Tunky Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Hvor går grensa for hva en butikkansatt kan spørre om? Var en før meg i kassa som hadde en del ting, tunge ting. Så spurte kassadama, og det kom ut fra ingenting: "har du bil?" "øøh. nei" "skal du bære alt det?" "ja". Så fortsatte den vanlige "kvittering, ha en fin dag"-samtalen. Merkelig samtale Det ble forøvrig bare to bæreposer.. Endret 14. november 2014 av Knewt 3 Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Hvor går grensa for hva en butikkansatt kan spørre om? Hmm kanskje trodde hun at kunden hadde en bil, så noen kunne bære de tingene til bilen for ham, og derfor spurte hun? Men siden hun ikke forklarte hvorfor hun spurte det hun spurte, høres dette jo litt rart ut OT: Jeg hater når jeg ønsker å kjøpe en gave til et barn, og så spør jeg hvor jeg kan finne leker, og de spør meg om det er for ei jente eller en gutt. 4 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Nja. Jeg tolka ikke spørsmålet dit hen, nei. Det var mer som om det var av nysgjerrighet.. Kunden var forøvrig en "hun" Forsåvidt ganske "liten" (tynn og lav). Kanskje det var derfor kassadama var nysgjerrig, om den lille "jenta" kunne bære alt det.. 1 Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 @knewt men da var det litt uhøflig Lenke til kommentar
Populært innlegg mushi Skrevet 14. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. november 2014 Hadde en fast kunde innom i går og han ber meg alltid arkivere kvitteringen hvis jeg spør. Kom han i forkjøpet og spurte om jeg skulle legge kvitteringen i arkivet for han, noe han synes var ganske artig. Han sa som vanlig at han måtte hjem for å "mate dragen" (kona ) og jeg svarte at han måtte passe seg så han ikke ble brent. Kunden sto i sikkert tyve sekunder og stirret rart på meg for han holdt på å le seg i hjel! Tror aldri noen har svart han på disse faste "morsomhetene" hans før. 29 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Hvor går grensa for hva en butikkansatt kan spørre om? Og hvor går grensa for hva kunder kan spørre om? Får gjevnlig spørsmål om hvor jeg kommer fra osv. Har veldig liten interesse av og snakke om slike ting til randome kunder og blir litt småirritert hver eneste gang spørsmålet kommer opp. Muligens litt artig når jeg får høre at jeg har en så fin dialekt og at det høres ut som om jeg synger når jeg prater (lol) og at jeg aldri må gi slipp på dialekten. Men alikevel. Hold kjeft. Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hvor går grensa for hva en butikkansatt kan spørre om? Og hvor går grensa for hva kunder kan spørre om? Får gjevnlig spørsmål om hvor jeg kommer fra osv. Har veldig liten interesse av og snakke om slike ting til randome kunder og blir litt småirritert hver eneste gang spørsmålet kommer opp. Muligens litt artig når jeg får høre at jeg har en så fin dialekt og at det høres ut som om jeg synger når jeg prater (lol) og at jeg aldri må gi slipp på dialekten. Men alikevel. Hold kjeft. Og noen ganger er det vanskeligere å reagere når en jobber og skal være snill... når du er en kunde, og blir spurt noe lignende kan du si "none of your business, mate", når man blir spurt av en kunde, forventes det at man vil reagere høflig og svare (på dumme spørsmål). Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Får gjevnlig spørsmål om hvor jeg kommer fra osv. Har veldig liten interesse av og snakke om slike ting til randome kunder og blir litt småirritert hver eneste gang spørsmålet kommer opp. Muligens litt artig når jeg får høre at jeg har en så fin dialekt og at det høres ut som om jeg synger når jeg prater (lol) og at jeg aldri må gi slipp på dialekten. Så hvor kommer du fra? Jeg har også fått spørsmål om hvor jeg kommer fra, samt om studie- og jobbsituasjonen min og liknende. Som regel svarer jeg kort og riktig. Men det hender også at jeg lyver, hvis ikke jeg er trygg på om kunden bare småprater eller kan finne på å oppsøke meg eller liknende. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Er en butikk jeg går i jevnlig og det er samme kassedame hver gang. Hun går fullstendig på autopilot og ser ikke på kunden en gang, bare sier hei, piper varene, spør pose, og så lappen og hade etterpå. Helt likt hver eneste gang. Litt sykt egentlig 4 Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Er faktisk utrolig lett å komme inn i den autopilotmodusen. Merket det fort selv da det var mange kunder med lite varer - blir fort litt autopilot da. Ikke optimal kundebehandling kanskje, men er sånn det blir da man står i kassa i flere timer sammenhengende. Samtidig koster det ikke mye å løfte blikket og møte kunden - det burde man gjøre til enhver tid selv på autopilot. Kan oppstå mange litt morsomme episoder av sånt, for hendelser som ikke er programmert inn i autopiloten har en tendens til å klusse til alt Endret 19. november 2014 av Ronald Ulysses Swanson 4 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Er faktisk utrolig lett å komme inn i den autopilotmodusen. Merket det fort selv da det var mange kunder med lite varer - blir fort litt autopilot da. Ikke optimal kundebehandling kanskje, men er sånn det blir da man står i kassa i flere timer sammenhengende. Samtidig koster det ikke mye å løfte blikket og møte kunden - det burde man gjøre til enhver tid selv på autopilot. Kan oppstå mange litt morsomme episoder av sånt, for hendelser som ikke er programmert inn i autopiloten har en tendens til å klusse til alt Det er sant. En gang kom en annen kunde og spurte henne om noen kunne tømme panteautomaten. Hun bare så på han i noen sekunder før hun fortsatte på autopilot 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skurupu Skrevet 19. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Mange som ringer å ber meg oppdatere Java på PCen dems slik at de kan bruke nettbanken sin i disse tider, etter et slipp av ny Java. De blir ofte sure da jeg sier at bedriften ikke bruker nyeste Java av sikkerhetsmessige grunner. - Skal jeg liksom ikke få betale regninger i arbeidstiden? - Nei. Er de frekke lar jeg det bli med det. Er de forståelige så informerer jeg dem om Google Chrome. Endret 19. november 2014 av Skurupu 12 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Det der var merkelig. For det første har det aldri vært noe problem for meg å bruke utdatert på java på bankid. For et andre, så har de nettopp sluppet bankid som ikke bruker java. Så hvorfor ringer de nå og må oppgradere java for å få logget inn. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Ikke alle bankene som bruker den Java-frie løsningen. 2 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Mange som ringer å ber meg oppdatere Java på PCen dems slik at de kan bruke nettbanken sin i disse tider, etter et slipp av ny Java. De blir ofte sure da jeg sier at bedriften ikke bruker nyeste Java av sikkerhetsmessige grunner. - Skal jeg liksom ikke få betale regninger i arbeidstiden? - Nei. Er de frekke lar jeg det bli med det. Er de forståelige så informerer jeg dem om Google Chrome. Her har IT dessverre identifisert Google Chrome som en sikkerhetsrisiko, så vi har kun IE Glad det finnes BankID på mobil (og bankID2) så jeg slipper javaskvipet. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hjelper da vel ikke å bytte til Chrome om det er utdatert Java som er problemet? Flash er jeg med på, for det har den innebygget støtte for, men ikke for Java vel? 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Chrome klarer å åpne nettbanken selv uten den nyeste versjonen av Java. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Chrome klarer å åpne nettbanken selv uten den nyeste versjonen av Java. Forskjellig fra nettbank til nettbank. Har også opplevd relativt ofte at IE ikke klarer å sette igang java, men det klarer Firefox eller Chrome helt fint. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/rema-1000-mye-usikkerhet-rundt-ny-poseavgift/a/23342383/ Kanskje posediskusjonen for alltid vil være over? Kan butikkene fortsette å gi ut en gratis pose hvis man feilberegner antallet man trenger til helgehandelen? Nei, den servicen blir det trolig vanskelig å fortsette med, sier Virke-direktøren. Dermed må kunden frem med kortet igjen, og dermed skape mer kø i kassen. 1 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Posene har en selvkost på ca ei krone inkl mva. Tipper at en pose vil koste 2-2,5 kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå