Kea Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Det er vel eit heilt annleis system dei har i Tyskland i forhold til her, såvidt eg har skjønt. At Lidl har samme kassasystem her som i Tyskland, fungerer fungerer heller dårlig då. Hos lidl piper man varene gjennom kassa og hiver dem tilbake i vogna. Så stiller man seg med et av borda vet utgangen å pakker posene, at ikke alle butikker starter med det. Synes det er veldig lurt. Ingen problemer med kunder som er treige til å pakke eller bare ikke forstår at de lager kø. Edit: er også flere kjeder som driver samme praksis i rundt i europa, opplevd det mange ganger Det er ikke sånn i de fleste dagligvarebutikker i Tyskland som det var på Lidl i Norge. Her har vi faktisk luksusen at vi kan stå ved enden av kassen og ha plass til posene og varene og pakke i fred og ro (siden de fleste butikker har minst 3 kasser). I Tyskland er det verken sånn eller sånn som det var på Lidl. Der hadde du én kasse per butikk (kanskje ikke i de store byene), maks 2. Og ikke noen benk eller liten metallplate å legge varene på.. Kun et kort bånd med veldig lite plass i enden og ikke oppdelt i enden sånn som er vanlig her. Der måtte man stresse hvis man skulle handle mye og det var masse folk. Jeg hatet virkelig å handle der. Systemet vi har i Norge er mye bedre. Nå kan jeg ikke snakke for hele Tyskland, men jeg var rundt om i forskjellige byer i "øst"-Tyskland og der var det sånn som beskrevet ovenfor. Stress. Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 22. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 22. mars 2014 Der eg jobber har vi og ofte tilbud, 2 varer for x kroner osv. Ein kunde, som nettopp hadde betalt og fått kvittering, såg på kvitteringa og spurte meg: "Kosta syltetøyet 25,- til saman?" DU SÅG NETTOPP PÅ KVITTERINGA DER DET STÅR KVA DU HAR BETALT ER DU SERIØS Han spurte hva syltetøyet kostet, ikke hva han hadde betalt. Min erfaring som kunde er at dette ofte ikke det samme. 17 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Der eg jobber har vi og ofte tilbud, 2 varer for x kroner osv. Ein kunde, som nettopp hadde betalt og fått kvittering, såg på kvitteringa og spurte meg: "Kosta syltetøyet 25,- til saman?" DU SÅG NETTOPP PÅ KVITTERINGA DER DET STÅR KVA DU HAR BETALT ER DU SERIØS Han spurte hva syltetøyet kostet, ikke hva han hadde betalt. Min erfaring som kunde er at dette ofte ikke det samme. Du glemmer at de som poster alltid har rett. Eller kunden alltid har rett? En av de to. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Der eg jobber har vi og ofte tilbud, 2 varer for x kroner osv. Ein kunde, som nettopp hadde betalt og fått kvittering, såg på kvitteringa og spurte meg: "Kosta syltetøyet 25,- til saman?" DU SÅG NETTOPP PÅ KVITTERINGA DER DET STÅR KVA DU HAR BETALT ER DU SERIØS Han spurte hva syltetøyet kostet, ikke hva han hadde betalt. Min erfaring som kunde er at dette ofte ikke det samme. Skjønner ikkje heilt. Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 22. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 22. mars 2014 Skjønner ikkje heilt. Prisen på kvitteringen samsvarte antakeligvis ikke med prisen han forventet? Er vel ikke så vanskelig å skjønne det. Kanskje kunden mener prisen på varer er feil i kassen, eller at de f.eks. har sett på feil prislapp ute i butikken? Kanskje han ble positivt overrasket over prisen fordi han ikke hadde fått med seg tilbudet? Hvorfor du som jobber i butikk mener det er rart at kunder av og til lurer på slikt, eller at prisen faktisk kan være feil i kassen, er mer rart enn at kunden spør. 15 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Skjønner ikkje heilt. Prisen på kvitteringen samsvarte antakeligvis ikke med prisen han forventet? Er vel ikke så vanskelig å skjønne det. Kanskje kunden mener prisen på varer er feil i kassen, eller at de f.eks. har sett på feil prislapp ute i butikken? Kanskje han ble positivt overrasket over prisen fordi han ikke hadde fått med seg tilbudet? Hvorfor du som jobber i butikk mener det er rart at kunder av og til lurer på slikt, eller at prisen faktisk kan være feil i kassen, er mer rart enn at kunden spør. Joda, kan jo skjønne at folk lurer på det av og til. Men no spurte denne kunden på en måte som gav inntrykk av at han lurte på om han hadde fått denne 2 for 25-rabatten. Der han spurte spesifikt om han betalte 25 kr, noko som sto på kvitteringa. Såg no at det kunne tolkast som at han lurte på kvifor han betalte 25 kr, men det var ikkje tilfellet her Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Det er vel eit heilt annleis system dei har i Tyskland i forhold til her, såvidt eg har skjønt. At Lidl har samme kassasystem her som i Tyskland, fungerer fungerer heller dårlig då.Hos lidl piper man varene gjennom kassa og hiver dem tilbake i vogna. Så stiller man seg med et av borda vet utgangen å pakker posene, at ikke alle butikker starter med det. Synes det er veldig lurt. Ingen problemer med kunder som er treige til å pakke eller bare ikke forstår at de lager kø. Edit: er også flere kjeder som driver samme praksis i rundt i europa, opplevd det mange ganger Det er ikke sånn i de fleste dagligvarebutikker i Tyskland som det var på Lidl i Norge. Her har vi faktisk luksusen at vi kan stå ved enden av kassen og ha plass til posene og varene og pakke i fred og ro (siden de fleste butikker har minst 3 kasser). I Tyskland er det verken sånn eller sånn som det var på Lidl. Der hadde du én kasse per butikk (kanskje ikke i de store byene), maks 2. Og ikke noen benk eller liten metallplate å legge varene på.. Kun et kort bånd med veldig lite plass i enden og ikke oppdelt i enden sånn som er vanlig her. Der måtte man stresse hvis man skulle handle mye og det var masse folk. Jeg hatet virkelig å handle der. Systemet vi har i Norge er mye bedre. Nå kan jeg ikke snakke for hele Tyskland, men jeg var rundt om i forskjellige byer i "øst"-Tyskland og der var det sånn som beskrevet ovenfor. Stress. Var dette i landet Øst-Tyskland? For jeg er i Tyskland flere uker i året og sliter med å få det du beskriver til å stemme. Kan ikke huske jeg har vært på en butikk med bare en kasse, og mange butikker har veldig likt system som oss. Men LIdl og Aldi kjører på som alltid med lange bånd/pakking på bord som alltid. Jeg bare lurer altså 1 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) Vil du ha kvittering? "øøøøøøøøøøøøøøh/eeeeeeeeeeh, nei/ja" Fatter ikke hvorfor man må bruke så langt tid på å svare ja eller nei.. Er folk helt tilbakestående? Den ser jeg ikke helt problemet med egentlig. Selvfølgelig, er jo egentlig ikke noe å tenke på. Men ta meg for eksempel, jeg er ofte litt susete på butikken og "glemmer" ofte at man får spørsmål om kvittering, og da kan det fort bli litt "øh, eh" bare for å ta innover seg hva man svarer på. Endret 14. april 2014 av aspirev5 7 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Tja. Var noe krøll med autotrekket til fruen som førte til at vår internett ble stengt i forrige uke. Fruen ringte da og spurte om de kunne åpne nettet slik at ho kom seg på nettbanken. Dette var ikke noe problem. Men om betalingen ikke ble registrert inn i løpet av 2 virkedager, så ble nettet stengt igjen. 1 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Tja. Var noe krøll med autotrekket til fruen som førte til at vår internett ble stengt i forrige uke. Fruen ringte da og spurte om de kunne åpne nettet slik at ho kom seg på nettbanken. Dette var ikke noe problem. Men om betalingen ikke ble registrert inn i løpet av 2 virkedager, så ble nettet stengt igjen. Ja, man bruker jo litt skjønn i slike situasjoner også. Kunden jeg snakket med hadde forøvrig mange ubetalte som var purret på flere ganger, og oversendt inkasso, så her har kunden hatt god tid til å betale regningene, og hadde også tidligere fått åpnet nettet i en begrenset tidsperiode. 3 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Det er vel eit heilt annleis system dei har i Tyskland i forhold til her, såvidt eg har skjønt. At Lidl har samme kassasystem her som i Tyskland, fungerer fungerer heller dårlig då.Hos lidl piper man varene gjennom kassa og hiver dem tilbake i vogna. Så stiller man seg med et av borda vet utgangen å pakker posene, at ikke alle butikker starter med det. Synes det er veldig lurt. Ingen problemer med kunder som er treige til å pakke eller bare ikke forstår at de lager kø. Edit: er også flere kjeder som driver samme praksis i rundt i europa, opplevd det mange ganger Det er ikke sånn i de fleste dagligvarebutikker i Tyskland som det var på Lidl i Norge. Her har vi faktisk luksusen at vi kan stå ved enden av kassen og ha plass til posene og varene og pakke i fred og ro (siden de fleste butikker har minst 3 kasser). I Tyskland er det verken sånn eller sånn som det var på Lidl. Der hadde du én kasse per butikk (kanskje ikke i de store byene), maks 2. Og ikke noen benk eller liten metallplate å legge varene på.. Kun et kort bånd med veldig lite plass i enden og ikke oppdelt i enden sånn som er vanlig her. Der måtte man stresse hvis man skulle handle mye og det var masse folk. Jeg hatet virkelig å handle der. Systemet vi har i Norge er mye bedre. Nå kan jeg ikke snakke for hele Tyskland, men jeg var rundt om i forskjellige byer i "øst"-Tyskland og der var det sånn som beskrevet ovenfor. Stress. Var dette i landet Øst-Tyskland? For jeg er i Tyskland flere uker i året og sliter med å få det du beskriver til å stemme. Kan ikke huske jeg har vært på en butikk med bare en kasse, og mange butikker har veldig likt system som oss. Men LIdl og Aldi kjører på som alltid med lange bånd/pakking på bord som alltid. Jeg bare lurer altså Øst-Tyskland er ikke et eget land, men ja, det var der. Jeg bodde der i 4 år og de fleste butikker der hadde det som beskrevet ovenfor. Da er det snakk om Rewe, Netto, Plus og Real der jeg bodde og omegn. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Folk som handler for 2-3k, aleine, midt i rushtida, og som ikkje plukker opp i posar før dei har betalt, er noko av det verste... Skaff dere kassebånd med større kapasitet. Folk som legger igjen 2-3 tusen i butikken bør kanskje verdsettes mer enn de som bare kjøper cola og berlinerboller. 7 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Tja. Var noe krøll med autotrekket til fruen som førte til at vår internett ble stengt i forrige uke. Fruen ringte da og spurte om de kunne åpne nettet slik at ho kom seg på nettbanken. Dette var ikke noe problem. Men om betalingen ikke ble registrert inn i løpet av 2 virkedager, så ble nettet stengt igjen. Ja, man bruker jo litt skjønn i slike situasjoner også. Kunden jeg snakket med hadde forøvrig mange ubetalte som var purret på flere ganger, og oversendt inkasso, så her har kunden hatt god tid til å betale regningene, og hadde også tidligere fått åpnet nettet i en begrenset tidsperiode. Problemet her er vel at han har betalt regningene nå, så fra hans synspunkt nekter dere å gi ham en tjeneste han har betalt for. Strengt tatt burde det derfor ikke vært noe problem å åpne nettet i helgen, og så stenge det igjen mandag om pengene ikke er kommet frem. Men på den annen side aner jeg ikke noe mer om saken og kunden, så har ikke akkurat kompetanse til å si noe mer enn det. Mener bare det alltid er to sider av en sak, og man kan faktisk ta feil en gang i blandt. 2 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Det er vel eit heilt annleis system dei har i Tyskland i forhold til her, såvidt eg har skjønt. At Lidl har samme kassasystem her som i Tyskland, fungerer fungerer heller dårlig då.Hos lidl piper man varene gjennom kassa og hiver dem tilbake i vogna. Så stiller man seg med et av borda vet utgangen å pakker posene, at ikke alle butikker starter med det. Synes det er veldig lurt. Ingen problemer med kunder som er treige til å pakke eller bare ikke forstår at de lager kø. Edit: er også flere kjeder som driver samme praksis i rundt i europa, opplevd det mange ganger Det er ikke sånn i de fleste dagligvarebutikker i Tyskland som det var på Lidl i Norge. Her har vi faktisk luksusen at vi kan stå ved enden av kassen og ha plass til posene og varene og pakke i fred og ro (siden de fleste butikker har minst 3 kasser). I Tyskland er det verken sånn eller sånn som det var på Lidl. Der hadde du én kasse per butikk (kanskje ikke i de store byene), maks 2. Og ikke noen benk eller liten metallplate å legge varene på.. Kun et kort bånd med veldig lite plass i enden og ikke oppdelt i enden sånn som er vanlig her. Der måtte man stresse hvis man skulle handle mye og det var masse folk. Jeg hatet virkelig å handle der. Systemet vi har i Norge er mye bedre. Nå kan jeg ikke snakke for hele Tyskland, men jeg var rundt om i forskjellige byer i "øst"-Tyskland og der var det sånn som beskrevet ovenfor. Stress. Var dette i landet Øst-Tyskland? For jeg er i Tyskland flere uker i året og sliter med å få det du beskriver til å stemme. Kan ikke huske jeg har vært på en butikk med bare en kasse, og mange butikker har veldig likt system som oss. Men LIdl og Aldi kjører på som alltid med lange bånd/pakking på bord som alltid. Jeg bare lurer altså Øst-Tyskland er ikke et eget land, men ja, det var der. Jeg bodde der i 4 år og de fleste butikker der hadde det som beskrevet ovenfor. Da er det snakk om Rewe, Netto, Plus og Real der jeg bodde og omegn. Men altså for en stund siden da? Det jeg tenkte på, i tiden det var et eget land f.eks. Men nok om det 1 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Tja. Var noe krøll med autotrekket til fruen som førte til at vår internett ble stengt i forrige uke. Fruen ringte da og spurte om de kunne åpne nettet slik at ho kom seg på nettbanken. Dette var ikke noe problem. Men om betalingen ikke ble registrert inn i løpet av 2 virkedager, så ble nettet stengt igjen. Ja, man bruker jo litt skjønn i slike situasjoner også. Kunden jeg snakket med hadde forøvrig mange ubetalte som var purret på flere ganger, og oversendt inkasso, så her har kunden hatt god tid til å betale regningene, og hadde også tidligere fått åpnet nettet i en begrenset tidsperiode. Problemet her er vel at han har betalt regningene nå, så fra hans synspunkt nekter dere å gi ham en tjeneste han har betalt for. Strengt tatt burde det derfor ikke vært noe problem å åpne nettet i helgen, og så stenge det igjen mandag om pengene ikke er kommet frem. Men på den annen side aner jeg ikke noe mer om saken og kunden, så har ikke akkurat kompetanse til å si noe mer enn det. Mener bare det alltid er to sider av en sak, og man kan faktisk ta feil en gang i blandt. Ja, skjønner hva du mener, og du har jo ett poeng. Det var vel i stor grad måten kunden henvendte seg til meg på som fikk meg til å reagere litt. 2 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Folk som handler for 2-3k, aleine, midt i rushtida, og som ikkje plukker opp i posar før dei har betalt, er noko av det verste... Skaff dere kassebånd med større kapasitet. Folk som legger igjen 2-3 tusen i butikken bør kanskje verdsettes mer enn de som bare kjøper cola og berlinerboller. Sjølv om ein handler for mykje, kan ein no iallfall vise vanleg folkeskikk. På same måte som at rike individ ikkje bør kunne få gjere kva dei vil, sjølv om dei har mykje pengar. 4 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) Idag var det helt kaos i parkeringshuset når jeg kom på jobb og skulle parkere. Grunnen? En gammel dame i en liten polo som insisterte på å blokkere veien helt til en bil nærmere butikkinngangen skulle kjøre ut. Og dette måtte vi alle andre også vente på, da vi ikke kom forbi henne... Endret 22. mars 2014 av Ole M 2 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Tja. Var noe krøll med autotrekket til fruen som førte til at vår internett ble stengt i forrige uke. Fruen ringte da og spurte om de kunne åpne nettet slik at ho kom seg på nettbanken. Dette var ikke noe problem. Men om betalingen ikke ble registrert inn i løpet av 2 virkedager, så ble nettet stengt igjen. Ja, man bruker jo litt skjønn i slike situasjoner også. Kunden jeg snakket med hadde forøvrig mange ubetalte som var purret på flere ganger, og oversendt inkasso, så her har kunden hatt god tid til å betale regningene, og hadde også tidligere fått åpnet nettet i en begrenset tidsperiode. Problemet her er vel at han har betalt regningene nå, så fra hans synspunkt nekter dere å gi ham en tjeneste han har betalt for. Strengt tatt burde det derfor ikke vært noe problem å åpne nettet i helgen, og så stenge det igjen mandag om pengene ikke er kommet frem. Men på den annen side aner jeg ikke noe mer om saken og kunden, så har ikke akkurat kompetanse til å si noe mer enn det. Mener bare det alltid er to sider av en sak, og man kan faktisk ta feil en gang i blandt. Ja, skjønner hva du mener, og du har jo ett poeng. Det var vel i stor grad måten kunden henvendte seg til meg på som fikk meg til å reagere litt. Snakker man til en kundebehandler med en arrogant, kranglete og usmakelig oppførsel, så får kunden akkurat det minimum man har krav på.... Ikke en millimeter ekstra.... Har man en litt mer ydmyk, saklig og konstruktiv tilnærmin så når man så mye lengre, og kundebehandleren vil prøve så mye mer for å finne en bedre løsning. 8 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Idag var det helt kaos i parkeringshuset når jeg kom på jobb og skulle parkere. Grunnen? En gammel dame i en liten polo som insisterte på å blokkere veien helt til en bil nærmere butikkinngangen skulle kjøre ut. Og dette måtte vi alle andre også vente på, da vi ikke kom forbi henne... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå