Populært innlegg Chris93 Skrevet 21. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2014 Det er også godt mulig at fyren hadde en Monsterkabel og var nødt til å forsvare hvor mye bedre den er enn alt annet. 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 21. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2014 En gang hilste jeg på en kompis på arbeidsplassen hans, som er en butikk der man kan handle verktøy, spikere, ledninger, arbeidstøy og liknende. Jeg hadde nettopp vært på min egen jobb, så jeg hadde på meg mitt eget arbeidsantrekk, som var ei rød t-skjorte med NSB-logo og en shorts. En av kundene hans lurte på om jeg var TV-reparatør. I dag var jeg på arbeidsplassen hans igjen. En kunde kom inn og spurte "Hi, is it possible to buy things here?" Og han svarte "No. This is a museum." hehe, kan hende han trudde det var en grossist man måtte ha et firma for å kjøpe fra. Men det er kanskje få av de igjen. Ja, antakelig. De fleste kundene deres handler på vegne av arbeidsgiveren sin, men privatpersoner kan også handle der. Den nevnte kunden tok heldigvis spøken. Det er også godt mulig at fyren hadde en Monsterkabel og var nødt til å forsvare hvor mye bedre den er enn alt annet. Nå var det bra at jeg gikk tilbake til forrige side, for da jeg leste dette ute av konteksten, trodde jeg at det handlet om noe helt annet. 13 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 De har sikkert en HDMI kabel. Forskjellen er ikke fantastisk stor. "Men da har du åpenbart ikke peiling." Forskjellen på HDMI 1.2 og 1.4 og 2.0 er ganske markert, både i båndbredde og funksjoner. De fleste butikker selger HDMI 1.4 kabler, men det finnes 1.2-kabler å oppdrive. Det er ikke umulig at butikken selger 1.4-kabler og fyren hadde en HDMI 2.0-kabel. Nå snakker du om standarder. En HDMI 1.2 kabel til 2000 kroner er ikke merkbart bedre enn en til 200 kroner. 9 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Bruker lurer på hvorfor PC-skjermen ikke fungerer. Bruker har ikke skrudd på PC-en. Endret 21. august 2014 av Skurupu 7 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Bruker lurer på hvorfor PC-skjermen ikke fungerer. Bruker har ikke skrudd på PC-en. Ikke det klassiske "Men det (skjermen) er jo PC-en!"? 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Nei, men "boksen på gulvet" er en gjenganger. 3 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Nå var det bra at jeg gikk tilbake til forrige side, for da jeg leste dette ute av konteksten, trodde jeg at det handlet om noe helt annet. Slik som dette? Ja, det er NSFW Jeg har ikke så mange kundehistorier ellers. Vel. Kanskje. Jeg har skrudd på kopimaskiner, og det var en kunde som var spesielt glad i en tekniker på jobben. Eldre kar. Jeg var lærling på den tiden. Denne kunden tilttale den ene teknikeren unge herr Navn. En gang så kalte han oss hans unge prinser. O.o 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg RattleBattle Skrevet 21. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Bruker lurer på hvorfor PC-skjermen ikke fungerer. Bruker har ikke skrudd på PC-en. Ikke det klassiske "Men det (skjermen) er jo PC-en!"? Nei, men "boksen på gulvet" er en gjenganger. Irriterer meg hver gang de ikke klarer å si det riktig, nemlig harddisken. Endret 21. august 2014 av RattleBattle 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 21. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2014 Nei, men "boksen på gulvet" er en gjenganger.har faktisk fått spørsmål om den bråkete boksen på gulvet er nødvendig å ha...Husker ikke hva hun jobbet med, med pc'n var veldig nødvendig i jobben. 13 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Men fikk du redusert lyden? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 21. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2014 Men fikk du redusert lyden? 30 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 21. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2014 Nei, men "boksen på gulvet" er en gjenganger.har faktisk fått spørsmål om den bråkete boksen på gulvet er nødvendig å ha...Husker ikke hva hun jobbet med, med pc'n var veldig nødvendig i jobben. Ikke kundehistorie, men i samme gate som denne. Moren min bruker internett en del, så jeg hjalp henne å sette opp trådløst bredbånd, så hun skulle slippe det der med kabler osv hver gang hun drar frem laptopen for å sjekke mailen. Men etter noen dager klagde hun over at ingenting funket. Jeg prøvde så godt jeg kunne å hjelpe henne over telefonen, men klarte ikke å finne ut hva som var feilen. Alt så ut til å fungere som det skulle. Endte med at jeg satt meg i bilen og kjørte til henne for å hjelpe til. Jeg lette på laptopen en stund, men fant ingenting som skulle lage trøbbel der. Brukernavnet og passord var lagret automatisk. Alt av kabler var satt i. Laptopen var koblet rett til strømuttaket, så det var ikke batteriet. Det tok en god stund med slit, men til slutt fant jeg endelig problemet: Hun hadde pakket bort routeren fordi hun ikke trodde den var i bruk. 13 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Men fikk du redusert lyden? Det er skremmende hva slags holdninger enkelte av dere har til kundene deres. 6 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Det er skremmende hva slags holdninger enkelte av dere har til kundene deres.Er ikke så ille.For å fikse ett evt problem med støy måtte jeg først få noen ut for høre om der faktisk var støy, så få ut en teknikker for å fikse problemet(f.eks bytte vifte). Siden dette ikke går på garanti, så faktureres avdelingen det gjelder. Hardware var heller ikke mitt felt, så jeg måtte kontaktet hardware-avdelingen for å få de til å ta seg av alt. Noe de ikke hadde gjort ettersom det ikke er en feil. Det er snakk om intern telefonsupport, så det var antagelig ikke i samme fylke som meg engang. Å være snill funker ikke alltid så lenge man må betale andre for å være det. Spesiellt ikke når det verken er snakk om garantisak eller mitt område eller noe som avdelingen jeg jobbet på kunne eller skulle ta med mindre det var snakk om ekstremt støy, som f.eks noe som gikk borti vifta. Så vidt jeg husker var det snakk om mer eller mindre vanlig pc-støy fra en litt eldre pc... 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg claes Skrevet 22. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 22. august 2014 På rutebussen i dag, allerede nærmere ti minutter forsinket kommer den. Foran meg i køen står det et eldre par, og i mellom de en yngre jente. Når de går på bussen så steller jenta seg litt til side for å la de eldre betale og sette seg først. Men seff skal den ufyselige bussjåføren bryte ut med "Skal ikke du betale?" til jenta. "Ville bare la de gå før meg". "Hvorfor det? Det er din tur i køen. Bla bla det er mange som venter bak deg". "Prøvde bare å være høflig". På dette punktet prøver den eldre herren å gi bussjåføren betalt for seg, men får da beskjed om å "roe deg ned litt", han hadde ikke engang sagt et ord før det. Jeg ble helt målløs og fikk veldig lyst til å bryte inn å be den jævla dusten om å roe seg ned sjøl og slutte å kaste bort tid 28 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alastor Skrevet 22. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 22. august 2014 Det er sånt man bør melde til busselskapet. Ikke bra! 17 Lenke til kommentar
M.H Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Nei, men "boksen på gulvet" er en gjenganger.har faktisk fått spørsmål om den bråkete boksen på gulvet er nødvendig å ha...Husker ikke hva hun jobbet med, med pc'n var veldig nødvendig i jobben. Du skulle bare svart nei og sagt at hun bare kunne dra ut kablene og pakke den vekk. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Jeg ble helt målløs og fikk veldig lyst til å bryte inn å be den jævla dusten om å roe seg ned sjøl og slutte å kaste bort tid Så hvorfor gjorde du det ikke? Ikke ta det ille opp, men det er svært ofte man hører "Jeg skulle gjerne", "Jeg vurderte å" osv, men man hører så godt som aldri at noen hadde baller til å faktisk gjøre det. I dette tilfellet hadde det nok vært ekstra viktig, avhengig av hvor gammel hun unge jenta var. Snakker vi en tenåring er det en ting, men om det er en jente på ti er hun nok ikke i stand til å snakke for seg når det gjelder sinte voksne. Da er det jo viktigere at snille voksne griper inn. Det handler om å hjelpe de svake, og alt det der. Edit: Kort versjon: Jeg tror nok minst halve bussen "hadde veldig lyst til" å gripe inn, så hvorfor gjorde ingen det? Endret 22. august 2014 av Schreiber 5 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Edit: Kort versjon: Jeg tror nok minst halve bussen "hadde veldig lyst til" å gripe inn, så hvorfor gjorde ingen det? Bystander effect. 2 Lenke til kommentar
claes Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Jeg ble helt målløs og fikk veldig lyst til å bryte inn å be den jævla dusten om å roe seg ned sjøl og slutte å kaste bort tid Så hvorfor gjorde du det ikke? Ikke ta det ille opp, men det er svært ofte man hører "Jeg skulle gjerne", "Jeg vurderte å" osv, men man hører så godt som aldri at noen hadde baller til å faktisk gjøre det. I dette tilfellet hadde det nok vært ekstra viktig, avhengig av hvor gammel hun unge jenta var. Snakker vi en tenåring er det en ting, men om det er en jente på ti er hun nok ikke i stand til å snakke for seg når det gjelder sinte voksne. Da er det jo viktigere at snille voksne griper inn. Det handler om å hjelpe de svake, og alt det der. Edit: Kort versjon: Jeg tror nok minst halve bussen "hadde veldig lyst til" å gripe inn, så hvorfor gjorde ingen det? Hun var VGS elev tror jeg. Situasjonen ga seg rett etter det så så ikke behovet for å dra den lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå