KarlChilders Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Joda ser den, hvis man for en hver pris skal holde barnet sitt fornøyd til en hver tid så er nok lurt å gjøre som han vil. Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 3. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 3. mai 2014 Så du mener at å faktisk betjene kunden er en andreprioritet? Hvor mye tror du det er å gjøre i en lekebutikk? Geez... av og til lurer jeg seriøst på hvorfor jeg gidder klikke meg inn på denne tråden. Det er i alle fall ikke for kundehistorier. Lekebutikker er like travle sm alle andre butikker. Noen ganger er det få kunder, andre ganger er det en strøm av dem. Hvis du gidder bruke en hel hjernecelle på å tenke før du snakker hadde du skjønt at jeg (selvsagt) mente de ansatte kunne gjort annet arbeid i stedet for å stå og vente på at ungen din står og prøver å telle til ti. Så for å svare på spørsmålet ditt så ja, kundene er av og til andreprioritet. Betalende kunder er bra. Kunder som "bare kikker" osv er ikke bra. Det tjener butikken ingenting på. Så hadde det vært andre kunder i butikken kunne de ansatte tatt seg av dem mens den ungen sto og talte pengene sine. Tro det eller ei, men det er slettes ikke alle som synes ungen din er så spesiell, super, fantastisk og søt som du selv tror. Noen av oss gir fullstendig faen i andre sine unger. Jeg har selv barn. Noe av gleden her er at ungene bruker sine egne penger. Ikke veksle for så å bruke den samme pengeverdien. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, for det er ikke alt i barnehjernen som er like lett å forstå. Selvsagt er det morsomt å bruke egne penger, men igjen, det er mange som gir faen i ungen din. Det er bare en av mange, og det er like irriterende hver gang en unge skal lære seg å telle penger og hindrer andre i å gjøre jobben sin eller handle. Eller ta din gamle mor på over nitti. At hun har tenkt å betale flere hundre spenn i enkroner er ikke søt. Det er bare vanvittig irriterende, akkurat som det er irriterende at ungen din skal lære seg hva penger betyr med å kjøpe en dukke til fem hundre spenn med enkroner når jeg står bak henne i køen eller bak disken. Men hele poenget var at det er to sider av enhver sak, i et vagt forsøk på å slippe femten sider off-topic for en gangs skyld. Jeg var visst litt naiv der, ser jeg... 35 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Så for å svare på spørsmålet ditt så ja, kundene er av og til andreprioritet. Betalende kunder er bra. Kunder som "bare kikker" osv er ikke bra. Det tjener butikken ingenting på. Så hadde det vært andre kunder i butikken kunne de ansatte tatt seg av dem mens den ungen sto og talte pengene sine. Tro det eller ei, men det er slettes ikke alle som synes ungen din er så spesiell, super, fantastisk og søt som du selv tror. Noen av oss gir fullstendig faen i andre sine unger. Ååååå så siiint Hvordan skiller du en kunde som "kikker" til en kunde som "skal handle"? For jeg har jobbet 10 år i butikkbransjen, og har enda tilgode å lære denne egenskapen... Og som selger, så skal du hjelpe den kunden du har blitt tildelt der og da, før kunden eventuelt sier noe annet og/eller eventuelt du spør. Noe annet vil jeg påstå er dårlig kundeservice. 4 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Trikset er å få kunden som kikker i dag til å handle i morgen. 5 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Noen av oss gir fullstendig faen i andre sine unger.Du kan jo prøve å brøle JEG GIR FAEN I DEG til 1% av kundene og se hvor lenge du klarer å holde butikken åpen. 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 He he....han ble eid (trodde maskinen rappa penga hans men fikk lapp i stedet......er bare sunt med litt trolling i ny og ned , kunne blitt en bra Jespersen sketsj , lol) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Og hvorfor skjønner du ikke det? Hvis dette faktisk er en gjenganger er det kanskje på tide å ta et hint. Datasystemet (Elguide) er vanskelig. Utlevering av nykjøpte varer, og utlevering av service ligger under forskjellige menyer. Forandrer fortsatt ikke poenget med at de må framvise en kvittering (enten salg eller servicekvittering) for å få ut varene sine, og da kan jeg med letthet se hva de er ute etter. Mens jeg er igang med håpløs tankegang: hva faen er i veien med folk som først klager for at de må stå å vente i 5 minutter på varene sine. Når jeg da kommer for å hjelpe de inn i bilen med varen, så må jeg vente på at de skal rydde plass først. Ser de virkelig ikke sammenhengen eller?? Det er også ganske korttenkt å skal hente en 75" TV sammen med hele familien. Det er nemlig ikke plass til 2 voksne, 2 barn og en 75" i vanlige personbiler. Disse eksemplene som jeg nå har gitt skjer overraskende ofte. Ja , du har gode poenger......men er det ikke bedre med solgt TV til "problemkunder" enn ingen fortjeneste liksom Apropos å betale med mynter.......minner meg om den Andy Dick sketsjen hvor han la en hel pose med 1 cent mynter utover disken for å betale på en kafe (eiern ble ikke helt begeistret , ho ho) Endret 4. mai 2014 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skrujernet Skrevet 4. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2014 Trikset er å få kunden som kikker i dag til å handle i morgen. Trikset er å få kunder som kikker i dag til å handle i dag. 13 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Pågående selgere er det verste som er. Da forlater jeg butikken. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Ja , du har gode poenger......men er det ikke bedre med solgt TV til "problemkunder" enn ingen fortjeneste liksom Selvsagt. Ingen problemer med å selge TV til familiefaren. Men når han kommer på lageret for å hente den så bør ikke bilen være full i hundehus, unger og dagens IKEA-fangst. 2 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Pågående selgere er det verste som er. Da forlater jeg butikken.Pågående selgere gjør bare jobben sin. Det er deres oppgave å interessere kunden i utvalget i butikken. Om du synes han eller hun er pågående er det bare å si "nei takk, jeg bare ser" når han eller hun spør om du trenger hjelp. Det er et helt normalt svar som de fleste butikkansatte godtar. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg magnusalex Skrevet 4. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2014 Hehe... apropo det, i en stor elektrobutikk her i nærheten er det en ansatt som ikke godtar det. Når man sier "nei takk, jeg bare ser" - følger han opp med "Hva ser du etter, da?". Jeg pleide å svare "Utgangen", for deretter å gå - men i det siste har jeg ikke sett han der lenger. 20 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Man skal spørre om hva man ser etter når du sier nei jeg bare ser. Lenke til kommentar
Populært innlegg magnusalex Skrevet 4. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2014 Det blir for pågående for de aller fleste, tror jeg. 18 Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Det er ganske vanlig praksis å noe man lærer på de aller fleste salgskurs. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 I noen tilfeller er det lett å skille mellom kunder som bare ser og kunder som faktisk leter etter noe konkret. Jeg starter som regel med et "Hei" og følger opp med "Er det noe jeg kan hjelpe deg med?/noe spesielt du ser etter?" hvis det virker som om kunden leter etter noe konkret. Nå skal det nevnes at butikken jeg jobber er relativt liten, og kundekontakt er da litt lettere. Skjønner godt at noen føler det kan bli for påtrengende med flere spørsmål på løpende bånd. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Klatt3n Skrevet 4. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Da jeg var på salgskurs terpet de veldig på at vi aldri skulle starte en samtale med "Hei, trenger du hjelp?", da det var enkelt for kunden å svare nei. Vi skulle heller snu det til "Hei, hva kan jeg hjelpe deg med". Er forsåvidt like greit for kunden å svare "ingenting, jeg bare ser", men det føles likevel litt annerledes. Bruker hovedsaklig metoden jeg ble fortalt jeg ikke skulle bruke. thuglife. Som kunde misliker jeg sterkt pågående selgere, så jeg er alltid ganske kjapp med å ta et steg tilbake dersom kunden sier han/hun bare kikker. Pleier å følge opp med at de bare må si fra dersom de lurer på noe, også holde meg i nærheten til en eventuell ny kunde dukker opp. Kundehistorie: Hadde ei ung jente (mener hun er 24) inne for en tid tilbake siden, som mente at det var noe galt med telefonen hennes. Hun hadde lyd på medier når hun ikke hadde i headset, men med en gang hun plugget i øretelefoner, så forsvant lyden fra musikk osv. Jeg spurte om jeg kunne få høre, for hun hadde headset plugga i telefonen hun viste meg. Hun tok på en sang og holdt den inntil øret mitt. Hørte ingenting. Jeg tok tak i mobilen hennes og trykket volumtast opp, lo and behold, musikken kom på. Mobilen hadde egne medieinnstillinger til øretelefoner og var på lydløs. Jenta ble sprutrød, beklaget seg og forsvant fort ut fra lokalet. Haha. Endret 4. mai 2014 av Klatt3n 17 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Da jeg var på salgskurs terpet de veldig på at vi aldri skulle starte en samtale med "Hei, trenger du hjelp?", da det var enkelt for kunden å svare nei. Vi skulle heller snu det til "Hei, hva kan jeg hjelpe deg med". Er forsåvidt like greit for kunden å svare "ingenting, jeg bare ser", men det føles likevel litt annerledes. Bruker hovedsaklig metoden jeg ble fortalt jeg ikke skulle bruke. thuglife.Om du spør "vil du ha hjelp" så gjør du det i tillegg enklere å svare ja, uten å gjøre det vanskeligere å svare nei. Det hender jo man vil ha hjelp uten at man strengt tatt trenger det. Svarer man ja på at man trenger hjelp innrømmer man på en måte at man er litt dum/hjelpesløs. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Javisst Skrevet 5. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. mai 2014 (endret) Hadde en liten episode på jobb for litt siden. Var veldig travelt denne dagen, og jeg var butikkansvarlig. Det vil si at jeg må passe på at folk får kommet seg opp og tatt pause. Dette gikk veldig greit, helt til det var min tur. Jeg var da sistemann som skulle opp, men jeg fikk omsider, litt stresset, komt meg ut av kassen og hentet noe mat. Idet jeg skulle betale maten min i kassen, så kommer det en 2-3 kunder bort til meg og sier at jeg må gå en tur bort i smågodtavdelingen, for der foregår det saker og ting. Joda, la fra meg varene og hastet bort til smågodtavdelingen. Viser seg da at det er ei lita jente på 4-5 år som går fullstendig på sjølstyr. Spiser av varene, spytter oppi alt smågodtet, og generelt hiver godterier rundt seg. Dette skjer da mens flere kunder står rundt og bare rister på hodet. Jenta springer da vekk idet jeg kommer, men jeg følger etter henne til kasseområdet der foreldrene står og pakker varene. Går først til moren hennes og forklarer situasjonen. Her fikk jeg absolutt ingen respons. Hun sto bare og kikket spørrende på meg. Dette var en lost case, så jeg oppsøkte faren til jentungen istedet. Forklarte for fyren hva som hadde skjedd, men han reagerte med å le og avfeie hele greia før de bare forsvant ut... Utrolig lite kult å bruke pausen sin på å kjeppjage kunder vekk fra smågodtet fordi jeg måtte tømme ut alt og kaste det som var spyttet oppi. Det verste er at vi har hele seansen på film, og vi kan sjekke opp vedkommende på systemet, men vi kan ikke gjøre noe med det pga personvernet. Endret 5. mai 2014 av Ole M 27 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Det verste er at vi har hele seansen på film, og vi kan sjekke opp vedkommende på systemet, men vi kan ikke gjøre noe med det pga personvernet. Nå er jeg ikke bekjent med praksis i dagligvaren, så beklager viss spørsmålet mitt er litt dumt, men kan dere ikke "banne" di ifra butikken deres? Slik oppførsel hadde aldri vi godtatt der jeg jobber... Ikke pga barnet sitt, men pga foreldrene sin manglende respons. 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå