Cemi Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Godt mulig han faktisk måtte ha all den informasjonen for å kunne svare på spørsmålet, at han må skrive en logg om hvem og hvorfor han hjalp dem eller noe slikt. At han sa han måtte holde nede av og på knappen i ti sekunder når han mannen får gitt informasjonen synes jeg ikke var noe dårlig service, men akkurat den servicen han trengte? Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Godt mulig han faktisk måtte ha all den informasjonen for å kunne svare på spørsmålet, at han må skrive en logg om hvem og hvorfor han hjalp dem eller noe slikt. At han sa han måtte holde nede av og på knappen i ti sekunder når han mannen får gitt informasjonen synes jeg ikke var noe dårlig service, men akkurat den servicen han trengte? Antagelig, ja. Jeg jobber med mye av det samme selv, bare innen mobiltelefoni (abonnementer, mobiler, faktura osv) og da logges mye av dette. Da må vi ha all informasjon, det er slik rutinene er. Det handler litt om å være føre var, hvis noe skulle skje under samtalen (f.eks at den blir brutt) så kan vi kontakte enten via e-post eller et gitt treffnummer. Vi spør ikke etter disse tingene for å være kjipe, men det gjør egentlig jobben enklere for oss og kunden om vi vet all informasjonen. Og i starten av en samtale kan ikke vi vite hva som nødvendigvis er problemet, det kan hende det må sendes til en teknisk avdeling eller kanskje fakturaavdelingen for den del, og da må vi ha all slik informasjon. Jeg synes denne kundebehandleren gjorde rett jeg, jeg kjenner meg veldig godt igjen i dette, men det kan virke rart kanskje for de som selv ikke jobber med det. Mye logges hver eneste dag, det sier seg selv at vi ikke husker alt i hodet. Må også si dette: vi opplever vanvittig mange kunder som er ute etter å "lure". Ergo MÅ vi ha id-sjekker, samt riktige opplysninger. Det er nok også det denne kundebehandleren er ute etter. Dere aner ikke hvor mange frekke og vanvittig "smarte" mennesker det er der ute som ringer inn og skal endre på andre menneskers abonnement eller you name it. Det handler også om kunders sikkerhet. Endret 17. januar 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 At han sa han måtte holde nede av og på knappen i ti sekunder når han mannen får gitt informasjonen synes jeg ikke var noe dårlig service, men akkurat den servicen han trengte? Han som skrek, hadde fått den hjelpen han trengte i løpet av et halvt minutt om han ikke hadde skreket og protestert på hver eneste ting han ble spurt om Har vært borte i den typen folk jeg også, som av en eller annen grunn må få "tømt" seg før jeg i det hele tatt får lov til å fortelle at dette skal vi ordne, for så å få kjeft for at jeg brukte så langt tid på å "bestemme meg" for det. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg jobber i IT-bransjen, å det hender at jeg må ha vakt (det er 24-timers IT-vakt i selskapet). Tidlig en søndags morgen ringte noen. Personen: "PCen er helt svart. Den starter ikke opp" Jeg: "Har du nettopp slått på PCen? Prøver du å logge inn? Står det noe på skjermen?" Personen: "Ja det står noe på skjermen" Jeg; "Hva står det?" Personen: "Det står mye rart... Press F1 to continue" Jeg: "Trykk F1" Personen: "Ja der kom det normale. Takk skal du ha" Man lærer mye om brukere i IT bransjen. INGEN leser feilmeldinger/det som står på skjermen, å man må fiske etter informasjon som en... som fisker mye Lenke til kommentar
Husam Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg har opplevd ganske myei min stilling i butikk. Det finnes mange mennesker som mangler folkeskikk. Det kom en eldre dame inn, hun var helt desperat. Da smilte jeg mitt største smil, og stilte meg parat. Men før jeg kom til ordet, ble jeg slått av hennes stokk. Da stivnet smilet ganske fort, da hadde jeg fått nok. Hun hadde noen feilvarer som visstnok var fra oss. Men da jeg spurte om kvittering var hun igjen klar til å sloss. Jeg sa med lystig tone at "du får nok ingen penger. selv om du står og skriker her helt til butikken stenger." Haha! Digger det. Forøvrig god idé med diktning, kan være en time killer i min egen knalltrege jobb også. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) har faktisk hatt denne noen ganger selv. er forresten intern service, så vi hjelper til med så godt som alt. kunde: jeg har ikke nettverk jeg: ok, sjekk bak pc`n din, der skal det gå en kabel som ligner på en telefon-ledningen, blinker det ved siden av den? kunde: nei, ikke noe lys. jeg: ok, har du en liten svart boks mellom denne ledningen og punktet i veggen? kunde: det er jeg ikke sikker på, det er ikke lys i taket. jeg: hvorfor er det ikke lys i taket? kan du slå på lyset? kunde: nei, strømmen har gått, tror hele bygget er uten strøm. jeg: du må nok vente til strømmen kommer tilbake... viser seg at kunden satt med laptop under strømbruddet. kanskje ikke tidenes artigste sak men... Endret 17. januar 2010 av aklla Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) kunde: jeg har ikke nettverkjeg: ok, sjekk bak pc`n din, der skal det gå en kabel som ligner på en telefon-ledningen, blinker det ved siden av den? kunde: nei, ikke noe lys. jeg: ok, har du en liten svart boks mellom denne ledningen og punktet i veggen? kunde: det er jeg ikke sikker på, det er ikke lys i taket. jeg: hvorfor er det ikke lys i taket? kan du slå på lyset? kunde: nei, strømmen har gått, tror hele bygget er uten strøm. jeg: du må nok vente til strømmen kommer tilbake... viser seg at kunden satt med laptop under strømbruddet. kanskje ikke tidenes artigste sak men... Noen folk skulle ikke hatt pc Hadde en inne nå i starten av Januar. Hisser seg opp over at pc'n som ble kjøpt i julegave ikke virker. Deretter den vanlige remsen alt er dritt og dette var våres feil blablabla. Maskinen startet ikke og det blinker bare et lys. Jeg tester den. maskinen går ikke på. Kobler til laderen maskinen starter. Tar ut laderen. prøver å skru den på ikke liv men maskinen indikerer at den ikke har strøm. Viser kunden at den ikke går på fordi den ikke har strøm. Godt voksen mann, men da fikk han hastverk med å komme seg ut Endret 17. januar 2010 av stc887 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det skal jeg tenke på til neste gang.Jeg takker for ditt tips. Blir jeg kjeftet på på mandag, ender kunden opp i gips. Haha, fantastisk. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kunde: "Dette er ikke whopperen jeg bestilte!!?!" Meg: Dette er ikke burger king. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kunde: "Dette er ikke whopperen jeg bestilte!!?!" Meg: Dette er ikke burger king. Gahahaha Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Mhm. Minner meg om alle de kundene som ringer til kundeservice og blir skikkelig forbanna fordi vi ikke kan hjelpe dem med saker som angår andre teleoperatører. "Men helvete heller da, dere kan jo gjøre alt annet". Eh, nei. Det kan vi ikke. Vi kan IKKE forandre abonnementet ditt som er hos Tele2, til tross for at vi er et stort selskap. Vi har ikke noe med Tele2 eller Netcom for den saks skyld å gjøre. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hadde to spesielle kunder i helgen, en var hyggelig mens den andre var irriterende Irriterende Han her gjentok alt jeg sa. Han var driiitings og hang over disken hele tiden. Skulle ha mat. Hvilken, spør jeg da. Mat. OK! "må ikkjjjeee tro du er så jææækla tøff i thryyynet der du schtååår! Hadde en til: En annen kunde som selvfølgelig oppdaget at jeg var trønder. "DU E FRA TRÅNHJÆM DU!" Ja.. nice guess! Ikke nok med at han begynte å prate med randoms bare for å snakke litt trøndersk, men det hele toppet seg når han plutselig begynner å synge E6. Holdte på å dævve av latter Hyggelig, men litt slesk - Du er ei søt jente, kan jeg få en klem?? Jeg: Neeei, jeg er på jobb - Kom igjæææn daaa. haha 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Mhm. Minner meg om alle de kundene som ringer til kundeservice og blir skikkelig forbanna fordi vi ikke kan hjelpe dem med saker som angår andre teleoperatører. "Men helvete heller da, dere kan jo gjøre alt annet". Eh, nei. Det kan vi ikke. Vi kan IKKE forandre abonnementet ditt som er hos Tele2, til tross for at vi er et stort selskap. Vi har ikke noe med Tele2 eller Netcom for den saks skyld å gjøre. har lignende problem på jobb... det blir opplyst grundig om hvor de ringer når de ringer servicedesken, men alikevel klarer kunder som skal til banken eller teleoperatører å ringe. det er nesten likt nummer, så det er greit. men, når de har hørt på intro`n, valgt ett innvalg, og kommet til en servicedeskoperatør, og får beskjed om at de har ringt X og ikke Y(stor forskjell på firmaene), og ber de ringe Y istedet. alikevel, så hender det kunder krever å få hjelp med sin bank, etter at operatøren har sagt at han har ringt feil... kort prosess og bare legge på da fantastisk dumme mennesker... Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Nymph : Fikk han klem? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 I blant så lurer jeg på hva det er med kunder og stengetid. Hadde en kunde som kom inn ett minutt før stengetid i dag. Jeg bare ba han om å være rask, siden vi stengte snart. Og fikk et ganske grinete svar tilbake om at når han først var inne i butikken, så skulle han få ta seg den tiden han trengte. Serviceinnstilt som jeg er, smilte jeg bare og sa at jeg skulle rekke en buss etter jobb slik at jeg også kom meg hjem i kveld. (Siste bussen hjem, og jeg går egentlig ut i fra at de fleste her inne er lite keen på å gå en time for å komme seg hjem halv 12 på kvelden.) Ellers så har jeg hatt mye kunder i det siste som blir smålig irritert når de ikke får tatt ut x antall tusen kroner kl 10 på kvelden. "Det er en minibank rett utenfor her." - Jammen det går ikke, for chippen min er ødelagt. "Nei, da må du nesten vente til i morgen og gå innom banken." Hadde også en kar innom i dag, som skulle ta ut penger, men som nektet å kjøpe noe. Det er storkiosk jeg jobber i, ikke bank.. Ikke at jeg skal klage for mye. Har generelt sett mye hyggelige kunder. Btw. Kom på en til. Har en kar som kommer innom hver gang jeg jobber. Han skal ikke handle noe. Bare slå av en prat. Hadde jo forsåvidt vært greit det, om jeg faktisk kjente vedkommende, han hadde noe å prate om (fremfor å bare stå der..), og jeg hadde tid til å prate. Uheldigvis, så har jeg nok av andre ting å tenke på før jeg skal stenge.. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Sleskete kunder er det verste jeg vet. Får helt frysninger av dem. Jeg vil heller ha noen som skriker til meg enn en som gir meg halvdårlig sjekkereplikker med dådyrøyne. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Han fyren er sikkert ekstremt ensom, si at han burde se en film på kino eller noe Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Sleskete kunder er det verste jeg vet. Får helt frysninger av dem. Jeg vil heller ha noen som skriker til meg enn en som gir meg halvdårlig sjekkereplikker med dådyrøyne. Som om du ikke ble sjarmert da jeg sa at hvis du var en burger på McDonalds så ville du vært McLekker. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Selv du trekker ikke med slike replikker. Gutter som bare bestiller hos meg er turn off. Jeg er blitt kritisk vist. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Han fyren er sikkert ekstremt ensom, si at han burde se en film på kino eller noe Det er godt mulig, men jeg får jo ikke betalt for å sosialisere med folk som ikke legger igjen penger en gang. Er noe litt annet å slå av en prat med en kunde som venter på at maten skal bli ferdig, når det ikke er andre folk i butikken. Ellers var det en kunde som mente å ha sett meg på jobbsøkerkurs hos NAV. Jeg smilte bare å sa at, nei, det var nok ikke meg. Begynte vedkommende å ro det bort med at da var det sikkert bare broren min. Eneste broren jeg har går på ungdomskolen, og har nok ingen planer om å melde seg arbeidsledig med det første. Hva sier/gjør man i slike situasjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå