aklla Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Hva er vitsen med å presentere seg ved hjelp av arbeidstittelen sin når årsaken til at de ringer gjelder de selv privat? Trur kundene at det forandrer saken så mye at de presenterer seg som advokat? Av vane? Når man størsteparten av dagen presenterer seg som advokat Larsen er det fort gjort å bruke det i private ærender også. Har f.eks hent at jeg svarer mobilen min med samme frasen brukerene får, uten å tenke meg om... Endret 20. mars 2014 av aklla 8 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Spørsmålet her er, var dette en sykt makaber spøk om at di på kreftavdelingen uansett snart skal dø, eller var det en spøk om at di på kreftavdelingen har lite penger? Hvorfor må det være en spøk? Fyren skulle gi bort bildene og rammene. Billigere rammer lar ham kjøpe flere, dermed gleder han flere. Trenger ikke være mer komplisert enn det. Btw, ikke for å gå off-topic, men gidder du skrive "de" i stedet for "di"? Du bruker det så konsekvent at det ikke er en skrivefeil, selv om "di" ikke engang er et ord. Takk. Jeg fatter ikke hvorfor jeg bare tok imot all dritten uten å forsvare meg... Fordi du jobber i serviceyrket. Å ikke forsvare deg viser bare at du gjør en god jobb. 9 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Jeg fatter ikke hvorfor jeg bare tok imot all dritten uten å forsvare meg... Fordi du jobber i serviceyrket. Å ikke forsvare deg viser bare at du gjør en god jobb. Nei, det viser så absolutt ikke det. At man jobber i serviceyrket er ikke en grunn til at kundene skal kunne bruke deg som hoggestabbe bare fordi de er sure og gretne mennesker. Man har lov til å ta igjen, og man bør gjøre det, for å fortelle vedkommende kunde at slik oppførsel ikke er akseptabel. Jeg har forvist kunder som har gjort det til sin misjon å gjøre dagen til kundebehandlere dårlig bare fordi de trenger noen å få ut aggresjon på. 8 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Spørsmålet her er, var dette en sykt makaber spøk om at di på kreftavdelingen uansett snart skal dø, eller var det en spøk om at di på kreftavdelingen har lite penger? Hvorfor må det være en spøk? Fyren skulle gi bort bildene og rammene. Billigere rammer lar ham kjøpe flere, dermed gleder han flere. Trenger ikke være mer komplisert enn det. Vedkommende skulle ha 12 rammer totalt. Btw, ikke for å gå off-topic, men gidder du skrive "de" i stedet for "di"? Du bruker det så konsekvent at det ikke er en skrivefeil, selv om "di" ikke engang er et ord. Takk. LoL, nei! Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Selvsagt går det en grense. Men du som jobber i et service-yrke møter sånne kunder ganske ofte. Da burde du nok vite at du ikke bare kan pælme ut alle du ikke liker trynet på. De verste kan kastes ut, men å godta dritt er nok en del av jobben din, dessverre. Men igjen, det går selvsagt en grense et sted. Da jeg jobbet med kundebehandling (butikk) så var det ekstremt sjelden jeg møtte på ufyselige kunder. Mest sannsynlig fordi vi var, nettopp, gode kundebehandlere. Når man da likevel møter på ufyselige kunder en sjelden gang, så hjelper det ikke uansett hvor flink kundebehandler man er. Og da kan man like gjerne be kunden gå, for slike kunder er bare stress og ikke verdt noe uansett. Det har vel hendt meg 2-3 ganger i løpet av 10 år at en kunde har forholdt seg på en slik måte at jeg har forvist han fra stedet. For ordens skyld, en kunde blir ikke bedt om å gå om han har en klage mot butikken (og forholder seg relativt rolig). Men når det begynner å gå på det personlige plan, så er det rett og slett ikke akseptabelt. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Og da var jeg som vanlig drittlei off-topic, så dette gidder jeg ikke. Flere kundehistorier, takk. 4 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Husker en gang jeg var kunde på rema og der var en middelaldrende dame som tydeligvis hadde glemt smilet hjemme. Jeg kvakk hver gang jeg møtte henne, har aldri sett et så sur og misfornøyd menneske. Hun kom til slutt til kassa og skulle ha røyk. Kan ikke huske hvilken type men hun skulle ha en lightversjon som tydeligvis var litt spessiell. Kundebehandleren beklagde at de ikke hadde den, han hadde heller aldri hørt om den. Da rant det over for dama. Hun skreik og banna og holdt på og man så mannen i kasse følte seg nokså truet. Kundene i køen rygga unna. Men han håndterte det proffisjonelt og hun ga seg endelig etter 4-5 min, trodde vi... Jeg følgte med når hun gikk til bilen, der kasta ho posene i bakken og gikk inn igjen. Fikke ikke med meg hva som skjedde videre men makan til kvinnfolk! Har aldri hatt så lyst å dra til noen som da. 6 Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Haha, en som nettop sa til meg "Tusen hjertelig takk, god mann. Hade bra" 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zetheus Skrevet 21. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. mars 2014 Opplevde en dame på ca 30-35 som laget lang kø ved min lokale post i butikk. Dette var da i midten av desember, og mange skulle hente ulike pakker.Hun hadde da bestillt noen varer fra utlandet, og de hadde kommet frem med krav om betaling for toll. Dette fallt ikke i god jord. Hun skrek og skjelte ut han som stod i kassen, mens køen bak henne ble lenger og lenger. Hun brukte en ti minutt på å forklare hvor dårlig jobb han bak kassen gjorde, når hun måtte betale mer for pakken hun da allerede hadde betalt for. Etterhvert fikk hun faktisk med seg at det var et tollkrav, men det var heller ikke godt nytt for oss bak i køen, eller han bak kassen. For neida, hun hadde bestillt varer før, uten at det hadde gitt henne problemer av noe slag. Så her måtte han sporenstreks ringe Tollkontoret og be de droppe kravet mot henne. Om hun hadde hørt om tollgrensen på 200? Virket slik, men den burde da i alle fall ikke gjelde henne, for hun skulle bestille pakker til folk til jul.Så etter 20 minutter med ulike trusler om å ringe hans sjef, sjefen for butikkjeden, tollkontoret, tollsjefen og andre sjefer som sikkert kunne sparke han for den elendige jobben han gjorde, gav hun opp og gikk uten å betale tollkravet på 200 kroner. Stakkars mann, han fikk høre det så ørene flagret. Han gav henne ikke sitt eget navn, heldigvis. Det eneste hun fikk med seg var et nummer til tollkontoret i Oslo. Antar de fikk høre det dagen etterpå.Fikk hentet min pakke og gav han et oppmuntrende smil og sa at det ikke er alle som er helt i vater når de skal ut blandt folk. Det var han forsåvidt enig i. 19 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Skulle dratt henne ut av butikken Lenke til kommentar
Populært innlegg medlem-156941 Skrevet 21. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. mars 2014 Då eg satt i kassa for ikkje så lenge sidan, kom det ein kunde som sa at det var nokon kjeks som hadde gått ut på dato ("tilfeldigvis"), og ho ville ha halv pris på dei. Det skulle no kunne ordnast, så eg såg på varen, der det sto 10-2014. Altså oktober i år. Sa til ho då at den har jo ikkje gått ut på dato, sidan det er 10. månaden i året den går ut. "Den er jo fortsatt utgått på dato", sa ho då. Trudde først ho tulla med meg, men ho var dønn seriøs. Eg skjønner ikkje korleis det er mulig eingong... Der eg jobber har vi og ofte tilbud, 2 varer for x kroner osv. Ein kunde, som nettopp hadde betalt og fått kvittering, såg på kvitteringa og spurte meg: "Kosta syltetøyet 25,- til saman?" DU SÅG NETTOPP PÅ KVITTERINGA DER DET STÅR KVA DU HAR BETALT ER DU SERIØS Og fortsatt er det folk som ser på skjermen der det står kva varene koster. Ikkje berre ser, men samler all tankekraft og konsentrasjon for å få med seg alt som blir slått inn, og at prisen er riktig. Virker det som, iallfall. Utrulig nok klarer enkelte likevel å utbryte "DEN VAR TIL HALV PRIS". Når eg har slått inn varen. Til halv pris. Som kjem opp eksplisitt på skjermen. Viss du likevel føler for å bælje halv pris uansett kva eg gjer, kvifor kan du ikkje heller plukke varene dine? Mengda varer, som sikkert kunne holdt et par år for en afrikansk landsby, fyller opp heile bandet, som gjer at neste kunde ikkje får plass til sine varer. Folk som handler for 2-3k, aleine, midt i rushtida, og som ikkje plukker opp i posar før dei har betalt, er noko av det verste... 10 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Folk som handler for 2-3k, aleine, midt i rushtida, og som ikkje plukker opp i posar før dei har betalt, er noko av det verste... Spør du disse først om de vil ha pose(er)? Isåfall hvorfor ikke slenge det opp i trynet dems hvorfor de ikke sa ja når de åpenbart har behov for det? Eller slenge ut "Det blir 3 kr!" Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Han mente vel heller at det er irriterende at de ikke begynner å pakke mens varene blir slått inn, når de handler mye, for å bidra til god flyt i kassa. I stedet velger mange å nøye bedømme kassamedarbeiderens tetris-egenskaper. 9 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Folk som handler for 2-3k, aleine, midt i rushtida, og som ikkje plukker opp i posar før dei har betalt, er noko av det verste... Spør du disse først om de vil ha pose(er)? Isåfall hvorfor ikke slenge det opp i trynet dems hvorfor de ikke sa ja når de åpenbart har behov for det? Eller slenge ut "Det blir 3 kr!" Har posar under bandet der kunden legg varene oppå, så der er det sjølvbetjening. Majoriteten av kundane som "står og henger" framfor pris-skjermen tar faktisk med seg posane, uten å plukke etter kvart. Blir slitsomt i lengda Han mente vel heller at det er irriterende at de ikke begynner å pakke mens varene blir slått inn, når de handler mye, for å bidra til god flyt i kassa. I stedet velger mange å nøye bedømme kassamedarbeiderens tetris-egenskaper. Stemmer. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Hva er vitsen med å presentere seg ved hjelp av arbeidstittelen sin når årsaken til at de ringer gjelder de selv privat? Trur kundene at det forandrer saken så mye at de presenterer seg som advokat? Av vane? Når man størsteparten av dagen presenterer seg som advokat Larsen er det fort gjort å bruke det i private ærender også. Har f.eks hent at jeg svarer mobilen min med samme frasen brukerene får, uten å tenke meg om... Når jeg jobbet som telefonselger hadde jeg mange, mange samtaler i løpet av dagen, sikkert rundt 150 hvor jeg startet ALLE samtalene på samme måte. "Hei, det er Ola Nordmann som ringer" Etter jobben en dag skulle jeg ringe til pappa ... "Hei, det er Ola Nordmann som ringer ..." Etterfulgt av klein stillet. 3 Lenke til kommentar
Papa Dupre Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Og hva med Lidl sine kassa bånd i den korte eksistensen de hadde i Norge, 4 meter langt bånd før kasse operatøren slo in varene og ca 20cm X 15cm område hvor varene samlet seg. Helt håpløst for en enslig nordmann som skulle handle inn for uka. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Det er vel eit heilt annleis system dei har i Tyskland i forhold til her, såvidt eg har skjønt. At Lidl har samme kassasystem her som i Tyskland, fungerer fungerer heller dårlig då. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) Det er vel eit heilt annleis system dei har i Tyskland i forhold til her, såvidt eg har skjønt. At Lidl har samme kassasystem her som i Tyskland, fungerer fungerer heller dårlig då. Hos lidl piper man varene gjennom kassa og hiver dem tilbake i vogna. Så stiller man seg med et av borda vet utgangen å pakker posene, at ikke alle butikker starter med det. Synes det er veldig lurt. Ingen problemer med kunder som er treige til å pakke eller bare ikke forstår at de lager kø. Edit: er også flere kjeder som driver samme praksis i rundt i europa, opplevd det mange ganger Endret 22. mars 2014 av crazylazyboy 2 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Men prøv å få dem til å forstå det nye systemet... 2 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Vil du ha kvittering? "øøøøøøøøøøøøøøh/eeeeeeeeeeh, nei/ja" Fatter ikke hvorfor man må bruke så langt tid på å svare ja eller nei.. Er folk helt tilbakestående? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå