Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber på Coop. Stabler mineralvann.

 

En dame kommer bort til meg og tar opp en flaske X-TRA vann. For de som ikke har sett denne flasken så er den merket tydelig " NORSK VANN ".

 

Damen viser meg flasken og spør: Unnskyld, er dette vann?

Jeg: Ja.

Damen i telefonen: Ok, takk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kanskje bare jeg som tror det, men ofte når jeg leser slike historier (spesielt fra USA) så går de rett på "Let me speak to your manager" med en gang de møter litt motgang fra den ansatte?

 

Jeg har jobbet i butikk i 3 år + i sikkerhetsbransjen noen år, og jeg har aldri hatt folk som har bedt om å snakke med sjefen.

Endret av Dysfunctional
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da er du heldig med bransjen.

Idioter skal alltid snakke med sjefen. Enten fordi de er misfornøyde, eller fordi de tror behovet deres er så unikt og spesielt at det bare kan dekkes fra høyeste hold. Sistnevnte er kanskje det mest irriterende.

"Hei, er [sjefen] der?" "Nei, han har tatt helg, er tilbake på mandag. Men kanskje det er noe jeg kan hjelpe deg med?" "Nei, da kommer jeg tilbake." GRRR. Og på mandag viser det seg at det er snakk om noe pissenkelt.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kanskje bare jeg som tror det, men ofte når jeg leser slike historier (spesielt fra USA) så går de rett på "Let me speak to your manager" med en gang de møter litt motgang fra den ansatte?

 

Ja, det er veldig vanlig. Sannsynligvis fordi butikkansatte som regel har null makt, og trenger tillatelse fra sjefen for å gjøre den minste lille ting utenfor det normale. Mao, hvis kundene vet at den ansatte ikke har lov til å hjelpe, så er det enkelt å rope på sjefen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke min jobb, men hørte følgende foran meg i køen på Walmart idag.

snip

 

Det der var veldig mye å gjøre med at amerikanerne er slaver til "kunden har alltid rett". Har sett eksempler på det så mange ganger. Og servicefolk er liksom den laveste formen for menneske der nede, sånn som jeg har forstått det. Derfor er det mange som bare valser over dem. Og det verste er jo at de finner seg i det. Denne kulturen har nok bidratt til mye av arrogansen blant amerikanere.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ikke min jobb, men hørte følgende foran meg i køen på Walmart idag.

snip

Det der var veldig mye å gjøre med at amerikanerne er slaver til "kunden har alltid rett". Har sett eksempler på det så mange ganger. Og servicefolk er liksom den laveste formen for menneske der nede, sånn som jeg har forstått det. Derfor er det mange som bare valser over dem. Og det verste er jo at de finner seg i det. Denne kulturen har nok bidratt til mye av arrogansen blant amerikanere.

 

 

Er det en ting jeg ikke ville gjort så er det å jobbe i butikker i US, de må godta alt, gir rabatter til idioter hvis de klager, noe som bare forsterker kulturen, men blir sparket hvis de sier imot eller krangler med kunden.

De må også være så høflige at det føles veldig kunstig.

Så glad for at Norge er anderledes på den biten. Fikk heldigvis aldri sparken for å rette på kunden og si sannheten.

 

Forøvrig så jeg en kunde på matbutikken som prøvde å bli kvitt en håndfull 50-øringer i går :huh:

Lenke til kommentar

Ja, det er helt forferdelig sånn som de blir behandlet. Har et par ganger hørt om tilfeller av amerikanere som kommer til Norge og synes servicen vår er dårlig. Den er jo ikke det generelt, vi bare lar oss ikke trakke på av (uforskammede) kunder. Det er ikke de vant med.

 

Så langt opp i ræva som de har hodet sitt, har de ikke vondt av å komme hit og få seg en liten reality check. :p

Endret av Therawyn
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...