TheWankership Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Han fyren er sikkert ekstremt ensom, si at han burde se en film på kino eller noe Det er godt mulig, men jeg får jo ikke betalt for å sosialisere med folk som ikke legger igjen penger en gang. Er noe litt annet å slå av en prat med en kunde som venter på at maten skal bli ferdig, når det ikke er andre folk i butikken. Ellers var det en kunde som mente å ha sett meg på jobbsøkerkurs hos NAV. Jeg smilte bare å sa at, nei, det var nok ikke meg. Begynte vedkommende å ro det bort med at da var det sikkert bare broren min. Eneste broren jeg har går på ungdomskolen, og har nok ingen planer om å melde seg arbeidsledig med det første. Hva sier/gjør man i slike situasjoner? Ikke for å være krass eller noe men det er slemt gjort av deg å ikke bare være litt grei/prøve å hjelpe han fyren, når han prøver å snakke med ansatte i en kiosk er han nok langt nede. Den situasjonen ville jeg nok ledd høyt av. Bare vifta det bort på en måte, han som sa det har eid seg selv uansett Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ikke for å være krass eller noe men det er slemt gjort av deg å ikke bare være litt grei/prøve å hjelpe han fyren, når han prøver å snakke med ansatte i en kiosk er han nok langt nede. Den situasjonen ville jeg nok ledd høyt av. Bare vifta det bort på en måte, han som sa det har eid seg selv uansett Jojo, jeg skjønner jo den. Men det finnes også grenser for hvor lenge jeg skal prøve å holde en samtale i gang når jeg egentlig jobber med andre ting. Jaja, jah. xD Nei man får høre mye rart når man jobber på et slikt sted. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hadde en kunde i dag, som irriterte meg noe grusomt. Jobber i en byggevare-kjede, og vi har utleie av tilhengere til kunder. Det kom inn en kunde, tydelig litt rastløs med å komme seg hjem, og han skulle ha med seg en henger. Fylte ut kontrakt, og ga den til han for å signere (Når jeg skriver under kontrakter, er det ihvertfall normalt å lese den). Han signerte, og dro. En time etterpå kommer han tilbake for å levere inn hengeren, og det hele startet med at han omtrent kastet nøkkelen til låsen til hengeren fra døren. Så fulgte en samtale som så ca. slik ut: Meg: Unnskyld, har du med signert kontrakt? Kunde: Her *Viser meg kontrakten, som ikke er signert og godkjent at personale ute ved trelasten, slik som det står beskrevet i kontrakten* Meg: Du har ikke fått signatur fra noen ute. Det trenger jeg (Så begynte han å irritere meg) Kunde: Men faen, hvordan kunne JEG vite det? Jeg lånte jo den helvettes hengeren av deg... Meg: Du har lest kontrakten har du ikke? Kunde: Jeg gir nå faen i den kontrakten. Meg: Ro ned språkbruket ditt. Det står at ved tilbakelevering, så skal noen fra personale ute signere og godkjenne at hengeren er i orden. Kunde: Så nå mener du at JEG må gå hele den LANGE (50 meter) veien for å få en jævla underskrift? Meg: Ja. Kunde: Det orker jeg ikke. Meg: Greit, du får ha en god helg. Kunde: Idiot. (Kunden går) Annen kunde i køen: Han der begynte faktisk å irritere meg litt. Altså, jeg er egentlig ikke så streng på alt sånn, og hadde fyren vært litt mer ydmyk og sagt at han hadde glemt å få underskrift, eller sånn, med en hyggelig tone, så hadde jeg gitt faen. Men når noen skal irritere så jævlig, for ingenting, så blir jeg irritert. 3 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Kunden spør hvor mye han har utestående. Jeg svarer det faktiske beløpet i en ganske nøytral tone. Kunde: "Du synes ikke du er litt frekk nå?" Jeg: "Nei" Kunde: "Du synes ikke du er litt slem nå?" Jeg: "Uhm, nei?" Kunde: "Jeg vet du dømmer meg." Jeg: "Nei, det gjør jeg ikke." Kunde: "Jeg vet det nok. Hvor bor du?" Jeg: "Beklager, slike opplysninger kan jeg ikke gi bort". Kunde: "Synd, da kunne vi dratt på date". Jeg sitter igjen som et spørsmålstegn etter samtalen og forstår egentlig ingenting. Fra å være kjempesint til å prøve å smiske seg til utsettelse. Mye rart. Eller han kunden som ringte i dag og runket mens han spurte etter ulik informasjon for sitt produkt. Herlig. Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Printer fungerer ikke hos en kunde: Meg: Prøv å dra ut strømkabelen Kunde: Ok... Ånei! Meg: Hva er det? Kunde: Jeg får ikke dratt ut kabelen! Den er koblet i veggen bak en stor safe her!! Meg: Får du dratt ut den enden som er koblet i printeren da? Kunde: Ååå, ja det går jo! Meg: *facepalm* 2 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Eller han kunden som ringte i dag og runket mens han spurte etter ulik informasjon for sitt produkt. Herlig. Tuller du? Og hvordan oppdaga du det? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Muligens med lyder som "åhh, oooh, aahhh, åååhhhhh" Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Eller han kunden som ringte i dag og runket mens han spurte etter ulik informasjon for sitt produkt. Herlig. Tuller du? Og hvordan oppdaga du det? Nei, det er ikke tull. Hvordan man hører det? Vel, godt mulig han drev med noe annet, men når man kommer med stønnelyder a la "oh", "ah" osv, er tungpustet og nesten ikke klarer å si ditt eget navn så vel, da får man en idé. I tillegg så hørte jeg liksom en lyd som hørtes ganske likt ut som en arm som gikk opp og ned og holdt på med noe. 1 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Det var såpass ja, han gikk ikke inn for å skjule det så mye altså Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Du jobber ikke tilfeldigvis med support i et håndkremfirma? 1 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Du jobber ikke tilfeldigvis med support i et håndkremfirma? Nei, telecom. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Vel, telefonsex og telefonisupport ligger vel ikke langt fra hverandre i kontaktlista... 1 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Godt mulig, men nå hadde han et relevant spørsmål i forhold til sin mobil. Så det var tydelig han visste at det ikke var telesextelefon han ringte til.(..) Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg HATER uhøflige kunder. Jeg bare HATER DEM. Jeg vil DREPE DEM for så å mate dem til bikkja mi. Hadde ei i går. Kom innom og hadde allerede hissa seg kraftig opp. Kjer.. kunde:"Du, jeg lurer på hvor det blir av det jævla kortet jeg bestilte av dere for FJORTEN dager siden, jeg. Dama sa det skulle ta ei uke". Smørblide meg: "Jøss, det var rart. Hvis jeg får se legitimasjonen din skal jeg se litt på kundeopplysningene og undersøke hva som har skjedd." Merk dere at dama måtte sukke og stirre stygt på meg mens hun dro fram førerkortet sitt. Jeg tar en kikk, finner ikke ut noe spesielt, og ringer inn til banken for å høre hva de veit. Det viser seg at kunden har oppgitt to adresser: én kontaktadresse og én bostedsadresse. Bankkort sendes ut til kontaktadresser, og det var såklart ikke dit hun ville ha kortet. Siden hun ikke gidder å dra og hente bankkortet der, må jeg sperre det og bestille et nytt. Hun må da regne enda ei uke til hun får kortet sitt, men kan få utført banktransaksjoner hos meg hvis hun har behov for det. Jeg sier såklart at vi beklager på det sterkeste og at det var et veldig uheldig tilfelle. Dama hører ikke på meg, men begynner i steden på en jævlig lang, høylydt regle om hvor mye hun hater banken og at det bare er noe jævlig styr. Fikk lyst å spørre om hvorfor hun i det hele tatt gadd å opprette en konto hos oss da. Møkkadame. Ellers har du såklart de kundene som kommer innom for å fortelle at nettbanken vår er noe dritt fordi de får beskjed om at de må laste ned den nyeste versjonen av Adobe Reader for å få tilgang til årsoppgaven sin. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 "Da er den vel gratis, da! Hurr durr hurr durr derp" ´Nuff said. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Etter å sett på noen av epostene vi har fått inn i det siste vil jeg gjerne komme med noen råd til alle som skulle oppleve problemer med en tjeneste: 1. Ved å gjøre selskapet klar over problemet når det oppstår vil du få løst problemet raskere. Vi vet ikke at du har et problem før du gir beskjed. 2. Det er ikke slik at vi lurer deg ved å gi deg mindre/dårligere enn det du betaler for, og håper at du ikke tar oss. Det er direkte tåpelig å anklage noen for å ta noe fra deg og kreve å få det tilbake når du ikke kjenner til situasjonen - spør heller om å få saken undersøkt og spør gjerne om det er noe du selv kan gjøre for å bedre situasjonen. 3. Hvis du er aggressiv, nedlatende, hissig eller truende så blir du nedprioritert. Å kreve at noe blir en hastesak sikrer at den ikke blir det. 4. Å være kjip mot den personen som kan plassere deg enten øverst eller nederst i køen kommer ikke til å skremme dem til å sette deg øverst. Vi har alle hørt mye verre enn deg og vi tror alle på karma, og føler at vi gjør verden en tjeneste ved å gjøre livet ditt litt surere hvis du allerede er sur. 5. Hvis du er søt, sjarmerende, tålmodig og forståelsesfull så kommer du ikke bare til å bli prioritert, men ofte belønnet med gratisvarer. Dette gjør jeg _konstant_ i håp om at de som opplever den gode servicen forstår at det finnes en direkte sammenheng mellom hvordan de oppfører seg og hvordan de blir behandlet. /rant Endret 24. januar 2010 av Dorian Gray 2 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Den kan jeg signere på! Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Dorian Gray: Jeg er ganske enig med deg. Og det der gjelder ikke bare kundeservice, men kan delvis overføres til oss som jobber i butikk også. Det er alltid mye triveligere med kunder som er snille og høflige når de kommer inn. Så klart yter man god service uansett, smiler og er høfflig mot kunden. Men kunder som smiler og er hyggelige får gjerne den lille ekstra hjelpen, eller litt avslag på prisen. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 I uka som gikk var den den ene dagen 5 unger innom. De hang bare ved utgangsdøra og stod litt i veien og lagte litt støy. Jeg ser bort på dem fra kassen og spør de: "Har dere fått dere nytt klasserom?" Da gikk det ca 3 sekunder før de forsvant uten ett ord Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Kom en innom og fyrte seg skikkelig opp fordi en kollega av meg hadde slått inn to bæreposer, selv om det var det første kunden hadde sagt nei til. Skikkelig forbanna og greier da, "husker du hva det første jeg sa til deg var?" osv i den tonen mange her sikkert kjenner til. Han fikk jo selvfølgelig tilbake de to dødsviktige kronene sine (ja, mulig det sto på prinsippet, men det får da være måte på når man går fram sånn). Etter at kunden hadde dratt og vi så på kvitteringa innså vi at alt var feil. Min kollega skulle slått inn 2 stk pizzaer (til 29.90 stk tror jeg), men slo ved en feil inn to bæreposer og en pizza i stedet. Så det endte med at kunden fikk én pizza og to kroner for bæreposene gratis. Egentlig skulle han betalt oss. Jaja, vår feil, men poenget var hvertfall at han fyrte seg så sinnsykt opp for de to kronene. Edit: enig med Dorian over her, det lønner seg ALDRI å hisse seg opp og være frekk og sur om man har klager eller hva som helst slags involvering, samme hvor stor feil som er gjort kommer man i 9,5/10 tilfeller lenger med å ta det hele med et smil heller. Endret 25. januar 2010 av ErlendRU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå