Populært innlegg Makri Skrevet 8. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 8. mai 2014 Hadde en kul kar innom jobben her en dag. Han skulle kjøpe et stereoanlegg sammen med sine to barn (tenåringer på roughly 16 og 18 kanskje). Det var et ganske slitsomt salg for å være ærlig, fordi allerede mens jeg hadde påbegynt min behovsanalyse, så begynte jeg å skjønne at det her var en kar som likte å vite mye om alt mulig. Eller, som det skulle vise seg, like å vise andre at han tror har utrolig god greie på alt mulig. Så salget (som tok en 20-30 min antar jeg. Vi selger så godt som bare komponentsett, så vi jobber med å få alt til å passe sammen samt passe kundens behov) foregikk sånn omtrent slik:M: Jeg hørte at dere snakket om å styre musikken fra telefon? Forsterkeren vi har sett på så langt har ikke denne muligheten, m-...K: Ja, det vet jeg. Er ikke så vanlig at de har det. M: Neida, det er sant. Men da bør dere titte på f.eks. en bluetooth-mottager. Vi fikk nettopp inn en ny, -...K: Ja, tenkte meg det! Det er sånn NFC, er det ikke? Har hørt om det, det er ikke så veldig bra men duger vel. Mp3-kvalitet går nok fint det og, skal du se! M: Vel, det er kanskje Apt-X du tenker på? (Fortsetter med å fortelle om dette)Senere beveget vi oss inn på subwoofere til anlegget, hvor han fortsetter i samme leia: Avbryter for å vise fram et eller annet til sine barn, tar grundig feil og jeg må rette på han. "Stemmer, stemmer. Her plugger vi inn subwooferen ja!" -Vel nei, riktignok står det ikke merket at det er spesifikt utgang til subwoofer, men du er på nå er triggeren til forsterkeren, to ganske forskjellige ting... (Jeg sa det ikke sånn, så det er klart, forholdt meg høflig hele tiden)Så han ikke at hele seansen begynte å bli småpinlig, hvor til og med barna hans begynte å hinte frampå at han bare skulle la meg fortelle fra begynnelsen av? Neida, dette kunne han, og ville holde på. Er selvfølgelig lov det, men ble forundret over at han i hans jakt på å framstå som en forståsegpåer egentlig beviste det motsatte, men lot seg overhode ikke affisere av det! Eller er det jeg som virker høy på pæra nå? 23 Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Var i går ein kar innom med jobb IPad-en sin. Den fikk han ikkje fram epost eller kalender på, og det er ganske lett å løyse ved å oppdatere synkroniseringsinstillingane. Etter disse kommer alltid varsler for ting som meldinger og slik ein har fått i mellomtida. Skal sei håret reiste seg litt når det kom opp at det var 430 000~ nye varsler. Endret 9. mai 2014 av Reconzile 9 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa. "Det var ikke det som sto i hylla" Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil. I dag skjedde det meg. På en annen butikk enn den jeg har klagd over, vel og merke. - 28 - Er du sikker på det? - Det var nå det som kom opp her. (No, shit, det skjønte jeg også.) Så jeg betalte, fikk kvittering, gikk ut med varen og inn igjen i butikken for å dobbelsjekke prisen. 25 kroner og 80 øre. Men hva skal man som kunde gjøre? Dra den ansatte igjennom hele butikken for 1 krone og 70 øre? 9 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Mitt visa er så slitt, at folk ikke skjønner om jeg er født i 19 eller i 91. Bestiller nytt kort på Mandag. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Uderzo Skrevet 9. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2014 Mitt visa er så slitt, at folk ikke skjønner om jeg er født i 19 eller i 91. Bestiller nytt kort på Mandag. De tror du er 95 år gammel? Du må ta vare på kroppen din vettu 16 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hadde en kul kar innom jobben her en dag. Han skulle kjøpe et stereoanlegg sammen med sine to barn (tenåringer på roughly 16 og 18 kanskje). Det var et ganske slitsomt salg for å være ærlig, fordi allerede mens jeg hadde påbegynt min behovsanalyse, så begynte jeg å skjønne at det her var en kar som likte å vite mye om alt mulig. Eller, som det skulle vise seg, like å vise andre at han tror har utrolig god greie på alt mulig. Så salget (som tok en 20-30 min antar jeg. Vi selger så godt som bare komponentsett, så vi jobber med å få alt til å passe sammen samt passe kundens behov) foregikk sånn omtrent slik: M: Jeg hørte at dere snakket om å styre musikken fra telefon? Forsterkeren vi har sett på så langt har ikke denne muligheten, m-... K: Ja, det vet jeg. Er ikke så vanlig at de har det. M: Neida, det er sant. Men da bør dere titte på f.eks. en bluetooth-mottager. Vi fikk nettopp inn en ny, -... K: Ja, tenkte meg det! Det er sånn NFC, er det ikke? Har hørt om det, det er ikke så veldig bra men duger vel. Mp3-kvalitet går nok fint det og, skal du se! M: Vel, det er kanskje Apt-X du tenker på? (Fortsetter med å fortelle om dette) Senere beveget vi oss inn på subwoofere til anlegget, hvor han fortsetter i samme leia: Avbryter for å vise fram et eller annet til sine barn, tar grundig feil og jeg må rette på han. "Stemmer, stemmer. Her plugger vi inn subwooferen ja!" -Vel nei, riktignok står det ikke merket at det er spesifikt utgang til subwoofer, men du er på nå er triggeren til forsterkeren, to ganske forskjellige ting... (Jeg sa det ikke sånn, så det er klart, forholdt meg høflig hele tiden) Så han ikke at hele seansen begynte å bli småpinlig, hvor til og med barna hans begynte å hinte frampå at han bare skulle la meg fortelle fra begynnelsen av? Neida, dette kunne han, og ville holde på. Er selvfølgelig lov det, men ble forundret over at han i hans jakt på å framstå som en forståsegpåer egentlig beviste det motsatte, men lot seg overhode ikke affisere av det! Eller er det jeg som virker høy på pæra nå? Åh, gud, dette høres nøyaktig ut som stefaren min. Han er på samme måte. Jeg må bare le av sånne folk, jeg. Er ikke noe annet å gjøre, liksom. Jeg forstår at det var en irriterende opplevelse, men du fikk da noe å fortelle i lunsjpausen etterpå. Sånn for å se på den lyse siden. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa. "Det var ikke det som sto i hylla" Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil. I dag skjedde det meg. På en annen butikk enn den jeg har klagd over, vel og merke. - 28 - Er du sikker på det? - Det var nå det som kom opp her. (No, shit, det skjønte jeg også.) Så jeg betalte, fikk kvittering, gikk ut med varen og inn igjen i butikken for å dobbelsjekke prisen. 25 kroner og 80 øre. Men hva skal man som kunde gjøre? Dra den ansatte igjennom hele butikken for 1 krone og 70 øre? Tragisk å bry seg om 1 krone og 70 øre. Enda mer tragisk er det at du ikke klarer og si i fra til den ansatte i kassa på en normal måte. Endret 9. mai 2014 av Cpt 4 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hadde det motsatt når jeg handlet på Elkjøp sist uke. Stod pris på et spill jeg skulle ha til 229kr Kom i kassen og damen sa: Det blir 169kr Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 9. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2014 Tragisk å bry seg om 1 krone og 70 øre. Enda mer tragisk er det at du ikke klarer og si i fra til den ansatte i kassa på en normal måte.Hva mener du? Hvordan vet du at måten jeg ikke sa i fra på var unormal? Jeg gikk jo bare rett ut igjen etter å ha sjekket prisen. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg TityBoi Skrevet 9. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2014 En idiot lagde kø på lefdal i dag, heldigvis åpnet de en kasse til. Han skulle ha sånne kaffemaskinkapsler. Hadde dratt med seg 2 av hver type de solgte i butikken bort i kassa og lurte på hvem han skulle ha til sin maskin. Det står på esken hvem de er til. Han visste navnet på sin maskin, han i kassa pekte da på den som det sto det navnet på. "Er det disse jeg skal ha?" Spurte kunden. "Ja, hvis maskinen din heter *husker ikke typen han hadde* så skal du ha denne". Kunde: " er du sikker!?! Det er jo du som skal kunne dette ikke jeg!!!" Slik fortsatte han helt til jeg var ferdig betalt i og dro. For en idiot, syns synd på han i kassa 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg RattleBattle Skrevet 9. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2014 En idiot lagde kø på lefdal i dag, heldigvis åpnet de en kasse til. Han skulle ha sånne kaffemaskinkapsler. Hadde dratt med seg 2 av hver type de solgte i butikken bort i kassa og lurte på hvem han skulle ha til sin maskin. Det står på esken hvem de er til. Han visste navnet på sin maskin, han i kassa pekte da på den som det sto det navnet på. "Er det disse jeg skal ha?" Spurte kunden. "Ja, hvis maskinen din heter *husker ikke typen han hadde* så skal du ha denne". Kunde: " er du sikker!?! Det er jo du som skal kunne dette ikke jeg!!!" Slik fortsatte han helt til jeg var ferdig betalt i og dro. For en idiot, syns synd på han i kassa Dårlig gjort å selge kaffekapsler til han, han kan umulig klare å lage kaffe på egenhånd. 11 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hehe han knuser sikkert kapselene i sinne når han ikke skjønner hvordan de funker, så drar han dem med tilbake og skriker og klager fordi han fikk kapsler som ikke passer 2 Lenke til kommentar
Moskusen Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Alle kunder er idioter når de ikke er kunder i sin egen butikk. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 10. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. mai 2014 Tragisk å bry seg om 1 krone og 70 øre.1 krone her, 10 kroner der, 30 kroner der blir det penger av. Jeg hadde allerede kastet bort over 65 kroner i matbutikk den dagen fordi jeg fikk et produkt som var dårlig. 10 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Nok offtopic, tråden dreier seg om kunder på jobben til de som skriver her og morsomme kundehistorier, ikke nye og nye runder om feil på prislapper i matbutikker. Send meg en PM om dette skulle bringe forargelse. 8 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Meg: "Beklager men vi tar ikke kredittkort." Kunde: "Hva tar dere da?" Meg: "Debetkort. Eller kontanter." Kunde: "Hva er debetkort?" -- Voksen mann på sikkert 40-50 år. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Kan ikke si jeg har hørt det norske ordet der helder, er det bank kort? (ja, jeg sov i norsktimene) 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Kan ikke si jeg har hørt det norske ordet der helder, er det bank kort? (ja, jeg sov i norsktimene) Det er det motsatte av kredittkort. Betalinger skjer direkte mot kontoen til vedkomne. BankAxcept-kort i Norge fks er vel debetkort. Populært kalt bankkort, ja. Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr. Hermonella Skrevet 21. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. mai 2014 Hvorfor ikke bare si bankkort? 16 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Tja, si det. Sannsynligvis fordi det heter debetkort, og det er det jeg ’alltid’ har sagt... Er ikke noe jeg gjør for å være slem. Ble bare litt paff over at han ikke visste hva det var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå