50 åra som ikke synes noe om at de i midtgangen ikke står å holder rundt hverandre så han får plass. Sint som en fele banker han på vinduene bortover vognen og peker innover mens han skriker og bærer seg. Når lokføreren prøver å lukke dørene holder han oppe døra. Det var visst ikke på tale at han skulle vente i par-tre minutter på toget rett bak. Dette gjentar seg par-tre ganger mens de i døren nekter å flytte på seg for å slippe han inn (kudos!). Han tar seg en tur til bortover vinduene og banker på, og når han var lengst bort prøvde lokføreren å lukke en gang til. Nå rakk heldigvis ikke fyren bort til døra og forsinket oss enda mer. Når han innså at dørene hadde blitt lukket så han sint inn vinduet mens han veivet med armene, jeg kunne nesten se håra falle av hue på'n. 21 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Pasifisme er til tider sterkt overvurdert. 5 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 I dag tidlig var Østfoldbanen stengt mellom Ski og Kolbotn en halvtimes tid grunnet en gjøk i sporet.Menneske eller fugl? 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sleggefett Skrevet 6. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 6. januar 2015 I dag tidlig var Østfoldbanen stengt mellom Ski og Kolbotn en halvtimes tid grunnet en gjøk i sporet.Menneske eller fugl? Her hadde jeg tenkt å være litt smartass og si "en gjøk på to bein". Så tenkte jeg meg om. Glad jeg unngikk den blemma der. 18 Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 I dag tidlig var Østfoldbanen stengt mellom Ski og Kolbotn en halvtimes tid grunnet en gjøk i sporet.Menneske eller fugl? Gjøk som i et dumt menneskekrek. :-) 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg ble nettopp oppringt av en dame fra bring som hadde så smooth og flat stemme at jeg trodde jeg snakket med en robot. Dermed ble jeg helt forvirret. Levering mellom 17 og sjueto (sic) tror jeg det ble. To sjutall minsket ikke akkurat forvirringen. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) En kompis av meg jobber i en butikk som selger arbeidstøy, verktøy, tilbehør og liknende. I dag inviterte han på "pølsefredag". Så jeg møtte opp på arbeidsplassen hans og satte meg på stolen bak den ene kassa, som var nærmest døra. Jeg hadde riktignok ikke arbeidsantrekket hans, men på et tidspunkt kom en kunde inn og bort til kassa jeg satt bak og spurte om vi hadde pakningssliper. "Har vi det?" spurte jeg "kollegaen" min og ba ham hjelpe kunden. Endret 9. januar 2015 av Zarac 6 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 1 dritings fyr som drakk av ei diger spritflaske rett framfor meg mens han pratet fylletull til meg, og en eldre kunde som var veldig engasjert i det som skjedde i Frankrike, innvandrere og det som var. Han kunne også fortelle meg at ikke nok med det, men i går var det faen meg en svarting som ringte på døra hans. Det var ikke rett tidspunkt for og si det sånn, og han åpnet ikke, og svartingen ringte på hos naboen hans også. Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Er det noen som har en god historie på lager som ikke handler om poser,kanskje fra jule og nyttårshandelen som var? Lenke til kommentar
Populært innlegg Kea Skrevet 26. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Jeg skulle inn på sportsbutikken og betale resten av et beløp jeg hadde fått delt opp. Hele beløpet kom på 1100 og noe, og jeg betalte 400 i Desember (det var rundt juletider, så hadde ikke mye igjen da). Gikk bort til kassen og sa hva jeg ville, så tastet hun inn beløpet - bare at det var 489 kroner. Jeg spurte om det var alt jeg hadde igjen, og da sa hun ja. Så betalte det. Etterpå gikk jeg og så på noen hansker og lås til sykkelen. Plukket ut et par og gikk for å betale. *slå inn varene* "Sånn, da får du 20% på dette." "Åh, så flott da. Er de på tilbud?" "Nei, men det er jo mandag, og den kan være kjip noen ganger." Made my day. Endret 26. januar 2015 av Therawyn 30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå