technicality Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Hørtes veldig ut som en kunde som kunne ringt til oss skjønner du. Og ofte kunder ringer oss (flere ganger daglig) soms kal til helt andre bedrifter som driver med helt andre tjenster. Ingen av produktene våres er gratis da vel å merke. Tror nesten det er "standard" for alle IT-selskaper med kundesupport over tlf. Jobber selv i et større IT-selskap, og har nesten daglig merkelige henvendelser.Veldig mange av kundene tror blant annet at siden du leverer internett til dem, har du også full support på det som er av PC'er, iPad osv. Errmm... Så jeg kontakter ikke leverandør om nettet ikke funker på pc/ipad ? :/ spørr, prøver ikke å trolle... Kundehistorie: Gammel kollega fortalte om en polakk som sto og kranglet i sikkerheten på flyplassen grunn ? Han mente at en 10 liters dunke faller under 10kg håndbagasje så lenge det er håndtak på den xD innholdet i den vet jeg ikke Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Så lenge den ikke hadde væske i seg og den passet i boksen/riktig dimensjoner skulle han vel få tatt den med seg. 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Errmm... Så jeg kontakter ikke leverandør om nettet ikke funker på pc/ipad ? :/ spørr, prøver ikke å trolle...Hvis det er noe annet i veien enn internett så kontakter du ikke leverandøren av internettet. Og hvis nettet funker på PC, men ikke på iPad, så er det sannsynligvis et problem med iPaden, og da kontakter du de osm har solgt deg den. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Så lenge den ikke hadde væske i seg og den passet i boksen/riktig dimensjoner skulle han vel få tatt den med seg. Den var full, bare vet ikke med hva. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Man har jo ikke lov å ta med væsker mer enn 100ml uansett, pluss at det må være i en sånn pose. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Errmm... Så jeg kontakter ikke leverandør om nettet ikke funker på pc/ipad ? :/ spørr, prøver ikke å trolle...Hvis det er noe annet i veien enn internett så kontakter du ikke leverandøren av internettet.Og hvis nettet funker på PC, men ikke på iPad, så er det sannsynligvis et problem med iPaden, og da kontakter du de osm har solgt deg den. Agreed, men i tilfellet det ikke er nett på noen punkter så er leverandør første stans 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Du kommer langt med sunn fornuft. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Rudde Skrevet 26. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2014 Hørtes veldig ut som en kunde som kunne ringt til oss skjønner du. Og ofte kunder ringer oss (flere ganger daglig) soms kal til helt andre bedrifter som driver med helt andre tjenster. Ingen av produktene våres er gratis da vel å merke.Tror nesten det er "standard" for alle IT-selskaper med kundesupport over tlf. Jobber selv i et større IT-selskap, og har nesten daglig merkelige henvendelser. Veldig mange av kundene tror blant annet at siden du leverer internett til dem, har du også full support på det som er av PC'er, iPad osv. Haha. vi hadde en som kranglet med oss i 48 minutter etter en fjernstyring dagen før. Vi hadde spurt om å tilbakestille nettleseren hans til fabrikkinnstillinger for å se om det løste problemet. Noe de gjorde. Vi forklarte også hva det innebar. Dagen etterpå ringer han oss og sier at facebook og hotmail er borte. Fordi han ikke er logget inn automatisk nå. Vi ber han logge inn men nei, det skulle han ikke ha noe av. Vi skulle bare fikse det. Etter mye om og men viste det seg at han ikke husket passordet, noe som førte til en ny diskusjon om vi hadde mulighet til å resette det for han, fordi alle IT-selskaper var jo en og samme sak, så det burde vi håndtere internt, han skulle ikke behøve og kontakte facebook eller hotmail. 15 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Errmm... Så jeg kontakter ikke leverandør om nettet ikke funker på pc/ipad ? :/ spørr, prøver ikke å trolle... Om nettet ikke fungerer generelt kontakter du såklart leverandør. Det jeg mener er at om det f.eks. viser seg at det er nett frem til modemet, og at problemet ligger lokalt på din PC, så er det ikke lenger leverandørs supportområde. Også hatt tilfeller der kunder ringer fordi chrome henger seg opp og slutter å svare. Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 26. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2014 Fra butikken nå nettopp. Eldre kar vil tippe mot slutten av 60-åra er foran meg i køen og har stablet opp det som ser ut til å være ca 20 liter kremfløte, 10 beger med rømme og en pakke kondomer... 15 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Jeg har opplevd at ekspeditøren på en butikk her har solgt alkohol til overstadig berusede personer flere ganger. Dette er da ikke lov? Er det ikke i reglementet at de IKKE skal selge alkohol til overstadig berusede personer? Spurte henne om det, svaret var at hun ikke gadd å krangle på det. Hvis hun gjorde det hadde hun blitt nødt til å ringe politiet, og det ville hun ikke. Endret 26. november 2014 av Therawyn 2 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Det er ikke lov, men hvorfor skulle hun måtte ringe politiet? Det måtte være for å anmelde seg selv, det er hun som bryter loven her.. Da jeg jobbet i butikk nektet jeg folk å kjøpe øl rett som det var. Endret 26. november 2014 av the_last_nick_left 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Reglene for salg av alkohol er like strenge som for skjenking. Grensen går ved "åpenbart påvirket", som i min bok er når folk ser sløvere ut og beveger seg annerledes enn de ville gjort hvis de var edru. Problemet er at mange alkiser er eksperter på å fremstå mindre beruset enn de er. Endret 26. november 2014 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Var et par foran i køen, hun var myndig, men det var ikke han. Han var med henne på butikken og hun skulle kjøpe en sixpack øl. Men hun ble nekta å kjøpe det, siden han ikke var myndig. Er det lov å gjøre sånn? Hun kunne jo gått inn i hvilken som helst butikk og kjøpt til han uansett, så det hadde ikke stoppet noen det som skjedde der. Så da kan ikke mødre kjøpe legemidler, alkohol, røyk osv i butikken hvis de har med barna sine, fordi det kan hende hun kjøper til dem? Bare et eksempel. 5 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Det er ikke lov å selge alkohol om det er mistanke om at det foregår langing. Hva var problemet med at en 60 åring kjøper rømme, fløte og kondomer btw? Jeg skjønte ikke den. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Var et par foran i køen, hun var myndig, men det var ikke han. Han var med henne på butikken og hun skulle kjøpe en sixpack øl. Men hun ble nekta å kjøpe det, siden han ikke var myndig. Er det lov å gjøre sånn? Hun kunne jo gått inn i hvilken som helst butikk og kjøpt til han uansett, så det hadde ikke stoppet noen det som skjedde der. Så da kan ikke mødre kjøpe legemidler, alkohol, røyk osv i butikken hvis de har med barna sine, fordi det kan hende hun kjøper til dem? Bare et eksempel. jo, men er det overveiende sannsynlig for ekspeditør at alkohol/tobakk kjøpes for mindreårige SKAL de si nei. I min barndom sto vi utenfor butikken og spurte ungdommer om å kjøpe røyk for oss - det hendte flere ganger kassadama hadde sett oss, eller kjente vedkommende(nærbutikk) som en ikke-røyker - da ble det nektet kjøp. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Hva var problemet med at en 60 åring kjøper rømme, fløte og kondomer btw? Jeg skjønte ikke den. Ikke et problem, men morsomt - en pall rømme, ei trillebår fløte og kondomer - han skal jo åpenbart på vift på eldresenteret Endret 26. november 2014 av toth 6 Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg hadde en lærer på ungdomsskolen som kjøpte sprit på polet for oss, samt røyk om vi trengte det... Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Var et par foran i køen, hun var myndig, men det var ikke han. Han var med henne på butikken og hun skulle kjøpe en sixpack øl. Men hun ble nekta å kjøpe det, siden han ikke var myndig. Er det lov å gjøre sånn? Hun kunne jo gått inn i hvilken som helst butikk og kjøpt til han uansett, så det hadde ikke stoppet noen det som skjedde der. Så da kan ikke mødre kjøpe legemidler, alkohol, røyk osv i butikken hvis de har med barna sine, fordi det kan hende hun kjøper til dem? Bare et eksempel. Nja. Det er i gråsona. Kan nekte salg hvis man mistenker langing. Å bruke argumentet en mor som har med barn blir alt for useriøst til å ta stilling til. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Reglene for salg av alkohol er like strenge som for skjenking. Grensen går ved "åpenbart påvirket", som i min bok er når folk ser sløvere ut og beveger seg annerledes enn de ville gjort hvis de var edru. Problemet er at mange alkiser er eksperter på å fremstå mindre beruset enn de er. Ja, men i dette tilfellet var det VELDIG tydelig. Og jeg kjenner fyren, så jeg vet i alle fall at han var helt sørpe full. Hun mente hun hadde måttet tilkalle politiet på grunn av ham hvis hun nektet å selge til ham, fordi han da ville laget bråk. Men jeg har ikke tenkt å la dette fare. Skal snakke med sjefen der og gi grei beskjed om at hvis jeg ser det en gang til, så rapporterer jeg dem. Da kan de miste løyvet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå