Kea Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Det er fordi de har en bestemt måte å brette klærne på. De gjør det nok om igjen når jeg bretter dem sammen også. Det er dog ikke poenget. Det handler om høflighet og prinsipp for min del. 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Dette er sikkert noe ikke alle som har jobbet i bar skjønner, men når dere bestiller, er det sånn det skal gjøres: "En Guinness, to pils og en Fernet, takk." Ikke sånn: "Skulle hatt en Fernet". *får levert*. "Og to pils". *får levert* "Ja, og så en Guinness". Selvfølgelig er det lov å ombestemme seg underveis og tilføye ting, men det virker på meg som noen tror den beste måten å gjøre det på er å ta en ting av gangen, selv om de vet godt hvordan hele bestillingen ser ut. En Guinness på tampen er dobbel fail, fordi den skal stå litt. Og bartendere er ikke kelnere, så du får pent stå og vente. Det var alt. Da sier du bare fra høyt og tydelig, så nautet aldri gjør det igjen. Liker man og drive med voksenopplæring, så er bartender ett bra yrke. Når jeg og kompisene mine er ute pleier vi å stille oss i kø og bestille en og en mojito. Da hadde jeg vært tom for mynteblader, eller hivd dere ut. Makan! Skyt meg nå, men kan noen forklare hva problemet er? Ikke at jeg gjør det selv men skjønte ikke helt. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Det tar fort ihvertfall tre ganger så lang tid å lage drinkene hver for seg, i stedet for å ha flere baller i lufta samtidig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Arbeidet blir mer effektivt jo mer man er i stand til å planlegge, sånn er det jo med alt. Får man hele bestillingen på en gang går det fortere, til alles beste. De gangene jeg har prøvd å brette klær sammen igjen, så kommer det alltid en butikkansatt og bretter klærne på nytt når jeg er ferdig. Min måte er aldri god nok. Det beste er nok å ta med seg alle klærne man har sett på til disken, også de man ikke skal ha. Velmenende kunder står bak mye rot i butikker. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Selv når jeg bretter klærne for meg selv så de kan legges i posen bretter de dem ut igjen, og så bretter dem sammen igjen på sin egen måte før de legger dem i posen. Egentlig på grensen til frekt. 3 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Altså, dersom det er dine egne kjøpte klær som du skal ta med seg hjem, så er det strengt tatt ikke nødvendig for kassedamen å kaste bort tid på å brette dem igjen. Men så igjen, hvis de likevel gjør det, kan jo du spare deg bryet. Selv bretter jeg ikke klærne før jeg tar dem med til kassen, siden de må brette dem ut igjen for å skanne dem og ta av alarmen og sånt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Folk som lar babyene sine nedsikle varer som deretter gis til person i kassa, deilig. Folk generelt blir ikke så glad når de kommer med nedsiklede varer og et halvhjertet sorry, den er sikla ned, og jeg svarer med; det går helt ok, jeg har hunder hjemme, kjenner til problemet Noen ler, andre ser på meg som om jeg var gal som sammenlignet hundesikkel og barnesikkel! 4 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Vi har en policy om en pc pr. ansatt. Unntak fra dette skal man søke om til sin regionale IT-sjef. I dag hadde jeg en oppgitt kar på tråden, som lurte på når han fikk den ekstra maskina. Han hadde jo fått ok fra sin sjef (som ikke jobber på IT engang). Måtte forklare ham hvordan det fungerte, men han kunne ikke fatte og begripe hvordan en leder som ikke engang hørte til hans avdeling kunne ha noe å si denne saken. At det er IT-avdelingen som har innkjøps- og driftsbudsjett for alle PCene har tydelig gått ham hus forbi. Jeg skjønner godt hvorfor han vil ha to maskiner, for den han bruker på kontoret er mer slepbar enn bærbar, og når han da skal landet rundt på møter, så er det noe herk å drasse på den. Men jeg tar heller litt kjeft fra ham for å følge retningslinjene, enn fra min egen sjef for å ikke følge dem. 2 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Dette plager meg ikke nevneverdig, blir bare oppgitt. Forstår meg ikke på folk. Når jeg går i en klesbutikk e.l. og tar sammenlagte klær ut av hyllene for å se på dem, legger jeg dem fint tilbake. Om ikke akkurat slik som de lå, prøver jeg i alle fall å få lagt dem så fint som mulig sammen. Skulle tro dette var normal folkeskikk, men neida. Folk slenger klær o.l. hulter til bulter inn i hyllene. Og ofte kan det ligge et henslengt plagg der fra før, men i stedet for å plukke det opp, tar de ut et annet sammenlagt plagg av nøyaktig samme type. Og ikke nok med det. Noen ganger kan det være plagg som er lagt inn i en sånn plastring, så henger det forskjellige modeller på enden av hyllen som folk kan prøve. Men i stedet for å bare ta av de som henger der, tar de ut plaggene som er pakket inn. Som sagt, forstår meg ikke på folk. Man kan ta alle forhåndsregler i verden og likevel finnes det folk som klarer å rote til. De gangene jeg har prøvd å brette klær sammen igjen, så kommer det alltid en butikkansatt og bretter klærne på nytt når jeg er ferdig. Min måte er aldri god nok. Mitt inntrykk er at ansatte i klesbutikker helst vil at klærne ligger litt henslengt så de lett ser hva som må brettes riktig sammen igjen. Gjør dem en bjørnetjeneste ved å brette dem feil sammen. 2 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Dette er sikkert noe ikke alle som har jobbet i bar skjønner, men når dere bestiller, er det sånn det skal gjøres: "En Guinness, to pils og en Fernet, takk." Ikke sånn: "Skulle hatt en Fernet". *får levert*. "Og to pils". *får levert* "Ja, og så en Guinness". Selvfølgelig er det lov å ombestemme seg underveis og tilføye ting, men det virker på meg som noen tror den beste måten å gjøre det på er å ta en ting av gangen, selv om de vet godt hvordan hele bestillingen ser ut. En Guinness på tampen er dobbel fail, fordi den skal stå litt. Og bartendere er ikke kelnere, så du får pent stå og vente. Det var alt. Da sier du bare fra høyt og tydelig, så nautet aldri gjør det igjen. Liker man og drive med voksenopplæring, så er bartender ett bra yrke. Når jeg og kompisene mine er ute pleier vi å stille oss i kø og bestille en og en mojito. Da hadde jeg vært tom for mynteblader, eller hivd dere ut. Makan! Skyt meg nå, men kan noen forklare hva problemet er? Ikke at jeg gjør det selv men skjønte ikke helt. Vi er vel veldig OT her, men.... Som i alle andre bransjer der man står i kø for og få ut varen, så er alle interesert i å betale og få varen i hånda så fort som mulig. Alle sparer tid og penger. I tillegg i en bar, så legger bartendere merke til hyggelige kunder, som også bestiller smart, har penger klare, og tipser bra. Dermed får du servering fort og kjapt neste gang du bestiller. En kollega av meg tar opp til 5 bestillinger på en gang, husker hva alle skal ha, og gir riktig veksel fort som fy. Har aldri sett noe lignende i andre barer rundt omkring. Ett tips som bartender, for og forhindre opprinnelig problemstilling: Bartender; "værsågod!", mens du ser på kunden i øya. Kunde "1 øl" Bartender, "ok, er det HELE bestillingen?" Kunde "mmm eeeh, så vil jeg ha 1 fernet og 1 glass vin". 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Vi har en policy om en pc pr. ansatt. Unntak fra dette skal man søke om til sin regionale IT-sjef. I dag hadde jeg en oppgitt kar på tråden, som lurte på når han fikk den ekstra maskina. Han hadde jo fått ok fra sin sjef (som ikke jobber på IT engang). Måtte forklare ham hvordan det fungerte, men han kunne ikke fatte og begripe hvordan en leder som ikke engang hørte til hans avdeling kunne ha noe å si denne saken. At det er IT-avdelingen som har innkjøps- og driftsbudsjett for alle PCene har tydelig gått ham hus forbi. Jeg skjønner godt hvorfor han vil ha to maskiner, for den han bruker på kontoret er mer slepbar enn bærbar, og når han da skal landet rundt på møter, så er det noe herk å drasse på den. Men jeg tar heller litt kjeft fra ham for å følge retningslinjene, enn fra min egen sjef for å ikke følge dem. Husker på forrige jobben min jeg, helt motsatt. En morgen når jeg kom på jobb så jeg at noen hadde montert en ny pc bak skjermene mine, uten å vite hva denne var til. En ukes tid etter fikk jeg en mail om hva den var til... Lenke til kommentar
Populært innlegg g@bb@ Skrevet 25. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 25. september 2014 Vi er vel veldig OT her, men.... Som i alle andre bransjer der man står i kø for og få ut varen, så er alle interesert i å betale og få varen i hånda så fort som mulig. Alle sparer tid og penger. I tillegg i en bar, så legger bartendere merke til hyggelige kunder, som også bestiller smart, har penger klare, og tipser bra. Dermed får du servering fort og kjapt neste gang du bestiller. En kollega av meg tar opp til 5 bestillinger på en gang, husker hva alle skal ha, og gir riktig veksel fort som fy. Har aldri sett noe lignende i andre barer rundt omkring. Ett tips som bartender, for og forhindre opprinnelig problemstilling: Bartender; "værsågod!", mens du ser på kunden i øya. Kunde "1 øl" Bartender, "ok, er det HELE bestillingen?" Kunde "mmm eeeh, så vil jeg ha 1 fernet og 1 glass vin". Var selv en kunde på et utested her jeg bor - hvorpå følgende samtale uveksler seg: (merk at dette var kl 00:30 og jeg hadde ikke drukket før jeg kom dit 00:15 så det var første bestilling fra min side) Meg: En Fernet ! Bartender: En hva-for-no ? Meg : En Fernet ?! (jeg er vestlandsk så tenkte kanskje dialekten min spilte en rolle her...) B: Femmer ? M: Nei- Fernet - F-E-R-N-E-T B-R-A-N-C-A B: Fermet? M: Fernet Branca - spør han bartenderen på siden av deg... Bartender 1: (dulter borti han på siden av seg ) Du- hørt om Femert eller noe ? Bartender 2: (ser oppgitt på ham) ja.... Fernet Branca men vi er utsolgt.... Bartender 1: (peker på bartender 1) han sa vi var utsolgt.... Meg: Jaha.... Er ikke fan av jägermeister but what the hell - lets give it a shot .... Bartender 1: Vi har Fisherman? Meg: Satan... Pils da ! Bartender 1: Øl? Meg: ..... 1 time senere tilbyr bartender 2 meg jobb og jeg leverte søknad i går. 32 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Det ble plutselig en stilling ledig? 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg g@bb@ Skrevet 25. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 25. september 2014 Det ble plutselig en stilling ledig? Virket sånn. En historie fra min egen jobb: Jeg jobber i et transportselskap àla DHL/FedEx. Ble opp ringt av en som hørtes ut som en ung dame og følgende samtale fant sted: Kunde: Hei ! Sender dere til hele verden? Meg: Ja - det fikser vi. Hvilket land tenkte du på ? K: .... eh... Iraq M: Ja - det kan vi ordne men det er noen retningslinjer som gjelder i forhold til leveringsgaranti og transitt tid. K: Ok - men kan jeg sende hva som helst ? M: (blir litt stille)... Altså - eksplosiver og våpen kan man ikke sende med oss - men utover det så går det meste. Og det kommer litt ann på mottaker også. K: ok.... Hvis man sier ...klær da. Går det ? M: Ja, er det klær så kan vi sende dette. K: Kan man kalle det klær selv om det er noe annet ? M: Det vil bli røntget uansett og sjekket av tollvesenet - hva tenkte du på ? K: nei - klær da for eksempel.... Kan dere levere hvor som helst ? M: Ja - er det innenfor bygrenser og i nærheten av en eventuell flyplass så går det rimelig fort. K: ok - vil pakken bli ristet og slengt mye rundt eller ligger den forsiktig i fred ? M: Den vil jo bli manuelt håndtert så den bør pakkes på en forsvarlig måte. Men siden du sa at det ar klær så er det vel ikke knuselig ? K: nei...ja...klær ja.... Takk for hjelpen ! M: Bare hyggelig ! Kan si jeg stusset litt over den og var nesten fristet til å si at dersom det er en hule så leverer vi ikke dit ... 19 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Full klaff! Både ubrukelig selger og kunde: http://www.moss-avis.no/nyheter/vi-har-ip-adressen-din-vi-far-tak-i-deg-dersom-du-ikke-henter-bilen-1.8596040 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 25. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 25. september 2014 Jeg var nede på Obsen i dag for å skaffe noe middag. Kommer til kassen der det sitter en rimelig gammel dame bak kassa. Hun sier hei, og jeg hei tilbake, men hun blir bare stirrende på meg før hun sier: "du er den første kunden på nesten 3 timer som sier hei tilbake og ikke har nesa ned i mobilen" Hva faen feiler det folk? Generell folkeskikk er tydeligvis snart borte.. 20 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Lurer jeg også på. Jeg har aldri gått forbi en kassearbeider uten å si hei. Det er liksom det minste kan man gjøre. Krever sikkert ikke tre kalorier engang. 8 Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Må innrømme at jeg står en del med nesa i mobilen når jeg betaler for meg i kassa, men jeg sier alltid hei, ha det og TAKK (!!) når jeg har fått betale (er jeg den eneste som gjør dette?) "Takk skal du ha, ha det bra!" når terminalen piper godkjent og jeg har varene i hendene og går. Endret 25. september 2014 av Klatt3n Lenke til kommentar
koots Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg var nede på Obsen i dag for å skaffe noe middag. Kommer til kassen der det sitter en rimelig gammel dame bak kassa. Hun sier hei, og jeg hei tilbake, men hun blir bare stirrende på meg før hun sier: "du er den første kunden på nesten 3 timer som sier hei tilbake og ikke har nesa ned i mobilen" Hva faen feiler det folk? Generell folkeskikk er tydeligvis snart borte.. Jøss, omtrent alle klarer å si hei i butikken jeg jobber (Meny), selvølgelig noen som er hyggeligere og blidere enn andre men omtrent alle klarer å gi tegn på at jeg faktisk er her og snakker til de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå