Populært innlegg medlem-156941 Skrevet 11. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 11. mars 2014 Er midlertidig tilbake i butikkjobb, merker at ting fortsatt er det samme gamle: "Ingen strekkode? Den er vel gratis då! Hahahaha!" "Du vil vel ha pengar og du? Hhhehehehe" "Godkjent i dag og! heueueahehhah" Ellers er det jo dei som seier "den er halv pris" på alle varene sine, nesten før eg har fått ekspedert forrige kunde... Så har eg ei historie som ikkje akkurat er ei kundehistorie, men fra en kollega av meg. Eg satt då i kasse 2, og skiftet mitt var ferdig. Vaktansvarlig hadde ringt på en kollega av meg, så ho kunne ta over, og ho kom då fram i kassa, men i stadenfor å bytte, satte ho seg i kasse 1. På dette tidspunktet var det ein annan kollega i kasse 3 som hadde satt seg litt før. Ho hadde allereie begynt å ekspedere kundar, så ho kunne då ikkje flytte seg. Det var litt folk i butikken, men ikkje så mange at eg ikkje kunne gå. Kasse 1-kollegaen er i rød skrift. Du, eg skal gå no, kan ikkje du sette deg i denne kassa istadenfor? Nei, eg vil sitte i denne kassa. Bandet mitt var fullt, før ho hadde satt seg, og en kunde var klar til å få varene slått gjennom Ja, men skiftet mitt er ferdig, det var derfor du vart ringt på. Ja, men eg vil ikkje sitte i kassa der, eg vil sitte her. Kan ikkje du sette deg her då, og flytte deg til den andre kassa etterpå? Nei. Kan ikkje du (kunden) flytte varene dine over her istadenfor? *peiker på bandet i si kasse*. Bandet i mi kasse var som sagt fullt. Kunden her har jo allerede fylt heile bandet...? Merker no at det ikkje berre eg som er oppgitt, men kundane og. Det her vart jo utrulig tungvindt då seier ho, mens ho gliser bredt, som om det var eg som var den "dumme" her. Endte opp med at eg ekspederte kunden då. Gjekk ikkje så veldig lang tid, men har mest om prinsipp å gjere, og at eg kunne ha blitt sittande lenger. Av og til lurer eg på kva folk tenker på i slike situasjonar. 29 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Er det ikke en sjef der du jobber? Du må jo bare si ifra at det er noe feil med vedkommende og vise til den situasjonen 9 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) *snip* Jeg har aldri jobbet i butikk, så aner fint lite om det som foregår i kulissene. Men er det så viktig hvilken kasse man sitter i? Så kunne hun ikke bare sitte der, selv om du gikk? Så om du bare hadde ekspedert kunden og gått, ville det ikke ha tatt kortere tid enn å gå gjennom den diskusjonen med henne? Jeg kritiserer ikke, prøver bare å tenke logisk. Liker ikke spesielt alle "stå på kravene!"-folkene som nekter å bøye seg litt, selv når det virker logisk for alle oss andre. Jeg har da jobbet nok overtid til å vite at det ikke alltid er mulig å slutte for dagen på minuttet hver eneste dag. Noen dager blir det noen minutter ekstra. Sånn er livet. Endret 13. mars 2014 av Schreiber 3 Lenke til kommentar
tole Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Lite kjent, men det er enkelte som har sterk fobi mot ferdigoppvarmede stoler. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Det er ikke så rart. Det kan jo føles litt intimt eller skittent med andres kroppsvarme. Endret 13. mars 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Er det ikke en sjef der du jobber? Du må jo bare si ifra at det er noe feil med vedkommende og vise til den situasjonen Joda, men no hadde det ikkje skjedd noko likande før. Ho har berre vore litt merkelig generelt, men ikkje noko som har gått utover kundane, såvidt eg veit. Kjem til å ta det opp om det skjer igjen, though. *snip*Jeg har aldri jobbet i butikk, så aner fint lite om det som foregår i kulissene. Men er det så viktig hvilken kasse man sitter i? Så kunne hun ikke bare sitte der, selv om du gikk? Så om du bare hadde ekspedert kunden og gått, ville det ikke ha tatt kortere tid enn å gå gjennom den diskusjonen med henne? Jeg kritiserer ikke, prøver bare å tenke logisk. Liker ikke spesielt alle "stå på kravene!"-folkene som nekter å bøye seg litt, selv når det virker logisk for alle oss andre. Jeg har da jobbet nok overtid til å vite at det ikke alltid er mulig å slutte for dagen på minuttet hver eneste dag. Noen dager blir det noen minutter ekstra. Sånn er livet. Nope, har ingenting å sei kva kasse ein bruker. Det hadde sannsynligvis tatt kortare tid å berre ekspedere kunden, og eg hadde jo gjort det, hadde eg visst at det skulle bli en liten diskusjon av det. Innser jo sjølv at eg ikkje får slutta på minuttet kvar dag, men det er en smule provoserande når ein ikkje kan/vil ta over fordi det er "feil" kasse. Lite kjent, men det er enkelte som har sterk fobi mot ferdigoppvarmede stoler. Veldig sant, men det gir fortsatt ikkje meining då ho kunne stått og slått gjennom varene, for så å bytte kasse. Er ikkje uvanleg at dei som er i kassa står istadenfor å bruke stolane, iallfall ikkje der eg jobbar. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Nope, har ingenting å sei kva kasse ein bruker. Det hadde sannsynligvis tatt kortare tid å berre ekspedere kunden, og eg hadde jo gjort det, hadde eg visst at det skulle bli en liten diskusjon av det. Innser jo sjølv at eg ikkje får slutta på minuttet kvar dag, men det er en smule provoserande når ein ikkje kan/vil ta over fordi det er "feil" kasse. Skjønner det er frusterende. Det var sikkert bare "den dagen i måneden." Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Jeg har aldri jobbet i butikk, så aner fint lite om det som foregår i kulissene. Men er det så viktig hvilken kasse man sitter i? Så kunne hun ikke bare sitte der, selv om du gikk? Så om du bare hadde ekspedert kunden og gått, ville det ikke ha tatt kortere tid enn å gå gjennom den diskusjonen med henne? Problemet er jo om det hele tiden kommer nye kunder og stiller seg i kø i hans kasse, bak den han ekspederte. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Da er det jo bare å si beklager, men skiftet mitt er over? Har opplevd det selv mange ganger som kunde, og aldri hatt problemer med det. Er det en annen åpen kasse er det jo bare å gå dit. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Du blir ikke bittelitt irritert hvis du må ta varene dine av båndet igjen og stelle deg bakerst i en annen kø fordi kassedama på død og liv skal sitte der? 4 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Så klart det er irriterende, men hva så? Fyren var ferdig med skiftet sitt, og har lyst til å gå hjem. Tror du ikke han blir irritert om man han blir nødt til å ta en del overtid, bare fordi jeg ikke vil gå i en annen kasse? Det koster fint lite å oppføre seg hyggelig, men til gjengjeld får alle en bedre dag. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Da er du mer sympatisk enn kunder flest. De færreste klarer å resonnere lengre enn til at de vil betale og dra så fort som mulig. 6 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Ser den, men det er noe jeg har sett i denne tråden utallige ganger, både for kunder og selgere. De aller fleste problemene i denne tråden er når en person blir irritert og lar sinnet gå ut over personen man tilfeldigvis snakker med. Kunde blir sint på selger, hotellgjest blir sint på resepsjonist, alle blir forbannet på telefonselgere og så videre. Om man i stedet for å si hva man mener der og da venter noen minutter til man er alene, ville denne tråden vært på én side. Så man kan vel si jeg har lært litt av å lese denne tråden. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Shcreiber, det er da ikke bare negative historier i denne tråden. Mye positivt også. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Jeg og 2 andre var på hotell i helgen, bare problemer. Først viser det seg at det er registrert at vi kommer, men ingen rom. Rommet skulle være ekstra stort da vi skulle være 3 på rommet. Heldigvis var vi bare 2 første natta, og får ett lite enkeltrom med nedfellbar seng. Greit nok ettersom vi kom på natta og fikk gratis øl Dag 2 spør vi om de har ledig stort rom, noe de ikke har, så vi legger igjen bagasjen i resepsjonen og kommer tilbake på kvelden. Da var vi fortsatt registrert på det gamle rommet, de har ingen store rom så vi får ett dobbeltrom og ett enkeltrom og får beskjed om å ta det opp dagen etter. Dagen etter står det registrert 6 stk på de 2 rommene vi hadde, vi var fortsatt bare 3 stk. Fant ut at vi bare beholdt de rommene vi hadde, så slapp vi mer rot. Skulle ikke vært mulig med så ekstremt mye tull for ett hotellrom 7 Lenke til kommentar
tole Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Nå skal vi ikke overdrive heller da. De fleste kunder og selgere er helt greie. 1 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Men det blir jo ingen morsomme historier ut av greie kunder og selgere 1 Lenke til kommentar
Mai Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Noen som gjennkjenner denne logikken?: "Dette var den siste som var igjen i hylla (av varen de viser frem), jeg får den vel billigere da?" Mange tuller vel bare, men har opplevd noen som seriøst mener at de skal ha rabatt siden det er den siste. Noen som også kjenner igjen de dumme svarene man får når man spør om de vil ha kvittering eller pose? "Den kan du arkivere" Hoho, funny... Jeg får også det at hvis varen har stått ute så betyr det automatisk man får rabatt...fordi det var utstillingsvare. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 (endret) Shcreiber, det er da ikke bare negative historier i denne tråden. Mye positivt også. Ja, er mye positivt her også. Jeg sier bare at det meste av de negative historiene glatt kunne vært unngått om folk hadde bestemt seg for å tenke logisk. Men jeg skjønner det er for mye forlangt for veldig mange. Ta for eksempel et travelt parkeringshus en lørdag formiddag. Jeg skjønner folk har det travelt og vil handle så snart som mulig, men jeg kan ikke få bilen til å fly eller forsvinne i løse luften. Før jeg flytter bilen, er det rett og slett fysisk umulig for neste bil å parkere der, og det er like fysisk umulig for meg å flytte bilen før idioten flytter bilen sin. Likevel skjer dette hver eneste gang jeg handler der lørdag formiddag. Jeg blir sperret inne, og idioten nekter å flytte seg, men fløyter på meg for å få meg til å flytte bilen min. Og for den saks skyld har jeg ingenting mot negative historier, selv om det kanskje kan høres sånn ut. Det blir mye moro ut av det for oss andre. Men kanskje nok off-topic snart. Endret 14. mars 2014 av Schreiber 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 (endret) Kan ikke bare være meg som blar gjennom tråden for å se om man finner noe om seg selv? Endret 14. mars 2014 av RollsReus™ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå