Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også veldig hyggelig når kunder setter igjen handlevogna der de slapp den når de la varene på båndet. Står og glaner på den, og lar den stå, sånn at enten jeg må reise meg opp, gå rundt og sett den på plass eller andre kunder må ta den med seg på veien.

En ting er å glemme, en annen ting er å rett og slett forvente at andre rydder opp etter seg. Kjenner det provoserer meg.

Mister litt sånn troa på menneskeheten noen ganger på jobb. Så mye ufine, uhøffelige, dumme kunder.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Det er villedende markedsføring og er ulovlig. Så vi får håpe at gutten og faren gjør noe med saken når de oppdager det.

Selv om du ønsker å yte kundeservice, er det i slike situasjoner du må være streng og bestemt. Slike kunder gjør gjerne akkurat den samme tingen flere ganger om du lar dem.

Det er helt riktig. Hvis man belønner uønsket atferd, så får man uønsket atferd.

Det er mulig å være litt rund i kanteneogså. Har møtt på mange skal bare/går fort-kunder som kommer etter stengetid. Bruker som regel å kjøre kontrollspørsmålet, 'hva skal du ha?' etterfulgt av 'beklager vi har stengt' eller 'gå til kassen, jeg skal hente det til deg', utifra situasjonen i butikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kunde ringer inn og har noe problemer med en app til en iPad.

Dessverre kunne vi ikke hjelpe han da han ikke fant "hjem" knappen.

Han fant pluggen for laderen, men ikke knappen ...

Mener du knappen som er nedenfor skjermen? Den eneste knappen på hele iPaden? :huh:

• Liker 2
Lenke til kommentar

på cafe så er som regel opplegget sånn at man går først til kassen og bestiller det man ønsker seg, og får dette fra den personen som sitter ved disken. Kunden betaler og tar med seg maten til en sitteplass og spiser opp maten man har kjøpt. Sånne spisesteder selger som regel litt av hvert, både yoghurt, salat, juice, kaffe og melk og så videre. I tillegg til forskjellige varme retter som pizza og lignende som blir varmet opp i kantinen like før det blir solgt..

Men de aller fleste av dem som spiser maten sin på cafe gidder aldri å rydde opp etter seg når dem er ferdige med å spise. Selv om dem sitter kanskje fire meter fra en søppelbøtte som dem må gå rett forbi på vei ut av lokalet, så gidder dem ikke å plukke med seg sitt eget søppel. Hver gang noen har sittet og spist der, så må de ansatte gå rundt og rydde opp fordi det ligger tomme beger, servietter og kartonger til juice og melk strødd over bordene..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du knappen som er nedenfor skjermen? Den eneste knappen på hele iPaden? :huh:

Japp, den eneste fysiske-knappen på forsiden av iPad'er er plent umulig for flere å finne. Først når jeg truer med at de må oppsøke pc-kyndige(fordi jeg skravler med dem over tlf) at de trykker overalt på nettbrettet og til slutt finner knappen. Eventuelt åpner øya.

Lenke til kommentar

Japp, den eneste fysiske-knappen på forsiden av iPad'er er plent umulig for flere å finne. Først når jeg truer med at de må oppsøke pc-kyndige(fordi jeg skravler med dem over tlf) at de trykker overalt på nettbrettet og til slutt finner knappen. Eventuelt åpner øya.

Urovekkende mange som har problemer med å finne den faktisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

på cafe så er som regel opplegget sånn at man går først til kassen og bestiller det man ønsker seg, og får dette fra den personen som sitter ved disken. Kunden betaler og tar med seg maten til en sitteplass og spiser opp maten man har kjøpt. Sånne spisesteder selger som regel litt av hvert, både yoghurt, salat, juice, kaffe og melk og så videre. I tillegg til forskjellige varme retter som pizza og lignende som blir varmet opp i kantinen like før det blir solgt..

Men de aller fleste av dem som spiser maten sin på cafe gidder aldri å rydde opp etter seg når dem er ferdige med å spise. Selv om dem sitter kanskje fire meter fra en søppelbøtte som dem må gå rett forbi på vei ut av lokalet, så gidder dem ikke å plukke med seg sitt eget søppel. Hver gang noen har sittet og spist der, så må de ansatte gå rundt og rydde opp fordi det ligger tomme beger, servietter og kartonger til juice og melk strødd over bordene..

med de prisene cafeer tar for mat så skal de værsågod få rydde etter meg. Er ikke gatekjøkken heller

Jeg er oppdratt til å alltid rydde etter meg, hvis jeg har brakt maten til bordet selv, eller hvis det er slags hyller man kan legge tallerkener, kopper osv på. Søppel kaster jeg alltid selv, hvis det er en søppelkasse i nærheten. Så lenge de ikke har kelnere som kommer med maten, så får man jaggu meg rydde opp etter seg. De ansatte på en café kan bruke mer tid på å ekspedere kunder, tilberede mat osv, hvis folk faktisk er oppdratt til å rydde etter seg. Skulle tro noen folk ikke eier oppdragelse i det hele tatt.

"Velkommen til den 'moderne' verden, hvor folk er blottet for folkeskikk, folk som respekterer andre er en mangelvare og ingen har respekt for andres tid."

Endret av Gnalern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De tar 150 for en muffin og en kaffe, og du tror kanskje at det går i lommene til kafémedarbeiderene? Bare fordi en kafé eller et utested er dyrt, betyr ikke det at de som jobber der tjener noe mer enn på billige gatekjøkken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er oppdratt til å alltid rydde etter meg, hvis jeg har brakt maten til bordet selv, eller hvis det er slags hyller man kan legge tallerkener, kopper osv på. Søppel kaster jeg alltid selv, hvis det er en søppelkasse i nærheten. Så lenge de ikke har kelnere som kommer med maten, så får man jaggu meg rydde opp etter seg. De ansatte på en café kan bruke mer tid på å ekspedere kunder, tilberede mat osv, hvis folk faktisk er oppdratt til å rydde etter seg. Skulle tro noen folk ikke eier oppdragelse i det hele tatt.

"Velkommen til den 'moderne' verden, hvor folk er blottet for folkeskikk, folk som respekterer andre er en mangelvare og ingen har respekt for andres tid."

Jeg er vokst opp med både folkeskikk, oppdragelse og å rydde opp etter meg.

Men har jeg brukt 150 kroner på en kaffe og en muffin har jeg også betalt for ulike tjenester, og i mitt hode er rydding en av disse.

Mulig at ansatte ser på meg som en dust, men det tåler jeg.

Som regel er det heller ikke plass til å sette fra seg tallerken og kopper uten å sette det på disken hvor man bestiller.

Hvis det ikke er et sted å sette fra seg ting, enn på disken. Så er det beste selvsagt å la det stå på bordet. Enig der.

Endret av Gnalern
Lenke til kommentar

De tar 150 for en muffin og en kaffe, og du tror kanskje at det går i lommene til kafémedarbeiderene? Bare fordi en kafé eller et utested er dyrt, betyr ikke det at de som jobber der tjener noe mer enn på billige gatekjøkken.

Hva de ansatte tjener er en sak mellom bedriften og den ansatte. La meg snu på det: hvor mye tjener kunden i timen for å rydde opp etter seg? 0 kroner.

Man skal ikke grise, men om man setter tingene på brettet så er bortrydding av brettet en del av det man har betalt for om man betaler mer enn det varen koster i en butikk.

Det er sjokkerende at så mange ansatte i denne tråden ikke kjenner rollen sin. Kundene snakker ikke til dere som privatpersoner, men som en bedrift. Om dere får oppgaver eller spørsmål som dere mener er utenfor deres ansvarsområde (rydding?) så er det en sak mellom dere og sjefen, ikke mellom dere og kunden. Om dere ikke tjener nok er det tilsvarende. Om dere har for mye å gjøre er det tilsvarende.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...