Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

Jeg jobber som tidligere nevnt på kino som billettør. Etter siste filmen har begynt, stenger billettluken for kvelden og vi tar oppgjøret. Dette gjør vi ti minutter etter at filmen har begynt, for å være sikker på at ingen flere skal inn.

 

Så i forgårs satt jeg og ventet på å stenge. Det satt noen menn ute i foajeen og skravlet fra ca. kvart på 8. Filmen begynte 8, og jeg regnet med at de hadde e-billetter. Jeg begynte å stenge 10 over, tok ut pengene av kassen og begynte å telle opp. KVART OVER går disse mennene bort til dørvakten og spør hvor de kan kjøpe billett. Hun sier at luken er stengt, vi begynner med oppgjøret 10 minutter etter filmen. "TI minutter?! Ikke lenger?" Så kommer de bort og banker på glasset. Jeg åpner og de ber om billett. Jeg merker raskt at en av dem er beruset og er sterkt fristet til å nekte dem, siden ikke bare hadde de ventet i en halvtime uten å gjøre tegn til å ville kjøpe billetter, men er i tillegg uhøflige. Men siden jeg ikke ville ha noe bråk lot jeg dem betale og gå inn.

 

Men altså... De satt der i en HALV TIME og hadde plenty med tid til å kjøpe billetter, de SÅ at luken stengte, og så kommer de bort og krever billetter etter at vi har stengt og krever at vi skal sitte i all evighet og vente? Som om vi som jobber der ikke vil hjem en gang... Maken til vemmelig oppførsel. Som min kollega sa, de hadde ikke fortjent å få gå inn. Hva er det med enkelte, som har NULL respekt for oss som jobber i serviceyrket? Vi regnes vel ikke som mennesker med liv, eller hva? Bare roboter som er til for å tjene andre? Lær folkeskikk!

Er det 10 minutter etter at selve filmen har startet? Jeg kommer nemlig alltid 15 minutter "for sent" når jeg skal på kino, slik at jeg slepper mesteparten av reklamen.

 

(Ja, jeg er han som går forbi deg i mørket, etter at hele raden er fylt opp slik at alle må reise seg.)

 

10 minutter etter, ja. Og på vår kino hadde du ikke trengt å komme 15 minutter for sent, for filmen settes i gang 10 minutter før den skal, slik at reklamen er ferdig innen filmen skal begynne i følge tidsplanen. Dessuten går det fint an å komme inn og kjøpe billett før den begynner og så gå ut igjen og kjøpe inn snop etc. Det er det de fleste som kjøper billetter gjør. De kommer sånn 20 minutter før, kjøper billettene, og så går de ut igjen og kommer tilbake når filmen settes i gang.

 

Og jeg har uansett ikke luksusen til å holde luka åpen et kvarter etter at filmen har begynt. Jeg er ferdig 20:30 på onsdager og når da filmen begynner 20:00 må jeg stenge 20:10, slik at jeg har tid til å stenge av kontoret og ta oppgjøret. Ofte begynner filmer på onsdager og fredager klokken 20:15 eller til og med 20:30 og da har jeg i hvert fall ikke tid til å vente et kvarter. Kunder må bare innse at vi også vil bli ferdige på jobb til den tiden vi skal, så de får finne seg i at vi stenger 10 minutter etter. I og med at luken åpner en halvtime før og at reklamen settes i gang 10 minutter før, så burde det virkelig ikke være for mye å be om.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber i en bowlinghall og det er noen kunder som har egne kuler, og da vil de gjerne ha nyoljet bane når de kommer for å trene. Det er jo greit nok det, men det er veldig få av disse som tar seg bryet med å tørke av kulene sine innimellom.

 

Det som skjer da, er at kulene blir liggende igjen bak i maskinen, fordi de er full av olje og kulereturen får ikke grep på den for å sende den tilbake. Da kommer de å klager til oss, og vi må ned og hente de ut.

 

Uansett hvor mange ganger vi forklarer dette til kundene, så tar de ikke hintet... De vil ha olje på banene, men klarer ikke gjøre sin del av jobben!

 

Brenn.

 

Neste gang kan du jo fortelle dem at med mindre de tørker av kula for hvert kast, så hjelper det ikke med nyoljet bane, for da vil kulebanen endre seg etter hvert som kula blir dekket av mer og mer olje.

Lenke til kommentar

Denne opplever jeg kanskje 10 ganger hver dag.

 

Kunde: "Hei, jeg trenger blekk til en Canon-printer"

Meg: "Okay! Hvilken modell er det?"

Kunde: "En Canon!!!"

Meg: "...... :huh: "

 

Jess.... :)

Hver jævla dag skjer dette meg også. Og folk venter altid med å kjøpe blekk til dagen før de skal reise til Spania og trenger utskrifter av billettene. Selvfølgelig har vi ikke inne blekk til din 8 år gamle Epson printer fra elkjøp. Vi kan naturligvis bestille det, men når du får beskjed om "Low ink" så er det ikke for morro skyld printeren gir dette varslet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver jævla dag skjer dette meg også. Og folk venter altid med å kjøpe blekk til dagen før de skal reise til Spania og trenger utskrifter av billettene. Selvfølgelig har vi ikke inne blekk til din 8 år gamle Epson printer fra elkjøp. Vi kan naturligvis bestille det, men når du får beskjed om "Low ink" så er det ikke for morro skyld printeren gir dette varslet.

 

Eller så kan blekket ha tørket ut fordi man ikke bruker printer mer enn 1-2 ganger i året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne opplever jeg kanskje 10 ganger hver dag.

 

Kunde: "Hei, jeg trenger blekk til en Canon-printer"

Meg: "Okay! Hvilken modell er det?"

Kunde: "En Canon!!!"

Meg: "...... :huh: "

 

Mener du at det finnes mer enn en skriver pr. produsent ?!?!?!?

 

Selg en av hver type blekk og ønsk kunden lykke til :)

Tenk deg fortjenesten på dem som ikke husker produsenten engang.

Lenke til kommentar

Det er villedende markedsføring og er ulovlig. Så vi får håpe at gutten og faren gjør noe med saken når de oppdager det.

 

Selv om du ønsker å yte kundeservice, er det i slike situasjoner du må være streng og bestemt. Slike kunder gjør gjerne akkurat den samme tingen flere ganger om du lar dem.

 

Det er helt riktig. Hvis man belønner uønsket atferd, så får man uønsket atferd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har en fast kunde som kommer inn og skal spille på hest på torsdagene jeg jobber (jobber kveldsskift på Shell 7-eleven). Han er så hyggelig, pensjonist som skravler uten stopp :lol: . Men han er ikke sånn slitsom skravlekunde, for jeg kan fint gjøre ting uten at han "følger etter" og maser om helt uinteressante ting. Det er mange pratesjuke folk helt uten sosiale antenner, men denne kunden er altså veldig hyggelig.

 

Bare for å bidra med at noen kunder også er koselige, men det er jo mye underholdningsverdi i de gretne, da :D .

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg tenker også :) . Jeg prater gjerne med de som jeg ser at "lusker rundt" og tar seg god tid selv om de egentlig er ferdige med handelen. Ja, forresten, han jeg nevnte over pratet ikke masse før jeg hadde snakket med han første gangen og han tydeligvis skjønte at det var åpent for litt slabberas, hehe. Han husker ALT da, både om meg og alle de andre som jobber der :p .

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å banke på stengte vinduer når det står klart og tydelig når bedrifter åpner og stenger på dørene? Er det så vanskelig å komme til riktig tid?

 

Dette skjer ofte på jobben min også. Spesielt irriterende er det når kunder venter på utsiden 20min før åpningstid og forsøker å trykke seg inn døra sammen med meg for å være så tidlig ute. Jeg kommer tidlig på jobb for å få ro før jeg åpner. Jeg skulle gjerne sluppet at du står utenfor og stirrer på meg som om jeg gjør noe galt når jeg tar meg en kaffe før jeg logger inn og åpner kassa på jobb. God damn.

 

 

Hadde en kunde her for en stund siden som insisterte på å lese opp hele navnet på varen hun hadde på en lapp før jeg fikk gå og hente den. Det skulle være akkurat den spesifikke nemlig, og jeg var vist ikke kompetent nok til å forstå hvilken hun mente uten å få HELE navnet.

Altså noe sånt som dette: "Tamron a eff atten bindestrek tosytti emm emm eff tre komma fem bindestrek seks komma tre de i i i ve see pe sett de". Altså; Tamron 18-270 VC :p

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...