gulpetter Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Dei trur vel at butikken til ein kvar tid har eit lager med varer som dei av ein eller annan grunn ikkje har lyst til å selje. Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 10. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. juni 2014 For noen dager siden var jeg på jobb etter en natt med svært lite søvn. Var rimelig mør i skolten. En av gjestene var tysk, og snakket norsk med sånn "jah, Helga"-sokk-i-halsen-aksent. På et tidspunkt stiller han meg et spørsmål, og jeg svarer helt instinktivt med tysk tullestemme. Det ble litt pinlig, men jeg er usikker på om han merket det. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Uderzo Skrevet 10. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. juni 2014 For noen dager siden var jeg på jobb etter en natt med svært lite søvn. Var rimelig mør i skolten. En av gjestene var tysk, og snakket norsk med sånn "jah, Helga"-sokk-i-halsen-aksent. På et tidspunkt stiller han meg et spørsmål, og jeg svarer helt instinktivt med tysk tullestemme. Det ble litt pinlig, men jeg er usikker på om han merket det. 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 10. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Tilbake på jobb ifra ferie idag, og har fått et par spenstige kunder innom idag. Om sommeren kommer det en del cruise-skip innom byen der jeg bor som leder oss til den første kunden: Kunde1: Hei, jeg lurte på om du visste hvilken musikk di spilte på cruise-skipene når di kommer inn i byen? Meg: En annen kunde kjøpte en vann-bøtte: Kunde2: Unnskyld, men kunne jeg få en pose til bøtten? Jeg spør med en hyggelig tone: Hehe, unnskyld men hvorfor? Kunde2: Fordi det regner ute. Meg: Du vet at den tåler vann? Kunde2: Ja, men det er lettere å bære den i en pose. Må si meg fullstendig uenig i dette, men for all del Endret 10. juni 2014 av Corey 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 10. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Bærer man en bøtte ute i regnet på vanlig måte, vil den fylles med vann etter hvert. Lettere å bære den opp ned i en pose. Dette markerer startskuddet for den store bøttediskusjonen 2014. Vi har som dere ser tatt med litt pose også, slik at også veteranene føler seg velkomne. Kjør debatt! Endret 10. juni 2014 av Isbilen 43 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Bærer man en bøtte ute i regnet på vanlig måte, vil den fylles med vann etter hvert. Lettere å bære den opp ned i en pose. Dette markerer startskuddet for den store bøttediskusjonen 2014. Vi har som dere ser tatt med litt pose også, slik at også veteranene føler seg velkomne. Kjør debatt! Haha! Joda, jeg ser poenget ditt, men hun la bøtta i posen slik at den uansett kommer til å bli fylt med vann. Så mnja, jeg ville nok fremdeles brukt hanken! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hun burde kanskje kjøpt med seg et lokk. 3 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hvordan type bøtte snakker vi om? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hvor stor var posen i forhold til bøtta? Om bøtta gikk ned i posen slik at posen fortsatt var igjen kunne det hvert greit med pose. Ellers ville det nok være lettere å bære bøtta utenom. Man kan jo også bare tømme ut vannet av bøtta om den fyller seg opp i regnet. En viktig ting er om kunden var villig til å betale for posen. Om ikke ville jeg ikke gitt posen til kunden. 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 En vanlig tilitersbøtte i plast går akkurat oppi en vanlig dagligvarepose (Meny). Men da havner posehankene så langt fra hverandre at man må sprike med hånda. Om bøtten er opp ned hjelper det litt pga. bøttens kjegleform. Å bære på den måten går greit så lenge det ikke er noe annet oppi posen, men det innskrenker jo de øvrige handlemulighetene. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Har nylig begynt å jobbe i et forsikringsselskap. Mulig jeg tar det for gitt, men vet ikke folk hvordan bonustap fungerer? Kunde fikk skyld i en sak, men han kunne ikke fatte hvorfor han skulle miste bonus. Han hadde da for svingende full kasko! Det merkelige er at han valgte å IKKE fikse sin egen bil i samma slengen.... 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Bærer man en bøtte ute i regnet på vanlig måte, vil den fylles med vann etter hvert. Lettere å bære den opp ned i en pose.You're right, I sup...pose ... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Bortsett fra at da vil posen fylles med vann. Og da vil også bøtta fylles med vann, bare fra den andre siden (altså fra toppen, som nå er nederst). Så man må fortsatt bære vannet i bøtta. Endret 10. juni 2014 av Tåkelur 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 En vanlig tilitersbøtte i plast går akkurat oppi en vanlig dagligvarepose (Meny). Men da havner posehankene så langt fra hverandre at man må sprike med hånda. Om bøtten er opp ned hjelper det litt pga. bøttens kjegleform. Å bære på den måten går greit så lenge det ikke er noe annet oppi posen, men det innskrenker jo de øvrige handlemulighetene. Du har skremmende mye erfaring med problemstillingen virker det som. Det enkleste, og mest praktiske virker det som, ville jo være om kunden kjøper to bøtter. 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Om å gå over bekken etter vann, med to bøtter: Bøtt there's already plenty of water everywhere! Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Om å gå over bekken etter vann, med to bøtter: Bøtt there's already plenty of water everywhere! Men det vannet hun går og vasser i er vel noe brunt sølevann som det sikkert ikke er særlig smart å drikke fra. Vannet i bøttene hennes ser vel ut til å være rent drikkevann... Endret 10. juni 2014 av WeirdFace Lenke til kommentar
Populært innlegg indigo Skrevet 10. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. juni 2014 Jobbet i en bedrift hvor det var mye kundeservice over tlf og mail. Etter at vi byttet lokaler, fikk vi flere spesielle henvendelser. Kunde: Hei, sendt mail idag og dere svarer ikke. Meg: Hei, vi har dessverre mye å gjøre og er fremdeles i flyttefasen. Hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Nei, jeg vil ha svar på mailen min. Meg: Men er det noe spesifikt du lurer på, når jeg først har deg på linja? Kunde: Ja, men alt står i mailen. Jeg gidder ikke gjenta meg selv flere ganger (sur) Meg: Ok, beklager og ha en fortsatt "fin" dag Finner mailen i et hav av dritt. Kunde spør, via mail, om vi har byttet mail siden vi har byttet lokaler.. Denne lo vi godt av på kontoret i etterkant. Kunde 2: Hei, har dere byttet telefonnummer siden dere flyttet? Meg: Ehh, nei vi er fremdeles å treffe på samme nummer (doh) Kunde 2: Her hvor jeg kommer fra er det vanlig å bytte nummer når man flytter Meg: Ehh, ja forstår men for oss var det "like greit" å beholde nummeret for å ikke forvirre andre kunder. Kunde 2: Hva slags kunder? Meg: (lukter troll lang vei) Kunder som f. eks ringer det samme nummeret og lurer på om vi har fått nytt. Kunde 2: Ja, folk er pokker meg ikke smarte heller da!! Meg: Du sier noe der. Ha en fin dag og lykke til videre... 28 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Jobbet i en bedrift hvor det var mye kundeservice over tlf og mail. Etter at vi byttet lokaler, fikk vi flere spesielle henvendelser. *snip* Hva slags plass jobber du egentlig? Hadde en kunde i dag som snakket helt ekstremt merkelig. Hun byttet på mellom engelsk og norsk hele tiden, og setningsoppbygningen var kjemperar. På et punkt stilte hun et spørsmål uten at jeg forstod at hun lurte på noe en gang! "iPaden min doesn't virker som it's ment å gjøre, uten screen-tallene rimelig fast will you fikse den?" Hun lurte på hvor raskt vi kunne fikse iPaden hennes 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 12. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 12. juni 2014 http://tegnehanne.no/2014/06/06/repost-rullestolmannen/ 15 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 For noen dager siden var jeg på jobb etter en natt med svært lite søvn. Var rimelig mør i skolten. En av gjestene var tysk, og snakket norsk med sånn "jah, Helga"-sokk-i-halsen-aksent. På et tidspunkt stiller han meg et spørsmål, og jeg svarer helt instinktivt med tysk tullestemme. Det ble litt pinlig, men jeg er usikker på om han merket det. (trivia: de fleste i rommet er jøder...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå