Inge Rognmo Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Kunne poser erstatta pinner? Nei. Fordi kassamannen/dama ikke kan være sikker på om det er dine eller han foran/bak deg sine poser, ref. debatten om hvem sitt ansvar det er å legge på skillepinne. [/Off Topic] Endret 1. desember 2014 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Dette er det jeg mener med forumlogikk. Jeg nevnte den pinnen, og nå har vi hatt en hel sider med pinner og poser. Ikke ser det ut til å stoppe opp heller. WTF? Endret 30. november 2014 av Schreiber 3 Lenke til kommentar
Rottingflesh Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Reglene for salg av alkohol er like strenge som for skjenking. Grensen går ved "åpenbart påvirket", som i min bok er når folk ser sløvere ut og beveger seg annerledes enn de ville gjort hvis de var edru. Problemet er at mange alkiser er eksperter på å fremstå mindre beruset enn de er. Men jeg har ikke tenkt å la dette fare. Skal snakke med sjefen der og gi grei beskjed om at hvis jeg ser det en gang til, så rapporterer jeg dem. Da kan de miste løyvet. Ugh. Kan ikke du bare holde deg innendørs og bortgjemt, så slipper du og bli påvirket av alt det "fæle" der ute i den store verden pluss at jeg(og alle andre) slipper og forholde meg til sutrete grinetryner som skal legge seg oppi hva alle andre driver med? På forhånd takk. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 1. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2014 Ugh. Kan ikke du bare holde deg innendørs og bortgjemt, så slipper du og bli påvirket av alt det "fæle" der ute i den store verden pluss at jeg(og alle andre) slipper og forholde meg til sutrete grinetryner som skal legge seg oppi hva alle andre driver med? På forhånd takk. Nå legger du deg oppi hva hun driver med. 17 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg er glad jeg ikke jobber som "mall cop" eller liknende. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 1. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2014 Står i kasseområdet og alarmerer varer, da en liten drittunge (en sånn unge du ser det lyser drittunge av), typ 8-10-12 år kommer bort til en av ekspeditørene våres. "HEI!!! Kan jeg få penger?" Ekspeditør: "Heeeheee. Nei, det kan du ikke" *Drittunge finner noen usb-minnekort* "KAN JEG FÅ DISSE?" Ekspeditør: "Nei, du kan ikke få di." *Drittunge finner batterier* "DISSE DA??" Ekspeditør: "Nei...." Drittunge: "KAN JEG FÅ NOE?" Så lener en eldre herremann bak drittungen i køen seg fram og sier: "Du kan gå hjem å få noe folkeskikk." Drittungen føler seg snurt og går! Dagens Win! 62 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 1. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2014 En kundehistorie? I denne tråden? Fort, kjeppjag den bort med flere pose, pinne og alkisdiskusjoner! 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Shablagoy Skrevet 1. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2014 Er faktisk utrolig lett å komme inn i den autopilotmodusen. Merket det fort selv da det var mange kunder med lite varer - blir fort litt autopilot da. Ikke optimal kundebehandling kanskje, men er sånn det blir da man står i kassa i flere timer sammenhengende. Samtidig koster det ikke mye å løfte blikket og møte kunden - det burde man gjøre til enhver tid selv på autopilot. Kan oppstå mange litt morsomme episoder av sånt, for hendelser som ikke er programmert inn i autopiloten har en tendens til å klusse til alt Angående dette.. Jeg opplever like mye at kunden er på "autopilot". Dette har skjedd overraskende mange ganger: jeg slår inn varene for en kunde, mens en kollega i en annen kasse spør sin kunde om pose/kvittering, og min kunde svarer som om jeg hadde spurt. Det er fascinerende at de ikke oppfatter at spørsmålet kommer fra en helt annen retning og (ofte) fra et annet kjønn. Ble litt satt ut de første par gangene, men nå spiller jeg bare med. Slenger med en annen liten greie mens jeg er i gang. En kunde kommer til kassen og gir meg 20 kr. Jeg venter på mer informasjon før jeg vurderer mitt neste trekk. Jeg ser høflig på kunden, og kunden ser dumt på meg. Jeg ser så spørrende på kunden, mens kunden stadig ser dumt på meg. Slik fortsetter de neste sekundene av våre liv, før jeg plukker opp 20-kroningen og spør kunden hva jeg skal gjøre med den. "Koster den ikke 20 kroner?", spør han. "Det finner jeg overveiende sannsynlig, med tanke på din selvsikre overlevering av 20-kroningen, men endelig fasit kan jeg ikke gi deg på dette tidspunkt", tenker jeg i mitt stille sinn. Situasjonen løser seg heldigvis kjapt når kunden innser at han har avisen, godt gjemt, under armen. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 1. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2014 hadde en kunde her om dagen som kom inn og sa han hadde kjøpt en 12V universallader til en gammel walkman (ja, slike fra 90 tallet) for et par måneder siden og lurte på om han kunne bytte den fordi han hadde egentlig aldri tatt den i bruk og ikke åpnet boksen enda. Joda, greit nok for meg, så lenge han hadde kvittering. Han skulle hjem og hente alt og kom tilbake litt senere på dagen med boksen laderen kom i og viste meg kvitteringen. Oppi boksen lå 9/10 av hodene til adapteren, og selve adapteren lå ikke oppi. Han hadde tilfeldigvis med seg denne walkmannen, og siden vi hadde flere av samme laderen åpnet vi en og så at hodet som manglet var det som passet til walkmannen hans. Han stod lenge og påstod at han fikk produktet slik, og at han har ikke åpnet det siden han fikk den, og nå ville han levere den inn igjen og ha pengene tilbake siden han åpenbart aldri hadde fått produktet 18 Lenke til kommentar
Rottingflesh Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Ugh. Kan ikke du bare holde deg innendørs og bortgjemt, så slipper du og bli påvirket av alt det "fæle" der ute i den store verden pluss at jeg(og alle andre) slipper og forholde meg til sutrete grinetryner som skal legge seg oppi hva alle andre driver med? På forhånd takk. Nå legger du deg oppi hva hun driver med. Kardemomme-loven i praksis det, vet du. Har ikke du noen prislapper og klage på noe sted? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Lure rpå hvor du jobber nå. Altså RunRookieRun. Han gir meg medisin på Dikemark Endret 2. desember 2014 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Dette er det jeg mener med forumlogikk. Jeg nevnte den pinnen, og nå har vi hatt en hel sider med pinner og poser. Ikke ser det ut til å stoppe opp heller. WTF? De kan slutte med slike reklameposer og heller bruke slike tynne dem har i USA......de tåler mer enn man skulle tro......skal da for faen ikke betale for å gå rundt med reklame ! Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Dette er det jeg mener med forumlogikk. Jeg nevnte den pinnen, og nå har vi hatt en hel sider med pinner og poser. Ikke ser det ut til å stoppe opp heller. WTF? De kan slutte med slike reklameposer og heller bruke slike tynne dem har i USA......de tåler mer enn man skulle tro......skal da for faen ikke betale for å gå rundt med reklame ! Salg av poser er ikke reklame, det er en tjeneste butikken tilbyr kundene sine for at det skal være lettere å frakte varene fra butikken og dit kunden skal. Endret 2. desember 2014 av Ronald Ulysses Swanson Lenke til kommentar
Populært innlegg Complexity Skrevet 2. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. desember 2014 Dette er det jeg mener med forumlogikk. Jeg nevnte den pinnen, og nå har vi hatt en hel sider med pinner og poser. Ikke ser det ut til å stoppe opp heller. WTF? De kan slutte med slike reklameposer og heller bruke slike tynne dem har i USA......de tåler mer enn man skulle tro......skal da for faen ikke betale for å gå rundt med reklame ! Salg av poser er ikke reklame, det er en tjeneste butikken tilbyr kundene sine for at det skal være lettere å frakte varene fra butikken og dit kunden skal. Hvor det i 90% av tilfellene er en stor logo til butikken på? ikke reklame? 10 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Dersom butikkene ikke kan ha reklame på posene sine, må de betale for reklamen andre steder. Hvor tror du de tar de pengene fra? Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Dette er det jeg mener med forumlogikk. Jeg nevnte den pinnen, og nå har vi hatt en hel sider med pinner og poser. Ikke ser det ut til å stoppe opp heller. WTF? De kan slutte med slike reklameposer og heller bruke slike tynne dem har i USA......de tåler mer enn man skulle tro......skal da for faen ikke betale for å gå rundt med reklame ! Salg av poser er ikke reklame, det er en tjeneste butikken tilbyr kundene sine for at det skal være lettere å frakte varene fra butikken og dit kunden skal. Hvor det i 90% av tilfellene er en stor logo til butikken på? ikke reklame? Om det så er en liten eller stor logo på siden av posen, hva endrer det? Det er ingen som skriker om at logoen til Apple er på alle iPhoner, men det er åpenbart at poser er noe som opptar Ola Nordmann mer enn noe annet. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Og der var forumlogikken i gang igjen... geez... vekk meg når dere kommer med kundehistorier. Dette gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Populært innlegg Heddy Skrevet 2. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Kundehistorie som ikke omhandler poser: -en kunde kom frem til kassa med Norges Lover, som jo er en jækla svær og tung bok. Jeg hadde ene hånda på disken da jeg drev og feide vekk litt smårot, og da kunden rett et slett pælma boka ned mot disken med kraft landa den selvfølgelig på fingrene mine. Antar jo det ikke var med vilje, men klarte ikke la vær å komme med et lite smerteklynk og hoppa bakover. Kunden fikk så absolutt med seg hva som skjedde. I stedet for en beklagelse på knekt negl og vond og hoven finger kom det bare skarpt fra kunden: -jeg skal ha med meg kvitteringa på den altså!!! Edit: forresten, har fryktelig mange kunder som tror jeg kan printe ut kvitteringa deres før de har betalt.. Endret 2. desember 2014 av HedvigR 21 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Edit: forresten, har fryktelig mange kunder som tror jeg kan printe ut kvitteringa deres før de har betalt..Det kan du faktisk! På de fleste kassesystemer er det en knapp som heter "kopi", og hvis du trykker 0+kopi (eller 00+kopi), så får du ut en lapp som heter "brukt så langt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå