Kea Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Jeg jobber som tidligere nevnt på kino som billettør. Etter siste filmen har begynt, stenger billettluken for kvelden og vi tar oppgjøret. Dette gjør vi ti minutter etter at filmen har begynt, for å være sikker på at ingen flere skal inn. Så i forgårs satt jeg og ventet på å stenge. Det satt noen menn ute i foajeen og skravlet fra ca. kvart på 8. Filmen begynte 8, og jeg regnet med at de hadde e-billetter. Jeg begynte å stenge 10 over, tok ut pengene av kassen og begynte å telle opp. KVART OVER går disse mennene bort til dørvakten og spør hvor de kan kjøpe billett. Hun sier at luken er stengt, vi begynner med oppgjøret 10 minutter etter filmen. "TI minutter?! Ikke lenger?" Så kommer de bort og banker på glasset. Jeg åpner og de ber om billett. Jeg merker raskt at en av dem er beruset og er sterkt fristet til å nekte dem, siden ikke bare hadde de ventet i en halvtime uten å gjøre tegn til å ville kjøpe billetter, men er i tillegg uhøflige. Men siden jeg ikke ville ha noe bråk lot jeg dem betale og gå inn. Men altså... De satt der i en HALV TIME og hadde plenty med tid til å kjøpe billetter, de SÅ at luken stengte, og så kommer de bort og krever billetter etter at vi har stengt og krever at vi skal sitte i all evighet og vente? Som om vi som jobber der ikke vil hjem en gang... Maken til vemmelig oppførsel. Som min kollega sa, de hadde ikke fortjent å få gå inn. Hva er det med enkelte, som har NULL respekt for oss som jobber i serviceyrket? Vi regnes vel ikke som mennesker med liv, eller hva? Bare roboter som er til for å tjene andre? Lær folkeskikk! Er det 10 minutter etter at selve filmen har startet? Jeg kommer nemlig alltid 15 minutter "for sent" når jeg skal på kino, slik at jeg slepper mesteparten av reklamen. (Ja, jeg er han som går forbi deg i mørket, etter at hele raden er fylt opp slik at alle må reise seg.) 10 minutter etter, ja. Og på vår kino hadde du ikke trengt å komme 15 minutter for sent, for filmen settes i gang 10 minutter før den skal, slik at reklamen er ferdig innen filmen skal begynne i følge tidsplanen. Dessuten går det fint an å komme inn og kjøpe billett før den begynner og så gå ut igjen og kjøpe inn snop etc. Det er det de fleste som kjøper billetter gjør. De kommer sånn 20 minutter før, kjøper billettene, og så går de ut igjen og kommer tilbake når filmen settes i gang. Og jeg har uansett ikke luksusen til å holde luka åpen et kvarter etter at filmen har begynt. Jeg er ferdig 20:30 på onsdager og når da filmen begynner 20:00 må jeg stenge 20:10, slik at jeg har tid til å stenge av kontoret og ta oppgjøret. Ofte begynner filmer på onsdager og fredager klokken 20:15 eller til og med 20:30 og da har jeg i hvert fall ikke tid til å vente et kvarter. Kunder må bare innse at vi også vil bli ferdige på jobb til den tiden vi skal, så de får finne seg i at vi stenger 10 minutter etter. I og med at luken åpner en halvtime før og at reklamen settes i gang 10 minutter før, så burde det virkelig ikke være for mye å be om. 6 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Denne opplever jeg kanskje 10 ganger hver dag. Kunde: "Hei, jeg trenger blekk til en Canon-printer" Meg: "Okay! Hvilken modell er det?" Kunde: "En Canon!!!" Meg: "...... " Omtrent som: -Jeg skal ha et batteri til kameraet mitt -Hvilket kamera er det? -Et lite sølvfarget et 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Christoffero89 Skrevet 1. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 1. mars 2014 Denne opplever jeg kanskje 10 ganger hver dag. Kunde: "Hei, jeg trenger blekk til en Canon-printer" Meg: "Okay! Hvilken modell er det?" Kunde: "En Canon!!!" Meg: "...... " Omtrent som: -Jeg skal ha et batteri til kameraet mitt -Hvilket kamera er det? -Et lite sølvfarget et Sorry. Vi er tom for batteri til sølv fargede kameraer. Men vi har til rosa kameraene 13 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Jobber i en bowlinghall og det er noen kunder som har egne kuler, og da vil de gjerne ha nyoljet bane når de kommer for å trene. Det er jo greit nok det, men det er veldig få av disse som tar seg bryet med å tørke av kulene sine innimellom. Det som skjer da, er at kulene blir liggende igjen bak i maskinen, fordi de er full av olje og kulereturen får ikke grep på den for å sende den tilbake. Da kommer de å klager til oss, og vi må ned og hente de ut. Uansett hvor mange ganger vi forklarer dette til kundene, så tar de ikke hintet... De vil ha olje på banene, men klarer ikke gjøre sin del av jobben! Brenn. Neste gang kan du jo fortelle dem at med mindre de tørker av kula for hvert kast, så hjelper det ikke med nyoljet bane, for da vil kulebanen endre seg etter hvert som kula blir dekket av mer og mer olje. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Denne opplever jeg kanskje 10 ganger hver dag. Kunde: "Hei, jeg trenger blekk til en Canon-printer" Meg: "Okay! Hvilken modell er det?" Kunde: "En Canon!!!" Meg: "...... " Jess.... Hver jævla dag skjer dette meg også. Og folk venter altid med å kjøpe blekk til dagen før de skal reise til Spania og trenger utskrifter av billettene. Selvfølgelig har vi ikke inne blekk til din 8 år gamle Epson printer fra elkjøp. Vi kan naturligvis bestille det, men når du får beskjed om "Low ink" så er det ikke for morro skyld printeren gir dette varslet. 1 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Hver jævla dag skjer dette meg også. Og folk venter altid med å kjøpe blekk til dagen før de skal reise til Spania og trenger utskrifter av billettene. Selvfølgelig har vi ikke inne blekk til din 8 år gamle Epson printer fra elkjøp. Vi kan naturligvis bestille det, men når du får beskjed om "Low ink" så er det ikke for morro skyld printeren gir dette varslet. Eller så kan blekket ha tørket ut fordi man ikke bruker printer mer enn 1-2 ganger i året. 2 Lenke til kommentar
tole Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Denne opplever jeg kanskje 10 ganger hver dag. Kunde: "Hei, jeg trenger blekk til en Canon-printer" Meg: "Okay! Hvilken modell er det?" Kunde: "En Canon!!!" Meg: "...... " Mener du at det finnes mer enn en skriver pr. produsent ?!?!?!? Selg en av hver type blekk og ønsk kunden lykke til Tenk deg fortjenesten på dem som ikke husker produsenten engang. Lenke til kommentar
Populært innlegg warioman Skrevet 2. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Personlig hater jeg denne situasjonen: Du jobber i matbutikkbransjen, og klokka nærmer seg stengetid. Du ser klokka bli 23:00 (stengetid) og er på tur for å stenge døra. Der kommer det en kunde løpende inn gjennom døra og sier "Jeg må bare ha noe fort"! Javel tenker du, selv om du egentlig har lyst å si dere har stengt. Men siden du ønsker å yte best mulig kundeservice lar du personen handle "fort". 10 minutter har gått, og du vandrer ut i butikken for å se hvor i all verden kunden er blitt av, og jo der står han og klarer selvsagt ikke bestemme seg for hvilken type saus han skal ha til maten. Du påpeker at dere egentlig har stengt og at han må komme å betale med en gang. "Ja" sier han, men dukker ikke opp i kassen før totalt 10-15 min er gått etter stengetid. Hater når dette skjer, spesielt siden jeg ikke kommer meg hjem før denne personen er ute av butikken. Det virker også som om mange ikke bryr seg om at butikken faktisk er stengt, og at han egentlig er heldig som får handle "fort". Endret 2. mars 2014 av NinjaChrister 14 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Selv om du ønsker å yte kundeservice, er det i slike situasjoner du må være streng og bestemt. Slike kunder gjør gjerne akkurat den samme tingen flere ganger om du lar dem. Endret 2. mars 2014 av Vertical^ 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg warioman Skrevet 2. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Har også(som flere har nevnt) vært på den kjente elkjøp butikken. Siden jeg har god peil på pc, er jeg ofte i data avdelingen og ser litt. Flere ganger har jeg sett en far med en tenåringsgutt komme inn i butikken for å kjøpe pc. Dette er det klassiske tilfellet der ingen av dem har peil på PC og derfor må spørre selgerne om hjelp. Gutten sier "Jeg vil ha en bærbar Gamer PC som kjører alle spill på max grafikk uten lagg". Elkjøp selgeren klør seg litt i hodet, og går bort til en av bærbar maskinene og står og forklarer at denne pcen kjører alle spill på max(ingen mer tilleggsinfo enn det). Gutten blir selvsagt strålende fornøyd over det han hører og kjøper maskinen. Selv gikk jeg bort å tok en titt på spesifikasjonene til denne maskinen, som selvsagt fortalte at denne maskinen overhodet ikke maxer alle spill. Da jeg var 15 år var jeg (akkurat som elkjøp gutten) uviten om PC, men informerte selgerne om at jeg ville ha en PC som maxet alt uten lag. Og endte selvsagt opp med å finne ut at dette stemte ikke overens med det selgeren fortalte meg. Poenget er at jeg synes det er synd at Elkjøp ansetter folk i data avdelingen som ikke har noe bakgrunn for å kunne jobbe der, og spesielt når de ikke engang kan gi kunden det han ber om. Synes det er mye salgstriks og lureri på elektro bransjer idag. Endret 2. mars 2014 av NinjaChrister 12 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Det er villedende markedsføring og er ulovlig. Så vi får håpe at gutten og faren gjør noe med saken når de oppdager det. Selv om du ønsker å yte kundeservice, er det i slike situasjoner du må være streng og bestemt. Slike kunder gjør gjerne akkurat den samme tingen flere ganger om du lar dem. Det er helt riktig. Hvis man belønner uønsket atferd, så får man uønsket atferd. 3 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Personlig hater jeg denne situasjonen: Selvsagt en kjip situasjon. Like kjip som alle andre gangene vi har hatt nøyaktig samme historie her. 3 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Skjønner ikke at det finnes slike personer engang. Det å bruke 10-15 minutter i butikken er uhørt selv om det ikke nærmer seg stengetid. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Jeg har hatt kunder som har kommet inn i bowlinghallen her to min før stengetid og forventer både øl-servering og spille bowling. Sorry Mac, DET skjer ikke. 2 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Har en fast kunde som kommer inn og skal spille på hest på torsdagene jeg jobber (jobber kveldsskift på Shell 7-eleven). Han er så hyggelig, pensjonist som skravler uten stopp . Men han er ikke sånn slitsom skravlekunde, for jeg kan fint gjøre ting uten at han "følger etter" og maser om helt uinteressante ting. Det er mange pratesjuke folk helt uten sosiale antenner, men denne kunden er altså veldig hyggelig. Bare for å bidra med at noen kunder også er koselige, men det er jo mye underholdningsverdi i de gretne, da . 4 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Det er mange ensomme mennesker så at noen gjerne vil snakke litt med noen på butikken syns jeg man må godta. Det er ikke lett å være ensom Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Ja, det er det jeg tenker også . Jeg prater gjerne med de som jeg ser at "lusker rundt" og tar seg god tid selv om de egentlig er ferdige med handelen. Ja, forresten, han jeg nevnte over pratet ikke masse før jeg hadde snakket med han første gangen og han tydeligvis skjønte at det var åpent for litt slabberas, hehe. Han husker ALT da, både om meg og alle de andre som jobber der . Lenke til kommentar
Kea Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hva er vitsen med å banke på stengte vinduer når det står klart og tydelig når bedrifter åpner og stenger på dørene? Er det så vanskelig å komme til riktig tid? 4 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hva er vitsen med å banke på stengte vinduer når det står klart og tydelig når bedrifter åpner og stenger på dørene? Er det så vanskelig å komme til riktig tid? Ja 2 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hva er vitsen med å banke på stengte vinduer når det står klart og tydelig når bedrifter åpner og stenger på dørene? Er det så vanskelig å komme til riktig tid? Dette skjer ofte på jobben min også. Spesielt irriterende er det når kunder venter på utsiden 20min før åpningstid og forsøker å trykke seg inn døra sammen med meg for å være så tidlig ute. Jeg kommer tidlig på jobb for å få ro før jeg åpner. Jeg skulle gjerne sluppet at du står utenfor og stirrer på meg som om jeg gjør noe galt når jeg tar meg en kaffe før jeg logger inn og åpner kassa på jobb. God damn. Hadde en kunde her for en stund siden som insisterte på å lese opp hele navnet på varen hun hadde på en lapp før jeg fikk gå og hente den. Det skulle være akkurat den spesifikke nemlig, og jeg var vist ikke kompetent nok til å forstå hvilken hun mente uten å få HELE navnet. Altså noe sånt som dette: "Tamron a eff atten bindestrek tosytti emm emm eff tre komma fem bindestrek seks komma tre de i i i ve see pe sett de". Altså; Tamron 18-270 VC 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå