Emancipate Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Den lagde sikkert mye mer lyd enn den han hadde før, da. Brutte forvendninger, osv. Lenke til kommentar
Populært innlegg ilPrincipino Skrevet 26. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Jeg var ekstrahjelp i en annen butikk, i samme kjede som jeg jobber i. Jeg hjelper en kunde, men plutselig kommer en annen. "Hvor har dere sånne Egner-bøker?" "De står på hylla der borte, jeg kan vise deg når jeg har betjent denne kunden." Han går bort, kaster et kjapt blikk på hylla, og sier: "Jeg ser den ikke, jeg!!" "Bøkene står alfabetisk etter etternavn." "Hæ?! Det er ikke noen bokstaver her! Det står bare 3-6 år." Jeg unnskyldte meg ovenfor kunden jeg betjente, som heldigvis forstod meg. "Det står alfabetisk", gjentok jeg. Etter D kommer E. Da han sa at nei, det er ikke noen bokstaver på denne hylla går jeg bort, og viser han bøkene som stod rett foran nesa hans. Noen ganger blir man oppgitt av å jobbe i service-yrket, men kunden jeg betjente i første omgang tok det hele med et stort smil. Sånne som han er grunnen til at man gidder å jobbe i butikk. Endret 26. mai 2014 av ilPrincipino 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 28. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 28. mai 2014 Fikk akkurat en telefon fra et selskap som heter MySafety og syntes det var verdt å dele. Selger: Hei, jeg ringer ifra MySafety. Meg: Ja, hei. Selger: Hvis du mister eller blir frastjålet telefonen din, hvem ringer du da? Meg: ... Da kan jeg jo ikke ringe noen som helst... Selger: Eeeeh.... Ja, der sier du noe..... Må være første dagen på jobben eller noe. Lo ihvertfall fælt når han la på 67 Lenke til kommentar
Populært innlegg StilleVann Skrevet 29. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 29. mai 2014 Er butikkassistent i en dagligvarebutikk, så jeg får med meg mye morsomt i løpet av en dag. Denne gangen var det en kunde som skulle kjøpe forskjellig frukt. Kassereren skulle slå inn en mango. Kasserer: Dette er en pakistansk mango, ikke sant? Kunde: Nei, det er mango Kasserer: Er du sikker på det,? tror dette er pakistansk mango... Kunde: Nei, det er vanlig mango, pakistansk mango er gul. Til slutt ga han seg og skjønte at han tok feil, og slo det inn som vanlig mango. Etterpå skulle han slå inn bananer. Kunden: Og det der er bananer. Kasserer: Hehe... Har aldri sett noen bli så rød i trynet før 37 Lenke til kommentar
Populært innlegg hightow Skrevet 30. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 30. mai 2014 Fikk akkurat en telefon fra et selskap som heter MySafety og syntes det var verdt å dele. Selger: Hei, jeg ringer ifra MySafety. Meg: Ja, hei. Selger: Hvis du mister eller blir frastjålet telefonen din, hvem ringer du da? Meg: ... Da kan jeg jo ikke ringe noen som helst... Selger: Eeeeh.... Ja, der sier du noe..... Må være første dagen på jobben eller noe. Lo ihvertfall fælt når han la på Minner meg på tele-installatøren som skulle innstallere fasttelefon i et hus. Når han traff huseieren etter noen dager, sa han at han hadde prøvd å ringe det nye nummeret for å avtale tidspunkt for installasjonen, uten å få noe svar ... 25 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 3. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 3. juni 2014 Denne er et år gammel, men jeg har ikke sett den her tidligere. Svar: Vi fikk en klage i går (se bilde). Vi tar selvsagt klagen alvorlig, og svarer slik at alle får lese: "Hei ærede Pokémontrener Støwer. Denne hendelsen har kommet oss for øret. Vi må ærlig innrømme at vi ble litt tatt på senga da en av våre Pokémontrenere ble utfordret til kamp. Ingen av oss her på huset har vært i en Pokémonkamp siden slutten av nittitallet, og er derfor litt rusten i kampteknikkene våre. I dag er det søndag og vi tar oss tid til å svare på denne klagen, selv om vi egentlig ligger i hardtrening for å booste våre Pokémonferdigheter. Vi kan jo ikke la dette skje igjen. Vi driver ikke å taper Pokémonkamper, vi er nemlig skikkelig gode. Som det kjøpesenteret vi er så hadde vi allerede i 2001 samlet alle Pokémonfigurene, og derfor fornøyd lagt hobbyen på is. Vi beklager at våre kampreflekser ikke var like kvasse som dine, og du kan regne deg som seierherre av den kampen. Det er svært synd at du og din familie ikke vil handle hos oss lenger, for hadde du/dere det så skulle vi gjerne ha gitt dere et sentergavekort til fri bruk. Men du får heller leve med følelsen av å ha slått en stormester i Pokémonkamp, så kjøper vi heller noen Pokémoneffekter til oss selv. Bra jobba! Vi ser opp til deg mester. Men, bare vent til vi igjen har en Active Pokémon. Da blir det hara(Pokémon)ball." Håper flere tar lærdom av dette. 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg Muffinss Skrevet 3. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 3. juni 2014 Må få ut litt frustrasjon. Jobbet i en ny butikk i dag, mye de samme rutinene men også noen nye i forbindelse med stenging ble introdusert. Ganke så liten butikk, så jeg var den eneste ansatte tilstede til stenging. Så du kan si at jeg var relativt stresset på slutten av dagen, og var klar for å gjøre meg ferdig å dra hjem. Går så bak på lageret for å senke gitteret i butikken, og ser i øyekroken en person som går raskt ut og inn. Finner dette smålig suspekt, og får mine bekymringer bekreftet når et par damer peker på han og sier at han stjal med seg en boks med noe. Stressa som jeg er blir jeg særdeles forbanna, tar igjen tyven og ber han levere tilbake det han har stjålet. Han nekter på at han har stjålet noe, men holder et headset i hendene som vi selger. Strekker ut hendene og ber om å få varen returnert, noe han til slutt gjør uten å offre meg et blikk. Forteller han deretter ordrett om å "FUCK OFF", før jeg går tilbake til butikken for å stenge. Hadde sikkert kunne løst dette på en annen måte, men når man står i situasjonen er det ofte vanskelig å tenke klart, spesielt under stress. Ti minutter senere, dukker det opp en kar i butikken, hvor jeg umiddelbart forklarer høflig at butikken er stengt (noe folk som regel respekterer da de ser at gitteret er nede). Men han hadde selvfølgelig "noen" spørsmål. Svarte på et par, og han kom selvfølgelig med påfølgende spørsmål rundt varene det var snakk om. Har absolutt ikke tid eller ork til å svare på slike ting etter butikken er stengt, spesielt ikke etter denne kvelden, så ba han om å forlate butikken, hvor han gjorde det med sure miner. Kan ikke folk bare holde seg til helvete unna butikken når det er stengt? Blir så ufattelig pissed. Det var mine two cents for i dag, føler meg litt roligere nå. 23 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Hadde sikkert kunne løst dette på en annen måteNei, du løste det bra. En tyv fortjener ingenting. 3 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Det skjer ofte at jeg har varer i hånda mens jeg går inn i en annen butikk. Noe som kan bli misforstått. Aldri blitt holdt igjen(det er frihetsberøvelse og da bruker jeg vold). Også anmelder den som jobber i butikken for falsk anmeldelse, siden jeg har kvittering i lomma. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lolliken Skrevet 7. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2014 Det skjer ofte at jeg har varer i hånda mens jeg går inn i en annen butikk. Noe som kan bli misforstått. Aldri blitt holdt igjen(det er frihetsberøvelse og da bruker jeg vold). Også anmelder den som jobber i butikken for falsk anmeldelse, siden jeg har kvittering i lomma. Så tøff du er da. 35 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Jeg er tøffere enn NSB. Men det skal ikke mye til.. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Det skjer ofte at jeg har varer i hånda mens jeg går inn i en annen butikk. Noe som kan bli misforstått. Aldri blitt holdt igjen(det er frihetsberøvelse og da bruker jeg vold). Også anmelder den som jobber i butikken for falsk anmeldelse, siden jeg har kvittering i lomma. Du må jo ha den i en pose, når du går inn ditt uten pose og bare holder den i handa så ber du om trøbbel.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Ikke alltid man husker pose når man er stressa. Lenke til kommentar
Populært innlegg KarlChilders Skrevet 7. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2014 Dessuten kan du jo bare knuse skallen deres hvis de prøver seg 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 7. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2014 Aldri blitt holdt igjen(det er frihetsberøvelse og da bruker jeg vold). Også anmelder den som jobber i butikken for falsk anmeldelse, siden jeg har kvittering i lomma. Ganske åpenbart at du har lite og ingen peiling på hvordan slikt foregår. Først og fremst: Hvorfor skulle du bli anmeldt hvis du har en kvittering i lomma som beviser din uskyld? For det andre: Finnes det grunn til å holde deg igjen pga eventuell mistanke, har butikk-ansatt lov til å holde deg igjen med alle midler. Å gjøre motstand eller vise liten vilje til å samarbeide er ikke til din fordel. For det tredje: Bruker du vold, har butikk-ansatt også lov å bruke vold. Og hvis det først tyr til vold, så er det garantert 5-6 securitas-vakter + politi som er på vei, og di er ikke der for å ta den butikk-ansatte. 11 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Det kom kanskje ut litt feil, åpner jo sekken og viser kvittering, blir man enda holdt igjen så.. Brukte å kle meg som en drittunge når jeg var en drittunge. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Dessuten kan du jo bare knuse skallen deres hvis de prøver seg det er stort sett den beste løsningen 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Kanskje ikke så morsom historie, men må få det ut et sted. Av og til møter du mennesker som gjør at du mister litt håp for menneskeheten, slik som denne kunden. Kunde hadde kjøpt en hårklipper og var veldig misfornøyd med denne. Meg: Hva er det som er galt? Kunde: Den lager lyd! Du burde gitt han en saks. Klippe , klippe sa kjerringa Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 OT om pågripelse ved mistanke om butikktyveri: ... For det andre: Finnes det grunn til å holde deg igjen pga eventuell mistanke, har butikk-ansatt lov til å holde deg igjen med alle midler. ... "Mistanke" er ikke nok. Den mistenkte må også "treffes eller forfølges på fersk gjerning eller ferske spor". http://lovdata.no/lov/1981-05-22-25/§176 . Videre kan ikke den mistenkte holdes igjen "med alle midler". Ingrepet må være "forholdsmessig". http://lovdata.no/lov/1981-05-22-25/§170a . Mer om pågripelse av naskere. 2 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 (endret) En som på liv og død skulle ha tilgang til brødkuttermaskinen i dag. Sa bare kjapt at det har vi ikke nå. Da ble han sint: "har dere eller har dere ikke? Svarer at den står i den avlukkede delen av butikken og ikke kan brukes nå. Da blir han enda sintere og nærmest skriker "hvorfor sier du ikke det da, hvorfor sier du det på den måten?" Hva er det han krangler om her egentlig? Orket ikke, snudde bare ryggen til og betjente en ventende kunde. Hadde en annen kunde som bare måtte ha kanelboller. Sa det som det var at det er utsolgt. Da begynner han å peke som en galmann mot den andre delen av butikken "jammen, dere må ha der på den andre siden". Svarer: "nei, ved mindre det står i bakedisken her så har vi ikke kanelboller". Da skrur han opp stemmen et hakk og går vilt og febrilsk rundt mens han sier "du må sjekke lageret". Jeg må absolutt ingenting når jeg vet at vi er utsolgt. Så jeg forteller ham atter en gang at vi er utsolgt. Da begynner han å se etter andre ansatte og begynner å kverulere om kanelboller. Ville ikke forstå at det var utsolgt. Til slutt gir han seg og betaler for varene sine med et skamfult ansikt. Tror folk virkelig at det finnes et uendelig fjell av varer på lageret og ellers i butikken, hvorfor er folk så sure på butikkansatte? Gjør mitt aller beste for å virke hyggelig, men man får alltid pryl tilbake helt uten videre. Det er helt vanvittig hvor dårlig skikk som finnes blant folk. Endret 9. juni 2014 av Vannlinjen 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå