Tunky Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 MÅ jo ha vært noen som kødder? Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 5. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. desember 2014 Menneskets dumhet er ubegrenset. De hadde jo ikke sendt ut slike eposter hvis det ikke funket av og til. 14 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Dere ville vært sjokkert over hvor mange slike samtaler vi får. Ikke til å skyve under en stol at det er mest eldre det er snakk om. Det som er felles er at det aldri tar under 10 minutter å fullføre en slik samtale. Alle tviholder på håpet. Fikk faktisk en slik samtale fra kona til en stortingspolitiker for noen uker siden, men hun ville bare informere om at noen misbruker navnet vårt, for hun var veldig klar over hvor viktig renome var. 3 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 hvorfor ga du han dit etternavn? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) hvorfor ga du han dit etternavn? Fordi jeg uansett alltid presenterer meg med fullt navn når jeg svarer telefonen. Det er praksisen her, og ikke noe jeg uansett har noe imot. Min jobb er rettet mot bedriftsmarkedet, men vårt nummer er det eneste som blir publisert, så privatpersoner har en tendens til å behandle det som hvilket som helst kundeservice-nummer, selv om det står klart hvilken avdeling man kommer til på de stedene man finner nummeret. Endret 5. desember 2014 av RunRookieRun 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Man skal ikke undervurdere hvor lettlurte folk er. http://www.ba.no/nyheter/article6849873.ece – Hun tilbød meg et lån på 200 000 kroner, mot at jeg betalte et depositum på 5000 kroner, sier 28-åringen. Han sier han stolte på at kvinnen var funksjonær i en den afrikanske banken Ecobank, slik hun sa. 5 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Det kan ikke undervurderes. 4 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Se bare på selve adressen. Den er full av skrivefeilDe sender ut med skrivefeil med vilje for å luke ut de som til syvnde og sist er for smarte til å gå på. 9 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Dere ville vært sjokkert over hvor mange slike samtaler vi får. Ikke til å skyve under en stol at det er mest eldre det er snakk om. Det som er felles er at det aldri tar under 10 minutter å fullføre en slik samtale. Alle tviholder på håpet. Fikk faktisk en slik samtale fra kona til en stortingspolitiker for noen uker siden, men hun ville bare informere om at noen misbruker navnet vårt, for hun var veldig klar over hvor viktig renome var. Dette er strengt tatt verken nytt eller overraskende. Snakker vi lokalt har vi jo for eksempel lotto. Hvor mange er det som spiller pr uke, og hvor mange er det som vinner? Vi ser stadig reklame om at man kan vinne flere millioner, men de "glemmer" å si at disse millionene må deles på alle vinnerne. Så er det ti millioner i potten og ti vinnere, får alle en million hver. I tillegg er det jo dette med ti vinnere og noen hundre tusen som spiller, så sjansen for å vinne er minimal. Likevel fortsetter folk uke etter uke og håper å vinne. Å vinne småpenger er ikke så vanskelig, og å vinne noen få tusen her og der burde være mulig. Men å vinne flere millioner er så godt som umulig. Tenker vi mer globalt har vi jo Las Vegas. Hele byen er full av kasinoer, og folk strømmer til og legger tilbake mye mer penger enn jeg tør tenke på hver eneste dag. Problemet er at jo bare at kasinoene selv sier rett ut at de alltid vinner. Du som spiller har tapt med en gang du setter foten innenfor kasinoet. Selv om du ikke har tenkt å betale noe som helst der er det svært mange ting som gjør alt det de kan for å overtale deg til å betale litt, og da er det gjort. Og selv om noen få en og annen gang vinner store penger er, er det bare en lokkemat for alle de tusenvis som aldri vinner noe som helst av betydning. Men hvis du ser på en person som vinner noen hundre tusen dollar, er det jo lett å tenke at det kan du også. Han der fyren vant jo, så hvorfor ikke du? Men hvor stor er sjansen for at han fyren vant på ærlig spill, eller kan han jobbe for kasinoet som lokkedue? Uansett, folk flest er villige til å gjøre det meste for å tjene raske penger, og glemmer samtidig at det i 99% av tilfellene ikke er mulig. Hadde det vært så lett å tjene raske penger hadde hele landet vært millionærer for lengst. Lenke til kommentar
Populært innlegg Ronald Ulysses Swanson Skrevet 5. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) Kom på jobb i dag til en melding på svarere fra 03.46 i natt. Kunden hadde fått en mail han lurte på hva var for noe. Før jeg rekker å ringe ham opp ringer ham igjen. Bokstavelig talt 08.00.14 (linjene går live klokken 08.00) Kunde: Hei! Jeg har fått en mail fra dere om at jeg har vunnet 250.000£! Det kommer jo godt med i jula. Tenkte å sende mail, men tenkte at om jeg ringte dere kunne jeg sikkert få pengene allerede før helgen. Meg: Her høres ut som spam. Denne mailen er det nok bedre at du bare sletter med en gang, og IKKE svar på den på noen måte. Det er et kjent svindelforsøk som vi jobber med å bekjempe. Kan du sende meg mailen det er sendt fra? Kunden leser opp "globalprisewynnerz.*firmanavnet*@qlz2rghlkp.com Kunde: Og det vet du bare sånn helt uten videre. Dette er jo ikke en av disse mailene der man vinner flere hundre millioner. Jeg vil bare ha pengene mine så raskt som mulig. Orker ikke vente til over nyttår! Meg: Men dette er ikke ekte. Se bare på selve adressen. Den er full av skrivefeil og sendt fra et ugyldig domene. Om du svarer kommer de til å be deg betale en sum for å bekrefte bankkontoen eller et vekslingsgebyr eller noe annet slikt.Når du har overført de pengene hører du aldri fra dem igjen. Kunde: Nå skjønner jeg hvorfor du ville ha mailen og sier jeg ikke skal gjøre noe. Jeg har ikke jobbet på 10 år, og trenger de pengene mye mer enn deg! Meg: Jeg er ikke ute etter å bli svindlet, så jeg kommer ikke gjøre noe annet enn å rapportere den mailadressen og glemme hele saken, og jeg vil på det sterkeste anbefale at du gjør det samme. Kunde: Hva er navnet ditt? Meg: "Fornavn Etternavn", direktenummeret mitt er "+47 123 456 78". Kunde: Bra! Om ikke pengene mine er på konto før nyttår kommer jeg til å levere en anmeldelse på deg personlig, for da er det ikke tvil om hvor de har tatt veien. Ha en fin jul ditt rasshøl Meg: God Jul til deg også. :-). Jeg gjentar en gang til, bare så det kommer tydelig frem i samtaleloggen: Dette er et svindelforsøk, og jeg anbefaler på det sterkeste at du ikke forfølger det. Kunde: Yeah right. Nå går jeg og handler julegaver og de skal DU får betale for mr.Etternavn. Om ikke så hører du fra politiet. Meg: Er det noe som helst jeg kan gjøre for å overbevise deg om at dette ikke er ekte? Kunde: hahahahaha. Nei, det kommer du aldri til å klare *klikk*. Burde kanskje melde kunden på luksusfellen først som sist? Hadde ikke blitt overrasket om personen har satt "Livets harde skole" som utdanning på Facebook... Endret 5. desember 2014 av Ronald Ulysses Swanson 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 5. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) "Livet's hare Skole" Endret 5. desember 2014 av Isbilen 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg RunRookieRun Skrevet 5. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) Mottok nettopp en callback fra kunden. Kunden har fyllt ut skjemaet slik JEG tydeligvis ba om i mailen, men han hadde ikke fått bekreftelsesmailen enda og ville jeg skulle sende den på nytt. Svarte med at han tydeligvis hadde gått på en smell og blitt offer for en svindel. K: Så du innrømmer å ha svindlet meg? M: Nei, som jeg nevnte har ikke vi sendt deg den mailen. 5 minutter der jeg må forklare at jeg snakker om den første mailen, ikke "bekreftelsesmailen" som han nå venter på. K: Så du innrømmer å ha svindlet meg? M: Du hører ikke etter hva jeg sier til deg i det hele tatt. Om du ikke har tenkt til å høre etter så gidder jeg ikke prate med deg mer. Er det forstått? K: Dette blir en sak for POLITIET! M: Det har du helt rett i. Lykke til! K: Det er det du som trenger i rettsaken! *Legger på* Tror jeg bare drar hjem og tar en øl.. Om noen leser en sak i en avis i framtiden, et eller annet sted i trøndelag, om en eldre person som har blitt svindlet via mail, please del linken! Endret 5. desember 2014 av RunRookieRun 46 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Man skal ikke undervurdere hvor lettlurte folk er. http://www.ba.no/nyheter/article6849873.ece – Hun tilbød meg et lån på 200 000 kroner, mot at jeg betalte et depositum på 5000 kroner, sier 28-åringen. Han sier han stolte på at kvinnen var funksjonær i en den afrikanske banken Ecobank, slik hun sa. Det verste er jo at tullingen tør å stå frem etterpå for å advare andre.. 6 Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Helt utrolig.. Jeg jobber for et selskap hvor vi i en viss periode av året pleier å bli utsatt for dette her. Svindleren legger ut leiligheter på finn.no, og sier at vi skal ordne med nøkler og kontrakter til leietageren, som GLADELIG overfører 10-15 000 i forskuddsbetaling for leiligheten i depositum. Vi har jo da selvfølgelig ingenting å gjøre med leiligheter. Det er langt utenfor vår vanlige business, for å si det mildt. Svindleren holder selvfølgelig til i utlandet, kan ikke møte opp for visning, og har INGEN krav til leietager. Burde jo ringe noen bjeller hos folk, men det er alltid noen som går på en smell. Jeg har derimot aldri opplevd noe annet enn skuffa folk, og ihvertfall ingen som påstår at det er min feil. 6 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Kan jeg ta en rågjetting på at denne aktiviteten peaker i juli/august når studentene kommer? :-P 3 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Helt utrolig hvor dumme mennesker kan være, og hvor frekke mange kunder egentlig er. Nå har jeg ikke jobbet på noen måneder grunnet studier, og jeg må si det er deilig å slippe "folk" litt. Har opplevd så vanvittig mye tull og idiotskap av kunder på jobben at jeg blir utrolig oppgitt. På et lite sted som jeg er fra er i alle fall mange av dem man kjenner igjen, så da vet man hvem de er. Synes det sier mye om en person, hvordan de behandler folk. Mange som går rundt og mener "kunden har alltid rett", og at dette er en legitim grunn til drittsekkoppførsel. Mistet respekten for ganske mange mennesker opp gjennom. Heldigvis har jeg blitt litt mindre konfliktsky opp gjennom årene, og gjerne setter de litt på plass. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 "Kunden har alltid rett, frem til de har forsvunnet ut av butikken (eller lagt på telefonrøret)." Lenke til kommentar
Populært innlegg Tunky Skrevet 6. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Nå som det nærmer seg jul kom jeg på en historie fra i fjor i jula: Jobber i nettbutikk, en kunde bestilte en vare rett før stengetid (17.00) den 16. desember, og var redd for at den ikke skulle komme frem før jul. Skal jeg være ærlig hadde jeg INGEN tro på at det skal skje, fordi vi hadde ikke varen på lager. Den var på fjernlager, riktignok. Dette var en vare vi dessverre ikke kunne sende direkte fra leverandørens lager, heller. Så vi bestiller inn varen til vårt lager, og den kommer overraskende fort til oss - 19. desember har vi den. Det var en torsdag rett før jul. Så sender vi den så fort vi kan, og får sendt den samme dag. Kunden fikk varen på lille julaften (husk at 21. og 22. var lørdag og søndag her). Da ringte ho oss opp igjen, og jeg tok telefonen. Ho ville bare si hvor glad ho var, og ho begynte faktisk å grine over telefonen. Viste seg at gaven skulle til en alvorlig syk nabounge, som i følge henne, hadde "liten tid igjen"... Tenkte å slenge inn en gladhistorie blant all "utdritinga". Endret 6. desember 2014 av Knewt 45 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 "Kunden har alltid rett, frem til de har forsvunnet ut av butikken (eller lagt på telefonrøret)." MEN JEG HAR INTERNET! Nei, du har ikke det.... Lenke til kommentar
Populært innlegg Christoffero89 Skrevet 6. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 6. desember 2014 Jobber i mobil butikk. Og min kollega fikk en kunde på 10 år og hans bestemor. Bestemor: du kan få velge hvilken mobil du vil ha på veggen. Uansett pris Barnet: vil ha den knappetelefonen til 699 Bestemor: men du kan få en iPhone Barnet: vil heller gi pengene til noen som trenger det mer en meg Wow... 48 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå