Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å presentere seg ved hjelp av arbeidstittelen sin når årsaken til at de ringer gjelder de selv privat? Trur kundene at det forandrer saken så mye at de presenterer seg som advokat?

Av vane?

Når man størsteparten av dagen presenterer seg som advokat Larsen er det fort gjort å bruke det i private ærender også.

Har f.eks hent at jeg svarer mobilen min med samme frasen brukerene får, uten å tenke meg om...

Endret av aklla
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke hvorfor jeg bare tok imot all dritten uten å forsvare meg...

Fordi du jobber i serviceyrket. Å ikke forsvare deg viser bare at du gjør en god jobb. :)

 

Nei, det viser så absolutt ikke det.

 

At man jobber i serviceyrket er ikke en grunn til at kundene skal kunne bruke deg som hoggestabbe bare fordi de er sure og gretne mennesker. Man har lov til å ta igjen, og man bør gjøre det, for å fortelle vedkommende kunde at slik oppførsel ikke er akseptabel.

 

Jeg har forvist kunder som har gjort det til sin misjon å gjøre dagen til kundebehandlere dårlig bare fordi de trenger noen å få ut aggresjon på.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Spørsmålet her er, var dette en sykt makaber spøk om at di på kreftavdelingen uansett snart skal dø, eller var det en spøk om at di på kreftavdelingen har lite penger?

Hvorfor må det være en spøk? Fyren skulle gi bort bildene og rammene. Billigere rammer lar ham kjøpe flere, dermed gleder han flere. Trenger ikke være mer komplisert enn det.

 

 

Vedkommende skulle ha 12 rammer totalt.

 

 

 

 

Btw, ikke for å gå off-topic, men gidder du skrive "de" i stedet for "di"? Du bruker det så konsekvent at det ikke er en skrivefeil, selv om "di" ikke engang er et ord. Takk.

 

 

 

 

LoL, nei!

Lenke til kommentar

Selvsagt går det en grense. Men du som jobber i et service-yrke møter sånne kunder ganske ofte. Da burde du nok vite at du ikke bare kan pælme ut alle du ikke liker trynet på. De verste kan kastes ut, men å godta dritt er nok en del av jobben din, dessverre. Men igjen, det går selvsagt en grense et sted.

 

Da jeg jobbet med kundebehandling (butikk) så var det ekstremt sjelden jeg møtte på ufyselige kunder. Mest sannsynlig fordi vi var, nettopp, gode kundebehandlere.

 

Når man da likevel møter på ufyselige kunder en sjelden gang, så hjelper det ikke uansett hvor flink kundebehandler man er. Og da kan man like gjerne be kunden gå, for slike kunder er bare stress og ikke verdt noe uansett. Det har vel hendt meg 2-3 ganger i løpet av 10 år at en kunde har forholdt seg på en slik måte at jeg har forvist han fra stedet.

 

For ordens skyld, en kunde blir ikke bedt om å gå om han har en klage mot butikken (og forholder seg relativt rolig). Men når det begynner å gå på det personlige plan, så er det rett og slett ikke akseptabelt.

Lenke til kommentar

Husker en gang jeg var kunde på rema og der var en middelaldrende dame som tydeligvis hadde glemt smilet hjemme. Jeg kvakk hver gang jeg møtte henne, har aldri sett et så sur og misfornøyd menneske.

 

Hun kom til slutt til kassa og skulle ha røyk. Kan ikke huske hvilken type men hun skulle ha en lightversjon som tydeligvis var litt spessiell. Kundebehandleren beklagde at de ikke hadde den, han hadde heller aldri hørt om den. Da rant det over for dama. Hun skreik og banna og holdt på og man så mannen i kasse følte seg nokså truet. Kundene i køen rygga unna. Men han håndterte det proffisjonelt og hun ga seg endelig etter 4-5 min, trodde vi...

 

Jeg følgte med når hun gikk til bilen, der kasta ho posene i bakken og gikk inn igjen. Fikke ikke med meg hva som skjedde videre men makan til kvinnfolk! Har aldri hatt så lyst å dra til noen som da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Folk som handler for 2-3k, aleine, midt i rushtida, og som ikkje plukker opp i posar før dei har betalt, er noko av det verste...

 

Spør du disse først om de vil ha pose(er)? Isåfall hvorfor ikke slenge det opp i trynet dems hvorfor de ikke sa ja når de åpenbart har behov for det? Eller slenge ut "Det blir 3 kr!"

Lenke til kommentar

 

Folk som handler for 2-3k, aleine, midt i rushtida, og som ikkje plukker opp i posar før dei har betalt, er noko av det verste...

 

Spør du disse først om de vil ha pose(er)? Isåfall hvorfor ikke slenge det opp i trynet dems hvorfor de ikke sa ja når de åpenbart har behov for det? Eller slenge ut "Det blir 3 kr!"

 

 

Har posar under bandet der kunden legg varene oppå, så der er det sjølvbetjening. Majoriteten av kundane som "står og henger" framfor pris-skjermen tar faktisk med seg posane, uten å plukke etter kvart. Blir slitsomt i lengda :p

 

Han mente vel heller at det er irriterende at de ikke begynner å pakke mens varene blir slått inn, når de handler mye, for å bidra til god flyt i kassa. I stedet velger mange å nøye bedømme kassamedarbeiderens tetris-egenskaper.

 

Stemmer.

Lenke til kommentar

 

Hva er vitsen med å presentere seg ved hjelp av arbeidstittelen sin når årsaken til at de ringer gjelder de selv privat? Trur kundene at det forandrer saken så mye at de presenterer seg som advokat?

Av vane?

Når man størsteparten av dagen presenterer seg som advokat Larsen er det fort gjort å bruke det i private ærender også.

Har f.eks hent at jeg svarer mobilen min med samme frasen brukerene får, uten å tenke meg om...

 

 

Når jeg jobbet som telefonselger hadde jeg mange, mange samtaler i løpet av dagen, sikkert rundt 150 hvor jeg startet ALLE samtalene på samme måte.

 

"Hei, det er Ola Nordmann som ringer"

 

Etter jobben en dag skulle jeg ringe til pappa ... "Hei, det er Ola Nordmann som ringer ..." Etterfulgt av klein stillet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og hva med Lidl sine kassa bånd i den korte eksistensen de hadde i Norge, 4 meter langt bånd før kasse operatøren slo in varene og ca 20cm X 15cm område hvor varene samlet seg.

Helt håpløst for en enslig nordmann som skulle handle inn for uka. :glare:

Lenke til kommentar

Det er vel eit heilt annleis system dei har i Tyskland i forhold til her, såvidt eg har skjønt. At Lidl har samme kassasystem her som i Tyskland, fungerer fungerer heller dårlig då.

Hos lidl piper man varene gjennom kassa og hiver dem tilbake i vogna. Så stiller man seg med et av borda vet utgangen å pakker posene, at ikke alle butikker starter med det. Synes det er veldig lurt. Ingen problemer med kunder som er treige til å pakke eller bare ikke forstår at de lager kø.

 

Edit: er også flere kjeder som driver samme praksis i rundt i europa, opplevd det mange ganger

Endret av crazylazyboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...