Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Altså noe sånt som dette: "Tamron a eff atten bindestrek tosytti emm emm eff tre komma fem bindestrek seks komma tre de i i i ve see pe sett de". Altså; Tamron 18-270 VC :p

Da hadde jeg sagt til kunden at jeg trengte mer informasjon. Ser du hva som mangler? ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså noe sånt som dette: "Tamron a eff atten bindestrek tosytti emm emm eff tre komma fem bindestrek seks komma tre de i i i ve see pe sett de". Altså; Tamron 18-270 VC :p

Da hadde jeg sagt til kunden at jeg trengte mer informasjon. Ser du hva som mangler? ;)

Bah. Tenkte på det da jeg postet det. Kunden hadde også et Nikon kamera med seg, så jeg gikk ut i fra at det var til Pentax :tease:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Snakker om kunder som skal ha spill som drar alt på max..

Ble sendt bort fra min egen avdeling (telefoni) til dataavdelinga, da jeg uten tvil er den som kan mest om hardware osv uten at jeg faktisk går på den avdelinga. Møtte en kar som jeg sånn halvveis vet hvem er, og han skulle ha "den billigste maskinen man kan spille med". Sukk. Han peker på noe billig juggel med en type Celeron-proessor og integrert skjermkort. Jeg prøvde å forklare han at denne maskina ville slite selv med de letteste spillene, og viste han de billigste maskinene som kommer med dedikert skjermkort. Dro paralleller til en egen maskin jeg kjøpte i august i fjor i forbindelse med skolestart, som lå rett under 7k, og fortalte han at selv denne maskina slet med en del enkle spill på maks. Fungerer greit på medium eller low, men noe høyere enn det er no-go. Fyren forklarte meg så at den forrige PCen han kjøpte for to-tre år siden, hadde han bare brukt 4000 på, og den dro alle den tids spill på max. Jaja, tenkte jeg. Vi ble i grunn ikke enige, han ville spille League of Legends (shocker!) og jeg fortalte han at jeg ville tro at maskina han pekte på ikke dro spillet fult ut. Enden på visa ble at han sa han ville se litt og jeg gikk min vei. Aner ikke om han tok noe maskin eller ei.

En av de kjipeste tingene jeg vet er når jeg overhører kollegaer anbefale billige bærbare maskiner til unger som vil spille Minecraft på max. Det er nesten som om de har sett bilder av Minecraft på nettet og tenker at dette umulig kan være noe tungt spill å kjøre. Skal man dra Minecraft på fult og gjerne med noen mods, så kan spillet til slutt trekke ganske mye kraft. Spilte en del Tekkit på den nevnte maskina mi på skolen, og på de verste stedene med mange quarries o.l var jeg nede i 5 fps. Moro!

• Liker 9
Lenke til kommentar

Denne opplever jeg kanskje 10 ganger hver dag.

Kunde: "Hei, jeg trenger blekk til en Canon-printer"

Meg: "Okay! Hvilken modell er det?"

Kunde: "En Canon!!!"

Meg: "...... :huh: "

Som kunde så er det frustrerende når jeg vet presis hvilket blekk jeg skal ha, men alle henger bak disken.

Tilegg: Ettersom jeg vet nummeret på blekket har jeg ikke nødvendigvis modellen på printeren.

Endret av Tåkelur
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ble sendt bort fra min egen avdeling (telefoni) til dataavdelinga, da jeg uten tvil er den som kan mest om hardware osv uten at jeg faktisk går på den avdelinga. Møtte en kar som jeg sånn halvveis vet hvem er, og han skulle ha "den billigste maskinen man kan spille med". Sukk. Han peker på noe billig juggel med en type Celeron-proessor og integrert skjermkort. Jeg prøvde å forklare han at denne maskina ville slite selv med de letteste spillene, og viste han de billigste maskinene som kommer med dedikert skjermkort. Dro paralleller til en egen maskin jeg kjøpte i august i fjor i forbindelse med skolestart, som lå rett under 7k, og fortalte han at selv denne maskina slet med en del enkle spill på maks. Fungerer greit på medium eller low, men noe høyere enn det er no-go. Fyren forklarte meg så at den forrige PCen han kjøpte for to-tre år siden, hadde han bare brukt 4000 på, og den dro alle den tids spill på max. Jaja, tenkte jeg. Vi ble i grunn ikke enige, han ville spille League of Legends (shocker!) og jeg fortalte han at jeg ville tro at maskina han pekte på ikke dro spillet fult ut. Enden på visa ble at han sa han ville se litt og jeg gikk min vei. Aner ikke om han tok noe maskin eller ei.

En av de kjipeste tingene jeg vet er når jeg overhører kollegaer anbefale billige bærbare maskiner til unger som vil spille Minecraft på max. Det er nesten som om de har sett bilder av Minecraft på nettet og tenker at dette umulig kan være noe tungt spill å kjøre. Skal man dra Minecraft på fult og gjerne med noen mods, så kan spillet til slutt trekke ganske mye kraft. Spilte en del Tekkit på den nevnte maskina mi på skolen, og på de verste stedene med mange quarries o.l var jeg nede i 5 fps. Moro!

Ja ikke sant. Typisk med å også få inn kunder som påstår at deres 4 år gamle PC kjører det meste på max. Men helt egentlig tror jeg faktisk ikke det er alle som er i stand til å se lagg.

Hadde en kompis som hadde en gammel HP, og vi skulle spille Command & Conquer Red Alert. Jeg har High end stasjonær gamer, så jeg maxet alt uten problem. Men han derimot, low innstillinger med lagg. Måtte da selvsagt spørre hvordan i huleste han kan spille med den laggen. Svaret var da "hvilken lagg?".

Samt at det også er mange som sier de maxer spill uten lagg, også sitter de med en skjerm som ikke engang er HD-Ready -.- Dermed får de liksom ikke maxet innstillingene heller, selv om de påstår det.

Når du som PC dyktig står der og prøver å fortelle en kunde at det ikke er slik, så er det enkelte som er "bedrevitere" som nekter å svelge det du sier. Dilemma er det nok av i PC verdenen :p

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Hadde du hatt peiling ville du gått bort til kunden og hvisket han i øret "take your money and RUN!.... www.komplett.no is where you will find what you are looking for"....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hadde du hatt peiling ville du gått bort til kunden og hvisket han i øret "take your money and RUN!.... www.komplett.no is where you will find what you are looking for"....

Jeg skjønner at det er en spøk, men.. Først og fremst ville det vært å ønske verdens dårligste selger velkommen. For det andre har Komplett mer eller mindre samme utvalg på bærbare som vi har, om enn noe flere maskiner. Skulle jeg sendt ham noe sted, så ville det nok vært Multicom.

Til sist vil jeg bare si at jeg senest i dag sendte en fyr til Komplett, da han var på jakt etter en stasjonær som han kunne spille med. Brukte nesten de samme ordene som du gjorde. :)

Edit: Merker jeg ikke presiserte i førsteinnlegget at det var snakk om bærbare maskiner her, men det var det altså.

Endret av Klatt3n
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det er en spøk, men.. Først og fremst ville det vært å ønske verdens dårligste selger velkommen. For det andre har Komplett mer eller mindre samme utvalg på bærbare som vi har, om enn noe flere maskiner. Skulle jeg sendt ham noe sted, så ville det nok vært Multicom.

Til sist vil jeg bare si at jeg senest i dag sendte en fyr til Komplett, da han var på jakt etter en stasjonær som han kunne spille med. Brukte nesten de samme ordene som du gjorde. :)

Edit: Merker jeg ikke presiserte i førsteinnlegget at det var snakk om bærbare maskiner her, men det var det altså.

hehe ja det var en spøk bare altså :p ville ikke vært noen god selger nei :/

Lenke til kommentar

Selv om jeg er fullt klar over at det finnes folk som er så dumme, kan jeg ikke hjelpe for å tenke at noen av historiene her er så latterlige at jeg lurer litt på om de er oppdiktet.

Edit: dumme autokorrekt.

Endret av Therawyn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv om jeg er fullt klar over at det finnes folk som er så dumme, kan jekk ikke hjelpe for å tenke at noen av historiene her er så latterlige at jeg lurer litt på om de er oppdiktet.

Tviler på at de er det. Er så mye rart man opplever når man jobber i butikk at man kunne nesten skrevet en dagslogg med flere historier som er verdt å nevne her.

Lenke til kommentar

Hva svarte du da ?

Hele denne samtalen var egentlig på grensen til bisarr.

Den foregikk slik:

Kunde: Hvorfor har du bart?

Jeg: (meg, som den trønderen jeg er besvarer et spørsmål med et spørsmål) Hvorfor har ikke du bart?

K: Fordi jeg er jente.

J: Der har du poenget mitt. Jeg har bart fordi jeg er gutt.

K: Ok.

Det skal sies at jeg jobber med en form for events, så på dette tidspunktet sto jeg å supervise'a da denne deltakeren (jeg liker egentlig ikke å kalle dem kunder) kom bort til meg. Det kan høre med til historien at denne deltakeren var ei jente i barneskolealder.

Lenke til kommentar

Selv om jeg er fullt klar over at det finnes folk som er så dumme, kan jeg ikke hjelpe for å tenke at noen av historiene her er så latterlige at jeg lurer litt på om de er oppdiktet.

Edit: dumme autokorrekt.

Hehe, trodde det før jeg og, før jeg begynte i en jobb hvor jeg har opplevd mye rart når jeg leverte hvitevarer.

Noen ganger når jeg kommer ut fra kunden så blir jeg sittendes i bilen litt og tenke, "opplevde jeg virkelig dette/skjedde dette virkelig?" :p

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...