TityBoi Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Nei det får du spørre de ansatte om Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Så for å svare på spørsmålet ditt så ja, kundene er av og til andreprioritet. Betalende kunder er bra. Kunder som "bare kikker" osv er ikke bra. Det tjener butikken ingenting på. Så hadde det vært andre kunder i butikken kunne de ansatte tatt seg av dem mens den ungen sto og talte pengene sine. Tro det eller ei, men det er slettes ikke alle som synes ungen din er så spesiell, super, fantastisk og søt som du selv tror. Noen av oss gir fullstendig faen i andre sine unger. Ååååå så siiint Hvordan skiller du en kunde som "kikker" til en kunde som "skal handle"? For jeg har jobbet 10 år i butikkbransjen, og har enda tilgode å lære denne egenskapen... Og som selger, så skal du hjelpe den kunden du har blitt tildelt der og da, før kunden eventuelt sier noe annet og/eller eventuelt du spør. Noe annet vil jeg påstå er dårlig kundeservice. Worst case er kikkeren en mystery shopper, så kan jo lønne seg at den kontrollen viser at man tar vare på kundene...er ikke alltid vi skal handle Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Heh "jeg er mystery shopper så jeg oppfører meg som en ubrukelig kunde og forteller etterpå om hvor dårlig jeg ble behandleeet, for det gir så realistisk bilde av kundebehandlingeeen, neeei" Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Det å si at man bare kikker er ikke å oppføre seg som en ubrukelig kunde. ** Spesielt ikke i kikkertbutikker og brillebutikker. 4 Lenke til kommentar
Willa_C Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg: Heihei:) Kunde: BARE KIKKER, SIER FRA OM JEG SKAL HA NO!!!!!!!!! Mmmhm... 5 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 ER DET NOE SPESSIELT DU SER ETTER 2 Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Mange kunder som nærmest får et illebefinende når du spør om de trenger hjelp, ja. Mens noen igjen blir forbannet om du ikke spør raskt nok. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Og noen blir forbannet om du ikke solgte tilleggsutstyr. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hvorfor tror folk automatisk at de skal trykke på avbryt/cancel når de skal bekrefte en handling..? Spesielt når de nettopp har trykka ok/ja/run/bekreft/tillat/eller lignende i et lignende vindu. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hvorfor tror folk automatisk at de skal trykke på avbryt/cancel når de skal bekrefte en handling..? Spesielt når de nettopp har trykka ok/ja/run/bekreft/tillat/eller lignende i et lignende vindu. Det er veldig irriterende med slike folk. Så klart skal du bekrefte at du skal åpne chrome hvis du har tenkt til å åpne chrome. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Det er egentlig ikke så rart at folk ber om bekreftelse for hvert eneste skritt når de overgir seg til en support-person. Jeg vil nesten si det er bedre at de spør "skal jeg klikke ja her?" en gang for mye enn en gang for lite. 3 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Spørsmål som "skal jeg klikke på ja?" er forsåvidt greie nok, tenker på de som sier "Da trykker jeg på avbryt" og omtrent har trykka inn knappen før jeg får svart. 1 Lenke til kommentar
KarlChilders Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Kunder som blir stående ved disken foran andre kunder og skal brette kvitteringen, stokke om noen kort så det blir plass i lommeboken til kvitteringen, ser etter at det finnes mynt til parkometer(???) osv. Det er faktisk mulig å plukke med seg tingene og gå mot inngangen, for deretter å rydde lommeboka. 5 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Kunder som blir stående ved disken foran andre kunder og skal brette kvitteringen, stokke om noen kort så det blir plass i lommeboken til kvitteringen, ser etter at det finnes mynt til parkometer(???) osv. Det er faktisk mulig å plukke med seg tingene og gå mot inngangen, for deretter å rydde lommeboka. Får litt av samme feeling når man står å venter på en ledig pumpe på bensinstasjonen, og eieren av bilen som står med pumpen er inne å betaler. Ofte kommer eieren av bilen ut av stasjonen med hamburger å brus i hånden. Sikkert 5 biler som hadde rukket å få fylt tanken på den tiden han har stått å ventet på burger.. Flytt bilene deres folkens, spesielt om det er mye kø.. Endret 24. juni 2014 av Complexity 5 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Spørsmål som "skal jeg klikke på ja?" er forsåvidt greie nok, tenker på de som sier "Da trykker jeg på avbryt" og omtrent har trykka inn knappen før jeg får svart. Min mor velger konstant "OK". Virker nærmest som om "OK"-knappen ikke kan trykkes fort nok. Trenger hun hjelp til noe, og en dialogboks popper opp, trykkes OK umiddelbart. På tross av at denne samtalen går igjen hver eneste gang dette skjer mens jeg holder på å hjelpe henne med hva det måtte være: Meg: Hva stod det der? Mor: Jeg vet ikke. Meg: Hvorfor trykket du OK da? Mor: ... Meg: Det som sto der kan ha vært relevant for det vi holder på med nå, og hva vi skal gjøre videre. Nå vet jeg ikke det, for du trykket "OK" før noen av oss rakk å lese. Virker som dette går inn det ene øret og ut det andre hos enkelte, eller som min far sier: "det ene øret går inn og ut". Det som er spesielt merkverdig er at min mor aldri ville ha signert et papir uten å lese det først. Tekst på en skjerm er tydeligvis et helt annet paradigme for henne. Eneste årsak til at nettleseren hennes ikke ser ut som på bildet under, er at det å installere et nytt program tydeligvis er en så skremmende operasjon at noen andre helst bør ta seg av det. Altså, noen som faktisk leser - eller i det misnte skummer - hva de aksepterer. 5 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Kunder som blir stående ved disken foran andre kunder og skal brette kvitteringen, stokke om noen kort så det blir plass i lommeboken til kvitteringen, ser etter at det finnes mynt til parkometer(???) osv. Det er faktisk mulig å plukke med seg tingene og gå mot inngangen, for deretter å rydde lommeboka. Får litt av samme feeling når man står å venter på en ledig pumpe på bensinstasjonen, og eieren av bilen som står med pumpen er inne å betaler. Ofte kommer eieren av bilen ut av stasjonen med hamburger å brus i hånden. Sikkert 5 biler som hadde rukket å få fylt tanken på den tiden han har stått å ventet på burger.. Flytt bilene deres folkens, spesielt om det er mye kø.. Prøv å kjøre lastebil når det er kun en lastebilpumpe og personen som har satt bilen der skal på do pluss handle alle kioskvarene i hele butikken. Og han skal selvfølgelig ikke tanke selv engang. Nevnte jeg at det er masse ledige parkeringsplasser i lik gangavstand fra døra og at pumpa er skiltet "for lastebiler"? Det er alltid ledige parkeringsplasser. Endret 24. juni 2014 av Sexylubb1 2 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Får litt av samme feeling når man står å venter på en ledig pumpe på bensinstasjonen, og eieren av bilen som står med pumpen er inne å betaler. Ofte kommer eieren av bilen ut av stasjonen med hamburger å brus i hånden. Sikkert 5 biler som hadde rukket å få fylt tanken på den tiden han har stått å ventet på burger.. Flytt bilene deres folkens, spesielt om det er mye kø.. Akkurat det der har jeg faktisk lurt litt på... Er det greit å fylle (uten å betale ved pumpa), flytte bilen, og så gå inn å betale? Kan man det hos alle bensinstasjoner? 3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Uansett hva man gjør får man en litt trykkende følelse av at man gjør noe galt. 7 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Virker som om mange har innsett at de ikke skjønner noe som helst om data, dermed nekter å skjønne. En jeg er borti stadig vekk er f.eks X: hva skal jeg gjøre nå? meg: ser på skjermen det det står "skriv inn passord og trykk neste", sier det som står på skjermen X: skriver inn passordet og gjør ingenting meg: trykk på neste X: hvor er neste? meg: peker på den eneste knappen man kan trykke på, der det står neste. Vet ikke hvor mange ganger jeg har forklart at jeg ikke kan samtlige websider, men at jeg bare leser teksten på skjermen ettersom det står nøyaktig hva man skal gjøre, men alikevel er det for mange umulig å tolke avanserte IT-ting som "skriv inn passord"... 7 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Uansett hva man gjør får man en litt trykkende følelse av at man gjør noe galt. Nettopp! Jeg har flere ganger tenkt at det er dumt å la bilen stå for å gå inn å betale, men jeg vil ikke bli tatt for en "pumpestikker" heller. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå