koots Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Langt bedre med for mange skillepinner mellom varene enn for få. Spesielt da om folk overhodet ikke følger med før jeg har slått inn det som viser seg å være solid mengde av neste kundes varer. Sortere ut de igjen for å så ringe etter kort for å korrigere alle de, DET tar tid. Konklusjon: LEGG PÅ SKILLEPINNER. Gjerne både foran og bak om personen foran ikke har lagt på bak Endret 25. november 2014 av koots 4 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Post-i-butikk går meg på nervene om dagen. Det er godt over ett år siden vi fikk elektronisk signatur-plate for pakker og kundene sliter enda. Den er ikke vanskelig å forstå. "... Og hvis du kunne ha signert på plata og trykket ok" *peker* *kunde ser forvirret ut* "her står det 'feil'?" "bare signer og avslutt med' ok' " *kunde skjønner ingenting*" men jeg har ikke skrevet noe feil?" Sist jeg var på posten kunne jeg lese med klar blå skrift på signaturplata: Kristine 4 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hos en post i butikk i nærheten av der jeg bor måtte de ansatte i butikken skrive en lapp (som de teipet fast rett ved siden av den elektroniske skriveplata for signatur) hvor det står at kunden ikke skulle bruke en vanlig penn eller blyant for å signere på denne elektroniske greia. Men det er enkelte kunder som fremdeles har litt vanskelig for å forstå dette. De ansatte måtte fjerne alt som var av penner og blyanter fra den disken hvor de gir fra seg pakker og brev, for å være sikker på at kunden ikke signerte med noe annet enn den greia som faktisk er ment for å signere elektronisk med.. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg RunRookieRun Skrevet 25. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Jobber med kundesupport og rådgivning via telefon. Kunne sikkert fyllt side opp og side ned her inne, men tar en med lykkelig slutt. Meg: Heisann! Hva kan jeg hjelpe deg med? (selfølgelig er åpningen forenklet) Kunde: Jeg trenger hjelp med (helt annen del av selskapet). M: Ah, da har du desverre havnet litt feil. Jeg har et nummer du kan ringe eller så kan jeg sette deg direkte over om du ønsker. K: Nå har jeg for faen stått i kø i 48 minutter. NÅ skal DU svare på det JEG LURER PÅ. (Vi har full oversikt over telefoner som venter på svar. Kunden ble besvart etter 17 sekunder. Ingen kø) M: Kan ikke annet enn å beklage om du opplevde så lang ventetid. Desverre har ikke jeg stor innsikt i (produkt1), men kun i (produkt2). Om det er noe enkelt kan jeg jo forsøke å svare. Hva er det du lurer på? K: Forsøke? FORSØKE??!! FORSØØØØØØKE???!!! Hvem faen er det jeg har ringt til??!! M: Support for (produkt2), vil du bli satt over til support for (produkt1)? Jeg har oversikt over køen der også, og det er ingen ventetid. K: Det jeg lurer på er..... (kunde stiller et spørsmål som ikke har noe med produkt1, eller selskapet overhodet å gjøre) M: Men da er det jo ikke engang (mittselskap) du skal snakke med. Da må du jo ringe (selskap2). K: Prøver du å lure meg nå??!! Du er seriøst DEN VERSTE PERSONEN JEG NOENSINNE HAR PRATET MED! Her leverer dere en tjeneste som ikke fungerer som den skal, også gidder du ikke engang hjelpe meg??!! M: Hør her; 1. Du har ringt feil avdeling. Altså ikke en gang i nærheten av rett avdeling. 2. Du har ringt feil selskap, det du vil endre ligger hos det andre. 3. Du er ufattelig uhøflig når jeg forsøker å forklare dette for deg. K: jeg skal drepe deg..... M: Det er ikke nødvendig å begyne med trus... (kunde legger på) Kunde ringer opp igjen etter 30 sekunder. K: IKKE LEGG PÅ NÅR JEG FORKLARER SITUASJONEN! M: Du er klar over at du trykker 1 for å godkjenne at samtalen tas opp når du ringer ikke sant? K: Knull deg selv! *legger på* Avslutningen ble en mail fra min nærmeste veileder der det ble forklart at han fra nå av ville være sperret fra vår kundesupport og at all hans bruk av våre produkter (som er gratis) ville opphøre om 14 dager, så det ble anbefalt at han tok notis av det han behøvde. Mailen tilbake var 2 sider lang og full av veksling mellom beklagelser og nye trusler.. Totalt "lost case". Endret 25. november 2014 av RunRookieRun 26 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 knulla du deg sjølv etter at kunden la på då? 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg RunRookieRun Skrevet 25. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 25. november 2014 knulla du deg sjølv etter at kunden la på då? Bittelitt på kvelden. 33 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tunky Skrevet 25. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 25. november 2014 Den gangen jeg var 16 og jobba som telefonselger (holdt ut i hele 4 måneder...) solgte jeg abonnement på "Donalds beste årganger"-bøkene. Fikk ganske fort beskjed av han jeg ringte til om at jeg "kunne gå og ta Donald hardt et visst sted". Kunne ikke dy meg, så jeg svarte noe sånn som: "Ja, da skal jeg gå ut på doen og gjøre det så fort vi legger på". Han ble litt stum, før han sa "øøh.." og la på. 13 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Lure rpå hvor du jobber nå. Altså RunRookieRun. Endret 25. november 2014 av Rudde Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 knulla du deg sjølv etter at kunden la på då? Bittelitt på kvelden. Kunden har alltid rett-prinsippet altså? 4 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Lure rpå hvor du jobber nå. Altså RunRookieRun. Ja, føler det blir litt irrelevant uansett, men det er et større IT-selskap. Kunden har alltid rett-prinsippet altså? When the man's right he's right! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hørtes veldig ut som en kunde som kunne ringt til oss skjønner du. Og ofte kunder ringer oss (flere ganger daglig) soms kal til helt andre bedrifter som driver med helt andre tjenster. Ingen av produktene våres er gratis da vel å merke. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Tror knapt jeg har sett noen som legger pinnen bak sine varer. Ante ikke at det var en greie eller noe hyggelig sak en gang. Så fryktelig grunnleggende er det ikke. Er ellers upraktisk da du ikke vet om kunden bak deg trenger det (slenger varene på i siste liten), eller en som henger med å se på aviser ellet skyter inn. Så ikke rart du får mange "nek" når det er vanlig å stå for sin egen del. Som igjen avler flere "nek". Hva blir neste, å pakke i poser til den bak deg? Jeg legger alltid pinne bak varene mine når det er folk bak meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Man skal alltid bruke pinne hvis det er varer fra forskjellige kunder på båndet. Pinne framfor, pinne bak. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig og forstå. Bruk pinne så slipper man at varer som ikke hører sammen blir scannet sammen! Er det ikke pinne fra før, så legg på pinne. Få det inn i hodet. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg pleier aldri å legge pinne bak mine varer, men har aldri opplevd noen problemer med at varene blir blandet. Jeg legger pinne på båndet, men kun foran mine varer. Ser at andre her gjør det samme. Jeg går ut fra at personen bak meg passer på å ikke få sine varer blandet sammen med mine. Noe de gjør. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 "Pinne foran og bak". Er det lov å si? 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg er i hvertfall lei av og scanne feil pga menneskers manglende kompetanse på og bruke skillepinner. Hender hele tiden. En del drar en spøk om at personen framfor kan få betale varene, det er helt greit, høhøhøø, og andre blir bare forfjamset og ser ikke ut til og skjønne noen ting. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 så pinne har tatt over for pose her inne? *sukk* 9 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 så pinne har tatt over for pose her inne? *sukk* Eg bruker poser som skillepinne Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg skal stjele to skillepinner og lage meg en nunchaku. 1 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Hørtes veldig ut som en kunde som kunne ringt til oss skjønner du. Og ofte kunder ringer oss (flere ganger daglig) soms kal til helt andre bedrifter som driver med helt andre tjenster. Ingen av produktene våres er gratis da vel å merke. Tror nesten det er "standard" for alle IT-selskaper med kundesupport over tlf. Jobber selv i et større IT-selskap, og har nesten daglig merkelige henvendelser. Veldig mange av kundene tror blant annet at siden du leverer internett til dem, har du også full support på det som er av PC'er, iPad osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå