Llandari Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Tja, det heter på Steinkjer, på Hamar og på Sandnes. Alle de tre er byer. [/offtopic] Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Yes, la oss slutte med off topic nå Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jobber på Coop. Stabler mineralvann. En dame kommer bort til meg og tar opp en flaske X-TRA vann. For de som ikke har sett denne flasken så er den merket tydelig " NORSK VANN ". Damen viser meg flasken og spør: Unnskyld, er dette vann? Jeg: Ja. Damen i telefonen: Ok, takk. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg MartinF Skrevet 16. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 16. september 2014 Ikke min jobb, men hørte følgende foran meg i køen på Walmart idag. Kunde, type kvinnfolk i 50-årene skal kjøpe melk, og betaler hele summen med mynter. En etter en, ser på hver mynt for å sørge for at kassadama ikke lurer henne og tar mer enn hun skal... Melken blir plassert i en pose før følgende situasjon oppstår. Jeg tar den på norsk: Kunde: Tror du jeg kan få noen ekstra poser? Kassadame: Det går helt sikkert fint. Hvor mange vil du ha? Kunde: Skal vi se. Jeg tror 150 poser burde holde. Kassadame: (Blir litt paff, men klarer å holde maska) Uhm, beklager men det har jeg nok ikke anledning til å gi deg. Kunde: DU SA JO AT JEG KUNNE FÅ NOEN POSER!!!??!?! JEG SKAL SNAKKE MED SJEFEN DIN....!!!! Kassadame: Beklager igjen, men når folk sier "noen" så er det gjerne en to-tre. Ikke over hundre(!!). Jeg skal tilkalle sjefen, kan du vente der borte enn så lenge? (peker på en benk rett bak kassaområde) Kunde: NEI, DET KAN JEG OVERHODET IKKE! Jeg har det travelt. Hvor er sjefen din?!?! På dette tidspunktet vurderer jeg å gå ut av køen og finne en ny, men siden varene mine var på båndet allerede og det var folk bak meg, så bestemte jeg meg for å vente. Og vente. Og vente. Kassadamen beklaget og sa at det kunne ta litt tid. Sjefen kommer joggende bort og kunden fortsetter: Sjefsdama: Hei, er det noe jeg ka..... Kunde: DER ER DU ENDELIG!!! Hun kjerringa du har ansatt sa jeg kunne få poser, men nå får jeg ingen. Sjefsdama: Ok. Hvor mange poser er det du vil ha? Kunde: Bare 150... Sjefsdama: 150?!!?! Beklager, men det kan vi ikke gjøre. Du kan få ti poser. Kunde: Ok... Gi meg ti da... o_0 Det hele ender med at hun får med seg ti poser, viser fingeren til kassadama og labber ut av butikken. Sjefen løper etter henne, men jeg aner ikke hva som skjedde utenfor. Heldigvis lo kassadama av det etterpå, før hun beklaget og begynte å scanne mine varer. For en absurd situasjon! 38 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Heh, høres ut som noe som kan passe inn på notalwaysright 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 (endret) Kanskje bare jeg som tror det, men ofte når jeg leser slike historier (spesielt fra USA) så går de rett på "Let me speak to your manager" med en gang de møter litt motgang fra den ansatte? Jeg har jobbet i butikk i 3 år + i sikkerhetsbransjen noen år, og jeg har aldri hatt folk som har bedt om å snakke med sjefen. Endret 16. september 2014 av Dysfunctional 6 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 (endret) Da er du heldig med bransjen. Idioter skal alltid snakke med sjefen. Enten fordi de er misfornøyde, eller fordi de tror behovet deres er så unikt og spesielt at det bare kan dekkes fra høyeste hold. Sistnevnte er kanskje det mest irriterende. "Hei, er [sjefen] der?" "Nei, han har tatt helg, er tilbake på mandag. Men kanskje det er noe jeg kan hjelpe deg med?" "Nei, da kommer jeg tilbake." GRRR. Og på mandag viser det seg at det er snakk om noe pissenkelt. Endret 16. september 2014 av Isbilen 4 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Ikke min jobb, men hørte følgende foran meg i køen på Walmart idag. Kan ha noe med at det er Walmart man snakker om. http://www.peopleofwalmart.com/ 8 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Kanskje bare jeg som tror det, men ofte når jeg leser slike historier (spesielt fra USA) så går de rett på "Let me speak to your manager" med en gang de møter litt motgang fra den ansatte? Ja, det er veldig vanlig. Sannsynligvis fordi butikkansatte som regel har null makt, og trenger tillatelse fra sjefen for å gjøre den minste lille ting utenfor det normale. Mao, hvis kundene vet at den ansatte ikke har lov til å hjelpe, så er det enkelt å rope på sjefen. 2 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Mao, hvis kundene vet at den ansatte ikke har lov til å hjelpe, så er det enkelt å rope på sjefen. I de fleste tilfeller så er nok kunden ikke klar over hvor mye makt den ansatte egentlig har. 3 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Ikke min jobb, men hørte følgende foran meg i køen på Walmart idag. snip Det der var veldig mye å gjøre med at amerikanerne er slaver til "kunden har alltid rett". Har sett eksempler på det så mange ganger. Og servicefolk er liksom den laveste formen for menneske der nede, sånn som jeg har forstått det. Derfor er det mange som bare valser over dem. Og det verste er jo at de finner seg i det. Denne kulturen har nok bidratt til mye av arrogansen blant amerikanere. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg mushi Skrevet 17. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. september 2014 Kunden har i de fleste tilfeller helt feil. 28 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Kunden har alltid rett, frem til dem har gått ut av butikken... 2 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Ikke min jobb, men hørte følgende foran meg i køen på Walmart idag. snip Det der var veldig mye å gjøre med at amerikanerne er slaver til "kunden har alltid rett". Har sett eksempler på det så mange ganger. Og servicefolk er liksom den laveste formen for menneske der nede, sånn som jeg har forstått det. Derfor er det mange som bare valser over dem. Og det verste er jo at de finner seg i det. Denne kulturen har nok bidratt til mye av arrogansen blant amerikanere. Er det en ting jeg ikke ville gjort så er det å jobbe i butikker i US, de må godta alt, gir rabatter til idioter hvis de klager, noe som bare forsterker kulturen, men blir sparket hvis de sier imot eller krangler med kunden. De må også være så høflige at det føles veldig kunstig. Så glad for at Norge er anderledes på den biten. Fikk heldigvis aldri sparken for å rette på kunden og si sannheten. Forøvrig så jeg en kunde på matbutikken som prøvde å bli kvitt en håndfull 50-øringer i går Lenke til kommentar
Kea Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Ja, det er helt forferdelig sånn som de blir behandlet. Har et par ganger hørt om tilfeller av amerikanere som kommer til Norge og synes servicen vår er dårlig. Den er jo ikke det generelt, vi bare lar oss ikke trakke på av (uforskammede) kunder. Det er ikke de vant med. Så langt opp i ræva som de har hodet sitt, har de ikke vondt av å komme hit og få seg en liten reality check. Endret 17. september 2014 av Therawyn 7 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Eller det vi som bør dra dit for en reality-check? Det er alltid "de andre" det er noe feil med, aldri oss selv. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Wheeljack Skrevet 17. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. september 2014 Likeledes er jo søksmåla dems. Har hørt noen historier om amerikanere som har saksøkt personer og firmaer i Norge på like fjollete grunnlag som det er vanlig i 'MURICA. Dem kommer liksom ikke så langt... og godt er det. OT: Hadde en kar for noen år tilbake som satt på et hotell sør-amerika og jobba remote mot Norge. Han ringte helpdesken og klaga på at det gikk mye treigere enn da han satt på jobb på kontoret sitt. Nekta å godta konseptet med latency. Vi levde tross alt i 2010. Det skal forøvrig nevnes at denne karen var litt notorisk i alt han meldte inn. En annen gang ringte han inn og klaga på at det var så rotete på desktopen hans. Etter henvisning til å lagre ting og tang i filstrukturer så kom det kort og kontant at det hadde han ikke tid til. Stiller vel igrunn litt i samme klasse som han som satt offshore på ICE net og simpelthen nekta å godta at det gikk treigt via VPN til serverene på fastlandet. Han hadde jo fulle streker på forbindelsen til ICE-boksen sin. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 17. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. september 2014 Var på butikken i dag og kassadama fant ikke noe pris. Så kom det utrolige fra kassadama, "den er vel gratis den da" etterfulgt av en litt falsk latter. Jeg fikk jo nesten sjokk, trodde aldri jeg skulle høre den "vitsen" fra noen i kassa. 32 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 17. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. september 2014 Hun må være ny. 25 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 17. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. september 2014 En champignon i en plastpose trigget ikke vekta i det hele tatt, så jeg fikk den gratis. 17 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå