Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg var nede på Obsen i dag for å skaffe noe middag. Kommer til kassen der det sitter en rimelig gammel dame bak kassa. Hun sier hei, og jeg hei tilbake, men hun blir bare stirrende på meg før hun sier: "du er den første kunden på nesten 3 timer som sier hei tilbake og ikke har nesa ned i mobilen"

 

Hva faen feiler det folk? Generell folkeskikk er tydeligvis snart borte..

Seriøst? Bor det litt andre type mennesker i byen der denne Obsen ligger? Når jeg er på butikken så hører jeg mange som svarer tilbake og de aller fleste fikler ikke med mobilen når de er først i køen.

Siden hun var "rimelig gammel", kan det være at synet hennes var såpass dårlig at hun forvekslet lommebøkene til folk med mobiler? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må innrømme at jeg står en del med nesa i mobilen når jeg betaler for meg i kassa, men jeg sier alltid hei, ha det og TAKK (!!) når jeg har fått betale (er jeg den eneste som gjør dette?) "Takk skal du ha, ha det bra!" når terminalen piper godkjent og jeg har varene i hendene og går.

 

Jeg sier og takk når jeg har betalt, usikker på hvorfor men :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Må innrømme at jeg står en del med nesa i mobilen når jeg betaler for meg i kassa, men jeg sier alltid hei, ha det og TAKK (!!) når jeg har fått betale (er jeg den eneste som gjør dette?) "Takk skal du ha, ha det bra!" når terminalen piper godkjent og jeg har varene i hendene og går.

Jeg sier og takk når jeg har betalt, usikker på hvorfor men :p

Jeg synes det er litt artig, for jeg sier "(tusen) takk (skal du ha)" når jeg får varene, så sier ekspeditøren også takk, men jeg kan liksom ikke si "værsågod". Så det blir ofte sånn:

 

Jeg: *betaler*

Ekspeditøren: Tusen takk.

Jeg: Tusen takk.

 

:p

Lenke til kommentar

Oppsto forresten en litt artig situasjon foran meg i kassen i går. Jeg skulle betale for noe og det var en ny som sto der, som var på opplæring. Det sto en annen bak ham som viste ham med kassen. Så oppstår følgende samtale:

 

Ansatt 1: Så må du spør om sengesett til 50 kroner. *peke på tilbudseske*

Ansatt 2: Skal jeg spør om det?

Ansatt 1: Ja.

Ansatt 2: Ja altså, skal jeg spør om det?

Ansatt 1: Ja, spør om hun vil ha det.

Jeg: *smiler og venter tålmodig på at han skal spør*

Ansatt 2: *snur blikket mot meg og ler flaut* Vil du ha sengesett til 50 kroner...

Jeg: Nei, takk, det går bra.

Ansatt 2: ...det er på- ånei.

 

Måtte flire litt da jeg gikk ut.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg var nede på Obsen i dag for å skaffe noe middag. Kommer til kassen der det sitter en rimelig gammel dame bak kassa. Hun sier hei, og jeg hei tilbake, men hun blir bare stirrende på meg før hun sier: "du er den første kunden på nesten 3 timer som sier hei tilbake og ikke har nesa ned i mobilen"

 

Hva faen feiler det folk? Generell folkeskikk er tydeligvis snart borte..

Jeg sier alltid hei til personen bak kassen, uavhengig av om personen sier hei først. Det er altså ikke vanlig...

Lenke til kommentar

Taster jeg på mobilen før jeg kommer til kassen (eller er i en samtale for den del) legger jeg alltid mobilen i lomma når det er jeg som blir behandlet av personen i kassa. Jeg anser det som vanlig folkeskikk å si hei/takk/hadet.

 

OT:

Måtte gi den gamle dama bak kassa ett kompliment her om dagen, ho hadde plutselig fått en meget moderne hårklipp (superkort på sidene og litt lengre på toppen) som bare passet henne sykt bra.

Ho ble meget glad for det og sa at hun ikke ville ha krøller da det gjorde at hun følte seg enda eldre :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vi har en policy om en pc pr. ansatt. Unntak fra dette skal man søke om til sin regionale IT-sjef.

I dag hadde jeg en oppgitt kar på tråden, som lurte på når han fikk den ekstra maskina. Han hadde jo fått ok fra sin sjef (som ikke jobber på IT engang). Måtte forklare ham hvordan det fungerte, men han kunne ikke fatte og begripe hvordan en leder som ikke engang hørte til hans avdeling kunne ha noe å si denne saken.

At det er IT-avdelingen som har innkjøps- og driftsbudsjett for alle PCene har tydelig gått ham hus forbi.

 

Jeg skjønner godt hvorfor han vil ha to maskiner, for den han bruker på kontoret er mer slepbar enn bærbar, og når han da skal landet rundt på møter, så er det noe herk å drasse på den. Men jeg tar heller litt kjeft fra ham for å følge retningslinjene, enn fra min egen sjef for å ikke følge dem.

 

Åhh mamma hadde verdens lengste rant her for litt siden, om en bruker som tror han kan peke og få akkurat hva han vil :p . Han har en laptop som ikke er kraftig nok (for lite ram), og hun har kommet med så mange forskjellige gode løsninger.

Enden på visa er bare at han prøver å få seg TO laptoper, sånn at han kan ha den ene hjemme konstant.. oppfører seg som en fireåring for å true dette gjennom, noe som ikke går.

 

Jeg: *betaler*

Ekspeditøren: Tusen takk.

Jeg: Tusen takk.

 

:p

Jeg sier også takk til de som betaler, når jeg jobber på Shell :p .

 

 

På lørdag klarte jeg nesten å få Roboten til å smile. Hun var hvertfall ikke like muggen som hun pleier. Hun kjøpte til og med en bolle til standardkaffen sin! Whaaaaaaat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke noe kundehistorie, for her er jeg kunden, men sitter på Peppes og venter på mat nå. Hadde noen kuponger med blant annet 50kr rabatt på /VALGFRI/ California pizza, så sier jeg vil ha den liten osv, står ingenting om størrelse slik det gjør på de andre kupongene, så hun begynner å diskutere med meg at den kun gjelder på stor.

 

Spør om jeg ikke kan få snakke med sjefen på en veldig hyggelig måten, og hun snur seg oppgitt og svarer surt "Seriøst???!?!" og tilkaller sjefen. Sjefen kommer aldri og hun kommer tilbake og sier den er egentlig kun for stor men jeg kunne få det på liten nå.

 

Er ikke kupongen som var problemet mitt, men hun var ekstremt lite imøtekommende og sur og gretten mot meg, og snudde med øynene og alt når jeg ber om sjefen...

 

I de fleste land så er det slik at "Kunden har alltid rett/gull verdt osvosv", mens i Norge er det slik at det er oss kunder som må gjøre oss fortjente til god service..!

Endret av Poopadoop
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I de fleste land så er det slik at "Kunden har alltid rett/gull verdt osvosv", mens i Norge er det slik at det er oss kunder som må gjøre oss fortjente til god service..!

Takk for det. Å særbehandle kunder som ikke har rett som om de har rett, går utover generell kundebehandling.

 

Når det er sagt, var ditt eksempel et eksempel på at kunden har rett. Men ikke automatisk fordi du er kunde ;).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg skjønner det i tilfellene som dere skriver her, når kunden er idiot er det jo ikke noe å gjøre, men som i mitt eksempel er jeg mer enig i "kunden har rett". Har flere slike erfaringer der bedrifter tar det for gitt at de har meg som kunde. Prøver ikke en gang. Skulle hatt noen her for å klippe ned et tre. Får telefon at de ikke kan lenger på datoen, så da må jeg ha de her kl xx neste dag ellers blir hele greia avlyst. Som om det er jeg som må gjøre meg fortjent til å kunne bruke de. Akkurat som i mitt forrige eksempel, der var det forventet at jeg skulle gjøre meg fortjent til å kunne drs på Peppes..! Ikke Peppes som prøver å få meg til å dra til de (eller i dette tilfellet få meg til å bli og senere dra med et smil rundt munnen...)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke min jobb, men hun før meg i køn på statoil:

 

Kunde: Er de sterke de løkpølsene?

Kassadame: Jeg har ikke smakt dem, men tror ikke det

Kunde: Kan jeg komme å bytte den dersom den er sterk?

Det er fordi damene er opplært til å tru at dette er 25 cm.
8====================>

:lol:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...