Isbilen Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Ikke helt OT men hva er det med folk og manglende folkeskikk på toget? Spesielt stillevogn... nei, bare fordi du går på Nationaltheatret med dyre klær og tror du er bedre enn resten og skal av på oslo S betyr ikke stille ikke gjelder for deg. Det er GODT merket overalt. Jeg sier alltid Unnskyld og peker surt på stilleskilt. Hender også jeg kjefter og sier "du er klar over at det er en grunn alle oas andre sitter i stillevognen her, ikke sant?" og stirrer så surt. "Ser film på macen med beatsa på full pupp, stille nok det vel, kan vel faen ikke jeg noe for at det ikke er strømuttak overalt lissom" 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Hvis du har litt hjernekapasitet og tenker om 2 ganger hadde du skjønt jeg mente "ikke helt on topic", smarta. Endret 7. desember 2014 av Poopadoop Lenke til kommentar
Populært innlegg xelp Skrevet 7. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 7. desember 2014 Hvis du har litt hjernekapasitet og tenker om 2 ganger hadde du skjønt jeg mente "ikke helt on topic", smarta. Skjønte selvfølgelig at du egentlig mente on topic, var bare ment som at det generelt er mye off topic i tråden her. Så er nok bare å hisse seg ned, så skal jeg notere at en ironisk tone ikke alltid er like lett å plukke opp over nett. Liten "kundehistorie": Jobber på kundeservice hos internettleverandør. Flere av kollegaene mine har opplevd at kunder sporer de opp, og kontakter de både på facebook og på privattelefon. Er dette normalt? Det er som regel de misfornøyde kundene som gjør dette, og forstår godt at det kan føles litt uhyggelig. 11 Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Eg hadde same type jobb for nokre år sidan, og det var ingen slike tilfelle medan eg jobba der. Det skal seiast at Facebook kanskje var mindre utbreidt då enn det er no, sjølv om det var både tanter, onklar og besteforeldre på Facebook då òg. Det var heilt akseptert å opptre kun med fornavn (men ikkje falskt navn), og gje eit ID-nummer dersom kundar hadde behov for å nevne ein enkeltperson i ein samanheng. Det vil nok redusere sjansen for at slikt skjer. 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Det skal være en ganske massiv sjappe om ikke fornavn, eventuelt avdeling og fysisk beskrivelse holder lenge til at sjefen finner ut hvem kunden mener. Folk som krever fullt navn på ansatte er det bare å be dra til helvete. Har hatt et par sånne, de har gjerne en venn som "kan data" og en som er "advokat" og det er ikke måte på. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Raspeball Skrevet 8. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 8. desember 2014 Kom på enda en historie fra mine dager i bilrekvisita-bransjen, som faktisk er noe av det mer spektakulære jeg har opplevd i jobbforbindelse. Kanskje på grensen til en kundehistorie, i og med at jeg ikke hadde noe med kunden å gjøre, annet enn at jeg var ansatt i butikken, men det får gå. Jeg var altså sommervikar på en butikk som selger bildeleler og bil-relaterte saker, samt at butikken har et dekkverksted (skifter dekk, felger, etc.). Jeg jobbet i selve butikken, men verkstedet var vegg-i-vegg, så jeg hadde fritt "innsyn" til aktiviteten på verkstedet. Denne dagen hadde en kunde reservert tid til å få lagt om til nye dekk. Bilen var en eldre pick-up (merke husker jeg ikke i farten, men Mitsubishi virker nærliggende å tro), som klart fremstod som gammel, men absolutt ikke noe vrak, og ellers i ok stand. Nuvel, bilen må opp på "bukken" for å få av hjulene, og jeg hører at bilen heises opp og at de setter i gang med å skru av hjulene. Tenker ikke noe mer over saken, ettersom dette skjer daglig. Jeg ekspederer noen kunder i butikken, og slik jeg husker det (det er noen år siden) så går jeg for å spise lunsj. Jeg sjekker innom "bakrommet" på verkstedet før jeg går, i tilfelle noen andre hadde planlagt lunsj, og ser at de holder på å sette på det siste hjulet. Jeg rekker såvidt å komme meg til lunsjrommet, før jeg hører et ganske kraftig smell. Jeg tenker selvfølgelig at en hylle eller noe har veltet, at en maskin har slått seg vrang, eller at et dekk har sprukket. Uansett, så går jeg tilbake for å sjekke, og det viser seg at smellet kom av at pick-upen rett og slett knakk i to, som følge at at den hadde vært oppheist en stund. "Passelig sjokkert" er en beskrivende stemning, og selvfølgelig fortvilelse fra kunden sin side, som var tilstede. Ikke akkurat daglig kost at biler knekker, selv om det er snakk om en pick-up. Det beste med hele historien er nesten "redningsoperasjonen" som fulgte. Bilen ble heist ned (selvfølgelig), og med et par plankebiter som støtte, så ble lasteplanet jekkstroppet fast til kahytten igjen (stropper gjennom sidevinduene). Dernest, så ble bilen kjørt ut av verkstedet, og parkert på parkeringsplassen. For meg, som er så langt fra en mekaniker som man kommer, så var det et passelig absurd syn. Understellet hadde fått seg en trøkk, og det lakk både bremsevæske og drivstoff (og sikkert noe annet), men jeg var egentlig bare fascinert over at bilen var kjørbar i den forfatningen. Kunden/eier poengterte sogar at bilen var EU-godkjent samme år. Hvordan det hadde gått til kan man jo spørre seg om. Hvordan det gikk med eier/kunde og bilen veit jeg ikke. Bilen stod på parkeringsplassen ut dagen, men såvidt jeg husker var den ikke der neste dag da jeg kom på jobb. Er vel lite trolig at den bilen ble kjørt igjen. Selv om eieren naturlig nok var fortvilet, så fikk jeg inntrykk av at han ikke tok det så fryktelig tungt. 21 Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Han beholdt stroppene og gaffateipa bensin- og bremsevæskeslange. Tror jeg da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Det skal være en ganske massiv sjappe om ikke fornavn, eventuelt avdeling og fysisk beskrivelse holder lenge til at sjefen finner ut hvem kunden mener. Folk som krever fullt navn på ansatte er det bare å be dra til helvete. Har hatt et par sånne, de har gjerne en venn som "kan data" og en som er "advokat" og det er ikke måte på. Pass deg , ellers så kommer Lippestad eller Meling og tar deg Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Alle som har lest biografien til Lippestad vet jo at det kjekkeste han vet er å hjelpe venner som er misfornøyd med Packard Bell-en til 2495,- og ikke godtar at butikken skal ha penger for å fjerne de fire antivirusprogrammene og ti IE-verktøylinjene de har installert. Endret 8. desember 2014 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Alle som har lest biografien til Lippestad vet jo at det kjekkeste han vet er å hjelpe venner som er misfornøyd med Packard Bell-en til 2495,- og ikke godtar at butikken skal ha penger for å fjerne de fire antivirusprogrammene og ti IE-verktøylinjene han har installert. HAHA. Kødder du eller? Fy faen for en type. Dette med kunder som oppsøker deg privat har jeg vært borti. Jeg har et unikt fornavn, og på min gamle arbeidsplass så sto fornavnet mitt på alle kjøpskvittering og sevicepapirer som jeg lagde. Ble oppringt av kunde, og da skaffet jeg meg hemmelig nummer. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Alle som har lest biografien til Lippestad vet jo at det kjekkeste han vet er å hjelpe venner som er misfornøyd med Packard Bell-en til 2495,- og ikke godtar at butikken skal ha penger for å fjerne de fire antivirusprogrammene og ti IE-verktøylinjene han har installert. HAHA. Kødder du eller? Fy faen for en type. Oh, the irony. 2 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Bilde0432.jpg Slik den bilen ble løftet, så ble ramma utsatt for påkjenninger i feil retning i forhold til ved normal bruk/kjøring. Bakerste løftepunkt med jekk er rett under bakakselen på hver side, ikke langt foran. Når det er sagt, så ville den selvsagt tålt det, om den ikke hadde vært rustet halvt i hjel... [/OT] Endret 8. desember 2014 av Inge Rognmo 3 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Hvis du har litt hjernekapasitet og tenker om 2 ganger hadde du skjønt jeg mente "ikke helt on topic", smarta. Skjønte selvfølgelig at du egentlig mente on topic, var bare ment som at det generelt er mye off topic i tråden her. Så er nok bare å hisse seg ned, så skal jeg notere at en ironisk tone ikke alltid er like lett å plukke opp over nett. Liten "kundehistorie": Jobber på kundeservice hos internettleverandør. Flere av kollegaene mine har opplevd at kunder sporer de opp, og kontakter de både på facebook og på privattelefon. Er dette normalt? Det er som regel de misfornøyde kundene som gjør dette, og forstår godt at det kan føles litt uhyggelig. Jobber i telemontør firma (et av de store), og fikk en telefon fra kundesenteret om en hissig jævel som hadde hatt en "idiot" av en montør hos seg. Jeg vet akkurat hvordan denne montøren er og fikk ikke det til å stemme. Fikk han satt over til meg. Og fikk en sinnsyk skyllebøtte. Han hadde kjørt rundt i flere timer for å lete etter montøren. Gud veit hva han skulle gjøre. Uansett; det var noe galt fra leverandøren sin side, så det var ikke internett den perioden montøren var der. Dette prøvde jeg å forklare. Men, kunden tapte MILLIONER AV KRONER om han ikke fikk opp internett den helgen sa han. Og han skulle saksøke rubbel og bit, og lurte på hvor montøren var, sånn at han kunne "snakke med han". Han hadde enda ikke funnet han. For å ikke gjøre denne historien noe lenger, så kan jeg si jeg lo godt når jeg så hva han hadde som tittel på facebook: Det var pedagog i noe barnegreier (ikke barnevernet). Godt at de har sånne mennesker i en sånn stilling..... Men, ja. Har opplevd en del sånne ting. Det er ikke veldig normalt synes jeg. Kanskje litt selvmotsigene av meg å si nå, siden jeg søkte på denne fyren på facebook Måtte jo bare se hvem denne "millionmannen" i nærmiljøet var. Det er forøvrig flere jeg var borti som montør som brukte "millioner" som unnskyldning. Enten at de kom til å tape millioner hvis ikke sånn eller sånn, eller at det kom til å koste dem millioner av kroner. Endret 8. desember 2014 av hfthomas 5 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Er vel kansje liksågreit at eier fikk oppleve "knekken" på en trygg måte. Er litt skeptisk til vår Mitsubishi L200 firmabil nå. Den har generelt vist seg å være av helt elendig kvalitet så forundrer meg ikke om den og knekker snart. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Bilde0432.jpg Slik den bilen ble løftet, så ble ramma utsatt for påkjenninger i feil retning i forhold til normalt. Bakerste løftepunkt er under bakakselen på hver side, ikke langt foran. Når det er sagt, så ville den selvsagt tålt det, om den ikke hadde vært rustet halvt i hjel... [/OT] Det er fortsatt et ustyrtelig morsomt bilde Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) så ble ramma utsatt for påkjenninger i feil retning i forhold til normalt.Det at ramma blir utsatt for påkjenninger kan skje den beste: Endret 9. desember 2014 av Tåkelur 2 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Det at ramma blir utsatt for påkjenninger kan skje den beste: "403 Forbidden". 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg kom plutselig på hvor mange som tydeligvis ikke tror at det er pant på brus på bensinstasjoner. Husker at vi ofte hadde tilbud på to stk 1.5 liter cola for 30,- eller noe slikt, å stort sett alle ble overrasket da de måtte betale 35,- Lenke til kommentar
Populært innlegg Llandari Skrevet 9. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 9. desember 2014 Du vet dere er/var pliktige til å skrive "+ pant" på tilbudsplakaten? 15 Lenke til kommentar
koots Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Som om folk leser noe annet enn det med stor skrift Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå