Sleggefett Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Hæ?Historie:Meg: Kan du lese opp hva som står på skjermen?Kunde: *ikon1*, *ikon2* og bla bla bla bla... Meg: ... Hva mer stod det etter *ikon2*? Kunde: *ikon3*, *ikon4* og bla bla bla bla..Kunden leste altså opp to ikoner før hun fulgte opp med bla bla bla.. Ikke alltid like greit å være support. Lenke til kommentar
Populært innlegg Christoffero89 Skrevet 17. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. juli 2014 Kunde : jeg syns jeg burde få iPhone som lånemobil. Liker ikke Android.... 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Thor. Skrevet 17. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. juli 2014 Den kunden fortjener en eldgammel nokia uten fargeskjerm. En lånetelefon skal bare fungere til ringing og sms uansett. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Matsemann Skrevet 17. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. juli 2014 Den kunden fortjener en eldgammel nokia uten fargeskjerm. En lånetelefon skal bare fungere til ringing og sms uansett. Nei, det er ikke så enkelt. Man kan så klart ikke forvente en like ny og fancy som man leverte inn, men om det ikke er "urimelig" kostnad for bedriften skal man ha en telefon som kan gjøre de samme oppgavene. Altså vise kart, sjekke mail og annet. 15 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Vi bruker ZTE blade 3 og Samsung knappetelefon som og er ny som lånemobil. Begge gjør det kundene har krav på. Å ha iPhone som lånemobil er en urimelig kostnad da de knuser lett og er dyre i innkjøp. Tenk deg 600 slike fordelt ut over kjede. Samt kunder leverer ikke telefonen tilbake om deres ikke blir dekt:p Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 17. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. juli 2014 Kunde : jeg syns jeg burde få iPhone som lånemobil. Liker ikke Android.... Tenker en Samsung Note opp i rattata ville vært midt i blinken. 10 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Tenker en Samsung Note opp i rattata ville vært midt i blinken. Skjønner ikke helt hvorfor du vil belønne slike vanskelig kunder. Endret 18. juli 2014 av RattleBattle 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 18. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2014 Dette er fortsettelsen på innlegget mitt på forrige side. Jeg traff éi annen dame som ikke var så behagelig i forrige uke. Da også jobbet jeg i Ski og hun kom bort og spurte når bussene gikk, hvor lang tid de brukte til Spydeberg og om et par andre ting. Jeg og bussjåførene ga henne gode og grundige svar på alle spørsmålene hennes og det virket som alt var bra. Og så begynte hun å kjefte og klage på at dette var et skikkelig dårlig opplegg og at det er et skikkelig vanskelig prosjekt å reise fra Ski til Spydeberg. Jeg kan ikke si at jeg er enig i den kritikken. Busskjøringen går som regel fullstendig smertefritt, hun fikk svar på alt hun lurte på og mer, hun taper liten tid på reisen i forhold til hva toget ville brukt og reisen er virkelig ikke vanskeligere enn at hun spør en kundeveileder eller bussjåfør hvilken buss som kjører til Spydeberg hvis hun er usikker, setter seg på bussen og går av på Spydeberg. Men man finner alltid noe å klage på hvis man vil. I år, som tidligere, er det noen nye kundeveiledere. Jeg måtte flire litt da jeg snakket med en kar som ble ansatt i vår. Han fortalte at da han hadde praktisk opplæring, ble han og andre kundeveiledere slått av en fyr med fiskestang. Og den stakkaren trodde at det var en helt normal hendelse og at vi bare må regne det som en del av jobben. Nå vet han heldigvis at det ikke er tilfelle. Det er også noen artige bussjåfører som kjører buss for tog. Jeg jobbet sammen med ei jente tirsdag morgen og mener selv at jeg var veldig morsom. En bussjåfør stoppet, hoppet ut av bussen og ga henne en klem. Så sa han at han ikke kunne klemme gutter, for da kunne folk tro at han er homofil. Så kom han tilbake en tur til litt senere og da viste han oss at han hadde posesnus i fryseboksen, som han kalte jentesnus. Så jeg spurte om han ikke var redd for at folk skulle tro at han er homofil når han bruker jentesnus. Nei, han var ikke det, sa han. Men den andre kundeveilederen som jeg jobbet med gapskrattet. Onsdag morgen jobbet jeg sammen med den samme jenta og vi traff den samme bussjåføren. Da også kom han ut av bussen og ga henne en klem, men nøyde seg med å gi meg et håndtrykk. Jeg spurte ikke hvorfor, men vi så at han brukte løssnus den dagen og kollegaen min lo seg halvt ihjel igjen. 20 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Det var en kunde her om dagen som kjørte VISA-kortet sitt inn i kølappmaskinen vår da han skulle betale. Riktignok en eldre kar, men var temmelig artig. 6 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Det var en kunde her om dagen som kjørte VISA-kortet sitt inn i kølappmaskinen vår da han skulle betale. Riktignok en eldre kar, men var temmelig artig. Har opplevd flere ganger at folk bretter sammen sedler og dytter de ned i cashguarden. Da følger du med. 7 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Mens han tiltalte meg ved fornavn. *Grøss*. Hater at en som ikke kjenner meg gjør det, kun for å selge. Nå er ikke jeg selger, men om jeg snakker med fremmede, eller kunder over telefon bruker jeg altid fornavn eller fornavn-etternavn. Å si, "hei, er dette Mr. Hansen?" er vel ikke veldig vanlig i Norge? 2 Lenke til kommentar
claes Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Mens han tiltalte meg ved fornavn. *Grøss*. Hater at en som ikke kjenner meg gjør det, kun for å selge. Nå er ikke jeg selger, men om jeg snakker med fremmede, eller kunder over telefon bruker jeg altid fornavn eller fornavn-etternavn. Å si, "hei, er dette Mr. Hansen?" er vel ikke veldig vanlig i Norge? Tror de mener når en selger snakker til deg med fornavn gjennom hele salgssamtalen, og til tider legger det til uten grunn. "Du skal ikke ha en sånn da, Ola?" "Hva syntes du om denne, Ola?" osv Å gjøre det en gang ved introduksjon eller lignende er jo rimelig normalt da. Endret 18. juli 2014 av Bruce Wayne 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg 3irik Skrevet 19. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 19. juli 2014 Det var en kunde her om dagen som kjørte VISA-kortet sitt inn i kølappmaskinen vår da han skulle betale. Riktignok en eldre kar, men var temmelig artig. Har opplevd flere ganger at folk bretter sammen sedler og dytter de ned i cashguarden. Da følger du med. Det er jo helt merkelig, hvordan tror de at maskinen leser sedlene liksom?! -.- Hadde en kar innom jobben som hadde med seg to unger. De løp rundt og ropte som en hel barnehage. Endte med at han løp ut av døra etter en av ungene mens han ropte "KOMMER INNOM I MORGEN UTEN BARN!" 17 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) *snip* Hadde en kar innom jobben som hadde med seg to unger. De løp rundt og ropte som en hel barnehage. Endte med at han løp ut av døra etter en av ungene mens han ropte "KOMMER INNOM I MORGEN UTEN BARN!" Han forsto det ihvertfall. Hadde en kunde for noen dager siden som hadde baller nok til å spørre om jeg ville passe de to snørrungene hans mens han lastet inn i bilen. I akkurat det øyeblikket løp de i sirkel rundt rundt faren og sparket hverandre i ræven, ene grein og den andre lo. Svarte pent nei, så skuffelsen i trynet hans. Endret 19. juli 2014 av Lolliken 4 Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Mens han tiltalte meg ved fornavn. *Grøss*. Hater at en som ikke kjenner meg gjør det, kun for å selge. Nå er ikke jeg selger, men om jeg snakker med fremmede, eller kunder over telefon bruker jeg altid fornavn eller fornavn-etternavn. Å si, "hei, er dette Mr. Hansen?" er vel ikke veldig vanlig i Norge? Jeg jobber som telefonselger, eller driver med "dialog-basert markedsføring" som sjefene liker å kalle det, og Hr. Hansen er det vanligste. Starter samtalen med, "Hei, det er For-Etternavn som ringer, snakker jeg med Herr Hansen?" Også fortsetter meg, "Så da kan jeg vel sette deg opp på dette da, Herr Hansen, så kan du prøve det ut?" Litt halvgod kundehistorie da, så er jeg on-topic. Sitter på et prosjekt nå hvor jeg prøver å få folk til å bli faste givere til LHL. Ringer opp en eldre dame, kanskje rundt 65-70 år, men ganske rask i oppfatelsen. Nå jeg forklarer da helt fint hva jeg ringer om, også spør hun om det er slik at vi ikke kommer til å ringe mer hvis hun blir med på dette. Det bekrefter jeg da, har jo allerede sagt det så hun ville vel bare være sikker. "Jamen det høres bra ut, tenkte å støtte fast uansett, så går vel det fint." Nå for å sette folk opp på sånt som dette er vi pliktige til å oppsumere avtalen på tape, og få en bekreftelse fra kunden. Dette da åpenbart nok i tilfelle det skulle bli en tvist angående hva som var avtalen mellom oss og kunden. "Så hyggelig da, eneste vi må gjøre nå da, er at jeg må si dette på tape for at det skal bli lovelig. Så, da er vi enige om at jeg sender deg dette info-bre-" "NEI IKKE FAEN!" "Unnskyld," sier jeg noe usikker, litt uventet reaksjon fra en eldre dame som virka ganske positiv til det hele. "Du skal ikke si noe som helst på sånn bånd altså! Sist gang noen gjorde det kosta det meg flere tusen kroner!" "Ahh, men jeg kan love at det ikke skal skje denne gangen altså, Fru xxx, eneste er at jeg må si avtalen på bånd så vi er enige." "NEI!" "Da kan det være så lenge, HADE!" "Jamen Frue-" "NEI, HADET!" Der sluttet den samtalen med meg sittende som et stort spørmsålstegn. 6 Lenke til kommentar
Fryth Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Likte når jeg som 12-åring (<-- gjetning) forklarte en Elkjøp-ansatt at en .xls fil var til Excel. Som ansatt på bensinstasjon nå for tiden er det alltid morsomt å se det håpefulle ansiktet til folk som spør om du kan skifte hjul for dem når hele stasjonen er full av burger-sultne folk som er drita fulle og tålmodige som få. Denne tråden trenger litt avbrekk fra pc-tilfeller Endret 19. juli 2014 av Fryth 3 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 (endret) ... Også fortsetter meg, "Så da kan jeg vel sette deg opp på dette da, Herr Hansen, så kan du prøve det ut?" ... Der hadde du mistet meg, for å si det sånn... Endret 20. juli 2014 av magnusalex 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 20. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2014 Ikke på jobben egentlig, men på en bensinstasjon her om dagen så jeg et rimelig white trash opplegg. En dame hadde med seg et nokså stort plaskebasseng. Det er jo stress å få blåst opp disse, så hun satset på å benytte seg av gratis dekkluft til formålet. Noe som i og for seg funket helt fint, problemet var å få med seg spetakkelet etterpå. Trashmobilen, en syvseter, var nemlig ikke bred nok, eller for den saks skyld lang nok. Det var som å stå og se et bleiebarn slite med en puttekasse. Hadde dessverre ikke hele dagen, så hvordan det gikk til slutt er ukjent for meg, men hun håpte tydeligvis på at å gjenta samme handling til slutt ville gi et nytt og tilfredsstillende resultat. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 20. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2014 Ikke på jobben egentlig, men på en bensinstasjon her om dagen så jeg et rimelig white trash opplegg. En dame hadde med seg et nokså stort plaskebasseng. Det er jo stress å få blåst opp disse, så hun satset på å benytte seg av gratis dekkluft til formålet. Noe som i og for seg funket helt fint, problemet var å få med seg spetakkelet etterpå. Trashmobilen, en syvseter, var nemlig ikke bred nok, eller for den saks skyld lang nok. Det var som å stå og se et bleiebarn slite med en puttekasse. Hadde dessverre ikke hele dagen, så hvordan det gikk til slutt er ukjent for meg, men hun håpte tydeligvis på at å gjenta samme handling til slutt ville gi et nytt og tilfredsstillende resultat. Hadde en hamster for noen år siden som bodde i et lite plasthus i buret sitt, der den lagret all maten. Jeg gav den en stor kjeks, og naturligvis prøvde hamsteren å dra kjeksen inn i huset for å lagre den. Problemet var at kjeksen var for stor for døråpningen, så hamsteren gikk ut av huset og tygde av kantene på kjeksen. Dermed ble kjeksen smal nok til å komme inn i huset uten problem. Hamstre vs kvinnfolk-logikk? En - null til hamstre. 25 Lenke til kommentar
Populært innlegg Muffinss Skrevet 21. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) Hadde akkurat en kunde som skulle ha en ny vare for free da hans gamle ble stjålet. Han hadde jo tross alt garanti på produktet. Endret 21. juli 2014 av Muffinss 14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå