Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg smiler alltid av kunder som bruker oss fordi vi er billigst, mest stabil og de har aldri hatt problemer, men likevel vil bli belønnet fordi de har betalt regningen sin hver måned i 5 år. Det er jo det standarden burde være. Hvis du har holdt deg til oss til tross for vår dårlige service, dyre priser og ustabile tjenester så er det klart du skal belønnes, da har du tross alt gjort noe.

Lenke til kommentar

Når folk på telefonen sier at jeg er ubrukelig, teit, vanskelig, utilstrekkelig eller ber meg om å gjøre rare ting som innebærer fingrer, hode, papirer og div. kroppsåpninger bruker jeg å spørre "hva er det du egentlig vil frem til?" eller "hva mener du egentlig at jeg skal gjøre nå?" eller "det er litt dumt at du føler det sånn, men nå får du desverre ikke noe hjelp fra meg, du kan ringe igjen hvis du har noen flere opplysninger som kan hjelpe deg i saken din. Ha det godt!"

Men er det noe vi får som er mest morsomt, er alle rare ting folk klarer å lire av seg i brev! Og mange av usmaklighetene gjør seg veldig lite som saksdokumenter i en domstol. :lol:

Lenke til kommentar

Har to episoder som har intruffet nå nylig. Den ene er mer morsom enn den andre:

En kunde kom innom oss å kjøpte en DORO hus telefon til kr 898,- som hadde farge display og store fine taster og for øvrig, en veldig fin utførelse generelt. Spesifisert modell DORO th80 . Han gikk bli og fornøyd ut og skulle bruke denne hjemme samme dag.

Neste dag kom han tilbake og spurte etter meg, siden jeg hadde solgt ham denne. Jeg begynte ikke før 11 den dagen, men han møtte opp på døren kl 09.00 når vi åpner. han sa at telefonen var ødelagt alerede. Han kunne jo ikke slå den på en gang!

Mine kollegaer sa at jeg ikke kom før 11 så han måtte komme tilbake, ettersom han insisterte på å snakke med meg.

Etter en times tid, kom han tilbake igjen. Da var vist både batteriet ødelagt og skjermen virket ikke i det hele tatt. han var veldig hissig og trampet seg vei gjennom butikken og holdt nesten på å kjøre på en annen bil på veien ut av parkeringsplassen vår.

Da jeg kom på jobb kl 11 kom han inn døren, i fyr og flamme. han begynte hele den regla med at telefonen var ødelagt å at den ikke virket og at det var et dritt produkt jeg hadde solgt han og hele pakken.

Så jeg sa fint og rolig til ham:

meg -Har du ladet telefonen?

Kunde- jaja, selvfølgelig!

meg- la oss nå se på denne ødelagte telefonen din.

Han gir meg eska med et tilfreds blikk og sier at den er ødelagt.

Mens jeg åpner eska spør jeg konkret hva som er galt med den og han begynner med å si at displayet ikke virker.

I det jeg drar av beskyttelses plasten over displayet tar han pent med seg telefonen og går ut av butikken...

Hadde også en mer eller mindre KFH ( Kunde Fra Helvete) innom:

Han- jeg kjøpte dette batteriet her for ca 2 måneder siden og det er feil.

Og gir meg en pakke som er revet opp og teipet igjen.

Meg- har du kvittering?

Han- Nei, men jeg kjøpte den her.

Meg - Beklager, men uten kvitering vil ikke butikksystemet vårt gi ut noen form for penger.

Han - Men jeg så det på nettbanken min for 2 timer siden

Meg - Da må jeg be om utskrift fra nettbanken din som viser at du har kjøpt den her.

Han - Nei, makan til dårlig serfice har jeg aldri vært borti! Gi meg pengene mine!

Meg - Beklager, ikke uten kvitering.

Han - Tror du jeg tar vare på en kvitering på 49 kroner?

Meg - Tror du vi gjør? Jeg kan gi deg en tilgodelapp, det er det eneste. (Printer ut en tilgodelapp til ham)

Han - Den vil ikke jeg ha. Få pengene mine!

Meg - Beklager, men det kan jeg ikke. Jeg kan kontakte deg når jeg får inn et nytt batteri som er det du skal ha tak i.

Han - Kan du ikke sende meg batteriet iposten?

Meg - nei, beklager, men det kan jeg ikke.

Han - Kan du ta vare på tilgodelappen min her slik at jeg kan komme innom om to uker å hente det nye batteriet?

Meg - Beklager, men jeg vil ikke ta ansvar for din tilgodelapp.

Han - Nei, du vil ikke ta ansvar for noe som helst du!

Og tramper ut av butikken.

Nå henger forøvrig den batteri pakken på en lapp i butikken hvor det står et skilt: Dette er ikke godkjent innpakning for byttevarer...

Lenke til kommentar
Jepp. Er enkelte som bare vil sende på hue og ræva ut av butikken.

Heldigvis er det de som gir deg en ekstra 200-lapp fordi du var så hyggelig :)

Lucky you, hehe. Opplevde aldri noe slikt da jeg jobbet over to år i butikk, men så var det en ganske dyr butikk, noe som førte til at det å gi deg driks var uaktuelt. ;)

Lenke til kommentar

Hadde ei dame som ville gi meg en sixpack med øl fordi jeg fiksa pc'n hennes. forklarte at jeg ikke kan ta imot gaver så leverte hu en konvolutt med100 kr i kassen med navntet mitt å ønska meg god helg :D

Noen kunder er herlige.......

Lenke til kommentar

Hadde ei dame som ville gi meg en sixpack med øl fordi jeg fiksa pc'n hennes. forklarte at jeg ikke kan ta imot gaver så leverte hu en konvolutt med100 kr i kassen med navntet mitt å ønska meg god helg :D

Noen kunder er herlige.......

Han som ga meg 200-lappen spurte også om svigerbroren min ( som jeg jobber med) var faren min. han er 26, jeg er 21... Vet ikke helt hvem som bør være smigret av oss...

Lenke til kommentar

Glemmer aldri svensken som kom innom butikken jeg jobbet i dengang. Han skulle ha noen tallerkner og handlet vel for 630 kr om jeg husker rett. Ihvertfall, han gir meg da 700 kr i kontanter. Vår butikk gikk rimelig dårlig (en grunn til at den ble lagt ned), og vi var ganske sterkt underbemannet, ihvertfall når dette skjedde.

Jeg sto altså alene og hadde ansvar for hele butikken. Det betyr også at jeg ikke kan forlate butikken på noe tidspunkt (ei heller å gå på do). Jeg ser på han og sier at "beklager, vi har kun femmere og kronestykker, jeg håper det går bra. Er jo penger det også." Jeg prøvde ikke å være frekk, men smilte og mente det på en hyggelig måte.

Vel. Det skulle jeg aldeles ikke sagt. Fyren blir fly forbanna. Han tar alle myntene som jeg har gitt ham, og før jeg vet ord av det har han slengt alt sammen i disken så kronene spretter. Jeg ble faktisk redd for at han skulle angripe meg, men han roet seg ned og sa med iskald stemme "det här er for fan inte penger!". Jeg så rolig på ham og sa: "beklager, jeg står her alene og kan dessverre ikke veksle, så du er nok nødt til å plukke opp pengene dine". Han mumlet noe stygt, bøyde seg ned og plukket opp alt sammen som tok sin tid, for pengene spratt jo til alle kanter (og det var ingen veldig liten butikk). Han så ikke på meg engang da han innså han hadde driti seg ut og strenet ut av butikken.

Lenke til kommentar
Han så ikke på meg engang da han innså han hadde driti seg ut og strenet ut av butikken.

Haha.. elsker det når de skjønner de har driti seg ut..

Jobbet som ordensvakt på et utested, og deltid på en bensinstasjon når jeg gikk på skolen.. Fulle folk overgår det meste av kunder, alle blir plutselig 3 år gamle, alle skal gratis inn fordi de vet hva du heter eller gikk på barneskolen med deg, og ingen har drukket for mye..

For all del, jeg vet at det er jævlig mange DÅRLIGE vakter som er sinnsykt idiot, men er faktisk noen som prøver å være hyggelige og ha en bra kveld og..

Noen skjønner ikke at de må vise leg. og skjønner ikke at de må ha det pga eventuell skjenkekontroll og ikke fordi vi må vite hvor gammel de er.. Andre blir hysteriske fordi de har glemt leg. og ikke kommer inn "Skal ALDRI komme tilbake, jævla homofaenvakthelvete" vi snakkes vel neste helg sier bare jeg ;)

30 år gamle kvinnfolk som "ikke har vert ute på flere år" og skal på død å liv snike seg inn hver helg.. er ikke like sjarmerende med ei full 30 åring som deiger hengepuppene sine i trynet på deg med spyånde for å få gratis stempel desverre..

Ekstra morro når jeg traff på noen av dem søndagen og kan gni fyllenervene godt i trynet på de mens de skal ha fyllaburgeren sin.. :innocent:

bodde forøvrig i en bygd, er vel litt annet fenomen i større byer..

egentlig glad jeg har fått meg ny jobb der jeg slipper å ha så mye med kunder å gjøre..

Lenke til kommentar
Haha.. elsker det når de skjønner de har driti seg ut..

Hehe, jeg hadde en kunde en dag, som var skikkelig frekk og oppesen det øyeblikket han kom inn i butikken. Det var skjedd en teknisk feil med noe fotoarbeid han hadde bestilt, og det var jo tydeligvis verdens undergang. Jeg sa at om han bare roet seg litt ned, så skulle jeg hjelpe han på best mulige måte.

Han roet seg litt ned, jeg ga han pengene tilbake for det han hadde fått feil på, samt en verdisjekk på nytt produkt som erstatning for ventetiden (produktet må bestilles på nett). Han ble helt satt ut, og mente at det var da unødvendig god service. Han hadde vel ikke engang ventet å få igjen pengene for produktet med feil. I det skal gå, så beklager han at han var så frekk og stressa da han kom inn, og han gikk ut av butikken med et smil om munnen :)

Sånne opplevelser gjør meg litt glad.

Jevrio, that makes no sense at all!

Det ble skrevet klokken fire natt til lørdag... hva forventer du? ;) Men fint om Jevrio kommer med en oversetning til oss :)

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd ganske mye

i min stilling i butikk.

Det finnes mange mennesker

som mangler folkeskikk.

Det kom en eldre dame inn,

hun var helt desperat.

Da smilte jeg mitt største smil,

og stilte meg parat.

Men før jeg kom til ordet,

ble jeg slått av hennes stokk.

Da stivnet smilet ganske fort,

da hadde jeg fått nok.

Hun hadde noen feilvarer

som visstnok var fra oss.

Men da jeg spurte om kvittering

var hun igjen klar til å sloss.

Jeg sa med lystig tone

at "du får nok ingen penger.

selv om du står og skriker her

helt til butikken stenger."

• Liker 2
Lenke til kommentar

Artig med dikt ;)

Hvis hun faktisk fysisk slo deg med stokken (at det ikke bare var noe som passet fint inn i diktet) så kan du jo anmelde dama for vold :p Jeg hadde ihvertfall bedt vedkommende pelle seg til h*lvete ut av butikken før jeg ringte politet, og at hvis hun satt sin fot der igjen, ville hun blitt anmeldt :)

Lenke til kommentar

Damen skulle kanskje tatt en pille

så hadde hun nok ikke vært så ille.

Men det hender jo fra tid til annen

enten det gjelder kona, eller mannen.

Det er jo bra du reagerte med et smil;

men til neste gang: blåserør og giftig pil.

Ellers så gir du ut et lite "Dragon Punch",

roper på en annen og går fornøyd til lunch.

Yvonne2: Jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å ha en sånn jobb. Jeg har møtt på et par sånne folk i butikk, men ikke folk som har stått og skreket så hinsides jævlig. Fysjom. :wee:

Lenke til kommentar
http://www.viddler.com/explore/failblog/videos/408/

Hehe!

Verste er at jeg har hatt en del slike kunder selv.(.))

Se filmen hos Youtube

Det finnes en del av dem der ute. Kjenner meg igjen her (som kundebehandler altså siden jeg også svarer telefoner). :roll:

På dell greia synes jeg så serivcen sugde..

"Take the battery out and disconnect power cable" problem løst.

Endret av tom waits for alice
Lagt sitat av youtube-filmer i spoiler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...