Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Har nylig begynt å jobbe i et forsikringsselskap. Mulig jeg tar det for gitt, men vet ikke folk hvordan bonustap fungerer? Kunde fikk skyld i en sak, men han kunne ikke fatte hvorfor han skulle miste bonus. Han hadde da for svingende full kasko! :p

Det merkelige er at han valgte å IKKE fikse sin egen bil i samma slengen....

Lurer du på om folk flest faktisk forstår seg på forsikringsavtalen sin og vilkårene? Det kan jeg avkrefte.

 

Her har du et knippe skademeldinger som mer eller mindre nøyaktig illustrerer den jevne forsikringstaker: http://www.humor1.net/morsomme-lister/skademeldinger/

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom til kassen på kiwi butikken som ligger rett ved skolen og skulle betale for en noisy. Hadde bare kort som jeg puttet i terminalen. Det ble ikke godkjent og personen i kassa sa det mest sannsynlig betydde at jeg ikke hadde mer penger på kortet. Så jeg sa at jeg får vel bare sette den fra meg, men så trekker ho opp en tjuer av lomma å putter i automaten. Jeg vet ikke om dette var hennes eller butikkens penger, men er det ikke uansett litt rart?

 

Jeg sa bare tusen takk og gikk men forstår ikke det helt.

Jeg handler der flere ganger i uken og de kjenner meg igjen, men jeg legger jo ikke igjen de store summene der så hvorfor skal jeg få spesialbehandling?

 

Edit: etter sjekk etterpå var det 3,94kr på kortet så det var rett :tease:

Endret av crazylazyboy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bra kundeservice, kaller jeg det! Tipper du kommer til å bruke den butikken mer, etter den episoden.

 

Noe lignende skjedde meg en gang når kortautomaten til butikken ikke virket, og jeg ikke hadde kontanter. Da fikk jeg bare beskjed om å betale neste gang jeg kom innom. Sånt er hyggelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det samme skjedde meg på en kebabsjappe i fjor. Jeg kunne komme tilbake med penger senere, men jeg presterte å levere dem i feil kebabsjappe en time etterpå. Rimelig flaut å måtte gå tilbake og be om å få igjen pengene jeg nettopp hadde gitt fyren bak disken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg sa bare tusen takk og gikk men forstår ikke det helt.

Jeg handler der flere ganger i uken og de kjenner meg igjen, men jeg legger jo ikke igjen de store summene der så hvorfor skal jeg få spesialbehandling?

 

Kanskje ho flørter med deg?

 

Håper ikke det :dribble: Ho er ikke interresann i det hele tatt

 

Og selvfølgelig kommer jeg til å handle der igjen Skurupu, men det hadde jeg gjort uansett. Men det var hyggelig det

Lenke til kommentar

Jeg sa bare tusen takk og gikk men forstår ikke det helt.

Jeg handler der flere ganger i uken og de kjenner meg igjen, men jeg legger jo ikke igjen de store summene der så hvorfor skal jeg få spesialbehandling?

Det handler ikke bare om store summer. Det handler om å være snill og hjelpsom. Tyve spenn er ikke all verden, og det burde ha gjort dagen din mye bedre. Trenger ikke bety mer enn det. Noen folk er faktisk snille uten å ha baktanker. ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest meg igjennom 860 sider med humor, og må si jeg kjenner meg igjen i mange av innleggene. Har også fått noen ganske klare ideer på hvem enkelte av dere er i den virkelige verden. *peke på Alastor*.

 

Må si historien til Bamsefar om den eldre damen er noe av det beste jeg har lest!

Skal garantert komme med noen historier selv, selvom noe har blitt tatt opp tidligere i tråden, for eksempel de beryktede "Jeg skulle si navnet mitt i kassa"-kundene.

 

 

K: Hei! Jeg skulle si navnet mitt i kassa

*stillhet*

M: Ja, hva er navnet ditt da? ........

 

 

 

 

 

Kundene som ikke får med seg noen ting (Dette skjer HVER GANG jeg jobber):

 

M: Vet du hvor vareutleveringen vår er hen?

(Alternativ: Vet du hvor du henter produkt x hen?)

K: Nei

M: Da går du ut av butikken, opp den lille trappa ved g-sport, første til venstre i glassgangen.

 

Kundesvar 1:

Må jeg ut av senteret?

 

Kundesvar 2:

Opp en etasje?

 

Kundesvar 3:

Ved Statoil?

 

I eksemplet ovenfor må jeg påpeke at trappa det er snakk om er på syv trinn, så nei, du skal ikke opp en etasje eller ut av senteret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, er jeg gjenkjent altså? :p Kan kjenne meg godt igjen i historiene dine :). Jobbet for evig lenge siden på en Elkjøp som hadde serviceavdelingen ut av butikken, ut på toppen av parkeringshuset, inn en dør, og rundt inni noen korridorer bortafor. Evig problematisk å forklare veien.

Lenke til kommentar

Jepp, har vært innom din butikk og kjøpt en PC. Mulig du kjenner meg igjen etterhvert. Hadde ikke fått ansattkortet mitt enda, så du fikk meg til å logge inn på intranett, klarte å skrive feil tre ganger... Jobber forøvrig ikke i samme kjede.

 

Ellers hadde jeg en utrolig god dag på jobb igår. Stod som selger i telefonavdelingen, og hadde to kunder iløpet av dagen som tok meg i hånda og takket for god service. Slik gleder meg utrolig mye, viser at fremgangsmåten min samt behovsanalysen jeg utfører lønner seg og at kunden føler seg ivaretatt. Ekstremt deilig følelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg og mamma var i byen og handlet i går. Hun skulle kjøpe økologiske poteter, men det var ikke noen prislapp på dem. Hun snudde seg mot en ansatt og spurte om prisen. Den ansatte gikk bort til kassen for å sjekke, og så kom hun tilbake med svaret, hvorpå min mor da bryter ut "åh, så den var ikke gratis altså!". Jeg følte meg veldig flau på den ansattes vegne. Lurer på hvor mange ganger stakkaren måtte gjennomgå den klassikeren om dagen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg og mamma var i byen og handlet i går. Hun skulle kjøpe økologiske poteter, men det var ikke noen prislapp på dem. Hun snudde seg mot en ansatt og spurte om prisen. Den ansatte gikk bort til kassen for å sjekke, og så kom hun tilbake med svaret, hvorpå min mor da bryter ut "åh, så den var ikke gratis altså!". Jeg følte meg veldig flau på den ansattes vegne. Lurer på hvor mange ganger stakkaren måtte gjennomgå den klassikeren om dagen.

Jeg har faktisk tatt meg selv i å slå den "vitsen" for en tid tilbake. Blir skamfull bare av å skrive det her..

Endret av ergal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle for en tid tilbake ta bilferje, og bilferjer kan som kjent bli brukt til å komme over fjorden med.

 

Kjører da til første og beste "tollbod" for å kjøpe billett, og samtalen mellom meg og billettdama foregikk da på denne måten:

 

Meg: Heihei! :)

Hun: Heisann! :)

 

Meg: ...

Hun: ...

 

Meg: ...

Hun: ...

 

Meg: Vel, ææh... (Jeg begynner så smått å frike ut der vi satt og stirret på hverandre. Hun i boden og jeg i bilen)

Hun: ...

 

Meg: ...

Hun: ...

 

Meg: Ja, nei altså, det er vel egentlig bare meg og bilen her idag da så... :(

Hun: Ja, men da blir det xxx kroner takk! :)

 

Kjørte på ferja den dagen riktig så ille til mote.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For de som er usikre, så sier man slik:

"Èn bil". (Bil + sjåfør)

"Bil + èn" (Bil + sjåfør + 1 passasjer)

osv.

 

Jeg har en venn som er ferjebillettør. Han sier at han er veldig lei av de samme gamle ferjevitsene.

"Ikke kjør inn på ferja før jeg sier kjør inn på ferja. Kjør inn på ferja."

Endret av Quote
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

For de som er usikre, så sier man slik:

"Èn bil". (Bil + sjåfør)

"Bil + èn" (Bil + sjåfør + 1 passasjer)

osv.

 

Jeg har en venn som er ferjebillettør. Han sier at han er veldig lei av de samme gamle ferjevitsene.

"Ikke kjør inn på ferja før jeg sier kjør inn på ferja. Kjør inn på ferja."

Var den der vitsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...