Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager, men jeg kan ikke selge øl etter kl. 8, gjør jeg det får jeg mest sannsynlig sparken, og dessuten vil ikke kassen slå inn øl etter klokken 8.

...

Kunden tror dette er plagiat og gikk ut av butikken med forbrukerombudet på telefonen. Har ikke sett han siden :p

Dette var en artig liten røverhistorie :thumbup:

Lenke til kommentar

Eller "ohh... her står det ikke prislapp, er den gratis eller? :!:=D " klarer ikke å smile lengre en gang, bare ser litt smådumt på dem og går og finner ut prisen.

 

Nå i jula var det også mye innpakking, og allt det medfører, det aller værste med det er ikke stresset eller maset. Det er kundene som av en eller annen grunn MÅ hjelpe til med å pakke inn :realmad:

Står der og famler litt, og skal snu pakka, også står det et par hender i veien osv. Det værste tilfellet så endte det med at kunden selv klarte å ødlegge hele papiret da hun måtte pakke inn på sin side :ermm:

Lenke til kommentar

Vi har også Kranglefanten: Kunden hevder det er priset feil i systemet, og at det inne i selve butikken står en helt annen pris. Jeg ringer opp for å sjekke med avdelingen for den aktuelle varen der det viser seg at prisen stemmer med maskina. Likevel legger ikke kunden seg flat, og tyr til å anklage meg for dårlig serivce, dårlig oppmerking i butikken osv. De kan ved enkelte tilfeller gå så langt at de krever en lavere pris som bot og bedring (vi driver ikke loppemarked her på Obs) Ved et par annledninger har jeg forlatt kassa, for og selv bli med inn i butikken og konkret vise kunden den korrekte prisen. Som regel er varen tydelig merket. Da kan kundene ty til å anklage oss ansatte for å konspirere dvs. "Prislappen / plakten o.l. ble hengt opp etter at vedkommende var der for 1 min or 24 sekunder siden. Som regel innser den aktuelle kunden at slaget er tapt, og vedkommende ser ulmt ned i bakken før han stille og rolig beveger seg tilbake til kassa.(noe som forøvrig varmer mitt kassa-hjerte)

Endret av mtvw
Lenke til kommentar

Hadde en mildt sagt forbannet dame på telefonen i dag.

"Jeg har blitt oppringt fra dere, men jeg har jo kunder, så jeg har ikke tid til å svare bestandig. Men dere legger jo heller ikke igjen noe beskjed! Nå orker jeg ikke mer, nå får du se å få gitt personen beskjed om å legge igjen sitt direkte telefonnr. på svareren".

 

Så må jeg forklare at det er ikke så lett for meg å bare finne ut hvem som ringte, når jeg har ca. 130 ansatte å forholde meg til.

 

Også litt blabla hvor hun til slutt rundet av på vestlandsk "Heila Forbrukerrådet kan bærre stikke fingrane langt opp i rrrøøøven for min del, og ha en fin dag". *klikk*

Lenke til kommentar
Alltid moro når noen har kjøpt et nytt produkt og ringer for å spørre hvordan noe veldig elementert virker og jeg da svarer: hvilken side er du på i bruksanvisningen? Og kunden svarer selvsagt: nei den har jeg ikke lest..

RFM!!!!

Bruksanvisningsskrekk er et velkjent problem :)

 

Utrolig hvor mange som faktisk drar til butikken for å spørre om en ting som står på en av de første sidene i bruksanvisningen. Hadde tatt de 2 minutter å finne det ut selv, men neida... man bruker heller en time eller noe på å dra til butikken og spørre, og så dra hjem igjen.

 

Etter å ha hjulpet en kunde sier jeg ofte "men det står sikkert i bruksanvisningen også" og får stort sett svaret "ja, det gjør det sikkert" :)

 

Samme for meg, egentlig. Men mange personer hadde spart masse tid om de leste bruksanvisningen... lært seg gjenstanden bedre slik at de fikk utnyttet den bedre ville de også.

Lenke til kommentar

Da jeg jobbet i matvarebutikk var det en kunde som skulle ha en gryterett av et eller annet slag, tror det var amerikansk.

 

Kunde: Okei, så det er denne? Hvordan lager man den?

Jeg: Det står på posen.

Kunde: *leser* Er du sikker på det? 8 dl vann?

Jeg: *sjekker på pakningen* Ja, 8 dl vann, og du kan gjerne ha litt salat og rundstykke til om du vil det.

Kunde: Kan man ikke bruke melk?

Jeg: Neei, jeg tror nok det er best at du gjør det som står der, det står jo at du skal bruke vann.

Kunde: Ok, men takk for hjelpen!

 

Så går kunden, huker tak i neste ansatt og spør om akkurat det samme. *sukk*

Lenke til kommentar
Da jeg jobbet i matvarebutikk var det en kunde som skulle ha en gryterett av et eller annet slag, tror det var amerikansk.

 

Kunde: Okei, så det er denne? Hvordan lager man den?

Jeg: Det står på posen.

Kunde: *leser* Er du sikker på det? 8 dl vann?

Jeg: *sjekker på pakningen* Ja, 8 dl vann, og du kan gjerne ha litt salat og rundstykke til om du vil det.

Kunde: Kan man ikke bruke melk?

Jeg: Neei, jeg tror nok det er best at du gjør det som står der, det står jo at du skal bruke vann.

Kunde: Ok, men takk for hjelpen!

 

Så går kunden, huker tak i neste ansatt og spør om akkurat det samme. *sukk*

 

En liten digresjon;

Det går helt fint å bruke 2dl melk og 6 dl vann. Det smaker faktisk mye bedre med litt melk.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en som kom her om dagen med en vare han mente var kjøpt på Jernia. En Eva Solo vase hvor toppdelen ikke var med og underdelen var knust.

 

Meg: Har du kvittering?

 

Kunden: Nei, hvorfor skulle jeg tatt vare på den?

 

Meg: Nei, jeg tenkte at du kan få en tilsvarende vare med kvitteringen. Har du en bankutskrift eller noe sånt da?

 

Kunde: Hva? Bankutskrift? Nei, bare gi meg 300,-

 

Meg: Jeg trenger noe info å legge inn i datasystemet; kvittering, bankutskrift eller

byttelapp. Betale du med kort?

 

Kunde: Ja, selvfølgelig. Faen, at det går ann å være så vanskelig! Bare gi meg pengene!

 

Meg: Da kan du få bankutskrift av banken din, så skal jeg gi deg pengene dine, selv om du ikke har krav på det.

 

Kunde: Jeg har postbanken, det går ikke ann å få bankutskrift. Og hva mener du med at jeg ikke har krav på!?

 

Meg: ... Jeg har postbanken selv, og det går fint ann. Du kommer med halve varen, som er ødelagt og krever penger helt uten bevis for at du har kjøpt den her, det mener jeg med at du ikke har krav på den.

 

Da svarer kunden med å skrike "Jævla drittservice", marsjere ut av butikken og kaste resten av vasen etter meg... Dritt.

Lenke til kommentar

Klassiker'n er selvsagt de kundene som ringer inn, ønsker utsettelse på faktura og blir forbanna på meg fordi de ikke kan få det fordi de sier i fra 14 dager etter forfall. Det ikke min feil at folk ikke klarer å betale i tide. Og når jeg sier at jeg skulle gjerne ha hjulpet kunden men ikke kan fordi reglene våre forbyr det for det første, systemet gjør at det ikke er fysisk mulig for det andre og vi ikke driver gratistjenester for det tredje, så blir jeg kalt diverse stygge ting eller vanskelig. For det selvsagt min feil og blir kalt hore. :roll:

 

Eller kunden som ringte inn og krevde at jeg tok på meg "servicehatten" fordi jeg ikke kunne gi ham et gratisprodukt sånn helt uten videre, h*n hadde jo vært trosfast kunde i mange år. Altså, jeg er ganske snill med kundene, jeg strekker meg langt, men man kan aldri forlange noe man i utgangspunktet ikke har krav på. Kunden ringte kun inn for gratisprodukt, da jeg spurte om h*n var misfornøyd med noe var h*n altså ikke det. H*n ble skikkelig sur, for h*n ville ha ny telefon der og da.

Lenke til kommentar

Det som er litt kjipt i sånne situasjoner er at en gutt kan bli kalt en drittsekk eller en dust eller mye annet, mens jenter som oftest blir kalt bitch og hore - noe de virker til å ta tyngre enn gutter. Jeg tar meg svært sjeldent nær av sånt, og jo mer kreativ de er, jo morsommere det er, men når en mann kaller en jente en bitch så blir jeg sur og jenten såret. Litt mer sårbar der, dessverre.

Lenke til kommentar

Jeg tar meg ikke nær av det, det lærte jeg å ikke gjøre for lenge siden etter å ha jobbet mange år i butikk før dette. Hva folk kan lire ut av seg derimot er for meg ganske utrolig. Synes dog det er en uting og synes folk generelt er ganske latterlige som bruker slik språkbruk, ihvertfall når man har skylda i det selv. Å være litt ydmyk hadde kanskje vært på sin plass. Uansett, jeg pleier bare å bli helt stille når kundene begynner med tirandene sine, og de blir rimelig forfjamsa når de oppdager at jeg ikke sier noe. Da er det gjerne "hallo, er du der?". Da sier jeg ofte: "jeg ventet bare på at du skulle roe deg litt ned, så kan vi få se på hva saken gjelder". Da blir de gjerne stumme og kanskje litt flaue. :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...