KingInTheNorth Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Men var den kald inni? Håper virkelig det. 8 Lenke til kommentar
Mai Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Hadde en kunde i går som verken hadde manerer eller klarte tydeligvis ikke vente i et par minutter for å få hjelp. Var rush tid i butikken pga vi hadde salg, og jeg stod alene i to timer på slutten av dagen. Fikk telefon av en kunde som trengte hjelp med reklamasjon og så kundeservice innstilt jeg er, ville jeg selvsagt hjelpe. Da stod jeg og snakket med henne i maks 5 minutter mens en kjerring i butikken maste på å få hjelp når hun TYDELIG så jeg snakket i telefon. Jeg så på henne og bare nikket at hun får hjelp når jeg er ferdig på telefonen. Etter samtalen måtte jeg skrive ned om reklamasjonen og hørte at noen ropte et eller annet men visste ikke det var til meg for hei jeg var ennå opptatt med å bli ferdig med den ene saken. Til slutt får jeg "hey du.hjelp å få eller?"...manerer i sin fineste form. For å si det mildt jeg takler ikke folk oppi 40-50 årene som burde hatt manerer,men som tror at bare fordi jeg er yngre at jeg skal tåle at de er idioter mot meg. Eller fordi de er kunder at de har alltid rett. 9 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Kunde fortalte om hvordan han nylig måtte stå i 10 minutter å snakke seg ut av en parkeringsbot. Han hadde parkert på et kjøpesenter som ikke har mange terminaler for å trekker p-billett, som betyr han må gå 100m hver vei for å hente, samt at det var 2 andre som skulle ha billett før ham (som kjent bruker jo disse automatene 30sek på å betjene en kunde). Når han kom tilbake til bilen hadde parkeringsvakten akkurat fullført å skrive boten, og mente at han hadde sett han hadde stått der lenge. Etter 10 min med heftig argumentasjon fra kunden sin side slipper han tilslutt boten. 8 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Nå har jeg ikke all verdens peiling på biler, men hadde det ikke gått å kjenne om motoren var varm? Har han stått der lengre enn ti minutter burde den være ganske avkjølt, men den burde være varm om han nettopp hadde kommet? 6 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Det forutsetter at parkeringsvakten må tenke. Trur ikke det står noe om at de må tenke i arbeidsinstruksen. 9 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Nå har jeg ikke all verdens peiling på biler, men hadde det ikke gått å kjenne om motoren var varm? Har han stått der lengre enn ti minutter burde den være ganske avkjølt, men den burde være varm om han nettopp hadde kommet? Det forutsetter(itillegg til det Flodec skriver) at det har vært litt lengde på kjøreturen. Motoren blir ikke så veldig varm av 3-4 km Der jeg jobber har det nå vært overraskende "rolig", i så betydning at alle kundene har vært høflige, forståelige og tålmodige, og ingen som har forsøkt å være originale, vært rasshøl eller lignende. Har fått litt av trua på menneskeheten igjen. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Det forutsetter at parkeringsvakten må tenke. Trur ikke det står noe om at de må tenke i arbeidsinstruksen. Noen vil vel si kunden, og forsåvidt forumbrukerne, også må tenke litt. Men ja, skjønner det har mye å si hvor langt man har kjørt. Det er vel uansett noe å tenke på til neste gang. Lenke til kommentar
Brusglass Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa. "Det var ikke det som sto i hylla" Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Det forutsetter at parkeringsvakten må tenke. Trur ikke det står noe om at de må tenke i arbeidsinstruksen. Du tar for gitt at kunden har lykkes i å tenke og gjengir historien korrekt? 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 25. april 2014 Populært innlegg Del Skrevet 25. april 2014 Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa. "Det var ikke det som sto i hylla" Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil. La vær å sette prisen for produktet til venstre til høyre, og prisen til produktet til høyre til venstre så slipper du dette. Det er ikke vanskelig å sette prisen nærest produktet. Likevel har enkelte butikkhyller over 50% av prisene i kryss, både vertikalt og horisontalt. 16 Lenke til kommentar
KarlChilders Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa. "Det var ikke det som sto i hylla" Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil. La vær å sette prisen for produktet til venstre til høyre, og prisen til produktet til høyre til venstre så slipper du dette. Det er ikke vanskelig å sette prisen nærest produktet. Likevel har enkelte butikkhyller over 50% av prisene i kryss, både vertikalt og horisontalt. Ja, det er kundevinklingen. Sannheten er vel at det kan være at det står litt feil noen ganger slik at flere priser kan gjøre det usikkert hva som står under hva, da er det ikke verre enn å lese på prislappen og lese på det produktet du plukker. Eller er du villig til å betale mer for produktene ved at butikkene har ansatte som går og rydder opp i hyllene hele tiden, for hyllene blir rotete og det er ikke de ansatte som gjør det... Har alltid mange kunder som krever å få produktet til nedsatt pris fordi de finner varen under en annen prislapp. Jeg kan ikke gi den til redusert pris med mindre det faktisk kommer en annen pris enn det som står i hylla på SAMME produkt. Endret 26. april 2014 av KarlChilders 1 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa. "Det var ikke det som sto i hylla" Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil. La vær å sette prisen for produktet til venstre til høyre, og prisen til produktet til høyre til venstre så slipper du dette. Det er ikke vanskelig å sette prisen nærest produktet. Likevel har enkelte butikkhyller over 50% av prisene i kryss, både vertikalt og horisontalt. Ja, det er kundevinklingen. Sannheten er vel at det kan være at det står litt feil noen ganger slik at flere priser kan gjøre det usikkert hva som står under hva, da er det ikke verre enn å lese på prislappen og lese på det produktet du plukker. Eller er du villig til å betale mer for produktene ved at butikkene har ansatte som går og rydder opp i hyllene hele tiden, for hyllene blir rotete og det er ikke de ansatte som gjør det... Det er overraskende lite ekstra arbeid å sjekke prislappen samtidig som produktene settes inn i hylla.. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 26. april 2014 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Eller er du villig til å betale mer for produktene ved at butikkene har ansatte som går og rydder opp i hyllene hele tiden, for hyllene blir rotete og det er ikke de ansatte som gjør det...Det er definitivt de ansatte som gjør det. Ja, jeg er villig til å betale ekstra. Dette tar så ekstremt kort tid, for det gjøres bare én gang (når man bestemmer hvilke varer som skal stå hvor), at det blir en ubetydelig ekstrakostnad. Å lese på disse digitale lappene er ikke så greit når man ser dårlig. Jeg må helt inntil for å se den lille skriften. Så må jeg ta opp alle varene og lese den lille skriften på baksiden av dem også. På prislappen kan det f.eks. stå: Appelsinmarmelade 18.90 Oluf Lorents Hvordan skal jeg som kunde vite at Oluf Lorents viser til det produktet som heter Den Gamle Frukthave?!?!!? Jo, da må jeg ta opp alle produktene å lese på baksiden etter importøren (Oluf Lorentsen). Eller, så kunne butikken satt prislappen rett under. Ofte står det prislapper på produkter som ikke finnes. F.eks. Strimlet svinekjøtt 250 gram Det er helt urimelig å forvente at når det faktisk ikke finnes 250-grams svinekjøtt i disken, og lappen står rett under 300-grams svinekjøtt (som mangler prislapp) skal legge merke til at det står 250 gram. Som regel er det faktisk denne prisen som er riktig også, selv om det står feil på lappen. Endret 26. april 2014 av Tåkelur 14 Lenke til kommentar
KarlChilders Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Det er så morsomt å høre på kunder som fast bestemt mener at det sto en annen (naturligvis lavere) pris på hyllekanten enn den som ble slått inn i kassa. "Det var ikke det som sto i hylla" Jo, det var faktisk det. Og nei, du får ikke rabatt fordi du så feil. La vær å sette prisen for produktet til venstre til høyre, og prisen til produktet til høyre til venstre så slipper du dette. Det er ikke vanskelig å sette prisen nærest produktet. Likevel har enkelte butikkhyller over 50% av prisene i kryss, både vertikalt og horisontalt. Ja, det er kundevinklingen. Sannheten er vel at det kan være at det står litt feil noen ganger slik at flere priser kan gjøre det usikkert hva som står under hva, da er det ikke verre enn å lese på prislappen og lese på det produktet du plukker. Eller er du villig til å betale mer for produktene ved at butikkene har ansatte som går og rydder opp i hyllene hele tiden, for hyllene blir rotete og det er ikke de ansatte som gjør det... Det er overraskende lite ekstra arbeid å sjekke prislappen samtidig som produktene settes inn i hylla.. Noe de selvfølgelig gjør.. Lenke til kommentar
Brusglass Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Kan hende jeg vinklet innlegget mitt feil; frustrasjonen min går ut på at kundene kommer til kassen, ser prisen og krever den til prisen de hevder er riktig. Når vi da går for å sjekke prisen, står naturligvis prislappen på riktig sted og prisen står tydelig på - men den var ikke der i stad Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Da så, når prisen faktisk er der. Da har den nok vært der hele tiden. Endret 26. april 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Fra Rema: Melkesjokoladekjeks kostet for øvrig dobbelt så mye som dronningkjeks, så her kan man gå på en smell. Gud vet hva Ritz-kjeks koster. 7 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Når det står sånn ser du bare på prislappen. Selve produktnavnet pleier å være såpass leselig at man ikke trenger å kline ansiktet inntil prislappen for å tyde det. Og er det ikke prislapp på et produkt du vil ha, er det ikke verre enn at du spør i kassen. Nå har jeg ikke noen historier, men et relatert spørsmål: hvorfor er det sånn i enkelte forretninger/kaféer etc at man ikke kan bruke toalettet med mindre man er kunde? Det er jo ikke som at de taper på det. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Nå har jeg ikke noen historier, men et relatert spørsmål: hvorfor er det sånn i enkelte forretninger/kaféer etc at man ikke kan bruke toalettet med mindre man er kunde? Det er jo ikke som at de taper på det. Det kan man vel. Ganske enkelt betyr flere dogjester mer søl, mer søl mer rendhold, mer renhold mer utgifter. Lenke til kommentar
KarlChilders Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Fra Rema: Melkesjokoladekjeks kostet for øvrig dobbelt så mye som dronningkjeks, så her kan man gå på en smell. Gud vet hva Ritz-kjeks koster. La meg gjette, du går ut i fra at den billigste prislappen du finner tilhører produktet du plukker? Når det står sånn må man se på prislappen uansett og har man veldig dårlig syn så er det bare å spørre i kassen inntil man ha vært hos optikeren. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå