Populært innlegg FrankBjarne Skrevet 29. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 29. juni 2014 Vet ikke om det skulle være sarkasme eller ei. 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg Willa_C Skrevet 29. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 29. juni 2014 Pågående selgere er det verste som er. Da forlater jeg butikken. Du er nok ikke alene om det. I helga hadde jeg ei fittkjerring innom butikken som klikka på meg når jeg sa "Hei! Bare si fra om du trenger noe hjelp". Hun kunne nemlig fortelle at hun hadde vært i 3 andre butikker før hun kom inn til meg, og alle hadde spurt henne om hun trengte hjelp. *gasp*, guud så grusomt. Herregud det er da jobben vår. Var ikke akkurat sånn at jeg heiv meg over henne og bare "jeg SKAL hjelpe deg enten du vil eller ei".. Jada, så stod hun nå der da og uffet seg. Vi måtte lære oss å la kundene gå i fred og blaaablabl.. Skjønte ikke helt hvor hun ville med dette så jeg bare rygget sakte unna og nikket bekreftende til alt tøvet hun kom med. Viste seg at hun trengte hjelp allikevel da, men landet på at hun ikke skulle ha noe og forlot butikken. Og jo, istedetfor "hadetbra ja", fikk jeg "denna butikken var fryktelig dyr syns jeg?!" 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 29. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 29. juni 2014 I dag klarte jeg endelig å svare småfrekt på tidenes spørsmål. Døra sto riktignok åpen for lufting, men jeg hadde stablet en haug med bord og stoler, og et skilt, i åpningen. Åpningstidene står på døra. Dette var 25 minutter før. - Er det åpent? - SER DET SÅNN UT? Vanligvis pleier jeg bare å si nei, men da begynner folk å forhandle. Neste gang skal jeg være ufin. 24 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Har du tid til å handle for helgen på dette tidspunkt har du tid til å gå i banken også vil jeg tro. Her jeg bor var det så få kunder i banken som drev med innskudd og uttak at banken droppet hele greia. Vil man ha ut penger får man gå i minibank eller butikk. Vel, det første som slår meg er at det ikke nødvendigvis er vedkommendes egne penger. Klart det er ikke min business, men hva i all verden trenger du 5000 kroner til som ikke kan betales med kort? Jeg ser virkelig ikke andre alternativer enn betaling for svart arbeid eller tapping av andres bankkort. Du begynner å høres ut som søsteren min. En sal forsvant fra en stall, og en ung dame i tyveårene som har drevet med dop for flere år siden var i stallen tidligere på dagen. Det var alle bevisene søsteren min trengte for å beskylde hun dama for å ha stjålet salen. Det er heller ikke akkurat første gang hun har forhåndsdømt folk, selv meg. Hva skjedde med å være uskyldig til det motsatte er bevist? 3 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Du må være en som aldri har kjøpt noe brukt fra Finn eller lignende steder Fair point. Foretrekker dog å bruke deres betalingsgaranti for større beløper. Du begynner å høres ut som søsteren min. En sal forsvant fra en stall, og en ung dame i tyveårene som har drevet med dop for flere år siden var i stallen tidligere på dagen. Det var alle bevisene søsteren min trengte for å beskylde hun dama for å ha stjålet salen. Det er heller ikke akkurat første gang hun har forhåndsdømt folk, selv meg. Hva skjedde med å være uskyldig til det motsatte er bevist?Det som skjedde var at etter mange år som butikkansatt har jeg erfart at svindlere og tjuvpakk kommer i alle slags fasonger, aldre, kjønn og etnisiteter, og det å ta ut 5000 kr i cash er ikke noe folk flest gjør hver dag. Heller være skeptisk uten å mistenkeliggjøre noen, enn å være den som bidrar til å la folk tappe kontoen til en stakkar som fikk kortet sitt skimmet i minibank tidligere på dagen. 2 Lenke til kommentar
koots Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Har du tid til å handle for helgen på dette tidspunkt har du tid til å gå i banken også vil jeg tro. Her jeg bor var det så få kunder i banken som drev med innskudd og uttak at banken droppet hele greia. Vil man ha ut penger får man gå i minibank eller butikk. Er innenfor Sone 1 i Oslo så burde være mulig å finne en bank med kontanter Lenke til kommentar
Populært innlegg TweedyBee Skrevet 1. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg jobber som vekter på et av Norges største kjøpesenter. Dagen var pinseaften, alle butikken stengte kl 4. Vær eneste pinseaften kommer folk som ikke vet at det stenger kl fire og skal handle. Vi var 3 vektere på jobb den dagen. Plutselig ringer coop obs og sier at de trenger hjelp med å stoppe folk fra å gå inn i butikken. (klokken var da 16:05) Jeg og en annen vekter begynner å gå mot coop, når vi kommer på coop er butikken full av folk som er på storhandel. Vi står da noen minutter foran ingangen til coop og informerer folk om at de ikke kan gå inn å handle fordi det er pinseaften og butikken stenger kl 4. Folk brydde seg ikke å bare gikk inn i butikken, da kommer butikksjefen opp med at vi skal ta et tog med vogner å sperre av ingangen. Dette gjor vi, jeg sto foran togen med vogner mens min kollega sto ved utgangen slik ingen sneik seg inn der. Folk kommer mot inngangen hvor jeg står, Når jeg sier de ikke kan komme in fordi det stenger kl fire sier de aller fleste "Å vær så snill da... skal bare ha en liten ting" jeg sier fint til dem at jeg desverre ikke har lov til å slippe dem inn. De aller fleste himmler bare med øynene å går, noen begynner å kjefte som om dette var min skyld. Vi står vell rundt 15 minutter utenfor coop, etter coop hadde stengt forsetter folk og ankomme senteret. Mens jeg jobber med å få folk ut av sentere fordi jeg må begynne å låse hører jeg et himmla kjeftbruk fra coop, Jeg går mot coop for så å finne en dame på rundt 60-70 år som står å kjefter på butikksjefen gjennom gitterporten. Jeg går bort til hun og spør om jeg kan hjelpe henne med noe. Hun snur seg mot meg å ser på meg med et drapsblikk og sier på en sint måte "Hvorfor stenger dere butikken så tidlig idag" jeg informerer hun om at det er pinseaften idag og at alle butikker i hele Norge stenger kl 4. Hun sier da: "Tror du jeg er dum unge mann, jeg har vært her vær pinseaften i 20 år og dere har aldri stengt kl4!" Jeg sier: "Joda! san har det vert sålenge jeg har levd iallefall, vi stenger ikke kl 4 for å plage folk". Hun snur seg inn mot coop igjen og forlanger at de åpner opp for hun, Jeg sier da at hun må begynne å gå mot utgangen fordi jeg skal låse og er allerede etter skjema. Mens hun går mot utganger sier hun; "Du må lære deg å gjøre jobben din sikkelig gutt!" Jeg sier: "Gjøre jobben min sikkelig? hva mener du med det?" Hun sier: "Dere må varsle alle kundene om at dere stenger kl 4!" Jeg sier: "At butikkene stenger kl fire på pinseaften er noe de aller fleste vet + det står i avisa og på nyhetene" Hun sier: "Det gjør det så absolutt ikke! Dere må sende ut brev til alle kundene deres om at dere stenger kl 4" På dette tidspunktet var jeg ganske irritert på denne damen, men jeg måtta bare fnise da hun sa at vi måtte sende ut brev til alle kundene på et av norges største kjøpesenter. Da hun så meg fnise litt tok hun vesken og slo meg mitt i magen med den. Det tok litt tid å skjønne at jeg nettopp hadde blitt fysisk slått av en dame på 60-70 år. Jeg ga henne klar beskjed om hun skulle gå direkte mot utgangen. da hun gikk ut av senteret snudde hun seg mot meg å viste fingeren. Jeg låste døra og fikk litt sjokk over hvor frekke folk kan være, Har møtt på mye frekke og uforskammelige personer på jobben min med denne dama tok kaka. Hadde hun vært 20 år yngre hadde jeg nok fysisk lempet henne ut av senteret. Da jeg fortalte mine kollger hva som hadde skjedd etterpå lo de så mye de hadde problemer med å puste. haha denne episoden blir nevnt hver eneste gang jeg er på jobb. 31 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hvis dere ble tilkalt 16:05 og det fremdeles kom folk inn i butikken og til og med tid til å sette et tog foran inngangen, når fikk de faktisk den siste kunden ut av butikken? 2 Lenke til kommentar
TweedyBee Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hvis dere ble tilkalt 16:05 og det fremdeles kom folk inn i butikken og til og med tid til å sette et tog foran inngangen, når fikk de faktisk den siste kunden ut av butikken? Den siste kunden forlott butikken ca 16:20 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hvis dere ble tilkalt 16:05 og det fremdeles kom folk inn i butikken og til og med tid til å sette et tog foran inngangen, når fikk de faktisk den siste kunden ut av butikken? Den siste kunden forlott butikken ca 16:20 Hvorfor grep dere ikke disse kundene når de gikk inn? Eventuelt kunne betjeningen bare lukka kassa. Lenke til kommentar
TweedyBee Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) Hvis dere ble tilkalt 16:05 og det fremdeles kom folk inn i butikken og til og med tid til å sette et tog foran inngangen, når fikk de faktisk den siste kunden ut av butikken? Den siste kunden forlott butikken ca 16:20 Hvorfor grep dere ikke disse kundene når de gikk inn? Eventuelt kunne betjeningen bare lukka kassa. Butikksjefen sa at vi skulle passe på at ingen flere kom seg inn i butikken. Han skulle sende inn sine egene annsatte i butikken å be dem som handlet til å begynne å gå mot kassa. Edit: Det var så mange som bare gikk inn i butikken så vi hadde ikke muligheten til å stoppe alle, men vi fikk opp "handlevogn toget" ganske kjapt Endret 1. juli 2014 av Tweedybee Lenke til kommentar
Populært innlegg koots Skrevet 2. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2014 Hvis dere ble tilkalt 16:05 og det fremdeles kom folk inn i butikken og til og med tid til å sette et tog foran inngangen, når fikk de faktisk den siste kunden ut av butikken? Den siste kunden forlott butikken ca 16:20 Siste kunde ut av butikken 20 min etter stengetid høres ut som en helt vanlig lørdag 12 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Hvis dere ble tilkalt 16:05 og det fremdeles kom folk inn i butikken og til og med tid til å sette et tog foran inngangen, når fikk de faktisk den siste kunden ut av butikken? Den siste kunden forlott butikken ca 16:20 Siste kunde ut av butikken 20 min etter stengetid høres ut som en helt vanlig lørdag Hvor jobber du? Der jeg jobber måtte jeg ofte på jobb igjen om 7.5 timer om jeg var ute av butikken når vi lukket (noe jeg ikke var ofc..) kommer en kunde som "bare skal ha noe" inn 4 min etter stengetid er kasse stengt når han kommer dit, noe jeg gjorde fordi "bare skal ha noe" sjelden betydde akkurat det. Lenke til kommentar
koots Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Jobber i en stor matbutikk på et kjøpesenter i Oslo-området, så tar gjerne 15-20 min å tømme en lørdag. Fra stengetid fredag til åpningstid lørdag er det forøvrig 13 timer, 14 på ukedager. Forøvrig ganske greit, da vi har lov til å selge alkohol i hele butikkens åpningstid. Kun en eller to ganger folk har kommet med øl såpass sent at jeg ikke har kunnet selge. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Hvordan skal man takle skikkelige ufyselige og frekke kunder? og ikke la slike mennesker ødelegge dagen? Blæ. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Hvordan skal man takle skikkelige ufyselige og frekke kunder? og ikke la slike mennesker ødelegge dagen? Blæ. Hadde en fantastisk kunde idag som gjorde hele dagen verdt det Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 2. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2014 Men for all del, ikke fortell om det! 14 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Men for all del, ikke fortell om det! Hvorfor det? Trodde denne tråden var for "dumme" eller ille kunder? Lenke til kommentar
Kea Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Den heter "Kunder på jobben din!", ikke "Dumme/ille kunder på jobben din!". Alle slags kundehistorier er velkomne her. Til og med historier om ansatte fra kunder eller andre ansatte. 6 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Den heter "Kunder på jobben din!", ikke "Dumme/ille kunder på jobben din!". Alle slags kundehistorier er velkomne her. Til og med historier om ansatte fra kunder eller andre ansatte. Har du lest førsteposten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå