ærligøs Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 (endret) Jeg pleide å oppfatte "+ pant" som "Her får du brus for en billig penge, pluss du får pant når du leverer inn flaskene". Utsalgssteder bør oppgi som pris den sum som er lik de pengene en kunde må legge på bordet for å få varen. Alt annen er tåkelegging, synes jeg da. Endret 9. desember 2014 av ærligøs 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 9. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 9. desember 2014 Alt annen er tåkelegging, synes jeg da.Jeg også. Hilsen en ekspert på tåke. 15 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg pleide å oppfatte "+ pant" som "Her får du brus for en billig penge, pluss du får pant når du leverer inn flaskene". Utsalgssteder bør oppgi som pris den sum som er lik de pengene en kunde må legge på bordet for å få varen. Alt annen er tåkelegging, synes jeg da. Men det du må legge på bordet for å få varen er 30 kroner i dette tilfellet. Panten er ikke en kostnad, du får den tilbake. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Men det du må legge på bordet for å få varen er 30 kroner i dette tilfellet. Panten er ikke en kostnad, du får den tilbake. Jeg forstår hva du mener, men du har bare rett hvis du ikke forstår det jeg skrev bokstavelig. Hvis du bare har 30 kr i lomma, så har du ikke nok til å betale for varen. Jeg tenkte på dette veldig konkret. Du må betale kr.. 35 for varen helt konkret, selv om dette inkluderer panten. Varen koster kr. 30, men hvis du bare har kr. 34, så har du ikke nok penger til å betale for varen? Dette er da litt forvirrende? 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kea Skrevet 10. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg pleide å oppfatte "+ pant" som "Her får du brus for en billig penge, pluss du får pant når du leverer inn flaskene". Utsalgssteder bør oppgi som pris den sum som er lik de pengene en kunde må legge på bordet for å få varen. Alt annen er tåkelegging, synes jeg da. En butikk i byen her hadde et tilbud for noen uker siden - "5 (1,5l brus) for 89,-" - siden jeg hadde besøk den helgen slo jeg til. Tok med meg 5,kom til kassen med en 100-lapp klar. "Det blir 102 kroner". Jeg synes ikke det burde stå f.eks. "5 for 89,-" når det i realiteten er 12,50 mer. Det er ikke alltid man tenker på at panten kommer i tillegg. 16 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Eg er heilt enig, sjølv om panten er noke du får igjen så burde den være inkludert i den oppgitte prisen all den tid du må betale panten før du får produktet. Dette er eigentleg akkurat det samme som å selge eit produkt der du oppgir prisen XXX kr + gebyr. Om det ikkje er ein måte å unngå gebyret på så er det ein del av prisen. Det er vell ein grunn til at ein ikkje selg biler for "290 000 kr + vrakpant"? Hadde ein f.eks hadde fått helle over brusa i ein medbrakt beholder og på den måten sluppet å betale panten så hadde det vært greit å oppgi prisen på denne måten. 4 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Jeg er nokså sikker på at de er lovpålagt å angi prisen på den måten, med panten atskilt fra vareprisen. Endret 10. desember 2014 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg RunRookieRun Skrevet 10. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2014 Meg: "Velkommer til *firmanavn*, du snakker med *fornavn* *etternavn*" Kunde: Hvor har jeg kommet nå? M: Til *firmanavn* K: Hva sa du? M: Du har kommet til *firmanavn* K: *firmanavn*? Som i *firmanavn* *firmanavn*? M: Det stemmer. Er det noe jeg kan hjelpe deg med? K: Nei, jeg skulle jo egentlig til *vårtfirmanavn* M: Ja, du har kommet til *firmanavn*. Kan jeg hjelpe deg med noe i dag? K: Oj, beklager. Jeg har ringt feil jeg da. Jeg skulle til *vårtfirmanavn*. Farvel. M: Da har du kommet helt re....*kunde legger på* Jada så, neida så 36 Lenke til kommentar
Populært innlegg nicho_meg Skrevet 10. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2014 [...] Akkurat der presterte jeg å være kunden en gang for ikke mer enn noen måneder siden ... Samtalen var skremmende lik. (Så trøtt som jeg var burde jeg ikke tatt opp telefonen i utgangspunktet. ) Jobber du innen elektro? Hadde en lignende med et bilverksted etter en EU-kontroll hvor jeg presterte å spørre hvorfor de hadde bilen min. Da hadde jeg altså levert inn bilen, gått hjem tatt meg en lur og våknet av at telefonen ringte fra verkstedet. Noen ganger er man bare helt fjern. Spesielt når man er trøtt. 17 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Ser den... Presterte selv å "miste" bilen min. Tok 2 dager før jeg fant den igjen. Heldigvis stod den parkert lovlig :-P Det var bare siste setningen som satt meg helt ut :-P Pluss at firmanavnet ble nevnt totalt 9 ganger på 30 sekunder 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Vet om ei som brukte å kjøre ned til den lokale bensinstasjonen for å handle litt om hun manglet noe på en søndag. For så å gå hjem.. Som oftest kom hun tilbake noen timer senere, for å hente den gjenglemte bilen (som enda var i gang).. Dette var visstnok noe som skjedde ganske ofte, så de begynte etterhvert å minne henne på bilen når hun dro fra stasjonen Selv har jeg aldri glemt noe bil, og etter at Google now kom inn på telefonen min er det ganske vanskelig, da den automatisk logger hvor man har parkert sier i fra hvor bilen er. Endret 10. desember 2014 av Complexity 5 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Er ikke normalt å være så glemsk. Lenke til kommentar
Populært innlegg Nistelrooy Skrevet 10. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2014 Dette skjedde for noen dager siden. Jeg jobber i matbutikk hvor vi også har post i butikk. Jeg blir ringt på for å ta meg av post i butikk. Når jeg kommer dit står det to kunder der. Han som står først har omtrent 15 regninger han skal betale, mens nummer to i køen bare skal hente ut en pakke. Kunde 2: Kan jeg være så snill å få gå foran deg i køen? Jeg har utrolig dårlig tid. Kunde 1: Nei, det kan du for faen ikke! Jeg driter i om du har dårlig tid. Jeg har dårlig tid jeg og! Nå har jeg akkurat vært på Coop og sluppet to stykker foran meg. Ikke faen om flere skal få snike! Kunde 2: Takk for god service! Meg: Kunde 2 går. Kunde 1 til meg: Jeg driter da vel for faen i, om andre har dårlig tid. Jeg har dårlig tid selv. Meg: .. mhm. Kunde 1: Jeg går ut å tar meg en røyk mens du fikser det her jeg! Vet at det her bruker å ta litt tid... Etter en stund kommer han inn igjen og betaler. Da har jeg allerede vært ferdig for en liten stund siden. Og han skal ta en buss som går om 10 minutter rett utenfor butikken. Jeg må nesten bare gå på lageret å banke hodet i en vegg... 29 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 det er da du sier du skal gjøre noe annet først da du har dårlig tid selv 2 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg må nesten bare gå på lageret å banke hodet i en vegg... Av at han betaler regninger over disk på Posten i 2014 (hvis jeg forstod det riktig)? 3 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Eller at han kjefter ut en som spør om han kan gå foran i køen, samtidig som han har utrolig god tid selv. 6 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Jeg pleide å oppfatte "+ pant" som "Her får du brus for en billig penge, pluss du får pant når du leverer inn flaskene". Utsalgssteder bør oppgi som pris den sum som er lik de pengene en kunde må legge på bordet for å få varen. Alt annen er tåkelegging, synes jeg da. helt enig Det blir som å skrive, "det blir 8kr + mva", det er ikke engang lov, men +pant er vist lov.. Endret 10. desember 2014 av Evelen! 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Eller at han kjefter ut en som spør om han kan gå foran i køen,Nå hadde han nettopp latt 2 foran seg i køen. Det får være grenser. Det er ikke hans skyld at folk har dårlig tid. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) det værste jeg vet er folk som somler i kassa når jeg har dårlig tid, får lyst til å bare slå dem rett i fjeset, heligvis greier jeg begrense meg. Endret 10. desember 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 De fleste ble født med 24 timer i døgnet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå