Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg pleide å oppfatte "+ pant" som "Her får du brus for en billig penge, pluss du får pant når du leverer inn flaskene".

Utsalgssteder bør oppgi som pris den sum som er lik de pengene en kunde må legge på bordet for å få varen. Alt annen er tåkelegging, synes jeg da.

Endret av ærligøs
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleide å oppfatte "+ pant" som "Her får du brus for en billig penge, pluss du får pant når du leverer inn flaskene".

Utsalgssteder bør oppgi som pris den sum som er lik de pengene en kunde må legge på bordet for å få varen. Alt annen er tåkelegging, synes jeg da.

Men det du må legge på bordet for å få varen er 30 kroner i dette tilfellet. Panten er ikke en kostnad, du får den tilbake.

Lenke til kommentar

Men det du må legge på bordet for å få varen er 30 kroner i dette tilfellet. Panten er ikke en kostnad, du får den tilbake.

Jeg forstår hva du mener, men du har bare rett hvis du ikke forstår det jeg skrev bokstavelig. Hvis du bare har 30 kr i lomma, så har du ikke nok til å betale for varen. Jeg tenkte på dette veldig konkret. Du må betale kr.. 35 for varen helt konkret, selv om dette inkluderer panten.

Varen koster kr. 30, men hvis du bare har kr. 34, så har du ikke nok penger til å betale for varen? Dette er da litt forvirrende?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Eg er heilt enig, sjølv om panten er noke du får igjen så burde den være inkludert i den oppgitte prisen all den tid du må betale panten før du får produktet.

Dette er eigentleg akkurat det samme som å selge eit produkt der du oppgir prisen XXX kr + gebyr.

Om det ikkje er ein måte å unngå gebyret på så er det ein del av prisen.

Det er vell ein grunn til at ein ikkje selg biler for "290 000 kr + vrakpant"?

Hadde ein f.eks hadde fått helle over brusa i ein medbrakt beholder og på den måten sluppet å betale panten så hadde det vært greit å oppgi prisen på denne måten.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vet om ei som brukte å kjøre ned til den lokale bensinstasjonen for å handle litt om hun manglet noe på en søndag. For så å gå hjem..

Som oftest kom hun tilbake noen timer senere, for å hente den gjenglemte bilen (som enda var i gang)..

Dette var visstnok noe som skjedde ganske ofte, så de begynte etterhvert å minne henne på bilen når hun dro fra stasjonen :p

Selv har jeg aldri glemt noe bil, og etter at Google now kom inn på telefonen min er det ganske vanskelig, da den automatisk logger hvor man har parkert sier i fra hvor bilen er.

Endret av Complexity
  • Liker 6
Lenke til kommentar

helt enig

Det blir som å skrive, "det blir 8kr + mva", det er ikke engang lov, men +pant er vist lov..

Endret av Evelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...