Marbyz Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Er i utgangspunktet kkke verdens største fan av telefonsrlgetr og har sjeldent interesse av hva tilbyr, men 10 minutt før jeg dro fra kontoret ringte en fra Aftenposten. Han var superhyggelig, og da jeg sa at avisen jeg allerede abonnerer på egentlig holder (leser Aftenposten på nett uansett), pusher han ikke videre men tok heller bittelitt småprat og takket for seg, mens han tiltalte meg ved fornavn. Det er ikke så mye som skal til, flere telefonselgere burde være slik. Tror samme fyren ringte meg i dag. Trivelig type, selv etter at jeg takket nei. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Quote Skrevet 11. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Vanligvis så inneholder denne tråden klaging på mennesker på jobb. Jeg burde spørre arbeidsgiver om det er måser på arbeidsplassen i fremtiden. Det har seg sånn at jeg jobber på en kai, med et skipsverft. På kveldstid skal jeg sjekke at brenne- og sveisegass er skrudd av. Det betyr at jeg må på kaien. Nå har de jæveldyrene med vinger funnet ut at det er genialt å plassere ungene deres på et sted hvor det arbeider og går 700 mennesker. Kaien kryr av måsunger. Det går greit på dagtid, men på kveldstid er det bare meg som går der. Hva betyr det? Jo, at jeg alene får fort 5 måser etter meg som skal stupe mot hodet mitt og drite på meg for å beskytte ungene deres. Jeg prøver så godt jeg kan å unngå ungene. I kveld tenkte jeg at jeg skulle være lur, og brukte derfor sykkel på runden. Det er lettere og raskere å unngå ungene. Det fungerte supert, men jeg måtte innom et område hvor jeg må sykle sakte pga. ulendt terreng. I det jeg sykler rundt et hjørne, så ser jeg to måsunger som sprader rundt på bakken. Faen. Her må jeg forbi, og det raskt. Nå kommer foreldrene. Jeg sykler, og ser ned i bakken for å unngå å se måsene. Jeg har nemlig et lite snev av frykt for måser som flyr rett mot hodet mitt. Ikke så lurt å bli redd når man sykler. Jeg kan derimot sverge, mtp. lyden som kom nærmere og nærmere, at de ikke var lenger enn 1 meter fra hodet mitt på det verste. Jeg foretrekker personer som ikke kan bruke skillepinner, kunder "som bare skal ha noe" etter stengetid og kunder som ikke skjønner hvorfor reklamasjonen ikke gjelder når de sølte en liter med øl på PC-en, fremfor overbeskyttende fjørbedekte jævler med vinger. Endret 11. juli 2014 av Quote 26 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Er i utgangspunktet kkke verdens største fan av telefonsrlgetr og har sjeldent interesse av hva tilbyr, men 10 minutt før jeg dro fra kontoret ringte en fra Aftenposten. Han var superhyggelig, og da jeg sa at avisen jeg allerede abonnerer på egentlig holder (leser Aftenposten på nett uansett), pusher han ikke videre men tok heller bittelitt småprat og takket for seg, mens han tiltalte meg ved fornavn. Det er ikke så mye som skal til, flere telefonselgere burde være slik. Tror samme fyren ringte meg i dag. Trivelig type, selv etter at jeg takket nei. Stor sjanse for at det var samme kar om åpningslinjen hans var "Jeg jobber i Aftenposten, og i dag er det fest på kontoret!" 1 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Har akuratt begynnt på min første jobb Men hadde en liten morsom episode. Det var en kunde som kom inn på bensinstasjonen der jeg jobber også gikk og hentet en kroneis og spurte om det var soft-is. Ikke akuratt så morsomt men jaja min første jobb 4 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Gratulerer med jobb . Håper du får en arbeidsplass du trives med og hyggelige kollegaer + morsomme kunder så klart. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg mekkapakka Skrevet 14. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. juli 2014 Jeg fikk en e-post der kunden klagde på telefon kunderservicen vi hadde. Når jeg sa at vi ikke hadde kundeservice via telefon ble det stille. Det viste seg at kunden hadde ringt konkurrenten vår..... 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nimrad Skrevet 14. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. juli 2014 Jobbet tidligere hos en teleleverandør hvor jeg pratet med en mann litt oppi årene som klaget på at han hadde blitt belastet for samtaler til Iran. Jeg sier til han at vi kan legge inn en klage og bestille spesifikasjon på samtalene, men at det sjeldent pleier være feil med slike ting og spør deretter om det kunne være han ringte noen den og den datoen i Iran men at han bare hadde glemt det. Deretter får jeg en kontant svar tilbake nesten før jeg fikk snakket ferdig: "Vi er bare jøder i dette huset så vi ringer ikke til Iran, det skjønner du vel!" Sleit med å holde meg alvorlig. 35 Lenke til kommentar
Populært innlegg Rudde Skrevet 14. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. juli 2014 Hahaha, har hatt MAAAANGE slike på jobb som trenger hjelp med konkurrents produkt og blir dritforbanna når vi ikke ønsker å hjelpe dem, men tilbyr dem å få gjennomført samme handling med våres produkt. Også kommer de med bullshit argumenter for å hjelpe dem som "men dere driver jo med data-greier dere å, du kan jo helt sikkert hjelpe meg" eller "Men det er bare dere som er oppe nå, hva mener du jeg skal gjøre?". 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 14. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. juli 2014 Hahaha, har hatt MAAAANGE slike på jobb som trenger hjelp med konkurrents produkt og blir dritforbanna når vi ikke ønsker å hjelpe dem, men tilbyr dem å få gjennomført samme handling med våres produkt. Også kommer de med bullshit argumenter for å hjelpe dem som "men dere driver jo med data-greier dere å, du kan jo helt sikkert hjelpe meg" eller "Men det er bare dere som er oppe nå, hva mener du jeg skal gjøre?". Får akkurat det samme greiene nesten hver jævla dag. Jeg jobber i en liten databutikk, hvor prisene våre ikke kan matche nettbutikkers priser, og ligger jevnt sammen med de store kjedene. Likevel kommer det folk støtt og stadig og vil ha gratis support av oss, og tar det som en selvfølge at det skal vi gjøre for ting som ikke er kjøpt hos oss. Dette gjelder selv idiot enkle ting som å sette riktig startmeny, oppdatere java +++. Når jeg spør dem hvorfor de ikke henvender seg for dette hvor de kjøpe produktet sier de bare "Det er så mye kø på elkjøp" eller andre dumme ting. Men såklart vi hjelper folk med produkter de ikke har kjøpt hos oss, men da koster det penger 10 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Kan du ikke bare si til kunden at det ville blitt det samme som å klage/få hjelp med bilen din på verksted i Nord Norhr når den akkurat er kjøpt i Sør Norge? (Hvor det altså er garanti/gratis) eller klage/bytte sete på KLM flyging og ringe American Airlines? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Det er det vi ender opp med å si. Noen ting er så enkle at det ikke er verd bryet å fortelle det til en kunde som ikke skjønner konseptet med service og garanti, så da gjør vi det likegjerne på benken på 1 min. Men som regel forteller vi at vi skal ha betalt for å utføre andres service, og folk er like overrasket hver gang 1 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Kan du ikke bare si til kunden at det ville blitt det samme som å klage/få hjelp med bilen din på verksted i Nord Norhr når den akkurat er kjøpt i Sør Norge? (Hvor det altså er garanti/gratis) eller klage/bytte sete på KLM flyging og ringe American Airlines? Hvis du digger å se de dumme kundene bli seende sånn ut: ...ja, hvorfor ikke? 5 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Kan du ikke bare si til kunden at det ville blitt det samme som å klage/få hjelp med bilen din på verksted i Nord Norhr når den akkurat er kjøpt i Sør Norge? Det ville funket ufattelig dårlig... Garanti på biler (nye, altså) er landsdekkende hos alle merkeforhandlere... 2 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Brukte å si til kunder som ville ha gratis support; " Det er som å skifte olje på bilen. Dritt enkelt, og tar maks 15 min hvis du kan det, og gratis å gjøre det selv, men verkstedene tar betalt for det" 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Matsemann Skrevet 14. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 14. juli 2014 - Turning the knob, $10 - Knowing which knob to turn, $9990 15 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Kan du ikke bare si til kunden at det ville blitt det samme som å klage/få hjelp med bilen din på verksted i Nord Norhr når den akkurat er kjøpt i Sør Norge? (Hvor det altså er garanti/gratis) eller klage/bytte sete på KLM flyging og ringe American Airlines? Hvis du digger å se de dumme kundene bli seende sånn ut: images.duckduckgo.com.jpeg ...ja, hvorfor ikke? Haha. Digger når kundene kommer inn på bensinstasjon og skal skal bestemme hva slags mat dem skal kjøpe mens dem ser sånn ut. Endret 15. juli 2014 av fsx v1.1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Rudde Skrevet 15. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Jeg fant ikke den andre tråden for forhandlere, men syns denne var morsom. https://soundcloud.com/ryan-block-10/comcastic-service Endret 15. juli 2014 av Rudde 10 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Jeg fant ikke den andre tråden for forhandlere, men syns denne var morsom. https://soundcloud.com/ryan-block-10/comcastic-service No wonder why Comcast customers never leave... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Jeg er nå på mitt 4. år som kundeveileder/koordinator i NSB. Som noen kanskje vet, er det nå et langvarig togbrudd mellom Ski og Mysen, som vil utvides fra og med 28. juli. I og med at det ikke er en veldig tett befolket linje, at det er sommertid og at det har vært svært få problemer med busser som er forsinket, ikke dukker opp eller liknende, har jobben min vært veldig enkel i år. Det er likevel et par ting jeg kan fortelle om. På Ski stasjon er det overgang fra tog til buss mot Mysen. Det meste av dagen kjøres det to busser og en minibuss, men under ettermiddagsrushet er det seks busser og en minibuss som kjører for toget. I Ski bussterminal er det veldig trangt og svært upraktisk å parkere mange busser for tog med tanke på at vi må dele terminalen med Ruter og Flybussen. Det er til nøds fysisk mulig å få plass til alle bussene, men det er svært ineffektivt og ikke minst trafikkfarlig. Så de gangene jeg har jobbet der, har jeg ringt de to bussene som vil få færrest passasjerer og sagt at de ikke skal komme til bussterminalen før jeg ringer dem. Det fungerer rimelig greit for både oss og Ruter at vi parkerer minibussen og fire av bussene der først. Da kan vi gi dem beskjed om å gjøre seg klare til å kjøre to minutter før avgangstid, så kjører de to siste bussene inn akkurat i det de første bussene kjører ut på avgangstida, stopper i noen sekunder og kjører så etter. Da er det selvsagt noen som må stå og vente til avgangstid før de kan sette seg på bussen og bli komfortable, men det er bedre at 10 passasjerer til Knapstad og Slitu må vente enn at for eksempel 50 stykker til Askim må vente. Det forstår de aller fleste. Det var imidlertid ei dame som ikke likte den løsningen. Jeg forklarte at det er bedre plass for Ruter sine sjåfører (som aldri har vært begeistret for buss for tog), og at det går fortere å laste på bussene og kjøre dem ut av terminalen slik, men det ville hun ikke forstå. Dagen før hadde jo alle bussene stått der (som sikkert er riktig da ikke alle kollegene mine planlegger avgangene), og hun var ikke enig i at hun ville komme like fort hjem den dagen, så dette var ikke tilfredsstillende, som hun sa det. Jeg er klar over at noen vil bli misførnøyd uansett hva jeg gjør i jobben min, og jeg tar gjerne imot saklige innspill, men jeg har sett hennes ønskede løsning så mange ganger, så jeg avsluttet bare diskusjonen med å si at hun kan skrive en tilbakemelding på nsb.no. Jeg kommer tilbake med mer senere. Ut over det som finnes her: https://www.nsb.no/rutetider/er-toget-i-rute , har jeg ennå ikke fått noen informasjon om hvilke rutetider og busstraséer som kjøres fra 28. juli, så ingen trenger å sende meg PM med spørsmål. 6 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 (endret) Jeg måtte sende en pakke inn , siden metallet brakk. (Nei, har kke slått den i stein eller kjørt med traktor over den. Og spurte ganske krass hvordan han skulle vite det var en pakke fra meg.. 1. Det er en stor klistremerkelapp med mitt navn på og sporingsnummer (som jeg også oppgav). Han fortsatte å argumentere at det var umulig fordi han behandlet 20!!!!!!! pakker hver dag. Jeg la til og med til at jeg elsker nettbutikken deres, og at de bare kan se på kndehistorikken min, har bestilt sikkert over 30 pakker derifra. Jeg kunne snakket med sjefen, men han behandleren hadde sikkert en dårlig dag, og det forstår jeg. Men fytte katta. Når navnet mitt står på en stor returlapp de sendr med i pakkene du kjøper så skulle man tro de var trent tl å se på returlappene. hvordan skulle han vite hvem pakken var fra, uten at det var en lapp på innsiden av pakken?! Når det er mye mye mye enklere å bare lese det store klistremerket på utsiden av pakken. /rant Endret 17. juli 2014 av Bundy 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå