Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*snip*

Jeg har aldri jobbet i butikk, så aner fint lite om det som foregår i kulissene. Men er det så viktig hvilken kasse man sitter i? Så kunne hun ikke bare sitte der, selv om du gikk? Så om du bare hadde ekspedert kunden og gått, ville det ikke ha tatt kortere tid enn å gå gjennom den diskusjonen med henne? Jeg kritiserer ikke, prøver bare å tenke logisk. Liker ikke spesielt alle "stå på kravene!"-folkene som nekter å bøye seg litt, selv når det virker logisk for alle oss andre. Jeg har da jobbet nok overtid til å vite at det ikke alltid er mulig å slutte for dagen på minuttet hver eneste dag. Noen dager blir det noen minutter ekstra. Sånn er livet. ;)

Endret av Schreiber
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det ikke en sjef der du jobber? Du må jo bare si ifra at det er noe feil med vedkommende og vise til den situasjonen

 

Joda, men no hadde det ikkje skjedd noko likande før. Ho har berre vore litt merkelig generelt, men ikkje noko som har gått utover kundane, såvidt eg veit. Kjem til å ta det opp om det skjer igjen, though. :p

 

 

*snip*

Jeg har aldri jobbet i butikk, så aner fint lite om det som foregår i kulissene. Men er det så viktig hvilken kasse man sitter i? Så kunne hun ikke bare sitte der, selv om du gikk? Så om du bare hadde ekspedert kunden og gått, ville det ikke ha tatt kortere tid enn å gå gjennom den diskusjonen med henne? Jeg kritiserer ikke, prøver bare å tenke logisk. Liker ikke spesielt alle "stå på kravene!"-folkene som nekter å bøye seg litt, selv når det virker logisk for alle oss andre. Jeg har da jobbet nok overtid til å vite at det ikke alltid er mulig å slutte for dagen på minuttet hver eneste dag. Noen dager blir det noen minutter ekstra. Sånn er livet. ;)

 

 

Nope, har ingenting å sei kva kasse ein bruker. Det hadde sannsynligvis tatt kortare tid å berre ekspedere kunden, og eg hadde jo gjort det, hadde eg visst at det skulle bli en liten diskusjon av det. Innser jo sjølv at eg ikkje får slutta på minuttet kvar dag, men det er en smule provoserande når ein ikkje kan/vil ta over fordi det er "feil" kasse. :mrgreen:

 

Lite kjent, men det er enkelte som har sterk fobi mot ferdigoppvarmede stoler.

Veldig sant, men det gir fortsatt ikkje meining då ho kunne stått og slått gjennom varene, for så å bytte kasse. Er ikkje uvanleg at dei som er i kassa står istadenfor å bruke stolane, iallfall ikkje der eg jobbar. :)

Lenke til kommentar

Nope, har ingenting å sei kva kasse ein bruker. Det hadde sannsynligvis tatt kortare tid å berre ekspedere kunden, og eg hadde jo gjort det, hadde eg visst at det skulle bli en liten diskusjon av det. Innser jo sjølv at eg ikkje får slutta på minuttet kvar dag, men det er en smule provoserande når ein ikkje kan/vil ta over fordi det er "feil" kasse. :mrgreen:

Skjønner det er frusterende. Det var sikkert bare "den dagen i måneden." :p

Lenke til kommentar

Jeg har aldri jobbet i butikk, så aner fint lite om det som foregår i kulissene. Men er det så viktig hvilken kasse man sitter i? Så kunne hun ikke bare sitte der, selv om du gikk? Så om du bare hadde ekspedert kunden og gått, ville det ikke ha tatt kortere tid enn å gå gjennom den diskusjonen med henne?

Problemet er jo om det hele tiden kommer nye kunder og stiller seg i kø i hans kasse, bak den han ekspederte. ;)

Lenke til kommentar

Så klart det er irriterende, men hva så? Fyren var ferdig med skiftet sitt, og har lyst til å gå hjem. Tror du ikke han blir irritert om man han blir nødt til å ta en del overtid, bare fordi jeg ikke vil gå i en annen kasse? Det koster fint lite å oppføre seg hyggelig, men til gjengjeld får alle en bedre dag. :)

Lenke til kommentar

Ser den, men det er noe jeg har sett i denne tråden utallige ganger, både for kunder og selgere. De aller fleste problemene i denne tråden er når en person blir irritert og lar sinnet gå ut over personen man tilfeldigvis snakker med. Kunde blir sint på selger, hotellgjest blir sint på resepsjonist, alle blir forbannet på telefonselgere og så videre. Om man i stedet for å si hva man mener der og da venter noen minutter til man er alene, ville denne tråden vært på én side. Så man kan vel si jeg har lært litt av å lese denne tråden. ;)

Lenke til kommentar

Jeg og 2 andre var på hotell i helgen, bare problemer.

Først viser det seg at det er registrert at vi kommer, men ingen rom. Rommet skulle være ekstra stort da vi skulle være 3 på rommet. Heldigvis var vi bare 2 første natta, og får ett lite enkeltrom med nedfellbar seng. Greit nok ettersom vi kom på natta og fikk gratis øl :)

Dag 2 spør vi om de har ledig stort rom, noe de ikke har, så vi legger igjen bagasjen i resepsjonen og kommer tilbake på kvelden. Da var vi fortsatt registrert på det gamle rommet, de har ingen store rom så vi får ett dobbeltrom og ett enkeltrom og får beskjed om å ta det opp dagen etter.

Dagen etter står det registrert 6 stk på de 2 rommene vi hadde, vi var fortsatt bare 3 stk.

 

Fant ut at vi bare beholdt de rommene vi hadde, så slapp vi mer rot. Skulle ikke vært mulig med så ekstremt mye tull for ett hotellrom :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Noen som gjennkjenner denne logikken?:

 

"Dette var den siste som var igjen i hylla (av varen de viser frem), jeg får den vel billigere da?"

 

Mange tuller vel bare, men har opplevd noen som seriøst mener at de skal ha rabatt siden det er den siste.

 

Noen som også kjenner igjen de dumme svarene man får når man spør om de vil ha kvittering eller pose?

 

"Den kan du arkivere"

 

Hoho, funny...

Jeg får også det at hvis varen har stått ute så betyr det automatisk man får rabatt...fordi det var utstillingsvare.

Lenke til kommentar

Shcreiber, det er da ikke bare negative historier i denne tråden. Mye positivt også.

Ja, er mye positivt her også. Jeg sier bare at det meste av de negative historiene glatt kunne vært unngått om folk hadde bestemt seg for å tenke logisk. Men jeg skjønner det er for mye forlangt for veldig mange. :p Ta for eksempel et travelt parkeringshus en lørdag formiddag. Jeg skjønner folk har det travelt og vil handle så snart som mulig, men jeg kan ikke få bilen til å fly eller forsvinne i løse luften. Før jeg flytter bilen, er det rett og slett fysisk umulig for neste bil å parkere der, og det er like fysisk umulig for meg å flytte bilen før idioten flytter bilen sin. Likevel skjer dette hver eneste gang jeg handler der lørdag formiddag. Jeg blir sperret inne, og idioten nekter å flytte seg, men fløyter på meg for å få meg til å flytte bilen min. :p

 

Og for den saks skyld har jeg ingenting mot negative historier, selv om det kanskje kan høres sånn ut. Det blir mye moro ut av det for oss andre. :p Men kanskje nok off-topic snart.

Endret av Schreiber
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...