Reconzile Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Som vestlending synes jeg dansker høres ut som sørlendinger som har slag. Satt litt på spissen, selvsagt, det meste er egentlig forståelig, men noen ting må gjentas 5-6-7 ganger før jeg plukker opp hva som formidles. De aller fleste norske dialekter har jeg ingen problemer med. Kamelåsa? Kamelåsa! 6 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 En tredje historie om nordmenn i England, om take away eller spise her: - I'll take it and leave it! En kompis som hadde en gjeng litauere til å pusse opp huset, forklarte hvor nøkkelen var for å komme seg inn: "The key is above the trap in the lamp" Lenke til kommentar
Populært innlegg Lotsj Skrevet 15. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 15. oktober 2014 I vår ICA-butikk har vi ofte en handlevogn med nedsatte produkter som skal ut av sortiment. På vei til kassen merker jeg at en kunde har tatt med seg hele vognen, som nå er fylt med solkrem og hårfarge til kassen og står der og ser på meg. Begynner seff å lure på hva han skal og spør han. Svaret var: "Det står alt i vognen - kroner 19,90" "Jeg skal kjøpe hele vognen for 19,90!!!" Merker jo at han ikke er helt edru, og prøver forgjeves og forklare at det er én ting til 19,90, ikke hele vognen... Han fyrer seg så kraftig opp, og sier han skal anmelde butikken for brudd på markedsføringsloven og at jeg er en stor løgner osv osv osv osv osv osv. Etter over 10 minutter gir han omsider opp, og går for å kjøpe øl. I Norge er det jo som kjent ikke lov å selge øl til personer som er påvirket av alkohol, så nekter han seff å kjøpe. Fyrer seg nok en gang kraftig opp, og kalte meg blant annet "den verste personen han noen gang hadde møtt i en butikk". Avsluttet med at jeg sa at det står han fritt til å mene og kastet han ut =) Snakk om å ta ting bokstavelig. Jeg lo fire timer i strekk etterpå =D 27 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 merkelig at dansk er så vanskelig for østlendinger(<kvalifisert antagelse). Som sørlending forstår jeg svensk og dansk minst like godt om ikke bedre enn en del norske dialekter. Er like vanskelig å forstå folk fra Kristiansand og omegn. Ja, også Jæren... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Snakk om å ta ting bokstavelig. Jeg lo fire timer i strekk etterpå =D Han har sikkert studert ex. phil på universitetet i 19 semester på rad. 2 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Fikk en stor melkesjokolade av en bruker i dag for god service ^^ 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skogslik Skrevet 16. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) Var hos en kunde i dag for å rette feil på Internett/telefon etter tordenvær: Han hadde veggkontakt og utstyr inne på e tlite kontor, og jeg ville sjekke veggkontakten, men det var veldig trangt med plass. Vi var begge inne på dette rommet, og vi begynte og flytte på kontorpulten som var i flere deler. Etter at vi hadde gjort dette så var døren ganske så blokkert, bare en liten sprekk som kunne åpnes. Kunden spurte om jeg klarte og komme meg ut der, jeg sa dette skulle gå helt fint (tynn son en spiker som jeg er) og avsluttet med et Men, da sa kunden det er meg du sikter til på slutten der ja. han hadde ikke sjanse til og komme ut, hadde litt mage i tillegg. Han skulle og ut for og vise meg flere kontakter rundt i huset, så det endte med at han klatre ut vinduet. Kom seg opp på pulten, jeg trodde den skulle falle sammen da det knakte ganske mye, opp med vinduet og styrte på for og komme seg ut,ha. Var litt morro, han var i godt humør da Endret 16. oktober 2014 av Skogslik 18 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 En kunde kom gående mot meg. Jeg, serviceinnstilt som jeg er, smilte bredt og sa: "Hei! Kan jeg hjelpe deg med noe?". Kunden smilte ikke tilbake, men sa "Nei. Takk.". Da hun var kommet bak meg, hørte jeg hun sa i en lav stemme "skal det ikke gå an å gå i butikker i fred engang...". 6 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hvilken butikk jobber du på? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 En kunde kom gående mot meg. Jeg, serviceinnstilt som jeg er, smilte bredt og sa: "Hei! Kan jeg hjelpe deg med noe?". Kunden smilte ikke tilbake, men sa "Nei. Takk.". Da hun var kommet bak meg, hørte jeg hun sa i en lav stemme "skal det ikke gå an å gå i butikker i fred engang...". Og nettopp derfor handler man på nett. Ingen plagsomme selgere som bare vil hjelpe litt. 5 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Skal sies at det er ganske plagsomt at selger kommer bort og spør om det er noe de trenger hjelp til med en gang man kommer inn... Jeg ville foretrukket å bli fortalt av en selger i det jeg går inn døra at "Hvis det er noe du lurer på er det bare å gi fra seg lyd så kommer jeg" i steden for at selger følger etter meg. 9 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Kommer du inn i min butikk så kan du spørres. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Klatt3n Skrevet 17. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. oktober 2014 Skal sies at det er ganske plagsomt at selger kommer bort og spør om det er noe de trenger hjelp til med en gang man kommer inn... Aldri er folk fornøyd. Kommer det mystery shoppers innom butikken, så noterer de sekunder (tidsbruk generelt) fra de blir sett på (øyekontakt) og tiden det tar fra de går inn til de blir spurt om hjelp. Det samme når nettmagasiner á la Dinside og Amobil tester kunnskapen og kundeservice i elektronikkbutikker spesielt. De teller også tidsbruk fra de ankommer til de får hjelp. Hva forventer kunder at vi skal gjøre da? Det er helt umulig å tilfredsstille alle. Er man litt forsiktig og smiler til en kunde for å vise at man har sett vedkommende, men ikke spør han/henne om hjelp, så bryter de gjerne ut "Går det an å få noe hjelp i denne butikken eller?!" med et litt oppgitt blikk et minutt etterpå. Jeg er enig i at selgere aldri skal følge etter deg et eneste sted, spesielt ikke hvis du svarer nei eller at du bare kikker, men å bli irritert for at du blir spurt om hjelp? Det får da være grenser. 26 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Skal sies at det er ganske plagsomt at selger kommer bort og spør om det er noe de trenger hjelp til med en gang man kommer inn... Jeg ville foretrukket å bli fortalt av en selger i det jeg går inn døra at "Hvis det er noe du lurer på er det bare å gi fra seg lyd så kommer jeg" i steden for at selger følger etter meg. Jeg gikk jo ikke og fulgte etter henne, hun kom gående mot meg. Jeg skulle mottsatt vei og spurte i det vi møttes. Ser virkelig ikke at jeg gjorde noe feil her. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg RattleBattle Skrevet 17. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. oktober 2014 Skal sies at det er ganske plagsomt at selger kommer bort og spør om det er noe de trenger hjelp til med en gang man kommer inn... Jeg ville foretrukket å bli fortalt av en selger i det jeg går inn døra at "Hvis det er noe du lurer på er det bare å gi fra seg lyd så kommer jeg" i steden for at selger følger etter meg. Jeg har aldri opplevd at "problemet" ikke blir løst ved å si "jeg bare kikker litt rundt og spør hvis jeg lurer på noe". Fatter ikke at det er et stort problem. Er det noe som er irriterende så er det at ingen kommer når man trenger hjelp. 13 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Skal sies at det er ganske plagsomt at selger kommer bort og spør om det er noe de trenger hjelp til med en gang man kommer inn... Jeg ville foretrukket å bli fortalt av en selger i det jeg går inn døra at "Hvis det er noe du lurer på er det bare å gi fra seg lyd så kommer jeg" i steden for at selger følger etter meg. Jeg har aldri opplevd at "problemet" ikke blir løst ved å si "jeg bare kikker litt rundt og spør hvis jeg lurer på noe". Fatter ikke at det er et stort problem. Er det noe som er irriterende så er det at ingen kommer når man trenger hjelp. Eller "hva er det du vil/er du lost ?" blikk av og til supplert med ansiktsuttrykk Lenke til kommentar
Kea Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hvilken butikk jobber du på?Møbelforretning. Og enig med RattleBattle. Vi spør én gang, etterfulgt av "du må bare spør hvis det er noe du lurer på". Men det er som Klatt3n sier, man kan ikke gjøre alle til lags her i verden. Vi gjør jobben vår og spør de som kommer inn. Dersom de ikke liker det, trenger de jo ikke å gå inn i slike butikker. Det går fint an å handle på nettet, hvis man virkelig er så sevicesky. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Tja, for det første, sa jeg aldri du gjorde noe feil. Uansett så var ikke posten ment direkte til deg, men heller et svar på det du skrev. Jeg sa ikke det var et stort problem heller, sa at jeg kun synes det er plagsomt. Og ja, alle er forskjellige, og dette er kun min mening. Hvis jeg er ute enten jeg bare kikker eller skal ha noe, foretrekker jeg å se selv, og så hente noen når jeg trenger det, enn at hver butikk jeg går inn sier nøyaktig samme "hva kan jeg hjelpe deg med idag?" Hvis det er noen som ser rundt seg veldig, så skjønner jeg deg, men jeg går veldig rask og "målbevisst" inn i butikken, så det ser absolutt ikke ut som om jeg er lost. Hvis jeg er lost og blir spurt spør jeg hvor jeg finner x og x, og da følger selger meg. Men ofte så forsetter selger å stå der, og skal ta fram varen for meg, eller se på meg ta den opp og forklare ting til meg som "den er veldig fin" slik at jeg er nødt å si ifra at "det var alt, takk". Men la oss holde oss til topic,,, kundehistorier..... vi kommer uansett ingen vei å diskutere rundt det her for dette er min mening. 2 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Neinei, da så. Tok det som at du trodde jeg gikk og fulgte etter kunden. Nei, jeg spør vanligvis de som enten står og ser seg rundt eller spaserer sakte rundt i butikken. Hun damen var av sistnevnte type. De som ser ut som de vet hva de vil, lar jeg komme og spørre, da jeg ikke vil virke for påtrengende. Når det gjelder å forlate kunden etter at han/hun har funnet det de skal ha, er det ikke alltid så godt å vite når det er greit. Noen ganger har jeg gått bort for å vise dem hvor en vare står, for så å gå tilbake til det jeg holdt på med, så har kunden ropt meg tilbake igjen. Andre ganger har jeg blitt stående og vente på spørsmål i noen minutter. Noen ganger kan det være vanskelig å vite om man skal bli eller ikke. For all del, jeg er ikke uten etter noen diskusjon. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Hehe neida. Det sistenevnte skjønner jeg nok. Men kan du ikke spørre om de trengte noe mer hjelp da? Eller vil de se på det som frekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå